Mitenkäs se väestönsiirto vaikuttaa globaaliin liikakansoitukseen?
Sehän palkitsee synnytysgenerattorin pyörityksen siellä lähtömaassa ja mahdollistaa liikkansoituksen jatkumisen ja ongelman kieltämisen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitenkäs se väestönsiirto vaikuttaa globaaliin liikakansoitukseen?
Mahtaako se yksilö siellä lähtömaassa ajatella, että voin tehdä läjäpäin lapsia, niin isona ne voi muuttaa Suomeen asumaan? Kyllähän sen jokainen Afrikassakin varmaan tietää, että hallitsematon lisääntyminen on sen mantereen suurimpia ongelmia, mutta sen asian muuttaminen on todella pitkä prosessi, kuten olemme saaneet huomata. Se on yksi asia mihin koulutuksella ja valistuksella pyritään muuttamaan.Sehän palkitsee synnytysgenerattorin pyörityksen siellä lähtömaassa ja mahdollistaa liikkansoituksen jatkumisen ja ongelman kieltämisen.
Mie vähä epäilen, että se lukutaidoton afrikkalainen savimajassaan tai slummialueen hökkelissään ei tiiä pätkän vertaa siitä, miten tää viimeisin raskaus vaikuttaa maanosan tulevaisuuteen.
Ehkä ei, mutta mitä merkitystä sillä on? Ne joilla on poliittinen mahdollisuus vaikuttaa asioihin, varmasti tietävät. Mukava kun tartutaan sanaan "jokainen" ikään kuin se vaikuttaisi mun viestin asiasisältöön. Nämä on juuri niitä syitä miksi ketjut lähtee sivuraiteille, kun kohta aletaan väittelemään jostain täysin epäolennaisesta.Mie vähä epäilen, että se lukutaidoton afrikkalainen savimajassaan tai slummialueen hökkelissään ei tiiä pätkän vertaa siitä, miten tää viimeisin raskaus vaikuttaa maanosan tulevaisuuteen.
Kyllähän ne fyysisesti mahtuu, mutta ongelma onkin sellaiset naurettavan pienet asiat kuin resurssit, kuten ruoka tai puhdas vesi. Tätä menoa sama ongelma tulee koskemaan yhä suurempaa ja suurempaa osaa maapallosta, vaikka fyysisesti meitä mahtuisikin tänne vielä tuhatkertainen määrä. Kyllä mä olen ihan samaa mieltä tuosta maahanmuutosta ja sen ongelmista, mutta siihen en usko, että sillä on minkään tason vaikutusta syntyvyyteen ja sehän tässä oli se puheenaihe.Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että afrikkalaiset mahtuu Afrikkaan erittäin hyvin, kuten todettu väestötiheys huomattavasti pienempi kuin Euroopassa.
Siellä se lapsitehtailu varmaan kannattaa. Mikäli edes osa länsimaahan päässeistä lapsista lähettää kotiin jokusen euron on vanhuksilla jonkunlainen turva.Mahtaako se yksilö siellä lähtömaassa ajatella, että voin tehdä läjäpäin lapsia, niin isona ne voi muuttaa Suomeen asumaan? Kyllähän sen jokainen Afrikassakin varmaan tietää, että hallitsematon lisääntyminen on sen mantereen suurimpia ongelmia, mutta sen asian muuttaminen on todella pitkä prosessi, kuten olemme saaneet huomata. Se on yksi asia mihin koulutuksella ja valistuksella pyritään muuttamaan.
Ongelmaan tuossa on se, että markkinatalous perustuu kasvuun. Vaatisi isomman muutoksen kuin mihin ollaan oikeasti valmiita. Samasta syystä nämä ilmastosopimukset ovat toteutumiseltaan ihan utopiaa. Mikäli muutos tulee se tulee ainoastaan pakolla ja/tai sen edessä.Nää on kyllä erittäin totta. EU:n pitäisi lopettaa väestömäärän lisäyksen ihannointi ja väestönsiirtojen ihannointi, sitä kautta politiikalla laittaa asioita kuntoon. Suomessa ongelmaa ei ole.
Ongelmaan tuossa on se, että markkinatalous perustuu kasvuun. Vaatisi isomman muutoksen kuin mihin ollaan oikeasti valmiita. Samasta syystä nämä ilmastosopimukset ovat toteutumiseltaan ihan utopiaa. Mikäli muutos tulee se tulee ainoastaan pakolla ja/tai sen edessä.
Kyllähän ne fyysisesti mahtuu, mutta ongelma onkin sellaiset naurettavan pienet asiat kuin resurssit, kuten ruoka tai puhdas vesi. Tätä menoa sama ongelma tulee koskemaan yhä suurempaa ja suurempaa osaa maapallosta, vaikka fyysisesti meitä mahtuisikin tänne vielä tuhatkertainen määrä. Kyllä mä olen ihan samaa mieltä tuosta maahanmuutosta ja sen ongelmista, mutta siihen en usko, että sillä on minkään tason vaikutusta syntyvyyteen ja sehän tässä oli se puheenaihe.
En ymmärrä miten se väestöntiheys näkyy kuluttajien määrässä?? Mikäli se väestön lukumäärä pysyy samana niin niitä mahdollisia kuluttajia on vähenevässä määrin, enempi kuluttajia, enempi kasvua. Ainakin teoriassa. Tuo toki sillä oletuksella, että samalla suhteella ollaan töissä/työttömiä. Toki jotta tuo huoltosuhde pysyy niin tarvitsee sen talouden myös kasvaa, jotta on niitä työpaikkoja vastaamaan tuota väestönkasvua.Euroopassa on harhainen käsitys väestömäärän ihanuudesta.
USA:ssa on reilusti alle puolet Euroopan väestä, väestötiheys on yli kolminkertainen EU:ssa ja USA on se johtava maailmantalous ja mahti.
EU:n väestötiheys on jo nyt rinnasteinen Kiinan ja Afrikan kanssa.
Eläkepommeilla on peloteltu jo vaikka kuinka pitkään, höpöhöpöä. Suuret ikäluokat ovat jo hyvää vauhtia tippumassa ja sairaanhoitajia saa senkun pistää Bangkok Postiin ja Manila Timesiin ilmoituksen, ei tarvitse ottaa miespuolisia uuvatti islamisteja Afrikasta summamutikassa.
SUOMESSA on poikkeuksellisen alhainen väestötiheys. Ja juuri ME olemme saaneet eritäin hyvän koulutuksen, tasa-arvon, hyvinvointiyhteiuskunnan jne. aikaan, siihen ei tarvita suurta väestömäärää, eikä siihen tarvita väestönsiirtoja, päinvastoin nyt globalisaation ja väestönsiirtojen takia kansan yhtenäisyys murenee ja hyvinvointiyhteiskunta alkaa purkautumaan.
Väestönsiirrot ovat aina huono asia, lähes aina alkuperäisen väestön mielipide ohitetaan tai manipuloidaan.
Mehän emme tarvitse lisää väkeä, ei jenkeissäkään tarvita. Halpatyövoimaa väestönsiirroilla hankitaan, se on halpaa teollisuudelle, mutta yhteiskunta maksaa. Palkat ja edut saadaan alemmiksi ja yhteiskunnan yhtenäisyys poikki alimpaan kastiin kun siellä ties minkälaista raiskaajaa käsi ojossa -> kohti amerikkalaista yhteiskuntaa. Sehän se tässä ihanne on. En kiistä etteikö sillä voisi saada luvuilla mitattuna jonkin verran tuottavamman yhteiskunnan, mutta ei sillä parempaa yhteiskuntaa saa. Inhimillisin ja ekologisin ym. mittarein asiat on sitten aivan täysin toisinpäin.
Hyvät päivän jatkotIhan kohdillaan ne oli.
USA 31 as/km2.
Afrikka n. 50 as/km2? MInkä löysin oli 31 as/km2.
EU 113 as/km2.
Kiina 137 as/km2.
Suurten ikäluokkien eläköityminen alkoi jo yli 10 vuotta sitten. Missä se katastrofi on? Enemmän pinnalla on maahanmuuton ongelmat. Reality check.
En ymmärrä miten se väestöntiheys näkyy kuluttajien määrässä?? Mikäli se väestön lukumäärä pysyy samana niin niitä mahdollisia kuluttajia on vähenevässä määrin, enempi kuluttajia, enempi kasvua. Ainakin teoriassa. Tuo toki sillä oletuksella, että samalla suhteella ollaan töissä/työttömiä. Toki jotta tuo huoltosuhde pysyy niin tarvitsee sen talouden myös kasvaa, jotta on niitä työpaikkoja vastaamaan tuota väestönkasvua.
Mun mielestä koko pallolla on liika väkeä, pärjättäisiin ihan helposti paljon vähemmällä, mutta tuo trendi ei taida taittua ilman isoa sotaa tai jotain pandemiaa tai valtaisaa luonnon mullistusta.
Hyvät päivän jatkot
Tää nyt taitaa olla lillukan varsia, mutta mistä oikeasti kaivat tuon väestöntiheyden Afrikka 101 as/km2. Minä en löydä kuin paljon matalempia. Tässä esim wikipedia: https://fi.wikipedia.org/wiki/AfrikkaIhan kohdillaan ne oli.
USA 31 as/km2.
Afrikka 101 as/km2
EU 113 as/km2.
Kiina 137 as/km2.
Suurten ikäluokkien eläköityminen alkoi jo yli 10 vuotta sitten. Missä se katastrofi on? Enemmän pinnalla on maahanmuuton ongelmat. Reality check.
Tää nyt taitaa olla lillukan varsia, mutta mistä oikeasti kaivat tuon väestöntiheyden Afrikka 101 as/km2. Minä en löydä kuin paljon matalempia. Tässä esim wikipedia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Afrikka
Eikun nyt jo vähän korjailitkin sitä parempaan suuntaan.
Mutta juu, siis olen samoilla kannoilla asiassa, että maailma ei parane ylikansoittamalla vaan juuri vähentämällä. Joka tapauksessa eläkejärjestelmämme on rakennettu lisääntyvän väestön varaan. Mulle on aivan yksi ja hailea vaikka eläkkeet laskisi 30 v kuluttua 50 %. Varaudun siihen tällä hetkellä jo itse säästämällä. Mutta harmiksi käy niitä, jotka eivät.
Ei oikein jaksa enään vängätä internetsissä, joten parempi jäädä tähän. Mutta kukin uskokoot eläkejärjestelmään jos haluaa. Omassa hommassa on se hyvä puoli, että jos homma pelaa, niin mulla on maukas potti sitten joko itselle tai perikunnalle.