Miksi olen heikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Akkeli sanoi:
Samaa mieltä. Uskoisin, että jos kaveri A ottaa plus kalorinsa suklaajäätelöstä ja kaveri B taas kaurasta, protusta ja hyvistä rasvoista, niin eiköhän kaveri B ole lopulta vahvempi, lihaisampi ja vähempi rasvainen.

Jos kaveri A syö vaan suklaajäätelöä ja kaveri B syö sit sitä "oikeeta ruokaa" niin kai se sit on samalla treeni määrällä vahvempi ja lihaksikkaampi, koska on just syöny oikein. Mut kyl must vähä tuntuu et ylimääräset kalorit on aina ylimääräsiä, vaikka voisitkin päättää mitkä syömäsi ravinnon ylimääräisistä kaloreista menis yli ja vaikka voisitkin niin olisiko sillä loppujen lopuksi merkitystä? :david:

mucsulaaro sanoi:
Jos kaveri A syö vaan suklaajäätelöä ja kaveri B syö sit sitä "oikeeta ruokaa" niin kai se sit on samalla treeni määrällä vahvempi ja lihaksikkaampi, koska on just syöny oikein. Mut kyl must vähä tuntuu et ylimääräset kalorit on aina ylimääräsiä, vaikka voisitkin päättää mitkä syömäsi ravinnon ylimääräisistä kaloreista menis yli ja vaikka voisitkin niin olisiko sillä loppujen lopuksi merkitystä? :david:

Kyllä ne ylimääräiset kaloritkin on ihan järkevä ottaa samasta oikeaoppisesta rakennusmateriaalista (protu, hitaat hiilarit...) kuin muutkin kalorit. Mitä parempi ateriakokonaisuus sitä parempi kehitys.

Tän jutun ideana on vaan se että kun siirrytään pluskaloreille ei ole kovin järkevää ajatella et: "jee, joka päivä on karkkipäivä...bulkilla kun ollaan:D "

Harvemmin ne salin kovakuntoisimmat kaverit syö joka päivä mäkissä tai litran suklaajäätelöä.

Tottakai nämä muiden über-bodarien/voimailijoiden tulokset masentaa. Mutta parhaitenhan pärjää kilpailemalla itsensä kanssa. Aika klisee mut toimii.

-Marchi- sanoi:
Perus pakkisjamppa, saa kyykystä 150kiloa ja mavesta toisen mokoman. Penkki liikkuu jossakin 120:ssä.
Olen itse 18-vuotias ja nuo kilot eivät voi muuta kuin ihmetyttää minua tai treenikaveriani. Eräs tuttava vetää pohkeita smithissä 200kg:lla, kun itse väännän sarjaa 60:llä ja tiukkaa tekee. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Tiedän, että geenit ja kaikki määrää paljon mutta onhan se nyt kumma että tekee penkkiä (vaikken rhp olekaan) niin suuremmilla sarjapainoilla kuin kyykkyä. On selkä tullut joskus pentuna hajotettua moro-tekniikka-mavella ja hyvin ei käynyt. Olisiko se syy?

Ihmetyttää ja kummastuttaa kuitenkin lukea ihan 16wee jätkien sarjapainoista jotka saattavat heilua jo yli omien. On tullut kuitenkin pari vuotta punttailtua, mutta ei sen kummemmin voima-hakuisesti. Olenko yksinkertaisesti heikko treenikaverini kanssa, vai mitä jätän punnitsematta pohdinnoissani?
Toki mieleen tulee heti, että en treenaa kovaa, mutta en tajua kuinka tällä panostuksella ei kehittyisi nopeammin... Ruokaa ja lepoa tulee ja viinaa kuluu paljon vähemmän kuin normaali jampalla. Kulmasoudussa ei ole sarjapainot nousseet koskaan yli 50 kilon, jonka jälkeen tekniikka hajoaa. Täällä jokainen taitaa vetää sarjaa yli 120:llä?
Olen funtsinut että olen ollut suuret ajat dieetillä parin vuoden aikana ja lihasmassaa/perusvoimaa ei ole hirveästi siunaantunut, mutta miksi kaverini, joka ei juuri dieettaile, niin sarjapainot liikkuvat aivan samassa jamassa...

