Millaisia eväitä syötte töissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HpR
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensä työvuoro kestää 6 tai 7 tuntia jonka aikana menee useimmiten 1kg rasvatonta jogurttia (40g proteiinia), paketti kevytnakkeja (reilu 30g proteiinia ja pitää hyvin nälkää), ja proteiinidrinkki, heraa noin 30g, maltoa vähän, ja kreatiinia. Syön aina lämpimän aterian juuri ennen töihin lähtöä sekä työpäivän jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
moppe sanoi:
Ottaako porukka lukioon/amikseen/muuhun opiskelupaikkaan jotain settiä mukaan? Ja jos, niin minkälaist? Kun nuo koulupäivät matkojen kanssa on parhaimmillaan 7.30-16.30, niin ei oikein yks kuppanen kouluruoka riitä. Varsinkaan jos ei oo mitään sellasta, mitä pystyis mahaan oikein antaumuksella ahtamaan... Ja ei sitten taas välitunnilla huvita oikein alkaa tonnikalaakaan aulassa vetelemään. Protudrinkki/patukka olis tietysti yks, mutta onko muita vaihtoehtoja?

Se ei todellakaan riitä. Etenkin kun tänä päivänä ne koulusafkat on usein säästöjen takia ravintoarvoiltaan ihan mitä sattuu. Pistä se tonnikala patongin väliin, niin kukaan ei huomaa mitään. Ylipäänsä sämpylät ja leivät ovat hyviä eväitä, kun vaan tunkee sinne paljon protskua väliin.

turre101 sanoi:
Nuo on kyllä kamalaa ruokaa... mutta pirun helppoja kaloreita, ~500kcal ja syö kahdella haukulla koko roskan. :)
Totta turiset! :hyper: Liian usein tulee itsekin sorruttua... Keksin tossa, et jos heittäis vaan ihan normi pulloon jauhot ja koulussa nälän yllättäessä sheikkais vettä perään. Pakkiksen setit kun aika hyvin sekottuu. Jos kerran kaikilla tytöillä on tunneilla vesipullo, niin miksei mulla protskupulloo... :D

Heikki on kyllä vetäny asenteella! :worship:

Heikki722 sanoi:
Meikäläistä joskus vähän nyppii nämä "Vanha" ja "on keskusteltu ennenkin" ja "käytä söötsiä" kommentit. Eikös vaan?

No sori, edellinen eväskeskustelu alkoi niinkin kauan sitten kuin 4.8. Onhan se korkea aika kaikkien kerrata syömisensä.

Jatkakaa.

EDIT:
Oho, tämä oli tosiaan hpr:n ensimmäinen postaus. Jostain sitä on aloitettava, pahoittelut vittuilusta.

Mä lähen aamull kouluu siin 7.30 ja tuun himaa vast 17.00. Semmosel normaalil koulusafkall ei paljoo juhlita. Ni siin 10.00 vedän purki tonnikalaa ja parisen desii maitoo+maltoo, sitt 12.00 koulusafka ja siin 2-3 aikoihi protskut sheikkerist.. Ja himas taas saatana nälkä ni safkaa mahaa ja parin tunni pääst salille.. Kyll tää amiksen elämä o rankkaa.. :)

-edit: soomi kirjota mina huva-

Kuinka esim. tonnikala säilyy leivän välissä, jos mä aamulla ennen kl. 7 väsään ne, ja vetelen ekan satsin 9-10 maissa ja toisen satsin 1-2 maissa?
Entä kuinka hyvin säilyy rahka?

Protskudrinkki tai patukka ois hyvä, mut ei oo opiskelialla rahhaa.

Kiitän vastauksista etukäteen :rock:

Hyviä vinkkejä on tullut.
Itse tulee myös sorruttua noihin pizzoihin turhan usein.
Toinen vakio annos on banaania, ruisleipää jonka päällä on kinkkua ja 1L rasvatonta jogurttia.

D.Yates, en ota vittuiluna, oma moka kun en heti hoksannu hakua käyttää. :thumbs:

rautavuori sanoi:
Tonnikalaa, nugetteja ja maitoa.

Itselläni ruokkis 30min + 2 x 10min taukoja

Molemmilla tauoilla menee 1 prk Ehrmannia + lasi maitoa, sekä jotain pientä suffelia mahdollisesti jos kahvihuoneesta löytyy :)

Ruokkiksella pasta/riisi/tuna settiä yleensä =) + maitoa

Maitorahka on hyvä; proteiinipitoinen ja valmiina nautittavaksi suoraan purkista, eikä tarvitse valmistella näitä eväitä aamulla. 3 purkkia menee työpäivän aikana. Lisäksi sitten mysliä vähäsen, tai pari ruispalaa.

Täällä myös yksi eväitä kanniskeleva. Päivän perussatsissa on keitettyjä munia, kananrintaa, raejuustoa, rypsiöljyä, vihanneksia, riisiä, näkkäriä palasina, vehnäleseitä ja curryjauhoa. Teen tuota ison satsin aamulla ja syön pitkin päivää. Aamupuuro ja palautusjuoma tulee päälle ja joskus viikonloppuisin ehkä tavallista safkaa.

Heikki722 sanoi:
Heikki722 sanoi:
Heikki722 sanoi:
Heikki722 sanoi:
Heikki722 sanoi:
Heikki722 sanoi:
.
.
.
:offtopic: Pakkotoistolla, eikä useimmilla keskustelupalstoilla ole tapana signeerata postia. Kaikki tietävät, että "Heikki" kirjoittaa postin, koska tuo nimesi sattuu olemaan "Heikki." Eri asia kirjoittaa jollain Diabolic Baby-Eating Skull Crusher -nimimerkillä ja sitten signeerata posti omalla etunimellä. Ei muuta, kiitos. :)

Heikki722 sanoi:
Meikäläistä joskus vähän nyppii nämä "Vanha" ja "on keskusteltu ennenkin" ja "käytä söötsiä" kommentit. Eikös tämä ole K-E-S-K-U-S-T-E-L-U-P-A-L-S-T-A eikä mikään tietokanta. Jos joku kysyy jotain niin ne vastaa jotka viittii, vaikka olis jo sadas kerta kun asiaa puidaan. Ne jotka ei viitti niin miettii kokonaan uusia aiheita ja kirjottaa niista threadeja.

Eikös vaan?

Heikki

Heikki puhuu asiaa, olen tästä itsekin muutaman kerran älähtänyt.

Ja asiaan, töihin menen yleensä 6.00 ja siinä joskus 5.30 syön kotona aamiaisen. Duunissa kahvitauko 8.30 ja siinä menee tällä hetkellä puoli litraa rasvatonta ja sokeritonta jugurttia. Duunipaikan lounas on 11.00 ja siellä sitten monipuolista kotiruokaa mahan täydelstä. 13.30 kahvitauko ja siinä välisä ylensä proteiinijuoma ja banaani. Salill sitten joskus 15.00 pintaan.

Treenipäivänä tulee otettua mukaan evääksi salaattia, joka koostuu 1dl ruispastasta, 1 kpl tomaatista, pätkästä kurkkua ja purkista raejuustoa. Jotain maustetta, kuten mustapippuria, tulee laitettua hieman ja päälle loraus rypsäriä.

Itselläni sama ongelma eli tuo koulu.Koulupäivät 8-16 ja kun herää klo 7 ja on kotona 16.30 niin aamupala ja kouluruoka tuskin riittää. Itse olen myös amiksessa ja työaika on niin sanotusti juokseva työ tuntien aikana. Eli esim. käynti kaupassa kesken tuntia ei olisi ongelma. Myö eväiden säilyttäminen pukkarissa ei olisi ongelma. Jos tekee esim. 2 protskudrinkkiä per päivä, niin aika nopeesti saa uutta jauoo tilailla. Patukkakin on aika kallis 3,60e. Tosin itse käyn esim. kahvilla muutaman kerran koulupäivän aikana, joten jos ne jättäisi väliin ja panostaisi jauhoihin :)

Duuni on kahdeksasta neljään. Aamulla syön himassa klo 7.30 aamiaisen.
Duunissa 10.30 välipala ja toinen ruokailu 13.30.
Ruoka on yleensä aina ruisleipää, jonka päällä juustoa ja leikettä ja raejuustoa sekä rypsiöljyä. Hyvin pärjää, vaikka välillä alkaa samat safkat tylsistyttää.

No, nyt on taas työt hakusessa; se mitä syön seuraavassa paikassa riippuu siitä onko siellä jääkaappia tai kauppaa lähistöllä. Aamulla keitetty soijarouhemössö on tietenkin aina helppo ja halpa ratkaisu. En ole mikään ihmekulinaristí, joten lappaan sen kiposta kitaan ihan au naturel (jotain rajaa kuitenkin: kylmää puuroa en kyllä syö! :urjo: ). Eikä kunnon ruisleipää kannata unohtaa. Tuoreena leipomosta aamulla. Joskus karjalapiirakoitakin.

Pitänee kuitenkin kehaista edellistä paikkaani, jossa oli keittiö käytettävissä. Ja aikaa. Kokkailin siinä sitten aina äijänköriläiden hämmästykseksi kattilallisen jotain nuudeli-broileri-maissia tai muuta hyvää. Ja välipalaksi rahkaa tietenkin. Niin, jos jotain tuosta työstä jään kaipaamaan, niin keittiötä.

amikseen 100g pähkinöitä mukaan jos ei muuta!

cribe sanoi:
Kuinka esim. tonnikala säilyy leivän välissä, jos mä aamulla ennen kl. 7 väsään ne, ja vetelen ekan satsin 9-10 maissa ja toisen satsin 1-2 maissa?
Entä kuinka hyvin säilyy rahka?

Mulla on ollut tonnikalaleipiä joskus repussa duunieväänä, ja kun ne on tuorekelmuun pakattu aamulla niin hyvin oon niitä mutustellut vielä puolenpäivän maissa tai myöhemmin, ei ne miksikään oo menneet kun ei reppu ihan auringonpaahteessa oo ollut, tonnikala toki "tuoksahtaa" kun avaat kelmun, onhan se kalaa! :)

Kylmässä säilyy mainiosti tuo tonnikala, toki.

Rahkaa en menisi lämpimänä syömään, jo ihan mukavuussyistä.

Dopey sanoi:
Päivän perussatsissa on keitettyjä munia, kananrintaa, raejuustoa, rypsiöljyä, vihanneksia, riisiä, näkkäriä palasina, vehnäleseitä ja curryjauhoa.

Teen tuota ison satsin aamulla ja syön pitkin päivää. .

Tää vaikuttaa todella hyvältä. Pakko tarkentaa: Ymmärsinkö oikein, että duunaat tosta "salaatin" johonkin isoon tupperwarekulhoon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom