Millaisia eväitä syötte töissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HpR
  • Aloitettu Aloitettu

HpR

Moro

Minulla on vuorotyö, aamua ja iltaa. Joskus huomaa ettei ole oikein tullut syötyä kunnolla töissä, joten sellaisia nopeita välipaloja kaipailen (2kpl 20min taukoja). Työni on fyysisesti helppoa, joten töissä en paljon kuluta.

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, minulla on samalla lailla nuo tauot.
Syön ensimmäisellä tauolla 200g raejuustoa, jonkun suklaapatukan mahdollisesti ja 2dl maitoproteiinia.
Ruokatunnilla iso lämmin ateria.
Toisella tauolla sitten 2dl maitoproteiinia ja ehkä joku pikku pala suklaata.
Syön noi kolmen tunnin välein.

Välipalaksi vaikka rahkaa 250g, siihen sekoittelet jugurttia ja ananasta. Kyytipojaksi jonkin verran rasvatonta maitoa ja pari ruisleipää kinkun kera.

Mulla on koulussa/töissä aina mukana kunnon eväät. Aamupäivän välipalana proteiinijuoma ja pari tomaattia/porkkanaa ja treenipäivänä lisäksi ruispala. Lounaaksi pakastekasviksia keitettynä, kanaa/tonnikalaa ja raejuustoa, treenipäivänä raejuuston tilalla ruispastaa. Lämmitän ruoan kahviossa tai kiltahuoneella, missä nyt satunkin olemaan. Iltapäivän välipala suunnilleen samanlainen kuin aamupäivän vastaava. Jos koululla menee myöhään, saatan syödä vielä iltapäivän toiseksi välipalaksi raejuustoa, kasviksia ja pari näkkileipää. Pyrin syömään 2-3h välein.

HpR sanoi:
Moro

Minulla on vuorotyö, aamua ja iltaa. Joskus huomaa ettei ole oikein tullut syötyä kunnolla töissä, joten sellaisia nopeita välipaloja kaipailen (2kpl 20min taukoja). Työni on fyysisesti helppoa, joten töissä en paljon kuluta.

Kiitos.

Keitän kotona riisiä illalla aina vähän reilumman satsin. Laitan tupperware -purkkiin eväät seuraavaksi päiväksi. 100g riisiä, vihanneksia reilusti (tomaattia ja kurkkua), ja viipaloitu kanan rinta sekaan, vähän chilisaucea tai tieriaki-soijaa mausteeksi, omenaviipaleita, ananasta tai luumuja. Protskudrinkki kyytipojaksi. Syön tuon satsin välipalaksi noin kello 10:00 (aamiainen kello 7:00). Kello 12:00 lounas ravintolassa ja kello 15:00 protskudrinkki ja vähän ruisleipää.

Pointti on, että itsekuria vaativassa lajissa vaaditaan vähän päättäväisyyttä nähdä vaivaa, eli valmistella edellisena iltana seuraavan päivän välipalat.

Tämä voi herättää keskustelua, mutta mielestäni ei haittaa mitään, vaikka kerta-ateria sisältäisi 60 - 70 grammaa proteiinia. Jos ottaa maksimissaan 30grammaa kerralla,niin saa syödä vähän väliä, että pääsee 3 grammaan per painokilo päivässä.

Heikki

HpR sanoi:
Moro

Kiitos.

KESÄTÖISSÄ
Aluksi kesällä oli tämä vettä tonnikalapurkki/pariruisleipää /ja rahkapurkki.
+Kahvitermari aina mukana.
Ongelma oli siinä että nuo veti naamaan alle 15minuutissa...
Eikä sitä turhaan viitsi istuskella jos pomo sattui ilmaantumaan paikalle. :D

Tosin tuo muuttui melk. heti

Heikki722 sanoi:
Tämä voi herättää keskustelua, mutta mielestäni ei haittaa mitään, vaikka kerta-ateria sisältäisi 60 - 70 grammaa proteiinia. Jos ottaa maksimissaan 30grammaa kerralla,niin saa syödä vähän väliä, että pääsee 3 grammaan per painokilo päivässä.
Joo, mullakin tulee usein tuo 60-70g prodea kerralla, mutta eiköhän se imeydy, kun lähteitä on useita ja imeytymisnopeuksia useita.
Kuusi ateriaa päivässä ja jokaisella noin 50g proteiinia = 300g, eli juuri sopivasti.

Heikki722 sanoi:

Kaiken järjen mukaan, jos mun kokoinen tyttökin pyrkii syömään sen 30g proteiinia joka aterialla, sama ei voi riittää raavaalle miehelle :)

D.Yates sanoi:
Tekisi mieleni sanoa: taas?

:wanha:

Meikäläistä joskus vähän nyppii nämä "Vanha" ja "on keskusteltu ennenkin" ja "käytä söötsiä" kommentit. Eikös tämä ole K-E-S-K-U-S-T-E-L-U-P-A-L-S-T-A eikä mikään tietokanta. Jos joku kysyy jotain niin ne vastaa jotka viittii, vaikka olis jo sadas kerta kun asiaa puidaan. Ne jotka ei viitti niin miettii kokonaan uusia aiheita ja kirjottaa niista threadeja.

Eikös vaan?

Heikki

Vittu Heikki, sä oot mua nuorempi, lyhyempi ja noin saatanan paljon painavampi, yyy...yyy...
Saan syyttää itseäni - fitnesskana treenillä näytetään fitnesskanalta. Mutta asiaan:
Duunissa on tuppervaara astia, jonka sisällä on lusikka. Duunin jääkaapissa on pino Ehrmannin rahkaa, pari litraa mustikkakeittoa ja mikron vieressä on kauraleseitä. Niitä pistelen. Nyt mä meen syömään, Heikin kuva inspiroi minut olemaan mies, eli itkemisen sijaan TEEN asialle jotakin. :D

Heikki722 sanoi:
Meikäläistä joskus vähän nyppii nämä "Vanha" ja "on keskusteltu ennenkin" ja "käytä söötsiä" kommentit.

Et ole ainoa :rolleyes:

Edittiä: Jos jääkaappi ja mikro käytössä töissä niin eväät ei ole kummoinen ongelma, samoja ruokia vaan mukaan kuin kotonakin syö. Rahkamössöhän on kestosuosikki :) Itsellä on ainakin välipalaa varten proteiinijauhopussi ja sheikkeri hyllyssä, monesti mukana myös esimerkiksi omenoita.

Mä teen 10-16 tunnin pituisia työvuoroja, useimmiten yövuoroja, välillä päivä.

Eväänä mulla on noin keskimäärin kassissa esim:

- Omena
- Porkkanaa (nam)
- Jauhelihaa + makaronia TAI jauhelihapizza (roiskeläppä) jos on ollut laiska..
- Yksi purkki rahkaa + Funlightiä
- Jogurttia TAI vanukasta
- 2 Sämpylää tai ruisleipää, margariinia+juustoa+kinkkua.
- Keksejä, kaurakeksit on kova sana. :)
- jotain muuta, esim. joku Duke's burgeri hätätilassa, tai sitten jotain laadukkaampaa. :rolleyes:
- Heraa 30-40g shakerissa + vitamaxit.

Ongelma on se että tuossa on ihan liian vähän ruokaa ainakin 16 tunnin pituiseen työvuoroon, kun miettii että se loppu 8h vuorokaudesta menee nukkumiseen jos sen niin tahtoo laskea.

Ottaako porukka lukioon/amikseen/muuhun opiskelupaikkaan jotain settiä mukaan? Ja jos, niin minkälaist? Kun nuo koulupäivät matkojen kanssa on parhaimmillaan 7.30-16.30, niin ei oikein yks kuppanen kouluruoka riitä. Varsinkaan jos ei oo mitään sellasta, mitä pystyis mahaan oikein antaumuksella ahtamaan... Ja ei sitten taas välitunnilla huvita oikein alkaa tonnikalaakaan aulassa vetelemään. Protudrinkki/patukka olis tietysti yks, mutta onko muita vaihtoehtoja?

moppe sanoi:
Ottaako porukka lukioon/amikseen/muuhun opiskelupaikkaan jotain settiä mukaan? Ja jos, niin minkälaist? Kun nuo koulupäivät matkojen kanssa on parhaimmillaan 7.30-16.30, niin ei oikein yks kuppanen kouluruoka riitä. Varsinkaan jos ei oo mitään sellasta, mitä pystyis mahaan oikein antaumuksella ahtamaan... Ja ei sitten taas välitunnilla huvita oikein alkaa tonnikalaakaan aulassa vetelemään. Protudrinkki/patukka olis tietysti yks, mutta onko muita vaihtoehtoja?

