Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä käytin remmejä koko aiemman punttielämäni, mutta lopetin tuossa maaliskuussa kun rupesin Woimailemaan. Alussa ei pysynyt 70 kg tanko käsissä kun maastavetoa tein, mutta reilussa kuukaudessa kädet vahvistu niin, että eivät haittaa menoa yhtään. Nyt vetelen 120 kg mavessa ilman remmejä! Magnesiumia kuluu :)

Aiemmin jotenkin vierastin mankkua, ajattelin että ihan tyhjänpäivästä juttua, en rupea sillä sotkemaan mutta nyt RAKASTAN sitä. Käytän mankkua mavessa, penkissä ja kaikissa selkäliikkeissä missä pitää jaksaa puristaa. Ei lipsu yhtään! Suosittelen.

En olisi ikinä uskonut että mun kämäset sormivoimat ei olleetkaan kämäset. Se lipsuminen johtu vaan siitä, että kämmenet hikoo ihan hirveesti. Eihän siinä pysy tanko paikoillaan kun sitä pitelee liukkaissa kämmenissä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sama täällä, käytän remmejä esim. mavessa vasta vikoissa tiukoissa sarjoissa. Ylätaljassa ja kulmasoudussa taas lähes aina. En tiedä vahvistuisiko sitten nämä mun onnettomat kädet jos ymmärtäisin jättää nuo remmit kokonaan pois?:)

Ihan varmasti vahvistuu, jos jätät remmit pois ja käytät niitä vain niissä kovissa sarjoissa.

Taskuamatsoni kyllä me pian kyykätää kovia rautoja!:dance: mä teen kyykyt iha montusta ja maven kapeelta...miten te muut teette kyykyt ja maven?:) mä ite luulin et mul on suht hyvät näppi voimat,mut ei ne sit ollutkaan! harjoittelin pitää 60kg salkkuja näpeissäni huhhei..sain mä 30sek. pidettyä johan ote lipsui!!:hyper: mut onnex on aikaa treenata koko kroppa vaffax!!!:)

Monttuun tuppaa tipahtamaan jos ei keskity (ts. keskittyy muuhun tekniikkaan syvyyden sijasta, molempiin en pysty kerralla keskittymään :D ), mave leveeltä.

Kyllähän tuossa jo mukavasti on näppivoimia, ite en varmaan mitään sais aikaiseksi tuollaisen kanssa. Tosin minä olenkin sunnuntaitreenailija...

Monttuun tuppaa tipahtamaan jos ei keskity (ts. keskittyy muuhun tekniikkaan syvyyden sijasta, molempiin en pysty kerralla keskittymään :D ), mave leveeltä.

Sumolla vedän ja kyykkään syvältä, ylisyviä on usein mun valvomattomat kyykyt. Varusteilla sit jonkun on pakko huutaa syvyyksiä, kun oma energia menee vain siihen että painaa itseään alaspäin, tai siis taakse.

Mä en olekaan ikinä kokeillu vetää leveeltä..eix se ota sisäreisiin aikataval huh..?!:) en tie,mut ajattelin vain! juu,kyykyt teen kans syvältä en sentäs niin et perse osuis lattial hahhah!!!;) mul on kyykyis ni pienet painot et hävettää!!! mut jostain se on aloitettava:) tänään meni salil suht hyvin!!:) tein sotilaspenaa: 40kgx5,50kgx5,60kgx3,70kgx2,80kgx2,90kgx1(pysäytyksel) sit 60kg salkuil pitoa 45sek. sit koitin huvikseni treenin lopux sot.penkin toistoja!!! 52,5kgx21 pitäiskö mennä myös siihen sot.penk.toisto skaboihin ihan vain kokeilee mitä sais ???! :rolleyes:

Mä en olekaan ikinä kokeillu vetää leveeltä..eix se ota sisäreisiin aikataval huh..?!:)

Ottaahan se ja vaatii aika hyvää venyvyyttä, että pääsee hyvään alkuasentoon. Sumomave eli välistäveto on melko tekninen laji, mutta nyt kun oon vetänyt leveällä syksystä asti, kapea veto tuntuu ihan omituiselle, vaikeallekin. Eilen tein oivalluksia sumon tekniikan suhteen, luulen, että tajusin vihdoin miten se pitää vetää. Puku päällä saattaa oivallukset ollakin sitten taas hukassa. :D

ei meikäläinen kyl veny sumo asentoo heh...se varmasti onkin tosi tekninen laji!!!:) mie lentäisin oitis perseelleni hahhah;) tai sit kävis kunnon revähdys sisäreisil!:eek: mul tuli vetotrikoot,mut ihmettelen kyl et miten helv...mä niihin mahdun?!:wtf:

ei meikäläinen kyl veny sumo asentoo heh...se varmasti onkin tosi tekninen laji!!!:) mie lentäisin oitis perseelleni hahhah;) tai sit kävis kunnon revähdys sisäreisil!:eek: mul tuli vetotrikoot,mut ihmettelen kyl et miten helv...mä niihin mahdun?!:wtf:

Eka vetopuku ei sais olla liian tiukka, mutta semmoset liukkaat lahjehärvelit (ainakin Titanilla on) auttaa että puku menee kevyesti päälle. Mulla on yhden koon liian iso sekä veto- että kyykkypuku, että saan harjoitella varustetekniikkaa ensin rauhassa. Jos ensi talveksi ompelisin saumoista vähän sisään, ellen pullistu kovin paljon ennen sitä. Ei sekään oo hyvä, ku lahkeet nousee nostaessa korviin asti. :jahas: Miks sulla muuten ON vetopuku, ku et ilmeisesti oo vetoa harjoitellut muutenkaan?

olen mä ennen tehnyt paljonkin vetoa,mut sit rupesin keskittyy enemmän penkkiin!!!:) ja nyt sit innostuin taas vetoakin tekee:) on mul löysempi pukukin..olen mä jonkin verran varuste touhuun tutustunu etten ny ni pihal ole asioista heh!! nyt vain sain uuden vetopuvun inzer fusion mikä on ihan just tullu markkinoil...mut tosiaan ni kuin sanoit ekaksi harjoittelen löysemmil trikoil!!;) vahvanaislajeis tarvii olla läpivahva...:dance2: ja ehkä innostun myös voimanostajax!?!:rolleyes: mut nyt lenkille huhhei!!:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytättekö jotain pehmustetta (taka)kyykkyä tehdessä? Tuntuu painavan hartioihin vaikka painoa on enimmillään 60kg kyykätessä. Vai enkö vaan osaa laittaa tankoa tarpeeksi sinne selän puolelle..eli jos sen saa oikeaan kohtaan niin eikö sitten isommatkaan painot satu??

Sori, tää voi olla vähän :offtopic: tänne....mutta joka tapauksessa olen saanut viimein laitettua lisää painoa noihin kyykkyihin 50kg --> 60kg :)

Joo pehmustetta kehiin vaan... mulla on mustelmilla selkä siitä tangon kohdalta ku ilman pehmustetta vetelin ja nyt ei oikein pysty kyykkäämään ollenkaan kun se pitäis siihen mustelmien päälle laittaa :D Mitä enemmän painoa, sitä vaikeampi sitä tankoa on saada oikeaan kohtaan (tuntuu että se putoaa kun seisoo suoraan) mut kyykätessä kyllä huomaa onko se oikeassa kohdassa vai ei kun tasapaino alkaa heittämään jos se on liian korkealla. Ja erityisesti isoilla painoilla muista kyykätä taaksepäin, siihen kun keskittyy niin tuntee missä tanko on oikealla paikalla...

Mä oon sitä mieltä että ei mitään pehmusteita. 50-60 kiloakin on kuitenkin vielä niin pieni paino (siis ihan hyvä paino tehdä, mutta jos aikoo joskus kyykätä enemmän), että jos jo nyt niitä pehmusteita änkee niin miten sitten satasen kanssa..
Tanko tulee laittaa epäkkään keskiosan päälle, eli SELKÄÄn, ei niskaan. Vihje: Purista lapoja yhteen ja yritä löytää siten "paksuin ja pehmein" kohta jos muuten ei onnistu. Tarkista myös, ettet vahingossa nosta hartioita ylöspäin.

Ei munkaan mielestä tarvita pehmusteita. Joskus mullakin jotain mustelmia tullut, mutta ei ne mitään ole haitanneet (lähteekin parissa päivässä), enkä siinä treenin aikana ees ole huomannut että mustelmaa tulee. Eikä se tanko ikinä ole pahalle tuntunut (painoa enimmillään ollut 70kg), joten eiköhän se ole oikeasta paikasta kiinni.

Zone-sarja -42%
Aika karastuneita mimmejä tuntuu olevan täällä :) Enemmän se pehmuste on kylläkin mukavuustekijä (siis minulla). Ekat kerrat kun kyykkäsin 60 kiloa (oman painoni) siinä oli kyllä vinha ero itselle oliko pehmustetta vai ei ja ihan jo senkin takia, kun ei ollut tottunut pitelemään sellaista painoa harteillaan. Lisäksi, kun on tällainen epäsopusuhtainen eli selkä huomattavasti pienempi kuin tuo vyötäröstä alaspäin oleva seutu niin siinä on eroa kun laittaa tangon luukasan tai lihaskasan päälle. Nykyisin kun kyykyssä menee jo reilusti enemmän kun se 60 kg niin siinä painossa ei pehmusteita tarvitse, maksimisarjassa kylläkin... Tapoja on monia...

Jep, no ehkä se "karsasteneisuus" johtuu siitä, että ei mulle oo ikinä edes tullut mieleen käyttää mitään pehmusteita. Alunperin kun mulle kyykky opetettiin ja painoja lisättiin, ei mistään pehmusteista ollut puhettakaan. Tottumiskysymys siis :)

Ok, kiitti vastauksista! Kyllähän se varmaan siitä on kyse, että se tanko on liian niskassa mulla, että pitää yrittää opetella oikeaa paikkaa sille.

Aika karastuneita mimmejä tuntuu olevan täällä :) Enemmän se pehmuste on kylläkin mukavuustekijä (siis minulla). Ekat kerrat kun kyykkäsin 60 kiloa (oman painoni) siinä oli kyllä vinha ero itselle oliko pehmustetta vai ei ja ihan jo senkin takia, kun ei ollut tottunut pitelemään sellaista painoa harteillaan. Lisäksi, kun on tällainen epäsopusuhtainen eli selkä huomattavasti pienempi kuin tuo vyötäröstä alaspäin oleva seutu niin siinä on eroa kun laittaa tangon luukasan tai lihaskasan päälle. Nykyisin kun kyykyssä menee jo reilusti enemmän kun se 60 kg niin siinä painossa ei pehmusteita tarvitse, maksimisarjassa kylläkin... Tapoja on monia...

Niin, vähän samat kokemukset mulla. Tuohon 50-55kg asti meni ihan ok, mutta nyt tuo 60kg tuntuu aika kovalta tuonne hartiolle (varmaan just kun se on siellä liian ylhäällä), jotka muistuttaa enemmän luu- kuin lihakasaa :D. Mut pitää vaan yrittää sitä ylävartaloakin kasvattaa :whip:

Mulla oma paino on n. 57-58kg että onhan se ihan kiva etappi että voi kyykätä omalla painolla ja vähän yli ;)

Täälläkin yksi pienen ylävartalon omistava 56-kiloinen kyykkyfani. Kun lavat puristetaan tiukasti yhteen, niiden yläpuolella muodostuu kuoppa, jossa tanko pysyy pitämättäkin (pysyy, mä kokeilin!). Mulla tulee hiertymää joskus niskanikamaan, joka jää tangon yläreunaa vasten, mutta se on ruhjeista pienimpiä...

Pehmuste tekee tangosta paksumman ja saattaa vaikeuttaa tangon pysymistä kuopassaan, koska ainakaan mulla se kuoppa ei ole kovin suuri. 140kg on ollut niskassa eikä siitä tullut edes ruhjeita, raudat ja ruhjeet eivät ilmeisesti korreloi ainakaan mulla. Myös liukas treenipaita hankaloittaa elämää, paljas niska tai ihan t-paita lienevät parhaita "alustoja" tangolle.

Sitä paitsi miksi rauta ei saisi painaa? Jos ei pidä siitä, että niskassa on jotain raskasta niin laittaa sitten vähemmän sitä rautaa. ;)

Edit: kannattaa valita karhea tanko, pysyy niskassa paljon paremmin kuin liukas painonnostotanko.

Yllätyin kuinka hyvin jaksaa tehdä alaselkää koneessa, nytkin painoja nostettu 80 kiloon. :rolleyes: Muihin en sitten olekaan tyytyväinen, on vielä pitkä matka edessä.

nim.merk. penkistä 35 kiloa. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom