Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tosiaan voi johtua jalkojen vähäinen reenaus siitä, että ne ei oo se vahvin osa-alue.. Kyykkyä en oo tehny pitkiin aikoihin, koska sitä tehdessä tuntuu että keskivartalossa ei ole voimaa pitää asentoa koossa ja keskittyminen herpaantuu.. Tiedän, sehän on parhaita pääliikkeitä :jahas: Ehkä kannattais lähteä taas ihan tangolla liikkeelle harjoitellen sitä oikeaa tekniikkaa. En tykkää koko liikkeestä, mutta jos alkaisin siitä tosiaan pitämään, kunhan saadaan lähtökohdat (oikea suoritustapa ja keskittyminen!) kuntoon.. :)

Jalat ei kuitenkaan kannattaa jättää kokonaan väliin. Aloita kevyesti ihan alusta niin eiköhän se sieltä rupea juurtautumaan tavaksi. Joku sanoi että tekisit jalat ensiksi alta pois niin tuohan voisi toimia hyvin, et anna tehdä niitä lemppari liikkeittä ennen kuin jalat on treenattu :whip:

Ja kyllä positiivinen ajattelu auttaa, sano itsellesi toisinpäin. "Hitsi että kyykky on mahtava liike mä diggan siitä" :hyvä:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan smitheissäkin eripainoisia ne tangot, esim meidän salilla on tosi kevyt, oisko jotain 7kg tms, en oo varma. Eli kyllä mun mielestä kannattaa mainita lisäks se tangon painokin siinä! Prässissä tosin ajattelisin vain ne painot jotka lisätään..

Mun käsityksen mukaan taas lasketaan. Kyllä mä ainakin kyykkypainoissani ilmoitan painot YHTEENLASKETTUNA kaikki, eli tanko ja kiekot siis.
Joo niin mäkin lasken kaikki yhteen. Smithissä ja prässeissä myös. Tosin ilmoitan yleensä erikseen prässin tai tangon painon niin on selkeempää.

Esim. meijän salilla on 40kg smith ja saamarin raskas jo itessään, joten en kyllä ilmoita vaan 5-10kiloa :D

Mä en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun tätä ketjua lukee. Tytöt kertoo käyneensä salilla vasta muutamia kuukausia ja painot on yhtä isot ko mulla kahden vuoden jälkeen... Jee, tässähän tuntee itsensä tooosi vahvaksi:D

Eli voimailu ei oo mun laji todellakaan... Vajaa kaksi vuotta siis tullut käytyä säännöllisesti salilla, reilu vuosi niin että ruokailutkin on ollu kunnossa. Ohjelma ollut koko ajan jotain 4- tai 3-jakoisen väliltä, salikertoja 3-5 per viikko.

Treenipainoihin vaikuttaa huomattavasti myös tekniikka. Valitettavan moni tekee vähän kyseenalaisella tekniikalla, esim. kyykky on todella yleinen omituisesti tehtävä, samoin pystypunnerrus. Itsehän myös parin kk treenin jälkeen kyykkäsin olevinaan 3*10*90, mutta nyt kyykkään vaan jollain 50-60 ja tosi hikisesti, vaikka aivan taatusti on nyt enemmän voimaa kuin silloin! Sama pystypunnerruksessa. Tein sitä jo aikoja sitten, jo silloin kun OLEVINAAN tein penkkiä 3*10*40, 18,5 kilon käsipainoilla. Nyt päätin, että lasken pystypunnerruksessa käsipainot ihan tuohon olkapäälle, niin menee vaan 12,5 kilon käppäreillä ja sekin nihkeesti :D :D

Ite en noita prässin ja smithin painoja laittas jos niillä jotain tekisin. Ei niistä tiijä paljo ne painaa jos siinä sivussa ei lue...

Zone-sarja -42%
Tästä tulikin mieleen, että kaveri eilen salilla sanoi hymyilleensä, kun tein SJMV:tä 5x5-systeemillä 50 kilolla. Ilmeeni olivat kuulemma näkemisenarvoiset :D Tuntui, että voisin ainakin osaan noista viidestä sarjasta lisätä painoa jonkin verran :) Ensimmäisen kerran kun kokeilin mavea, mun maksimi oli 75 kg. Sitten alkoi mennä hommat alamäkeen muussa elämässä, joten eipä salilla tullut tehtyä isoilla painoilla mitään. Nyt aion tähdätä hitaasti mutta varmasti ylospäin :)

Penkkiä teen tosi vaihtelevasti. Paras sarja lienee viisi toistoa 34 kg:lla. Nykyisin painot penkissä menee noin 27,5 - 30 kg:ssa. Teen penkkiä myös 5x5-systeemillä ja lähiaikoina ois kiva saada vaikka vähennettyä 27,5 kg:n sarjoja.

Jalkapärssi on noin 60 kg plus kelkka. Kyykyn kanssa on ongelmia :( Mietin, josko alkaisin ensiksi harjoitella kunnolla boxkyykkyä.

Hauikset: mutkatanko + 7,5 kg. Öö, oisko toistoja ehkä viis? Käsipainot siinä 7 - 8 kg. Keskitetyllä tais mennä joskus 9 kg:lla.

Kulmasoutua teen aika kivasti 3 sarjaa 10 toistolla, kun on 20 kg:n tanko ja viis kiloa lisäpainoa. Ylätaljaa teen vaihtelevasti 25 ja 30 kg:lla. Toistot 5 - 10. Selkäpenkissä toistot 8 - 10 10 kg:n painolla.

Hyvää huomenta -liikkeessä on paino vielä hakusessa.

Olen tehnyt salia elokuun loppupuolelta melko säännöllisesti. Pari kuukautta tein superpitkiä sarjoja ihan liian pienillä painoilla, mutta jos silloisen ravitsemukseni huomioon ottaen olisin tehnyt isommilla painoilla, ois tullut vahinkoa ja pahasti. Heti kun aloin syödä PALJON ja lisäsin rasvaa, hommat alkoivat luistaa paljon paremmin. Marraskuun alusta on ollut ehkä jokin logiikka eli koko kehoa läpi. Ohjelmaa mulla ei oo vieläkään. *nolostelee* Koitan katsoa, että treenaan suht' tasapuolisesti ja tuntuman mukaan ja että ennen kaikkea mulla on kivaa :D Kauhioita tavoitteita mulla ei oo. Vahvempi keho ja psyyke oisivat sellasii noin tavoitteita, koska mulle ainakin punttailu on sellainen outlet, että ei paremmasta väliä :) Kun remonttihelvetissä eläminen päättyy, mun on paljon helpompi alkaa tehdä saliohjelmaa jne. Tällä lailla suurpiirteiselläkin on mennyt ihan kivasti, mutta ehkä se kunnon ohjelma vois olla paikallaan :) Nuo treenipainot eivät ole mulle kovin merkanneet viime aikoina, koska sali on ollut mulle lähinnä se paikka, jossa on välillä omaa aikaa ja saa purkaa paineitaan. Toisaalta tein listausta siksi, että huomaisin itse, että en teekään liikkeitä ihan gramman painoilla. Ai niin, oon pitkä ja painava :D Vähän pehmee ja mulla on pömppis :D

Mikäli sun ois tarkotus joskus oikeesti oppii kyykkäämään, aloittele etukyykyllä eläkä box-kyykyllä.

... Huom. penkille tehtävä "tavallinen kyykky" ei ole box-kyykky...

Mä oon päiväkirjaa pitäny aika ahkerasti mutta eihän sitä nyt ole käsillä kun pitäisi lukuja antaa.
Laitanpa siis esim. jalkapäivän treenipainoja nyt tähän millä tavallisesti teen

SJMV 3 x 8-10 / 60-65 kg
askelkyykyt 3 x 10 / 45-50 kg
kyykyt 3 x 10 / 50-60 kg (tiedän että pystyisin parempaankin mutta liike ei vaan ole mun lemppari)
tai hack-kyykky laitteella 3 x 10 / 70-80 kg
prässi 3 x 10 / 140-160 kg
pohkeet 3 x 10 / 50 kg

ja sitten jos virtaa riittää, olen reiden koukistajia ja ojentajia tehnyt n. 45 kilolla.

