Milloin yrittää 100kg penkistä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyselisin tällaista, että milloin uskaltaa kokeilla 100kg penkistä? Paljonko teillä on suunilleen mennyt 80kg:llä tai 90kg:llä silloin, kun ensi kerran 100kg mennyt? Olen itse aikoinaan nostanut, mutta en ole aikoihin nostellut olkapään takia, joten en muista. Kaverien kanssa vaan mietittiin ja auttaisi tämä varmasti monia pakkislaisiakin.

Joo, penkkikeskustelut on aina yhtä kiehtovia!
Pyydä varmistaja paikalle ja ota se ykkösyritys, menee jos menee ja jos menee reisille niin on sitten varmistaja jeesaamassa.

Kyselisin tällaista, että milloin uskaltaa kokeilla 100kg penkistä? Paljonko teillä on suunilleen mennyt 80kg:llä tai 90kg:llä silloin, kun ensi kerran 100kg mennyt? Olen itse aikoinaan nostanut, mutta en ole aikoihin nostellut olkapään takia, joten en muista. Kaverien kanssa vaan mietittiin ja auttaisi tämä varmasti monia pakkislaisiakin.

No kannattaa varmaan ens alkuun ottaa hyvä lämpö ja testata miltä 80 kiloa tangossa tuntuu, jos kevyesti menee 2-3 toistoa nii nostaa siitä viis kiloa 85:een, jos sillä menee kevyesti 2-3 nii taas lisää vitosen. Sitten ku tulee se paino vastaan ettei mene kuin pari toistoa omilla vaikka kuinka puskee nii jättää siihen ja koittaa seuraavassa treenissä yköstä viis kiloa isommalla kuormalla...:thumbs:

Jos penkkikeskustelut ei kiinnosta, niin aiheen voi skipata. Mitä hel*ettiä tuutte tänne sitten itkemään, jos aihe ei teitä kiinnosta? Tällaista threadia ei löytyny haulla, joten ei kai tätä silloin turhaan ole tehty.

Monet käyvät salilla yksinään, joten aina ei välttämättä ole luotettavaa varmistajaa paikalla, joten senkin takia on hyödyllistä tietää, milloin uskaltaa kokeilla. Itse en siis ole yrittämässä, kun olkapää ei tykkää penkistä, mutta varmasti monelle hyödyllinen aihe. Tuli sieltä ainakin jo yksi asiallinen vastaus, kiitos.

Jos penkkikeskustelut ei kiinnosta, niin aiheen voi skipata. Mitä hel*ettiä tuutte tänne sitten itkemään, jos aihe ei teitä kiinnosta? Tällaista threadia ei löytyny haulla, joten ei kai tätä silloin turhaan ole tehty.

Monet käyvät salilla yksinään, joten aina ei välttämättä ole luotettavaa varmistajaa paikalla, joten senkin takia on hyödyllistä tietää, milloin uskaltaa kokeilla. Itse en siis ole yrittämässä, kun olkapää ei tykkää penkistä, mutta varmasti monelle hyödyllinen aihe. Tuli sieltä ainakin jo yksi asiallinen vastaus, kiitos.

No kyllä näitä penkkikeskusteluja nyt sen verran on, että todellakin löytyy sellainen ketju, mitä nousee milläkin sarjapainoilla.

No yksinään nyt käy suurin osa porukasta varmaan salilla mutta ei siellä salilla aina yksin olla. Kyllä nyt perkele pitää sen verran sitä suuta saada auki, että pyytää jonkun varmistamaan. Ja ei sen tarvitse aina olla se isoin äijä paikalla, kyllä itsellä on ollut mimmit monta kertaa varmistamassa eikä siinä ole mitään ongelmaa. Ykkösiä kun lähdetään kokeilemaan niin aina varmistaja mukaan, se on mun kokemus. Kerran on itseltä kylkiluu murtunut kun ei se tanko ihan noussutkaan sieltä niin kuin oli olettanut ja silloin vitutti melkoisen paljon.
Varmistajan hyvänä puolena on lisäksi se psyykkaaminen. Kun yksin siellä tangon alla on niin tulee väistämättä pieni pelko siitä, ettei se nousekaan. Varmista taas auttaa tsemppaamaan ja silloin voi keskittyä pelkkään suoritukseen eikä siihen jännäämiseen.