En vain käsitä.

Täytyy vaan hyväksyä tosiasiat, että toisille siunaantuu lihaa/voimaa paremmin. Olen itekkin treenaillu jo vuosia eikä voimat ole sillä tasolla kuin ehkä pitäisi, vaikka aina välillä tehny puhtaasti voima treeniä. Lihaa kuitenkin tuntuisi tarttuvan jotenkin. Monet kaverit ei meinaa uskoa miten pienillä painoilla treenaan kun olen kuulemma niin "vahvan" näköinen. Paljon hyvää ruokaa ja vielä enemmän treeniä+kärsivällisyyttä ja kyllä lähtee. Ikäs puolesta sulla on aikaa kehittyä vaikka muille jakaa.:thumbs:

Threadin aloittajan painothan näyttää varsin hyviltä verrattuna omiini :D 1½ vuotta salilla ja sarjapainot lastenkengissä. Pituus 182, painoa 83 kg tällä hetkellä, rasvat n. 15%. Penkkiä en ole paljon tehnyt, ykkönen 60-70 kilon välillä. Vinopenkki 20 kg käsipainoilla helppo kasi, 25 kiloon en ole siirtynyt vielä. Ylätaljassa 8x75 kg, alataljassa 8x70 kg, prässissä 6x180 kg. Kyykkyä vapaalla tangolla on huono tehdä kun tarpeeksi syvälle kyykkyyn meneminen tuntuu ihan helvetiltä jo 40-50 kilon painon kanssa. Hack-kyykyssä sama homma.

Että ihan perseestä nuo sarjapainot on, mutta itsensä kanssahan tässä kilpaillaan. Kehitystä kuitenkin tuntuisi tulevan hitaasti, joten en ole asiasta välittänyt.

Voi myös ajatella niinkin, että mitä heikompi/laihempi niin sitä enempi syytä käydä salilla. Ja tottakai näissä jutuissa on aina vähän nettilisää täällä pakkiksella.

En lukenut koko threadia joten sori jos tulee toistoa tai asiavirheitä. Mutta olen käsittänyt että marchi on treenannut koko ajan 1 tai 2 jakoisella ohjelmalla. (ja vielä ylistää sen ylivertaisuutta, en kyllä ymmärrä miksi kun ei näköjään itselläänkään toimi. Ei mulla mitään niitä vastaan ole, ihan ookoo, avokki on saanut tosi paljo tulosta kun vaihto 4-jakosen doggcrappiin)Nähtävästi se ei ole kovin toimivaa hänelle, joten kannattaisi ehkä kokeilla jotain muuta jakoa, 3 tai 4, 5??

edit. miljardi kirjoitusvirhettä

Ei noita 1-2-jakoisia ohjelmia ole mitään järkeä käyttää dietillä tämä siis oman kokeilun perusteella eikä mitään Wheeler tai Coleman sitä ja tätä juttua. Ei yksinkertaisesti vaan ylläpito/miinuskaloreilla palaudu 2-jakoisesta ohjelmasta. Huomasin tämän siinä, että tulokset vaan polki paikallaan ja kyllästyin siihen. 1-jakoisen kohdalla veikkasin palautumisen olevan vielä suurempi ongelma.

Vaihdoin perus 4-jakoiseen jolla voimatasot on nousseet dietinkin aikana penkkiä lukuunottamatta. Aika pumppaamiselta tuo 50kg kulmasoutu kyllä kuulostaa ei millään pahalla. Voin myöntää, että hienon tuntuman sillä 50kg painoilla saa, jos pumppaa muutaman sarjan 30s palautuksilla, mutta ei sillä kyllä selkään paksuutta tule lisää. En saa juurikaan tuntumaa yli 80kg painoilla, mutta selkä on kyllä arka seuraavana päivänä joten treeni menee perille vähemmälläkin tuntumalla. Vaihtele sarjapainoja reilusti, tee välillä 5 ensimmäisessä liikkeessä ja seuraavassa 8-15. Tee välillä 3 sarjaa, välillä 4 vaihtele palautuksia 30s-60s välillä. Mitä pidempään jyystät tuollaista everytime-sameshit ohjelmaa sitä varmemmin sinusta tulee rikkinäinen levysoitin joka junnaa paikoillaan. Kokeile eri variaatioita, vaihtele lihasryhmien järjestystä vain mielikuvitus on rajana. Viimeisenä jätä kynäily pakkikselle vähemmälle ja keskity enemmän treenaamiseen eiköhän sinulla tuota knowhowta ala olemaan ihan tarpeeksi..

tiieitiijuu sanoi:
Ei noita 1-2-jakoisia ohjelmia ole mitään järkeä käyttää dietillä tämä siis oman kokeilun perusteella eikä mitään Wheeler tai Coleman sitä ja tätä juttua. Ei yksinkertaisesti vaan ylläpito/miinuskaloreilla palaudu 2-jakoisesta ohjelmasta. Huomasin tämän siinä, että tulokset vaan polki paikallaan ja kyllästyin siihen. 1-jakoisen kohdalla veikkasin palautumisen olevan vielä suurempi ongelma.

Vaihdoin perus 4-jakoiseen jolla voimatasot on nousseet dietinkin aikana penkkiä lukuunottamatta. Aika pumppaamiselta tuo 50kg kulmasoutu kyllä kuulostaa ei millään pahalla. Voin myöntää, että hienon tuntuman sillä 50kg painoilla saa, jos pumppaa muutaman sarjan 30s palautuksilla, mutta ei sillä kyllä selkään paksuutta tule lisää. En saa juurikaan tuntumaa yli 80kg painoilla, mutta selkä on kyllä arka seuraavana päivänä joten treeni menee perille vähemmälläkin tuntumalla. Vaihtele sarjapainoja reilusti, tee välillä 5 ensimmäisessä liikkeessä ja seuraavassa 8-15. Tee välillä 3 sarjaa, välillä 4 vaihtele palautuksia 30s-60s välillä. Mitä pidempään jyystät tuollaista everytime-sameshit ohjelmaa sitä varmemmin sinusta tulee rikkinäinen levysoitin joka junnaa paikoillaan. Kokeile eri variaatioita, vaihtele lihasryhmien järjestystä vain mielikuvitus on rajana. Viimeisenä jätä kynäily pakkikselle vähemmälle ja keskity enemmän treenaamiseen eiköhän sinulla tuota knowhowta ala olemaan ihan tarpeeksi..

:lol2:
Anteeksi, mutta jos joku ei palaudu miinuskaloreilla 2-jakosesta niin kannattais vaihtaa laji koruompeluun. Hittolainen, jos joku ei palaudu kovavolyymisestä koko kroppa 3x viikossa dieetillä niin aika heikkoa on sekin.

Itse olen treenannut dietillä pelkällä 1-jakoisella.
Ja näin puolen vuoden treenaamisen jälkeen, saan itsestäni ainakin vähän enemmän tehoja irti, kuin alussa.

Palautumisessa ei ole ollut mitään ongelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Habankorppu sanoi:
Anteeksi, mutta jos joku ei palaudu miinuskaloreilla 2-jakosesta niin kannattais vaihtaa laji koruompeluun. Hittolainen, jos joku ei palaudu kovavolyymisestä koko kroppa 3x viikossa dieetillä niin aika heikkoa on sekin.

Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä vittuakaan siitä mitä yrität selittää :D . Tässä threadissahan kyseli threadin aloittaja juurikin sitä miksi on heikko ? Käsittääkseni myöskin kyselijä on ollut lähestulkoon kokoajan dietillä ja silti treenannut 2/1-jakoisella. Siihen päälle vielä hiilihydraattien pelko niin onko ihmekään, jos kehitys on ollut olematonta.

tiieitiijuu sanoi:
Siihen päälle vielä hiilihydraattien pelko niin onko ihmekään, jos kehitys on ollut olematonta.
:offtopic:
mmmm.... hiilareita. muuta en enää syökkään. tänäänki meni kilo vaaleeta leipää ja muuta paskaa ruokaa. en ees muista millon viimeks olisin syöny maitorahkan tms.

luovutin ton "terveellisen ruokavalion" ja syön mitä saan syödäkseni. sitäpaitsi ei yksikään noista tutkimuksista ole 100% varma. noi ravintokäsityksethän muuttuu 10 vuodessa ihan helvetisti. kohta pelätään proteiineja ja syödään vaan eläinrasvoja. luotan siihen ,että kaikki tutkimukset on väärässä ja syön vahingossa oikein
:offtopic:

onhan se totta että ennen muinoin vedettiin vaan hiilaria niin perkeleesti naamaan. näkyy niitä isoja kavereita jo sillonkin syntyneen :)

itekään en mtn proteiinin saantia niin erityisesti vahdi, leivät, pastat ja riisit nyt on aina tummaa, terveellistä ja ihan yhtä hyvää. maitorahkaa 500gr päivässä ja palkkarit, muuten aika perus evästä.

en kyllä kyseenalaista "tiedettä" mutta voi olla että vaikka saan n 1,7 x painokilo sitä proteiinia niin se voi olla jopa ihan yksi paskan hailea, tai sitten ei. sitten kun ei enää mitään kehitystä tapahu niin kattelen mitä muutellaan, maybe prodet kokonaan pois :D

Täälä yksi kohtalotoveri.Olen treenannut yli 4 vuotta ja penkki on 125kg.Kuka tässä heikko oli?4 vuotta!!Ihmettelevät varmaan salilla kun ei kaveri koskaan kasva ulos samoista treenikuteista.

Täälä yksi kohtalotoveri.Olen treenannut yli 4 vuotta ja penkki on 125kg.Kuka tässä heikko oli?4 vuotta!!Ihmettelevät varmaan salilla kun ei kaveri koskaan kasva ulos samoista treenikuteista.

Mieti, että suurin osa ihmisistä ei koskaan pääse tuohon tulokseen.

Itse lähdin tässä korjaamaan heikkousongelmaa 1-jakoisella. Tuntuu, että kaikenlaiset nelijakoiset ovat olleet kohdallani pään hakkaamista seinään.

Nyt kokeillaan koko kroppa 3 kertaa viikossa ja safkaa himona koneeseen. Sitten tietysti tarpeeksi vaihtelua, esim. keväällä vaikka kolmijakoista peliin, jos tuo ykkönen on tuottanut haluttua tulosta.

Itse lähdin tässä korjaamaan heikkousongelmaa 1-jakoisella. Tuntuu, että kaikenlaiset nelijakoiset ovat olleet kohdallani pään hakkaamista seinään.

Nyt kokeillaan koko kroppa 3 kertaa viikossa ja safkaa himona koneeseen. Sitten tietysti tarpeeksi vaihtelua, esim. keväällä vaikka kolmijakoista peliin, jos tuo ykkönen on tuottanut haluttua tulosta.

Mä vaihdoin 2-jakoiseen.Oli tuota 3-jakoista tullut vähän liikaa vedettyä.Katotaan miten lähtee kehitys nousemaan.

Karu totuus tässä ilmeni,kun katsoin vanhoja treenilappusia ja huomasin vetäväni samoilla painoilla kun 6-9kk sitten.:D Oli varmaan 13kg painonlaskun myötä lähtenyt läskin siijaan lihasta.

joo täällä kans yks jolle ei voima tartu,lihaa vähän tulee mutta ei sitäkään liikaa.
tosin viime aikoina on voimatasot lykänneet hirveetä kehitystä,oikein itseäkin hirvittää :D varsinkin kyykky,pystypunnerrus ja kulmasoutu kulkenu ihan unelmana viimeset pari kuukautta.
Go HST go! :thumbs:¨

luotan siihen ,että kaikki tutkimukset on väärässä ja syön vahingossa oikein
ois melkein siguainesta :D

No miten ton nyt ottaa, mulla ei neljän ekan vuoden jälkeen ollut penkki yhtään ton kummosempi. Vasta nyt viimesen puolen vuoden aikana siihen on tullut selvää kehitystä reilummin kun lähdin tekeen siihen voimaohjelmia.

Back
Ylös Bottom