Tuo on paha homma, itse kun olin vielä amiksessa niin tuli kahvitauoilla ostettua kahvilasta aina sämpylä tms.

Protskudrinkki on varmasti helppo tapa, patukka vielä helpompi.

Sitten jotain rahkasoossia pienessä purkissa, mutta kun se rahka pitäis saada pidettyä kylmänä mielellään... :rolleyes:

Tietysti ihan evässämpylät tuorekelmuun käärittynä jos ei muuten..

moppe sanoi:
Korjattua! ;)

Jep. ;)

Nuo on kyllä kamalaa ruokaa... mutta pirun helppoja kaloreita, ~500kcal ja syö kahdella haukulla koko roskan. :)

turre101 sanoi:
Mä teen 10-16 tunnin pituisia työvuoroja, useimmiten yövuoroja, välillä päivä.

Ongelma on se että tuossa on ihan liian vähän ruokaa ainakin 16 tunnin pituiseen työvuoroon, kun miettii että se loppu 8h vuorokaudesta menee nukkumiseen jos sen niin tahtoo laskea.

Hohohooo.....tuttu juttu, kun lähden työreisulle (2-3 päivää) minulla on kylmälaukullinen evästä mukana, vaikka syön päivälliset ja aamiaiset hotellissa, ja vielä lounaat jossain matkan varrella!!!

Kun on vähän lahjoja, on pakko treenata ja syödä.

Heikki

moppe sanoi:

Ite oon miettiny täsä justiinsa samaa..Semmonen mehevä patukka olis varmasti hyvä koulussa välipalaks :kuola: Siis esim.näitä mitä täällä pakkisella myydään ja niissä on protsku ja hiilari arvot kohillaan.Mutta ne on vaan tämmöselle opiskelijalle liian kalliita! :(

moppe sanoi:

Kun olin kauppiksessa (11 vuotta sitten) minulla oli mukana 1,5 litran säiliö "voimajuomaa" jonka tehtailin kouluun lähtiessäni kotona tehosekoittimella. Sinne meni maitoa, kaakaota, hurja läjä halpaa soijaisolaattia ja mitä hedelmää nyt milloinkin sattui olemaan. Pyysin koulun keittäjältä luvan säilytellä sitä koulun keittiön jääkaapissa ja onnistuihan se.

Kyllä niitä naljailuja ja mollauksia sai kuunnella kun aamu- ja iltapäivällä haki sen törpön ja ryysti siitä voimajuomaa välitunneilla. Moni luokkakaveri ja kanssaopiskelija katsoi alta kulmien säälivä ilme kasvoillaan.

Se parhaiten nauraa, joka viimeeksi nauraa - niin tässäkin. Olen nähnyt monia vanhoja luokkakavereita nyt vuosien kuluttua, ja arvatkaa kuinka moni niistä on kyennyt KEHITTÄMÄÄN fysiikkaansa vuosien varrella. Paskamaahaa on ja jenkkakahvaa, perse roikkuu tai kaula on kadonnut. Tai sitten ollaan samanlaisia narunvarjoja kun sinä vuonna kun kauppaopisto alkoi.

Eli pokerina vaan evästä naamariin - vaikka amiksessa tai lukiossa. Paras neuvo on olla kommentoimatta jos joku kysyy. Ei kannata höpötellä mitään mistään palautumisista tai protskuista, niin ei joudu mihinkään sanailuun tai väittelyyn tai perustelemisvelvolliseksi. Sanoo vaikka että tuli nälkä....

Se kauppiksen keittäjä oli muuten tosi mahtava. :haart: :haart: :haart: -sille keittäjälle jos sattuu lukemaan tätä (ikää jo varmaan 65). Kauppiksen viimesenä vuonna kilpailin ensimmäisen kerran junnujen alle 80 -kiloisissa. Selitin jonain päivänä, että minkälaista dieettiä meinaan ruveta pitämään, ja se keittäjä lupas keittää mulle rasiallisen kananmunia joka päivä! Siellä oli aina munat oottamassa kun menin syömään!

Heikki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom