Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tähän täytyy kyllä todeta että melkeen reenamaton ihminen ei kyllä yleensä saa sitä tankoa ylös. Tai no, ehkä kerran, kyseenalaisella tekniikalla mutta että sillä sarjaa tekisi..
Riippuu toki ihmisestä. Tarkoitin kyllä melkeen treenaamaton- sanalla salilla alottelijaa joka on pyörinyt painojen kanssa vasta tosi vähän aikaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tähän täytyy kyllä todeta että melkeen reenamaton ihminen ei kyllä yleensä saa sitä tankoa ylös. Tai no, ehkä kerran, kyseenalaisella tekniikalla mutta että sillä sarjaa tekisi..
Ohhoh. Onko näin? Merkillistä. En silti epäile asiantuntevaa sanaasi, pikemminkin törmään taas siihen, että en itse osaa ajatella ihmistä, joka ei olisi treenannut ns. yhtään. Itse kävin salilla ekan kerran joskus 13-kesäisenä ja tein penkissä sarjaa pelkällä tangolla. Se oli sitä aikaa, kun muutenkin luulin, että kaikki ihmiset urheilevat, koska se kuuluu normaaliin elämään.

Omissa treenipainoissa ei ole vissiin muutoksia tapahtunut. Kesällä taas voisi kokeilla uutta (säälittävää) penkkiennätystä, nyt voin keskittyä lyömiseen.

itseasiassa treenaamaton ihminen joka on ollut esim sohvaperunana pidempään ei taida jaksaa punnertaa sitä tankoakaan ylös. Itse olin odotusajan ja 8kuukautta tytön syntymän jälkeen treenaamatta ja sit menin reippaana tyttönä ekan kerran pumppiin. Enpä jaksanu esim rintaosiossa ku sil tangol tehä (joka ny ei paljoa paina). Kyykyssäkin ei paljoa painoa ollu ja hyvä ku jaksoin. joten en yhtään epäile etteikö noin ois.
Sen tunnin jälkeen en kehannu lähtee muiden kans samaan aikaan pois ku jalat tutis niin paljon etten pystyny liikkuu. Viikon oli joka paikka niin kipeenä ettei pöntölläkään pystyny ilman tuskaa käymään ;)
Kylläpä alle kahdessa vuodessa paljon muutoksia painoissa tapahtuu, mut sillon teki kyl tiukkaa :0

Exrx.netin mukaan keskiverto 60-kiloisen naisen penkkimaksimi pitäisi olla nippa nappa alle 30 kiloa jos ei ole lainkaan harjoitellut. Tuolla noita standardeja: http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html -- osaako joku sanoa kuinka luotettavia nuo taulukot on?

No just. Minä ekan kerran kun treenaamattomana 50-55 kiloisena kokeilin penkkii, niin tanko nousi ehkä pari kertaa todella huterasti. 50 kiloinen kaverini sai yhden kämäsen. 90 kiloinen kaverini taasen sai nostettua jopa 27,5 kg yhden kerran.

Lisäksi tuon naurettavan taulukon mukaan olisin nyt elite tasolla penkissä :david: Samoin mavessa. Kyykyssä advanced...

Zone-sarja -42%
Ohhoh. Onko näin? Merkillistä. En silti epäile asiantuntevaa sanaasi, pikemminkin törmään taas siihen, että en itse osaa ajatella ihmistä, joka ei olisi treenannut ns. yhtään. Itse kävin salilla ekan kerran joskus 13-kesäisenä ja tein penkissä sarjaa pelkällä tangolla. Se oli sitä aikaa, kun muutenkin luulin, että kaikki ihmiset urheilevat, koska se kuuluu normaaliin elämään.
.

Oikeasti, ei onnistu. LUULISI Onnistuvan, mutta ei. Jos ainoa painoharjoittelu rajoittuu aerobictunteihin (ja tähän ei kuulu BodyPump), tanko ei nouse kuin harvalla. Tiedän myös monta neitiä, jotka ovat käyneet salilla (!), mutta eivät ole treenanneet penkkiä -tanko ei nouse paitsi ehkä sen kerran huterasti.

Oikeasti, ei onnistu. LUULISI Onnistuvan, mutta ei. Jos ainoa painoharjoittelu rajoittuu aerobictunteihin (ja tähän ei kuulu BodyPump), tanko ei nouse kuin harvalla. Tiedän myös monta neitiä, jotka ovat käyneet salilla (!), mutta eivät ole treenanneet penkkiä -tanko ei nouse paitsi ehkä sen kerran huterasti.
Olisikohan kyse enemmänkin ns. tekniikan ja kokemuksen puutteesta kuin siitä, etteivät voimat riitä? Itsestäni tuntui ensimmäisiä kertoja tangon kanssa heiluessa (kun tein jotain alkeellista kyykkyä tai vastaavaa), että tanko on kauhean pitkä ja hieman hankalasti hallittavissa, mutta ei se varsinaisesti painavalta tuntunut.

Olisikohan kyse enemmänkin ns. tekniikan ja kokemuksen puutteesta kuin siitä, etteivät voimat riitä? Itsestäni tuntui ensimmäisiä kertoja tangon kanssa heiluessa (kun tein jotain alkeellista kyykkyä tai vastaavaa), että tanko on kauhean pitkä ja hieman hankalasti hallittavissa, mutta ei se varsinaisesti painavalta tuntunut.
Samaa mieltä.

Ei ku vaan ronskisti sinne sekaan! Aivot ja järjen ääni kiinni ja jalat liikkumaan kohti penkkiä. Niin sitä muutkin on joutunu tekemään ;)

Jes! Piti vaan tulla kertomaan että marssin siihen penkkiin tänään :hyper: Tein pelkällä tangolla 12 ja 15 sarjat. Salamat sinkoili silmissä viimeisellä toistolla, tykkäsin. Että ton verran siis pystyin kahden kuukauden harjoituksella penkkaamaan. Kiitos jotka rohkaisitte :haart:

No joo tätä samaa tekosyytä voisin käyttää siinä, kun penkkimaksimini niin hyvä kuin mitä se sarjojen perusteella voisi olla. Kyllä multa voimaa löytyy vaikka 75 kiloo nostaa, mutta kun tekniikkaa vähä kusee eikä oo kokemusta max nostoista :D :D Se tanko joko nousee tai ei nouse, siinä on turha spekuloida (tai ei sinänsä turha, jatkoa varten hyvä, eihän sitä muuten noista "lasten taudeista" pääse eroon!).

Hyvä ikitalvi, siitä se lähtee! Seuraavan kerran jo lisää rautaa tankoon! Tuossa vaiheessa treenaaminen on vielä siitä kivaa, että jatkuvasti saa lisää pistää rautaa tankoon :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

toi on kyllä oikeasti jännä, koska esim minä oon tosi hento viiskytkilonen rimpula mut sit ei kyllä ikinä siinä ollu ongelmia, vaikka poikaystävälle kyllä sanoin kun se neuvo tota mulle et en varppina saa ees tankoa ylös, no kyl se silti ihan hyvin nousi useemmankin kerran.

nyt oli sit hieman nöyränä ku oli tällanen kuukauden kipeilyjakso ja tosi heikko olo koko sen ajan ja sit tietty parantumisaika, ei sekään ihan paria päivää vieny, niin nyt jaksaa just sitä tankoa nostella :rolleyes: nöyrä olo oli kun ei kolmeakymppiä saanut viittätoista senttiä enempää ylös :D pari kuukautta sitten sillä sentään teki sarjaa....... no mut onneks ne voimat tuppaa tulemaan takaskin (ja toivottavasti kasvamaankin ku näin alkutekijöissä viel ollaan) aika nopeaan.

mut tosiaan jos tota ajattelee niin tulee heti tosi helpoks uskoa, jotenkin muistaa vaan sen että ei ollut siinä ongelmia kuiteskaan. alottaisin ite kyl varmaan pikkukässäreillä tekemään, vakautuu ne liikeradatkin ehkä paremmin.

Tässäpä jotain millä olen viime aikoina mitäkin tehnyt :)

Penkki : 50kg 3x5-7 (40-45 kilolla menee 3x10)
Viparit sivuille: 5-6 kg 3x10
hauis: 8 kg 3x10
hauis tangolla 23kg 3x10
ranskalaiset 20,5 kg 3x10
dippi: omapaino 3x5-7
Kyykky 60kg 3x10
Askelkyykky 50 kg 3x8-10
Hack-kyykky laitteessa 75-80 kg 3x10
prässi yleensä 140-160 kg 3x10
ylätalja: 50kg 3x8
Alatalja: 35-40kg 3x10
mave: 65 kg 3 x 10

Vatsat sitten rullalla 3x10 tai painopakkalaitteessa istuen 60-70 kg 3x8-10

Minäkin epäilen että kyse on useammin tekniikan("tasapainon" ja sen ettei ole aiempaa kokemusta siitä miltä se tanko näpeissä tuntuu ja miten se käyttäytyy) kuin voiman puutteesta sen tangon kanssa jos ei sitä saa nostettua. Muistan itse nostelleeni sitä tankoa yläasteikäisenä kunnottomana rimpulana kun satunnaisesti silloin kaverin kanssa käytiin salilla oleskelemassa.