Silloin kuin minä yritin ensimmäistä kertaa 100 kilon penkkipunnerrusta olin tehnyt edellisellä viikolla suhteellisen helposti 4x5x80kg. Se satanen nousi sitten seuraavalla viikolla myös todella helposti. Aika paha tähän on kuitenkaan mitään sanoa. Se on aika henkilökohtaista miten noi suhteet menee, joten kokeilemalla selviää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itte taisin reenata niin kauan 80kg:lla et se menee sen 8 kertaa, sen jälkeen oli jo niin varma mieli siitä 100kg:stä et nostin uhkarohkeasti sen ilman varmistajaa , mutta kyllä ne varmistajat on aina hyvä olla siin takana, ei niist nimittäin mitään haittaakaan ole:)
Mutta nuo sarjajutskat on tietysti vähän erillaiset jokaisella , eli voi olla että sulla nousee se 100kg jo ennemmin esim.6x80 jne

No voi vittu taas yhen kerran, eikö tuo nyt ole selvää, ettei ilman varmistajaa/varmistusrautoja kokeilla maksimeita ikinä, olipa tangossa satoja yksi tai vaikka kaksi?Toisekseen, eiköhän jokainen tunne omalta osaltaan milloin on sellainen fiilis, että "nyt se vois tulla". Vai pitääkö siihenkin olla jonkun nettiyhteisön enemmistön mielipide.

Täällä on ihan tarpeeksi jo näitä penkkiaiheisia threadeja muutenkin, joissa voi asiaa kysäistä...jos nyt ei oikeasti osaa näin valtavaa asiaa itse päättää, herranlettas sentään.

Mikä siinä satasessa on nyt niin ihmeellistä verrattuna aiempiin ennätyksiin?Millos niitä uskalsit kokeilla, esmes 80-90kg niiden ollessa ennätyksiä?...nehän on ilmeisesti onnistuneet kun ei ole henki tms karannu, kokeileppa vaikka samaa metodia?

Oikeasti luulin tätä Trolliksi, mutta vielä mitä.

Miten muuten ykkösiä voisi erikseen harjoittaa?

Siis kun monet nostaa hieman eri määriä maksimina, vaikka sarjaennätykset olisivat samat.

Ja itselläni monesti sarjan ensimmäinen toisto lähtee jotenkin vituiks :)

Lattiapenkki ja lankkupenkki auttavat siinä mielessä kai, että voi laittaa isompaa rautaa ja totutella miltä se tuleva maksimi tuntuu käsissä...

Siis kun monet nostaa hieman eri määriä maksimina, vaikka sarjaennätykset olisivat samat.

Lattiapenkki ja lankkupenkki auttavat siinä mielessä kai, että voi laittaa isompaa rautaa ja totutella miltä se tuleva maksimi tuntuu käsissä...

Voimapuolelta löytyy varmasti miljuuna threadia maksimikunnon piikkaamiseen. Jto:lla paljon hyviä tekstejä.

Tässä juuri tulee se yksilöllisyys, periaatteessa kovista vitosista voi aivan hyvin suoraan siirtyä ottamaan ykkösiä...jotkut taas piikkaavat kunnon esiin tekemällä 2-3 toiston sarjoja. Mutta juuri kuten edellä todettiin, kaikki on yksilöllistä. Joskus 90-luvulla muistan yhen ukkelin ottaneen peruskuntokauden kunnolla, täysin valmistautumatta oman ennätyksensä...niin se vaan menee, ettei mitään kaavaa ole.

Eli periaatteessa jos nyt haluttaisiin vastaus kysymyksee, jonka on ekassa postissa, niin 10kpl vastauksia tuottaa ainakin sen 5-7 eri vastausta.

Jos raakana penkaa, eli ei käytä paitaa, niin silloin saa olla tosi tarkkana noiden lankkupenkkien jne kanssa. Yleensä niissä aletaan ahnehtia, ja taotaan hermosto jumiin...loput varmaan arvaatkin.

Kaikki vinkit tälläkin palstalla on sellaisia, ettei ne toimi kaikille...on vain testattava ja uskottava siihen mitä kulloinkin tekee.
Silti suosittelen, kuten moni muukin: lukekaa JTO:n kirjoituksia voimapuolelta, varmasti sieltä löytyy se suunta mihin mennä, jos ei peräti sitä valmista mallia.

Periaatteessa jos puhutaan nostajasta, jonka ennätyskokeilu ei ole sidottu esmes kilpailupäivään?
No silloinhan sitä ennätystä voi kokeilla milloin vain...päivänselvää.
Sitten ollaankin huomattavasti haasteellisemmassa tilanteessa kun vaikka 22.12.08 klo.12.15 on otettava se maksimi paino.

itteä tää aihe liippaa tosi läheltä...viikon verran miettiny et paljonko olis ykkönen...tänään salilla voisi testailla... vaikka ei ole edes penkki päivä..eilen oli...nooh silti..haluaa tietää.

Eilen meni 1. 6x 80kg ja 2. 5x 80kg. Tuon aiemmin heitetyn laskurin mukaan menisi n. 96kg..
olen erittäin tyytyväinen jos 95kg nousee. Siitä on pieni askel enää 100kg :)

Ja miksi kaikki hehkuttaa tuosta 100kg? Onhan se maaginen lukema...markka penkistä..kertoo että on sitä muuallaki tullu istuttua ku sohvalla. Tosin luonnonlahjakkuuksia on olemassa ja luinpa kirjasta että eräs henkilö oli elämänsä ekalla penkki kerralla nostanu sen 100kg..tieto ei kertonu kuinka paljon oli muuta salitreeniä alla.

Itteä kyl rupee ärsyttämään eniten noi henkilöt, jotka vikisee kun joku postaa heidän mielestään "tyhmän/tarpeettoman/vanhaa asiaa liippaan jne jne" topicin. Voisi olla vaan hiljaa ja mennä purkamaan kiukkua salille...rauta kuuntelee sinun murheita ja tottelee lihasta ja eikä väitä vastaan. Melkein yhtä hyvä ku vaimo... ;)

itteä tää aihe liippaa tosi läheltä...viikon verran miettiny et paljonko olis ykkönen...tänään salilla voisi testailla... vaikka ei ole edes penkki päivä..eilen oli...nooh silti..haluaa tietää.

Eilen meni 1. 6x 80kg ja 2. 5x 80kg. Tuon aiemmin heitetyn laskurin mukaan menisi n. 96kg..
olen erittäin tyytyväinen jos 95kg nousee. Siitä on pieni askel enää 100kg :)

Ja miksi kaikki hehkuttaa tuosta 100kg? Onhan se maaginen lukema...markka penkistä..kertoo että on sitä muuallaki tullu istuttua ku sohvalla. Tosin luonnonlahjakkuuksia on olemassa ja luinpa kirjasta että eräs henkilö oli elämänsä ekalla penkki kerralla nostanu sen 100kg..tieto ei kertonu kuinka paljon oli muuta salitreeniä alla.

Itteä kyl rupee ärsyttämään eniten noi henkilöt, jotka vikisee kun joku postaa heidän mielestään "tyhmän/tarpeettoman/vanhaa asiaa liippaan jne jne" topicin. Voisi olla vaan hiljaa ja mennä purkamaan kiukkua salille...rauta kuuntelee sinun murheita ja tottelee lihasta ja eikä väitä vastaan. Melkein yhtä hyvä ku vaimo... ;)
Joillakin nuo laskurit toimii,itsellä ei.Itse olen huomannut,että viimeiseen sarjapainoon jos laittaa n.15kg lisää,saan sen hetkisen maksimini tietää.En muista paljon itse nostin,että sain nostettua markan penkistä,mutta jos menee 2x6 85kg,niin silloin pitäisi ainakin tulla markka ylös asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom