SUPERCARB 1kg -40%

Mimmien suosikki- ja inhokkiliikkeet salilla?

Suosikki taitaa olla vatsat, tai lähinnä ehkä lankun eri variaatiot. Inhokkeja vois olla askelkyykky ja maastaveto, kun selkä on taas alkanut kipuilla.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Inhokki on askelkyykky! Teen mitä vaan peppuliikkeitä mieluummin, ku tota. Normikyykky on tosi jees mut askel ei. Suosikki on vipunostot sivulle.

Riippuu ihan viikosta ja päivästä, että mistä tykkään. Jos on yläselkä ja hartiat jumissa, niin kulmasoutu on inhokki. Askelkyykkyä vihasin ennen, mutta nyt olen oppinut tykkäämään. Ehdottomasti suosikkeja on kaikki hauisliikkeet.

Suosikkina tällä hetkellä ehdottomasti prässi yhdellä jalalla tehtynä. Saa ihan mielettömän tuntuman. Vastaavasti inhokkina kyykky; en meinaa saada tekniikkaa kohilleen niin sitten millään. Mutta toki sitä suuremmalla syyllä sitä pitää tehdä.

Vihaan askelkyykkyä edelleen, mutta askelkyykkykävely on ihan kivaa. Jalkojenkoukistus istuen, selänojennus, viparit ja kaikki vatsalihasliikkeet kuuluu inhokkeihin. Nyt kun hartiat on jumissa inhokkilistalla on suurin osa liikkeistä... Eilen tein penkkipunnerrusta eka kertaa aikoihin ja loppuilta kärsittiin päänsärystä. Pitäs jumppailla ja pumppailla noita hartioita, mutta ei millään motivoi...

Toisaalta jos viitsisin venytellä ja tehdä liikkuvuusharjoituksia, suurin osa noista liikkeistä lähtis pois tuolta inhokkilistalta...

Inhokit tällä hetkellä reiden ojentajat ja koukistajat lähinnä epäsopivan penkin ansiosta. Ei vaan kädet riitä pitämään kunnolla kahvoista kiinni ja menee ihan kiukutteluksi. Suosikki taitaa olla tällä hetkellä askelkyykky.

Mun inhokki on ehkä kyykky sen takia koska pelkään, että kun jossain vaiheessa sarjaa kyykistyn, niin en pääsekään enää ylös tai sitten tekniikka alkaa kusta kesken nousun (selkä pyöristyy tms).

Inhokit on ehdottomasti reiden ojennus ja koukistus. Suosikki on rinnallevetopunnerrus ja uutena tulokkaana tempaus (tai ainakin sen harjoittelu)

Ehdottomat inhokit ovat hack-kyykky, askelkyykky ja vatsat. Selkätreeni taas on ihan parhautta <3 Ennen inhosin vipareita ja ojentajatreeniä, mutta nykyään nekin on ihan jees :).

Inhokeista inhokein on ehdottomasti askelkyykky! Vaikka jalkatreeni muuten kuuluukin lemppareihin. Suosikkeja kyykky, hauis - ja olkaliikkeet ja penkki.

Tässä tulee päivitetty lista...

Inhokit:
*Viparit. Mulla vetää tuo liike joka ikinen kerta hartiat ja niskan niin jumiin että se ei aukea ilman hierojaa (ja vieläpä yhtä tiettyä hierojaa, muilta vaatii useamman kerran saada auki mun jumit). On katsottu PT:n kanssa että suoritan liikkeen oikein ja painot on pienet, en jännitä hartioita korviin ja silti vaan toi tapahtuu joka kerta. Mulle tungettiin toi liike ohjelmaankin mutta tälleen viidettä päivää päänsäryssä kärsien hieronta-aikaa odotellen päätin että en enää aio tehdä tuota liikettä. :curs:
*Penkki. Tykkäsin aiemmin, mutta käden murtumisen jälkeen ei vaan nappaa. Tangolla sattuu asento ellen pidä vähän eri tavalla ja silloinkaan ei tunnu hyvältä. Käsipainoilla vaikea päästä makuuasentoon niin että saan painot nostettua ylös. Vinopenkki käsipainoilla on ihan ok ja sitä olen tehnytkin, peruspenkki ei nappaa. Prässilaitteella (painopakallinen) teen silloin tällöin, siinä saa käsien asennon muutettua niin ettei tunnu pahalta.
*Kyykky. Askelkyykky. Askelkyykyt ei ole koskaan onnistuneet multa, tasapaino pettää ja polviin sattuu. Normikyykkykin on ihan syvältä sieltä minne aurinko ei paista. Joskus smithissä menee, pienellä painolla ja lähinnä se on mulle selkäliike tällä vammaselällä.
*Hauiskäännöt. En vaan tykkää. Yök. Sarjapainot ei nouse, tunnen olevani aina yhtä heikko.
*Ylätalja. Meidän salilla on sellainen ylätalja etten saa tuntumaa kunnolla, tulee jotenkin typerästä kulmasta alas. Sitten kun saan tuntumaa niin tuntuu että olkapää räjähtää.
*Selkäpenkki. Olis tosi hyvä liike alaselälle, mutta kun alaselän nikamat ei vaan tykkää tosta. Joku siinä mättää, alaselän särky alkaa seuraavana päivänä ja särky tulee nimenomaan selkärangasta eikä lihaksista.

Ja sitten ne lempparit:
*Leuanveto laitteessa (sellainen laite missä on se vastapainojuttu). Kumma kyllä, tää on kivaa. Teen aina vastaotteella, pitäisi varmaan kokeilla myös myötäotteella.
*Ojentajadippi istuen penkin reunalta. Harmi kun meidän salilla penkit on aina tosi varattuja, välillä ei pääse tekemään kun ei ole penkkiä vapaana.
*Pystysoutu käsipainoilla. Tää on vaan niiiiiin kivaa. :hyper: Tässä tuntee edistyvänsäkin.
*Jalkaprässi. Mä tykkään prässäillä, kunhan prässi on sellainen mihin tulee kiekot. Vaakatasossa oleva pakkaprässi on vähän plääh, mutta välillä tulee tehtyä silläkin jos "oikeaan" prässiin ei pääse.
*Kulmasoutu käsipainoilla penkin päällä "kontallaan". Tällä saan tuntumaa ja ala-asennon venytys on kiva. Jee.
*SJMV tangolla. En tiedä mikä tässä on kivaa, mutta se vaan on.

Lisäksi sellainen takareisikone missä maataan mahallaan on kiva, mutta meidän salilla ei ole sellaista. On vaan takareisikone istualleen ja siinä en saa yhtä kivaa tuntumaa. Nyt kun kattoo tota mun listaa niin olo on kuin vammaisurheilijalla. Huh.

Mä olen aina tykännyt tehdä jalkoja, varmaan johtuu siitäkin että ne ovat parhaimmassa kunnossa.. Pystyjalkaprässi ehdoton suosikki. Kyykkyä pitäisi harjoitella ja PALJON, tekniikka vielä ihan päin peppua.. Mulla on vielä niin pitkä selkä,
että sen saa kyllä helposti hajalle kun vähän väärin nostelee. Sen takia myös selkälihaksia on kiva tehdä, selkä pysyy paremmassa kuosissa kunhan jaksaa tehdä maltillisilla painoilla.

Inhokkeja ovat vatsat ja tietyt käsiliikkeet, varsinkin hauis. Tuo kyykky niin kauan kuin se ei luonnistu. :)

Käsipäivästä en vaan tykkää.. En tiedä mikä siinä mättää, mutta kyykyt ja prässi on vaan jotain... ihanaa! :D Tekisin vain niitä jos se olis mahdollista, mut haluisin olla kauttaaltaan kuitenkin sopusuhtainen :D

Viharakkaus Hackkiin, samoin kyykkyihin.. myös dippi tökkii eniten.
Rakkautta MaVeen, penkkiin, vipareihin ja pikkuhiljaa alkanu tykkäämään voimapyörästä. Näihin myös palavin halu kehittyä :)

Vihaan penkkiä. En ole sitä paljoa tehnytkään, koska mieluiten tekisin kaikkea muuta pienempää liikettä rinnalle. Nyt päätin kuitenkin ottaa penkin ohjelmaan ja eihän siitä tule mitään, kun oikea rintalihas vähän vihoittelee ala-asennossa vaikka kuinka huolellisesti lämmittelisin. Ei ainakaan pääse mitään kehitystäkään tapahtumaan...

Kaikista eniten tykkään leuanvedosta. Teen sitä yleensä vastapainolaitteessa eri otteilla, mutta nyt alkaa jo mennä ihan oman painollakin ilman kevennystä.

Mun lempparit on kyllä kaikki reisiliikkeet. Oon ihan inskana aina niitä tekemässä ja sit lähetään jalat vapisten pois salilta. Mut mulla ei myöskään jalat mee kauheen helposti tukkoon mikä on ihan kiva.

Inhokkiliikketä on kaikki pystypunnerrusjutut. Mun käsistä vaan loppuu ennemmin happi ku voima. Teen varmaan jotain väärin, mut siihen on huonoin motivaatio ees lähtee korjaa ja kokeilee :D

Suosikkeja on jalkaprässi (koska mä rakastan jalkapäiviä), askel- ja sumokyykyt sekä hauikset.

Inhokkeja on ylätalja ja kyykyt Smithissä, tai no tuota viimeistä kohtaan mulla on sellanen viha/rakkaus-suhde... välillä se on ok ja välillä ei.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Rakkautta on vatsat! Aina tykännyt, mikähän niissä oikein on.

Viharakkaus jalkaprässiin. Askelkyykkyjä VIHAAN eikä mitkään reisiliikkeet ole mitään suosikkeja kyllä.

Suositut

Back
Ylös Bottom