OIjjoi! Tänään kulki kulmasoutu ennätyksellisen hyvin ja mielestäni vielä suht ok:lla tekniikalla.

65 kg
6x10

Vähänkö oli hyvä olo!

Jalkaprässi: 90kg
Ylätalja: 35kg
alatalja:35kg
hauis:7kg/käsi (pitäis vaihtaa 8kg, alkaa tuo seiska tuntua jo kevyeltä :)
Ojentajat laitteessa: 25kg
Viparit sivulle: 5kg per käsi
Punnerrus eteen: 22kg

Ehkä se tästä :D

Itse vaihdoin jonkin aikaa sitten salia ja huomasin, miten iso ero laitteissa on eli treenipainoihin vaikuttavat aika paljon myös ne laitteet. Siinä mielessä treenipainot eivät ole täysin vertailukelpoisia. Vaikka monissa laitteissa tuolla toisessa paikassa joudunkin käyttämään pienempiä painoja, niin mielestäni ne ovat tehokkaampia ja tuntuma parempi.

Toisaalta myös liikkeiden suoritustavat vaikuttavat myös noihin treenipainoihin melko paljon. Nykyään pidän tärkeämpänä hyvää tuntumaa kuin mahdollisimman isoja painoja. Toki, jos pitkään käy samalla salilla, niin pystyy seuraamaan omaa kehitystään noiden treenipainojen avulla.

Jokainen treenaa tyylillään ja toiset keskittyvät parantamaan yleiskuntoaan, toiset voimatasojaan ja jotkut lihasmassan kasvattamiseen. Pidemmät palautukset tarkoittavat ainakin minulla hieman isompia painoja, mutta nyt olen keskittynyt tekemään huomattavasti lyhyemmillä palautuksilla kuin aikaisemmin ja se tuntuu sopivan minulle.

Laitanpas piruuttani joitakin. Nyt treeni vähän vähemmällä koulun takia, mutta jospa sitä kehitystä kuitenkin saisi aikaan. Sarjoista sen verran, että yleensä 3-4 x 8-12, joskus lyhyempiä.

Hauiskääntö kp 12,5kg
Pystypunnerrus kp 15kg
Ylätalja 50kg
Jalkaprässi 180kg
Kyykky 70kg

Itse vaihdoin jonkin aikaa sitten salia ja huomasin, miten iso ero laitteissa on eli treenipainoihin vaikuttavat aika paljon myös ne laitteet. Siinä mielessä treenipainot eivät ole täysin vertailukelpoisia. Vaikka monissa laitteissa tuolla toisessa paikassa joudunkin käyttämään pienempiä painoja, niin mielestäni ne ovat tehokkaampia ja tuntuma parempi.

Saman huomasin itse kun sali vaihtui muuton myötä. Nykyisellä salilla on Cybexin laitteet, edellisellä oli Davidin ja Normannin laitteita. Näissä Cybexin laitteissa painot tuntuu puolet kevyemmiltä kuin edellisellä salilla :jahas:

Mites kissat on lisäilly painoa penkkiin ja millä aikavälillä? Ite vasta alottelen ja teen nyt 25kg 3*12 eikä mitään käryä miten sitä painoa kannattas lähtee nostamaan. Asiaa vaikeuttaa myös varmistajan puute yksin treenatessa.

Jos teet pitkiä sarjoja, niin onhan niistä varaa sit pudottaa toisto pari pois jos tuntuu, ettei isommat painot nouse. Aika nopeesti oppii tuntemaan mikä toisto on viimeinen, että seuraavaa ei enää uskalla laskea alas. Ja painojen lisäämisen sanelee yleensä se, minkäkokoisia painoja on käytettävissä. Pistä ny ekaks 2,5kg lisää tankoon ja nosta mitä tulee. Voit yrittää sitä 3x12 silläkin.

Back
Ylös Bottom