SUPERCARB 1kg -40%

Mimmien suosikki- ja inhokkiliikkeet salilla?

Inhokkina pohkeet ylipäätään, kun polttaa niin että meinaa kyynel tirahtaa, mutta koska jaksaa vielä tehdä niin ei voi lopettaakkaan. Suosikki varmaan pystypunnerrus. Tosin olen niin aloittelija, että tulevat varmaan vielä muuttumaan paljon :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Suosikkiliikkeet ovat enemmän jalkaosastoa, kyykky ja mave varsinkin - todennäköisesti siksi, että ne sujuvat yllättävän hyvin, vaikka olenkin aloittelija. Good morning (tälle taisi olla foorumilla joku toinen nimi, mutten muista mikä :face:) on myös suosikkeja, siinä kun on ensiksi sellainen "hui!"-tunne, (rautaa niskassa ja kumarrella vielä pitäisi?) ja sen jälkeen mahtava fiilis, kun se ei ollutkaan niin vaikeaa kuin luuli :hyvä:.

Inhokkiliike on jo koulun liikuntatunnilta tuttu, ihan tavallinen vatsalihasliike. Siis istumaannousu lattialla ilman apuja. En vain osaa. Melkein kaikissa muissa vatsalihasversioissa löydän sen syvän vatsalihaksen kyllä, mutta tässä en, paitsi joskus ihan vahingossa, kun en "ajattele" liikaa, ja pidän tarpeeksi kovaa vauhtia yllä.

Suhtaudun suurimpaan osaa liikkeistä aika neutraalisti, mutta myönteisessä hengessä kuitenkin. Minusta on hauskaa kokeilla kaikkea uutta ja katsoa, miten pärjään. Jotkut liikkeet ovat tuottaneet jopa iloisia yllätyksiä, kun lihaksissa on ollut enemmän ytyä kuin olen luullut, näin nollapisteestä aloittaneena. Ja sitten taas niissä liikkeissä, jotka eivät aluksi oikein suju, on mukava seurata tai vähintäänkin visioida sitä, miten niissä kehittyy :).

Mullakin kaikki jalkaliikkeet on ehdottomia suosikkeja, kun niissä huomaa edistyksen nopeiten ja saa lisätä painoja useinkin.

Punnerrukset on blaah, ja muutkin rintalihasliikkeet, samoin ojentajat, koska ne on niin heikot, eikä tuloksia tule mitenkään merkittävästi.

Suosikit: Kyykky, sjmv, penkki
Inhokit: kaikki vatsalihasliikkeet, selänojennus ja pahin kaikista: askelkyykky. En tajua miten tuo liike saa mut aina täyteen pyhää vihaa...

Voi olla että oon jo vastannu tähän mutta ihan sama :D
suosikit: kyykky, kulmasoutu ja vinopenkki.
Inhokit: penkki (vihaan sitä koko sydämeni pohjasta), ja vatsatreeni.

Kyykkyyn mulla on viha-rakkaussuhde. Polttaa pakaroissa ja reisissä ja toimii, mutta näin alussa taas liike on niin hankala. Ja se tanko vielä, huoh.. Hankala ja vaikea oppia mutta sitten on oikein mainio liike kun tekniikan on saanu kohdilleen ja osaa tehdä oikein.
Penkki yllätti mut, rauta ei ees paina. Taino, pelkkä tanko :dance: mutta se on mulle paljon.

Suosikkeja mave ja prässi, aivan ehottomasti.

Mutta penkkipäivänä sylettää ajatuskin jo. Hyi. Ei vaan kule ja ei tapahu kehitystä ja tekniikka kusee ja en tiiä mikä kaikki mättää. En vaan tykkää, en niin yhtään, mutta pakko vääntää.
Viparit aiheutti ennen myös puistatusta, mutta alkaa nyt mennä jopa jo suosikkien puolelle.

Suosikkeja: penkki, jalkaprässi, ojentajat, selän ojennus (+10 kg)
Välttämättömiä pahoja: vatsalihakset kaikissa muodoissaan, kyykyt kaikissa muodoissaan (mulla ei oo pakaroita :() ja kaikki liikkeet, joissa ranne rasittuu -jotka jätänkin sitten tekemättä.

Kaikki jalkaosaston liikkeet on niitä lemppareita. Varsinkin prässi ja askelkyykky tangolla <3 Vatsoista en tykkää. Niitä saa runtata niin paljon joka eri kulmasta ja joka päivä, että niihin kyllästyy. Lisäksi vatsoihin on vaikeampi saada sitä poltetta, mikä on mun mielestä se hienoin hetki treenatessa ja sen koko treenamisen pointti.

Lemppari on tällä hetkellä penkki. Kulkee niin maan pirun hyvin!

Inhokki on mave, koska musta on tullut epävarma sen suhteen. En oo tehnyt pitkään aikaan, kun pelkään kuitenkin pissiväni sen tekniikan.

Tilanne tänä päivänä: maastaveto :haart:

Inhokkeja hauiskäännöt ja taljassa tehtävät olkapää- ja ojentajaliikkeet. Ei jaksa nitkuttaa. Oikeastaan melkein kaikki mitä salilla teen on suosikkeja jollain tapaa. Dippi, kyykky (taka- ja etukyykky), maastaveto, kulmasoutu, ylätalja, penkki... Ylätaljan kanssa meillä on tosin joku aviokriisi. Välillä pyyhkii hyvin ja välillä ei :D

Uusin suosikki on takaolkapäät ristikkäistaljassa penkillä selällään maaten. :5:
Olen AINA inhonnut kaikkia takaolkapääliikkeitä, kun en ole saanut oikein tuntumaan sinne minne pitäisi ja usein olenkin sitten ohittanut koko lihasryhmän.
Eilen sitten salilla sarjan välissä googlasin puhelimella takaolkapääliikkeitä ja täältä pakkiksen foorumilta sitten bongasin tuon penkkisysteemin. Kuin mä en oo aiemmin sitä tajunnut?? :face: Ja ai että sun jotta ku tuntu mukavalta tehdä sitä, kun kerrankin oli fiilis, että treeni menee perille sinne minne pitääkin!! Uusi lemppari :)

- - - Updated - - -

Pari vuotta sitten siis inhosin tehdä jalkoja, nyt tilanne on kyllä ihan toinen :D
Varmaankin siksi, että olen "opetellut" tekemään ne nopsaan ja niin täysiä, että meinaa tulla oikeesti ihan huono olo. :urjo:
Ja olen myös jättänyt lähentäjät ja loitontajat pois kokonaan...

Kaikista ärsyttävintä on tehdä jalkoja. Luulisi, että tykkäisin niitä jyystää, kun niissä on jerkkua melko paljon verrattuna yläkroppaan, mutta ei. Varmaan se on rasittavaa siksi, kun siihen menee niin hitosti aikaa, jos aikoo tehdä kunnolla. Blaah.. Mitenhän oppis taas tykkäämään jalkatreenistä? Joskus se oli ihan fantsua.

Lemppari on ehdottomasti jalkaprässi, koska sillä lähtee eniten painoja ylös. Muutkin lempparit on jalkaliikkeitä: askelkyykky, pohkeet, jalan koukistus...

En taas niin diggaa kulmasoudusta, hauiskäännöstä ja ranskalaisesta punnerruksesta.

PS. Mulla on aina ollu kestävät vatsalihakset, joten niitäki tykkään tehä, ku aina vaan jaksaa vääntää lisää.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä vihaamalla vihaan askelkyykkyä. Ottaa aina päähän tehdä sitä mutta kun se on ohjelmassa niin pakko sitä on tehdä. Sitten vihaan pekkipunnerrusta tangolla koska oon heikko :(

Mä tykkään tosi tosi paljon kyykystä :haart: ja selkätreeni kokonaisuudessaan on aina niin kivaa (yhtä helvettiä siis mutta hyvällä tavalla) :D

Suosikkiliikkeisiin kuuluvat ehdottomasti prässi ja maastaveto. Ojentaja-ja hauistreenit on ihan jees. Selkätreeni on kuitenkin varmaan lemppari. Askelkyykky ei kuulu suosikkeihini, vaikka hyvä ja tehokas liike onkin ja vatsat on inhokki. Olkapäätreeniin suhtautuminen on varmaan aika neutraali eli en inhoa, mutten rakastakaan.

Mave, kyykky smithissä ja penkkipunnerrus! :haart: Ohjelmani pääliikkeet ovat ihan ehdottomia suosikkejani, ja jos mietitään lihasryhmiä erikseen, niin ehkäpä selkä, olkapäät ja jalat ovat lemppareitani. Inhokkitreenejä minulla ei ole, vaikka vatsa jää silloin tällöin hieman vähälle huomiolle (tilanne kuitenkin korjaantumassa!).

Askelkyykky menee kaiketi tähän inhokkiliikkeiden kastiin, sillä takimmaisen jalan asento tuntuu aika epämukavalta, joten siksi teen bulgarialaista kyykkyä, kun voin pitää sen jalan penkillä (ko. liike sitten taas on yksi eniten pitämistäni liikkeistä). Ja sanotaanko, että kyykky tangolla sen vuoksi, kun oma liikkuvuuteni ei millään riitä ilman lankkua kantapäiden alla (ja salilla ei ole edes sopivaa lankkua moiseen puuhaan) = ärsyttää, kun haluaisi sitä kuitenkin tehdä ja syvälle! :( Sen joutuu sitten korvaamaan smithissä, ja kun liike on siinä helpompi suorittaa tällaiselle jäykkäkoivelle, niin luonnollisesti se on sitten kivaa.

Mulla on uusi inhokki: vihaan leuanvetoa kaikkein eniten, mutta teen sitä silti. Vatsat taitaa olla suosikki. Pitäisi ehkä keksiä jotain vähän inhottavampia vatsaliikkeitä välillä.

Olkatreeni on ehdoton suosikki, ainakin smithissä pystypunnerrukset, aiai ! Selkäpäivästäkin tykkään kunhan energiaa on, kulmasoutu käsipainoilla ja leuanveto nekin suosikkeihin lukeutuvia:) Jalkapäivistä en sitten tykkääkään, rintatreenistä ehkä vielä vähemmän (älkää kysykö, miten rintatreeni voi kuulua epämieluisimpiin...). Ojentajat&hauikset eivät mitään suosikkeja ole, mutta niiden pumppi tuntuu ja näyttää parhaalta kyllä jälkeenpäin - tuntuu, että kyllä on lihasta tullut rasitettua.

Inhokkeja vatsojen teko, penkki, kulmasoutu ja askelkyykky. Mut eipä kovin ilman niitäkään voi reenailla. :P

Suosikkeja sjmv ja kyykky. :)

Suosikkeina hauis- ja olkaliikkeet. Jotenkin olen noihin tykästynyt. Pystysoutu on rakkautta, ja se pumppi <3
Inhokkina kyykky, ihan kremppaavan polveni takia. Kyykky saa aina polveni kipuilemaan, joten ei siitä voi tykätä sitten millään.

inhokkina itsellä on hartiat, ehkäpä heikoimmassa kunnossa ja usein juntturassa. Tuntuu että pystysoutua tehdessä päässä vaan humisee :D suosikkiliike on ehottomasti syvät kyykyt!

Suositut

Back
Ylös Bottom