Mun ei kyllä tartte mitenkään erityisesti psyykata itseäni treenin. Kun treenipäivä on, olen mä siihen 98% varmuudella motivoitunut. Suunnittelen minkälaisen treenin teen (tästä voi saada vielä lisämotivaatiota, jos suunnitelmissa on esim. treenipainojen lisäys, uusi ohjelma tai jotain muita kujeita) ja sitten vaan salille.
Tietysti ihan aina ei näin onnellisesti käy, eli jää tuo 2%, jolloin sitä motivaatiota ei vaan jostain syystä ole. Onneksi tätä tapahtuu mulle melko harvoin ja pienellä psyykkauksella (esim. lukemalla pakkista :D) ja joskus jopa ilman minkäänlaista psyykkausta päätän usein kuitenkin lähteä salille. Sen jälkeen voi usein vain todeta, että kylläpä oli hyvä että lähdin. Treeni jälkeen vaan niin auvoinen olo. Joskus harvoin, jos ei
todellakaan huvita lähteä treenaamaan, kannatta olla armollinen itseä kohtaan ja jättää se kerta menemättä (pitää tietty pitää huoli, ettei noin kovin usein pääse tapahtumaan). Seuraavaan treeniin saattaa sitten olla entisäkin motivoituneempi.
Onko kukaan muuten huomannut, että vihaisena treeni kulkee huomattavasti paremmin; tuntuu rauta ihan kumman kevyeltä ;)
edittinä vielä: Kyllähän se halu isompiin lihaksiin ja parempaa kuntoon on osasena (varmasti aika isonakin osana) siinä motivaatiossa, mutta liittyy siihen varmaan paljon muutakin kuten hyvä olo. Mutta kyllä tuo edistyminen on se juttu, joka lisää motivaatiota varmasti kaikkein parhaiten.