Vuosi salia nyt takana, tosin melkeinpä noissa lukemissa olin jo 6 kk jälkeen, jonkinverran toki on parantunut tähän päivään ja edelleen pikkuhiljaa nousee.. ja varmasti tekniikkakin on nykyään parempi :)

Prässissä ennätys on 240 kiloa :)

Joku kyseli mistä motivaatiota jalkatreeniin... Itseäni motivoi se, että kuulemma jalkojen isojen lihasten treenaus lisää kasvuhormonin tuotantoa, niin että muukin treeni menee tehokkaammin perille. Tai näin olen antanut itselleni kertoa -- ei mulla tietenkään vielä mitään näkyvää todistetta ole, kun olen alle 2 kk vasta salilla käynyt :-)

Kysymys muuten, kun teen nyt penkkiä 8 kilon käsipainoilla, niin uskallanko kokeilla jo tangolla? Vai kannattaisiko hinkata vielä käsipainoilla kunnes vähän vahvistuu? Jännittää jostain syystä hirveästi kokeilla penkkiä, kun se on meiän salilla semmonen äijien alue.

Kysymys muuten, kun teen nyt penkkiä 8 kilon käsipainoilla, niin uskallanko kokeilla jo tangolla? Vai kannattaisiko hinkata vielä käsipainoilla kunnes vähän vahvistuu? Jännittää jostain syystä hirveästi kokeilla penkkiä, kun se on meiän salilla semmonen äijien alue.
Uskallat. Melkeen reenaamatonkin ihminen saa yleensä sen 20kg ylös. :)

Tangolla on hieman helpompi tehdä penkkiä, joten kyllä jo 8 kilon käsipaino voimilla jaksaa sitä tehdä! Ite jos esim. tangolla 50 kg:lla saan kympin tehtyä, niin käsipainoilla sama kymppi tulee 17,5-20 kilosilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taskuamatsoni, kyllä tiedän boxkyykyn ja sen toisen penkkikyykyn eron :)

No, pitää tästä kohta alkaa treenaan kyykkyä. Se helpotti jo, että otti hengitystekniikan mukaan. Mun pitäs vaan päästä alemmas ja keskittyä enemmän tekemiseen. Esim. penkkiä teen 5x5-systeemillä siksi, että mun keskittymiskyky riittää parhaiten viiden sarjoihin.

hui, tulee melkein alemmuuskompleksi kun lukee noita teidän painoja. Jossain on kyllä mulla vikaa kun en edisty ollenkaan verrattuna siihen mitä teen. Kyllä rupes ottaa päähän.

Jes, kiitos :) Nyt tarvitsee enää löytää jostain se puuttuva rohkeus mennä kokeilemaan.

Ja jos ihan kauheesti pelottaa, niin pyydät jonkun varmistamaan. Eikä sit kannata hävetä painojaan, jokainen on joskus aloittanut aivan pienistä painoista.

Ja jos ihan kauheesti pelottaa, niin pyydät jonkun varmistamaan. Eikä sit kannata hävetä painojaan, jokainen on joskus aloittanut aivan pienistä painoista.

Kauheaa offtopiccia, anteeksi... Mutta pienten painojen häpeästä olen onneksi jo jossain määrin päässytkin, ei ole ollut vaihtoehtoa :) Jos nyt kerran luultavasti pystyn liikuttamaan 20 kilon tankoa, niin mietityttää yhä miten saan penkkipaikan aseteltua ja sitten itseni siihen, kun olen aika pienikokoinen. Mutta kiitos täältä saadun rohkaisun, aion mennä kokeilemaan seuraavan kerran kun penkkipaikat eivät ole täynnä...

Salilla missä käyn on vapaiden painojen puolella tosi vähän naisia, joten vähän orpo olo siellä välillä tulee. Hyvin ovat ukot silti tilaa antaneet :)

Kehitystä:

Hacci:150kg +laitteen paino
Smithkyykky: 70kg+tangon paino jota en tiiä
Vipari sivuille: 11kg/käsi
Hauis:11kg/käsi

Uskallat. Melkeen reenaamatonkin ihminen saa yleensä sen 20kg ylös. :)

Tähän täytyy kyllä todeta että melkeen reenamaton ihminen ei kyllä yleensä saa sitä tankoa ylös. Tai no, ehkä kerran, kyseenalaisella tekniikalla mutta että sillä sarjaa tekisi..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom