Tässä tulee päivitetty lista...
Inhokit:
*Viparit. Mulla vetää tuo liike joka ikinen kerta hartiat ja niskan niin jumiin että se ei aukea ilman hierojaa (ja vieläpä yhtä tiettyä hierojaa, muilta vaatii useamman kerran saada auki mun jumit). On katsottu PT:n kanssa että suoritan liikkeen oikein ja painot on pienet, en jännitä hartioita korviin ja silti vaan toi tapahtuu joka kerta. Mulle tungettiin toi liike ohjelmaankin mutta tälleen viidettä päivää päänsäryssä kärsien hieronta-aikaa odotellen päätin että en enää aio tehdä tuota liikettä. :curs:
*Penkki. Tykkäsin aiemmin, mutta käden murtumisen jälkeen ei vaan nappaa. Tangolla sattuu asento ellen pidä vähän eri tavalla ja silloinkaan ei tunnu hyvältä. Käsipainoilla vaikea päästä makuuasentoon niin että saan painot nostettua ylös. Vinopenkki käsipainoilla on ihan ok ja sitä olen tehnytkin, peruspenkki ei nappaa. Prässilaitteella (painopakallinen) teen silloin tällöin, siinä saa käsien asennon muutettua niin ettei tunnu pahalta.
*Kyykky. Askelkyykky. Askelkyykyt ei ole koskaan onnistuneet multa, tasapaino pettää ja polviin sattuu. Normikyykkykin on ihan syvältä sieltä minne aurinko ei paista. Joskus smithissä menee, pienellä painolla ja lähinnä se on mulle selkäliike tällä vammaselällä.
*Hauiskäännöt. En vaan tykkää. Yök. Sarjapainot ei nouse, tunnen olevani aina yhtä heikko.
*Ylätalja. Meidän salilla on sellainen ylätalja etten saa tuntumaa kunnolla, tulee jotenkin typerästä kulmasta alas. Sitten kun saan tuntumaa niin tuntuu että olkapää räjähtää.
*Selkäpenkki. Olis tosi hyvä liike alaselälle, mutta kun alaselän nikamat ei vaan tykkää tosta. Joku siinä mättää, alaselän särky alkaa seuraavana päivänä ja särky tulee nimenomaan selkärangasta eikä lihaksista.
Ja sitten ne lempparit:
*Leuanveto laitteessa (sellainen laite missä on se vastapainojuttu). Kumma kyllä, tää on kivaa. Teen aina vastaotteella, pitäisi varmaan kokeilla myös myötäotteella.
*Ojentajadippi istuen penkin reunalta. Harmi kun meidän salilla penkit on aina tosi varattuja, välillä ei pääse tekemään kun ei ole penkkiä vapaana.
*Pystysoutu käsipainoilla. Tää on vaan niiiiiin kivaa.
Tässä tuntee edistyvänsäkin.
*Jalkaprässi. Mä tykkään prässäillä, kunhan prässi on sellainen mihin tulee kiekot. Vaakatasossa oleva pakkaprässi on vähän plääh, mutta välillä tulee tehtyä silläkin jos "oikeaan" prässiin ei pääse.
*Kulmasoutu käsipainoilla penkin päällä "kontallaan". Tällä saan tuntumaa ja ala-asennon venytys on kiva. Jee.
*SJMV tangolla. En tiedä mikä tässä on kivaa, mutta se vaan on.
Lisäksi sellainen takareisikone missä maataan mahallaan on kiva, mutta meidän salilla ei ole sellaista. On vaan takareisikone istualleen ja siinä en saa yhtä kivaa tuntumaa. Nyt kun kattoo tota mun listaa niin olo on kuin vammaisurheilijalla. Huh.