Mun käsittääkseni juutalaisia kyllä käytettiin pakkotyössä huomattavasti enemmän kuin kaasutettiin.
Jälkimmäinen yleensä edelsi ensimmäistä mikäli luonto ei korjannut ensin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun käsittääkseni juutalaisia kyllä käytettiin pakkotyössä huomattavasti enemmän kuin kaasutettiin.
Hitler olisi tosiaan voinut määrätä OKH:n päälliköksi jonkun vähän korpraalia koulutetumman sotilaan...OKH (Hitler poislukien) ois varmaan keksinyt jotain käyttöä miljoonalle(?) ukrainalaiselle sotilaalle vuonna 1944
Ehkä tämä historiakiinnostuspurkaus voi osaksi juontua ison itänaapurin vallan hiipumisesta. Tosin nykyäänkin Hitlerin hirmutöistä puhutaan paljon enemmän kuin vaikkapa Stalinin tai Maon, mutta ehkä se johtuu voittajanäkökulman vaikutuksesta.Uskaltaisiin väittää, että yksi syy miksi Suomessa glorifioidaan toista maailmansotaa tänäkin päivänä johtuu siitä, että Neuvostoliiton aikakaudella koko aihetta ei saanut niin kamalan paljoa käsitellä, koska se olisi voinut esittää N-liiton epäsuotuisassa valossa.
Mutta "lopullinen ratkaisu" oli hankkiutua eroon kaikista juutalaisista. Lisäksi juutalaiset olisivat voineet työskennellä paremmin, jos heitä olisi kohdeltu edes ripauksen verran inhimillisemmin.Mun käsittääkseni juutalaisia kyllä käytettiin pakkotyössä huomattavasti enemmän kuin kaasutettiin.
Juuri näin.Jälkimmäinen yleensä edelsi ensimmäistä mikäli luonto ei korjannut ensin.
Jälkimmäinen yleensä edelsi ensimmäistä mikäli luonto ei korjannut ensin.
Enkä minä osaa lukea, kun myöntelin, että zombijuutalaiset tekivät tehtaassa nappeja.En näemmä osaa enää edes kirjoittaa. Piti sanomani tietty että jälkimmäinen seurasi ensimmäistä.
Olisiko Yhdysvallat liittynyt sotaan, jos Saksa olisi kukistanut Britannian tai tehnyt rauhan engelsmannien kanssa?
Tilanne olisi muuttunut melko mielenkiintoiseksi, jos Neuvostoliitto olisi liittynyt akselivaltoihin Iso-Britanniaa, Yhdysvaltoja ja Kiinaa vastaan. Tosin Hitlerin ideologiaan taisi kuulua Neuvostoliiton tuhoaminen, joten kyseisenlainen liitto olisi tuskin kestänyt ikuisesti.
OKH (Hitler poislukien) ois varmaan keksinyt jotain käyttöä miljoonalle(?) ukrainalaiselle sotilaalle vuonna 1944
Niin, jos ensin laitettiin pakkotyöhön ja sitten kaasukammioon kun ei pystynyt enää työhön, "työvoimaa ei tuhlatttu" toisin kuin Columbu tuossa aiemmin kirjoitteli. Jos taas kuoli pakkotyöhön niin työvoima ei mennyt haaskuuseen siinäkään tapauksessa. Näin siis pelkästään sotaponnistelun kannalta katsottuna.En näemmä osaa enää edes kirjoittaa. Piti sanomani tietty että jälkimmäinen seurasi ensimmäistä.
Niin, jos ensin laitettiin pakkotyöhön ja sitten kaasukammioon kun ei pystynyt enää työhön, "työvoimaa ei tuhlatttu" toisin kuin Columbu tuossa aiemmin kirjoitteli. Jos taas kuoli pakkotyöhön niin työvoima ei mennyt haaskuuseen siinäkään tapauksessa. Näin siis pelkästään sotaponnistelun kannalta katsottuna.
Lue nyt vaikka se Columbun viesti johon vastasin, ennen kuin alat vaahto suussa paasata.Mun mielestä vangitseminen, aliravitsemus, raskas pakkotyö, suojan ja lämmön puute talvella, täydellinen terveydenhuollon puute sekä dehumanisaatio on aikamoista ihmisvoimavaran "tuhlausta".
Lue nyt vaikka se Columbun viesti johon vastasin, ennen kuin alat vaahto suussa paasata.
Miksi et sitten itkenyt jo siinä vaiheessa kun Columbu kirjoitti "hyödyllisyydestä". Mä kommentoin vaan ettei kyseinen väite oikeastaan pitänyt paikkaansa. Ajattelin että tässä ketjussa ei erikseen tarvitse osoittaa paheksuvansa syvästi natsien toimintaa, koska oletin että se on aika itsestäänselvyys ainakin Suomessa. Olen pahoillani jos sinulle tuli asiasta paha mieli. Mutta natsit ja koko toinen mailmansota oli aika morbidi juttu noin niinkun ylensäkin.Joo huomasin kyllä. Kommentoin vaan aihepiirin morbidiutta.
Miksi et sitten itkenyt jo siinä vaiheessa kun Columbu kirjoitti "hyödyllisyydestä". Mä kommentoin vaan ettei kyseinen väite oikeastaan pitänyt paikkaansa. Ajattelin että tässä ketjussa ei erikseen tarvitse osoittaa paheksuvansa syvästi natsien toimintaa, koska oletin että se on aika itsestäänselvyys ainakin Suomessa. Olen pahoillani jos sinulle tuli asiasta paha mieli. Mutta natsit ja koko toinen mailmansota oli aika morbidi juttu noin niinkun ylensäkin.
Miksi pakkotyöläisistä olisi pitänyt pitää parempaa huolta? Tuo tilannehan oli täydelliset työnantajan markkinat. Ei palkkaa, 100% työteho, mikäli jollain ei työ maistunut -> uuniin ja seuraava jonosta tilalle. Ei edes rekrytoimiseen tarvinnut tuhlata johtoportaan resursseja.
Eikös se ollu niin, että Operaatio Barbarossa epäonnistui Hitlerin päällepäsmäröinnin takia?
Jos Hitler tyhmyydessään ja ylimielisyydessään ei olisi pitänyt Japanilaisia ali-ihmisinä, niin yhdessä he olisivat murskanneet neuvostoliiton. Japani idästä ja natsit lännestä prässäten.. Katsoin jonkun dokumentin aiheesta. Eli yhteistyö silloisen vahvan Japanin kanssa ontui pahasti, ja natsit kaatui omaan natsismiinsa.. :-/ Japani keskittyi sitten enemmän tyynenmeren jne herruuteen.