Kun sen aloittaa niin ei se vie niin paljoa tilaa, varsinkin jos sulla on pihapiirissa nuo keräyspaikat.
Mulla on neljä muovilaatikkoa, niitä sellaisia kannellisia, sopivan kokoisia, joihin kerään yhteen pakkausmuovin, toiseen pakkauskartongin, yhteen lasipakkaukset ja viimeiseen metallit. Ne on pinottu päällekkäin, kaksi vierekkäin ja kaksi päällekkäin. Oon kyllä miettinyt että joku sellainen kestokassi jossa on kolme/neljä lokeroa voisi olla ehkä kätevämpi. Jossain tyyliin Ikeassa on vissiin niitä.
Itse joudun viemään nuo kierrätykseen kaupan pihalle ja se on vähän työläämpää. Ja mun säilytyspömpelit on työhuoneessa, ei edes keittiössä.
Ja mitä Lidliin tulee, niin käyn siellä pääosin koska se on lähikauppa meille. Kerran joku mulle motkotti kun käyn siellä ostamassa ulkolaista ruokaa ja kun seuraavan kerran menin kauppaan ja latasin tuotteita hihnalle, samalla yritin katsoa montako prosenttia mun ostoksista oli ulkomailta.
No, perusruokaa sieltä ostin mitä yleensä, salaattijuttuja, jauhelihaa, munia yms. ja olikohan toistakymmentä tuotetta hihnalla joista kaksi oli ulkomaista. Toinen oli pikakahvi ja toista en nyt muista mutta sitäkään ei saanut kotimaisena.
Esim. Lidlin leikkeleet tehdään Snellmanin-tehtaalla, juustot jossain Kuusamolaisessa juustolassa. Siis osa niistä Lidlin omista merkeistä, ei toki kaikki.
Toki mä suosittelen ennemmin ostamaan suoraan tilalta esimerkiksi rekon kautta jos mahdollista.
Eiköhän Lidlistä saa suomalaistakin. Se on kyllä totta että jos vaan jaksais käydä erikseen tiloilta hakemassa lihat niin ois loistavaa. Toiseksi paras ratkaisu on keskon kaupat. Lidlissä kuitenkin rahat valuu saksaan :/