Milloin yrittää 100kg penkistä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Riippuu mielestäni aika paljon nostajan painosta miten "kova" saavutus on. Eri asia nostaa 60kiloisena satku mitä 80kiloisena luonnollisesti. Sellanen 140%< omasta painosta ku nousee ni hyvä.

Kyllähän, sillä painolla on merkitystä. Mutta ei tuo prosentteina ilmoitettu tuloskaan välttämättä ole paljon sen parempi kovan tuloksen mittari. Vai onko mielestäsi 60 kiloisena nostettu 90kg yhtä kova tulos kuin esim 120 kiloisen jampan nostama 180kg. Mielestäni näitä ei voi edes verrata, jos nostojen kovuutta katsotaan.

Silloin kuin minä yritin ensimmäistä kertaa 100 kilon penkkipunnerrusta olin tehnyt edellisellä viikolla suhteellisen helposti 4x5x80kg. Se satanen nousi sitten seuraavalla viikolla myös todella helposti. Aika paha tähän on kuitenkaan mitään sanoa. Se on aika henkilökohtaista miten noi suhteet menee, joten kokeilemalla selviää.

Tein 5x5x80kg ja ei menny 100kg :( elikkä tosiaan paljon miehestä kiinni.

Tein 5x5x80kg ja ei menny 100kg :( elikkä tosiaan paljon miehestä kiinni.
No olet kyllä siunattu sitten harvinaisen huonolla hermotuksella. :eek: Kyllä noilla sarjoilla se satanen pitäis nousta jos vähän piikkaisit sitä ykköstä varten. Et kai sä samana päivänä kokeillu tota tai seuraavana?

No olet kyllä siunattu sitten harvinaisen huonolla hermotuksella. :eek: Kyllä noilla sarjoilla se satanen pitäis nousta jos vähän piikkaisit sitä ykköstä varten. Et kai sä samana päivänä kokeillu tota tai seuraavana?
Siis eihän tossa ooo mitään ihmeellistä?. Itellä meni ainakin toi 5x5x 80 reippaasti ennen kun otin satasen. Ehkä joku 8x80 niin saattaa satanen tulla ja kyllähän ton 5x5 saa tehtyä jo jos samalla painolla toistomaksimi on vaikka 7 toistoa... eli en kyllä pitäs 5x5x80 sarjalla satasta vielä ihan varmana juttuna

Siis eihän tossa ooo mitään ihmeellistä?. Itellä meni ainakin toi 5x5x 80 reippaasti ennen kun otin satasen. Ehkä joku 8x80 niin saattaa satanen tulla ja kyllähän ton 5x5 saa tehtyä jo jos samalla painolla toistomaksimi on vaikka 7 toistoa... eli en kyllä pitäs 5x5x80 sarjalla satasta vielä ihan varmana juttuna
Niin, tiedä sitten. Ehkä mulla on vaan luonnostaan sitten tavallista parempi hermotus vaikka en mitään varsinaista hermotustreeniä ole koskaan tehnytkään.

Itse olin 4kk vajaa 17v kun 100kg nousi. Ei miehestäkään tietoa tuolloin.
Kyllä ne yksilön ominaisuudet niin paljon määrää sen, mikä sarja lupailaa sataa kiloa. Ei siinä mitään yleispätevää kaavaa ole, eikä se tosin ole niin maaginen lukukaan. Noita satasen nostajia kun ainakin netistä löytyy jo läjäpäin.

joo ei sitä voi kukaan sanoa miten monta pitää mennä 80 ta i 90 kilolla ennenku satku tulee. joku sano tääl vetäväsä 105 ja kumminkin vaan kolme toistoo 90 kilolla, ja ite taas sain jo satasella viis toistoa sillon ku 110 meni vain kerran. se varmistaja vaan siihen ja koittamaan. jos 90 kilollaki menee es jotain toistoja ni et sä saa satasen tangolla ittees rikki kuha lämmittelyt on alla ja joku siin takana.

No nostin just viime viikol 100kg ja aika helposti nousi. 80kg:llä saan väh. 10 kertaa ja 90kg:llä väh. 5 kertaa. Nyt koitan parin viikon välein uutta enkkaa, uskosin et ainakin 105kg menis jo nyt.

No nostin just viime viikol 100kg ja aika helposti nousi. 80kg:llä saan väh. 10 kertaa ja 90kg:llä väh. 5 kertaa. Nyt koitan parin viikon välein uutta enkkaa, uskosin et ainakin 105kg menis jo nyt.

Voin sanoo kokemuksesta että tuossa ei ole mtn järkeä, usko pois.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo ei sitä voi kukaan sanoa miten monta pitää mennä 80 ta i 90 kilolla ennenku satku tulee. joku sano tääl vetäväsä 105 ja kumminkin vaan kolme toistoo 90 kilolla, ja ite taas sain jo satasella viis toistoa sillon ku 110 meni vain kerran. se varmistaja vaan siihen ja koittamaan. jos 90 kilollaki menee es jotain toistoja ni et sä saa satasen tangolla ittees rikki kuha lämmittelyt on alla ja joku siin takana.

Kun itse sain 110 penkistä niin 100 kilolla sain vain kaksi toistoa, eli yksilöissä on tosi paljon eroja...

Se ei tosiaa oo kiinni siitä et kui monta kertaa nostaa esim sen 90 kiloo, itteki saan 80kiloo 2-3 kertaa ja nostan 87,5(enkka siis). Kestävyys kestävyys...

Voi taas näitä keskusteluja.. siis KÄSI ylös kuinka monelle se PENKKI on se tärkein?!?!?
Ite nostelen penkkiä sen kerran viikossa tai kahdessa. Ykköset on nyt ilman paitaa sen 155kg. Oon toki reenannu sen 6 vuotta. (mut kyseessä on kehonrakennus) Useimmiten teen vain sarjoja jotka liikkuvat tuolla:
10*125
8*130
6*140
yms.. Mut minua oikeasti pinnoo kuunnella ja katsoa näitä nuoria junnuja, jotka on vaan sen penkin ympärillä ja kyselee kaikilta vastaantulevilta penkistä! Se sali kun ei ole vain sitä penkkiä..

PS:ite olin samanlainen kun aloitin, mut onneksi järki tuli nopeasti päähän! :david:

Voi taas näitä keskusteluja.. siis KÄSI ylös kuinka monelle se PENKKI on se tärkein?!?!?
Ite nostelen penkkiä sen kerran viikossa tai kahdessa. Ykköset on nyt ilman paitaa sen 155kg. Oon toki reenannu sen 6 vuotta. (mut kyseessä on kehonrakennus) Useimmiten teen vain sarjoja jotka liikkuvat tuolla:
10*125
8*130
6*140
yms.. Mut minua oikeasti pinnoo kuunnella ja katsoa näitä nuoria junnuja, jotka on vaan sen penkin ympärillä ja kyselee kaikilta vastaantulevilta penkistä! Se sali kun ei ole vain sitä penkkiä..

PS:ite olin samanlainen kun aloitin, mut onneksi järki tuli nopeasti päähän! :david:
Mitä pahaa jos jollekkin se penkki on se tärkein liike? ei sen pitäis sun treeneistä pois olla ;) kyllä se itellekkin on kova juttu aina kun on penkkipäivä:jahas: penkki nyt vaan sattuu jostakin syystä olemaan monelle varsinkin nuorelle jannulle se treenaamisen "pääliike" vaikka koko kroppaa ihan normaalisti treenataankin

Kuinka kauan salilla käyntiä on pitänyt yleisesti harrastaa, että se 100kg on mennyt rikki?
Jos nyt nousee 75kg ehtiikö ensi kesäksi parantaa sen 100kg:seen?

10*125
8*130
6*140

Nyt ollaan taas pahasti metsässä. Kun siellä salilla on niitä nuoria jotka sitä penkkiä nyt rassaavat joka kerta, ja sä olit samanlainen nuorena, niin mitä jos nekin nuoret jotka nyt rassaavat paljon penkkiä, tajuaa jälkikäteen (kuten sä) että muitakin kehon osia on treenattava yhtä kovaa?

En jaksanut noita muita sivuja lukea. Mutta kun ottaa 2krt 90kg pitää viikontauon penkistä
niin 100kg on pässinlihaa.

Nyt ollaan taas pahasti metsässä. Kun siellä salilla on niitä nuoria jotka sitä penkkiä nyt rassaavat joka kerta, ja sä olit samanlainen nuorena, niin mitä jos nekin nuoret jotka nyt rassaavat paljon penkkiä, tajuaa jälkikäteen (kuten sä) että muitakin kehon osia on treenattava yhtä kovaa?
AI ANTEEKSI!!! Katos kun en tyhmyyttäni tuota ajatellu, että menen nyt pahasti metsään! :jahas:
Siis yritän tässä vain antaa neuvoja jo heti alkuun, että ei sit tule sellainen tilanne että kun kaikki pyörii sen penkin ympärillä ja yksi kaunis päivä huomaat, että kaikki muut on PAHASTI jäljessä! Jos meinaa olla lihaksikas, niin se käsite on minun mielestäni asia jossa KOKO keho on mittarina!

Kuinka kauan salilla käyntiä on pitänyt yleisesti harrastaa, että se 100kg on mennyt rikki?
Tuo on niin yksilöllinen juttu että vaikea sanoa, riippuu niin monesta eri jutusta(geenit,muu liikunta tausta, ruumiinrakenne?...)

Jos nyt nousee 75kg ehtiikö ensi kesäksi parantaa sen 100kg:seen?
Kyllä ehtii, vaatii tosin kovaa treeniä + muut asiat kunnossa... Mutta mikä kiire sulla on saada se satanen rikki, treenaat vaan koko kroppaa tasaisesti kunnolla niin kyllä se maaginen penkki tuloskin sieltä nopeasti nousee...

Suositut

Back
Ylös Bottom