Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku on vaihteeks taas ihan vihreenä. Tuo on kyllä totta, että hyvä varmistaja auttaa että uskaltaa kokeilla rajojaan rohkeemmin.

Paljonko vedät maasta? Kyykyn syvyydestä voi aina spekuloida, vedon ykkösmaksimi on mitta jossa ei spekuloinnin varaa juuri ole. :whip: Kovat on painot anyway!

en ole tehnyt aikoihin perinteistä maastavetoa...joten en osaa sanoa mitä nousis.Tuo kyykky on tehty kuitenkin ysikympin kulmaan,mulla on keppi perc:n alla että tietää miten alas mennä.Yks hyvä keino on myös laittaa penkki peffan alle kyykätessä niin uskaltaa ottaa isompia rautoja käyttöön vaikka treenais ilman varmistajaa.Tietää ainakin ettei tipahda ihan lattialle jos voimat loppuu;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Reenipainoja täältäkin!

Positiivista kehitystä on tapahtunut tässä menneenä vuonna. :)
Tuossapa jotain omia suosikki liikkeitä:

Kyykky 3X10X75 KG (ei tosin syviä)
SJMV 3X8X75 KG
Penkki 4X8X47,5 KG (Maksimia kokeiltu 60 kympillä ja liikahti,
mutta jäi paikoilleen seisomaan :jahas:)

ja räjähtävää treeniä tehdessä
Jalkaprässi 3X5X110 (+teline)

Pari hassua leuanvetoa omalla painolla, JEI! :rock:

Pitkä matka on vielä edessä, että pääsee omiin tavoitteisiin,
mutta uusi treeniohjelma on siis auttanut eteenpäin. Nyt pitäis vaihtaa taas
niin ehkäpä kehitys jatkuisi.

Tässä olis jotain omia treeni painoja. Täysin maximia en ole koskaan kokeillut, kun paikat ei tahdo kunnolla kestää mitään 1-3 toistoja.

penkki 52.5kg 2x6
penkki kp 22.5kg 2x8
prässi 190kg 2x6
SJMV 70kg 2x8

ok, mäkin höyhensarjalainen pistän omani:

kyykky smithissä: 72,5x8
prässi: 160x8
penkki:45x6
vinopenkki:40x6
soutu: 25x12
kulmasoutu: kp 17,5x12
haba tangolla: 20x12 :itku:
pystypunnerrus: kp 12,5x10 :down:

ja ehkä 10kk salia takana, joista 5kk tosissaan (oli tosin voimistelutaustaa)

Nyt pääsen jo hehkuttamaan kunnon rautoja - kyykyssä. Harjoittelujakso on ohi ja IHAN MIELETÖNTÄ miten se tehosi. Olen nimittäin saanut nostettua 10 kg per vko kyykkypainoja!

Kyykky 100 kg x1 (tein tarkoituksella vain ykkösen)
Mave 120 kg 3x5
Penkki 70 kg x3

Muut painot ovatkin entisellään. Apuliikkeitä :)

Olen äärimmäisen tyytyväinen tähän kehitykseen ja voisinkin tässä jakaa vähän taustatietoa niille, jotka eivät pääse VIP-puolen treenipäivyriä lukemaan.

Eli kun tyhjästä lähdetään kyykkäämään niin 4 vkoa ensin harjoitellaan sillä painolla joka on itselle sopiva (mulla 50 kg) ja sitten nostetaan jaksamisen mukaan treenipainoja.

Voima-treeninä tehdyt kyykyt pitivät sisällään vain 5 toistoa (pitemmillä sarjoilla voi olla vaikea saada treenipainoja ylös näin nopeasti). Tavoitteena oli 3 "kovaa" sarjaa. Ja sitä ennen sopivasti lämppäreitä.

Itse noudatin painojen nostelussa seuraavanlaista systeemiä: 5 toistoa 40 kg:llä, tauko, 5 toistoa 50 kg:llä, tauko, 5 toistoa 60 kg:llä jne. kunnes pääsin siihen rautamäärään josta en voinut lisätä. Tällä sen kertaisella maksimirautamäärällä tein sitten 3 sarjaa jonka jälkeen yksi "hyvänmielen sarja" jollain sopivan keveällä painolla.

Tämä tehosi tosi hyvin. Vitosissa on Woimaa!

Ironbutt- mitä liikkeitä teet noiden kyykkysarjojen lisäksi? Reisikoukistus/ojennus..? Mulla on niin surkea kyykky että ihan hävettää. Mun maksimi penkkitulos on parempi kuin kyykyssä :itku: Yritystä kyllä on aina ollut, mutta tulosta ei jalkoihin vaan tule.. :curs: Kaikki neuvot otan kiitollisena vastaan!

Ironbutt- mitä liikkeitä teet noiden kyykkysarjojen lisäksi? Reisikoukistus/ojennus..? Mulla on niin surkea kyykky että ihan hävettää. Mun maksimi penkkitulos on parempi kuin kyykyssä :itku: Yritystä kyllä on aina ollut, mutta tulosta ei jalkoihin vaan tule.. :curs: Kaikki neuvot otan kiitollisena vastaan!

Mulla on kyykky pääliikkeenä jaloille ja pakaroille. Niiden päälle tehdään jalkaprässiä 3 sarjaa ja 5 toistoa. Jalkaprässi tehdään niin isoilla romuilla että just ja just jaksaa (tässä tarvii varmistajaa) ja se pitää eristää etureisille. Tämä oli suurin muutos aiempaan treenaukseen kun olin tehnyt leveältä ja ylhäältä ja nyt piti ruveta tekemään suht. kapealta ja alhaalta. Kelkkaa ei saa laskettua yhtä alas kun rinta tulee vastaan aiemmin. Leveässä asennossa polvet sai sentään kainaloihin eli kelkka tuli paljon alemmas. Lisäksi se otti ihan eri paikkoihin (pakarat ja takareidet).

Kyykyn ja prässin jälkeen teen reiden ojennuksen 3x15 ja reiden koukistuksen 3x15. Ei muuta.

Ainiin: hiljattain sain fiksummilta vinkkiä, että kannattaisi ruveta tekemään jullea eli hyvää huomenta -liikettä ton kyykyn jälkeen. Se vahvistaisi selkää ja antaa sitä kautta lisää voimaa sekä kyykkyyn (että selkä pysyis helpommin suorana, eikä nöykkää eteenpäin) että maastavetoon.

kyllä julle on hyvä liike!! itse olin täs keskittyny vain penkkiin ja sot.penk.,mutta nyt aion myös vahvanaislaji skaboihin ensi kesänä eli nyt joudun myös treenaa mavea ja kyykkyä..voin kertoa et huomaa kyl et olen vain penkkiä tehny!!!!hahhah!;) mavea nostan lähinnä ylävartalol..selkä pysyy kyl suorana...mut tekniikas on pal parantamisen varaa!!! sain mä mavest sentää 115kgx1 ja 100kgx5 jne. kyykky on paska,mut tekniikka on hyvä(jalois ei ole voimaa) mutta eiköhän tulokset pikkuhiljaa parane!!!:) ironbutt hyviä tuloksia sinulla!!:) T.maria:)

Pistetäänpäs täältäkin jotain tuloksia tänpäiväisen hienon jalkajumpan innoittamana, oma enkka nousi tänään! :D Kiitos vaan hyville varmistajille.:)

Kyykky 100 kg*4
Mave 100kg*6
Penkki 50kg*5

ei liity varsinaisesti aiheeseen mutta kuinka moni teistä käyttää selkäliikkeissä vetoremmejä? ja jos ei käytä niin näkyykö se kehityksessä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en käytä. Näppivoimat on parantuneet selkeästi. Tosin mikäs mä olen sanomaan kun en ole koskaan siis remmejä käyttänytkään.

Kun aloitin maven/SJMVn, oli vaikeuksia pitää neljääkymppiä kiinni (selkä ja reiskat olis kyllä jaksaneet). Nyt menee 90, vaikka edelleen ollaan kyllä siinä tilassa, että jalat ja selkä jaksaisi enemmänkin, näpit pettää ekana.. :( Ristiote käytössä.

en ikinä ole käyttäny vetoremmei ja enkä ikinä aio!!!:) jos haluaa just näppeihin voimaa ni unohtakaa vetoremmit!!! kehonrakentajat voivat käyttää sen takia et sais muutama toiston enemmän:) ja Adrian1979 sais ite kyykys ees ykkösen 100kg!!! huh!;)

Mä käytän sjmv:ssä, kun teen pidempää sarjaa. Perusmaven vedän aina ykkösinä eli erillisinä nostoina joten ilmeisesti otteen "uusiminen" ja tietysti magnesium auttaa. Enemmänkin ongelmia on käsipainojen kanssa, välillä on pakko laittaa remmit että saa jotain kylkiä tehtyä kunnollisilla painoilla. 30kg kässärit pysyy jo hyvin heikosti näpeissä kuuden toiston verran.

Zone-sarja -42%
SJMV:ssa käytän remmejä vaikka painot ei vielä kovin suuret olekkaan.. Turhautti niin paljon kun ei näpeissä voimat riittänyt eikä sitten uskaltanut laittaa painoja lisää kun oli koko ajan pelko perseessä, että tanko luisuu käsistä niin, että kolisee. Missään muussa en oo käyttäny ja pyrin siihen, ettei tarvitsisikaan.

ei liity varsinaisesti aiheeseen mutta kuinka moni teistä käyttää selkäliikkeissä vetoremmejä? ja jos ei käytä niin näkyykö se kehityksessä?

Mä käytän remmejä alataljassa ja kulmasoudussa, vikat toistot lähtee väkisin "valumaan" ilman. Tietysti vois opetella ilmankin jotta sais näppivoimaa, mutta toistaiseks oon mielummin ottanut noista hyödyn irti selälle pariin vikaan puristukseen :)

kyllä julle on hyvä liike!! itse olin täs keskittyny vain penkkiin ja sot.penk.,mutta nyt aion myös vahvanaislaji skaboihin ensi kesänä eli nyt joudun myös treenaa mavea ja kyykkyä..voin kertoa et huomaa kyl et olen vain penkkiä tehny!!!!hahhah!;) mavea nostan lähinnä ylävartalol..selkä pysyy kyl suorana...mut tekniikas on pal parantamisen varaa!!! sain mä mavest sentää 115kgx1 ja 100kgx5 jne. kyykky on paska,mut tekniikka on hyvä(jalois ei ole voimaa) mutta eiköhän tulokset pikkuhiljaa parane!!!:) ironbutt hyviä tuloksia sinulla!!:) T.maria:)

Jes, joku muukin paska kyykyssä ku minä! Tosin mulla tökkii enemmän tuo tekniikkapuoli kuin voimat. Ehkä. Vitonen 50 kilolla tekniikkaharjoittelua tuottaa jo ihan kamalasti hankaluuksia (haistapaskatekniikalla kyllä menisi satanenkin... Mutta sitten tulis kuitenkin kommentteja ja kauhistelua, niin en kehtaa yrittääkään :D )), vaikka penkissä tuon saa samalla painolla kevyesti ja maastavedosta nyt maksimi on 125 kg (jaloilla nostettu ;) ), tosin nyt tuskin nousis sekään kun en oo treenannu :D

Remmejä en käytä. Jos jostain loppuu voimat niin ei kyllä näpeistä. Joskus kun olevinaan olin vahva ja tein SJMV:tä kamalan isoilla 60 kilon painoilla jotka ei pysyny silloin näpeissä, käytin kyllä remmejä, sittemmin salilta pöllitiin remmit ja luovuin mokomien käytöstä.

Eli se oli selvä ei melkein kaikkien puolelta. ;) Mun on nyt tarkoitus ainakin kokeilumielessä käyttää remmejä, katsotaan mitä tapahtuu. Itse ainakin tunnen että selkäliikkeissä väsyy ekana kädet, ja varsinkin isommilla painoilla on joskus vaikea saada tuntumaa selkään. Tietysti se voi johtua myös allekirjoittaneen tekniikasta...

Mä käytän kovalla viikolla remmejä, ettei jää treeni kesken tai mene käsivarret ihan tukkoon. Mut olen alkanut käyttämään remmejä, vasta sitten kun tuntuu ettei pysty treenaamaan selkää enää kunnolla ilman ja kevyemmillä viikoilla en käytä. Remmit on hyvä apua mave:ssa, ylä- ja alataljassa, kp kulmasoudussa.

Eli se oli selvä ei melkein kaikkien puolelta. ;) Mun on nyt tarkoitus ainakin kokeilumielessä käyttää remmejä, katsotaan mitä tapahtuu. Itse ainakin tunnen että selkäliikkeissä väsyy ekana kädet, ja varsinkin isommilla painoilla on joskus vaikea saada tuntumaa selkään. Tietysti se voi johtua myös allekirjoittaneen tekniikasta...

Kokeile niitä remmejä vaikka silleen, että teet niin kauan ilman kuin "kädet kestää" ja otat sitten vasta ne remmit mukaan?

...Mut olen alkanut käyttämään remmejä, vasta sitten kun tuntuu ettei pysty treenaamaan selkää enää kunnolla ilman ja kevyemmillä viikoilla en käytä. Remmit on hyvä apua mave:ssa, ylä- ja alataljassa, kp kulmasoudussa.

Sama täällä, käytän remmejä esim. mavessa vasta vikoissa tiukoissa sarjoissa. Ylätaljassa ja kulmasoudussa taas lähes aina. En tiedä vahvistuisiko sitten nämä mun onnettomat kädet jos ymmärtäisin jättää nuo remmit kokonaan pois?:)

Suositut

Back
Ylös Bottom