Miksi olen heikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Akkeli sanoi:
Aika harvoin mun mielestä kukaan natikka on heikko todellisen lihasmassan määrään nähden (toisin kuin monet roinaajat). ).
eli sun mielestä lihaksikkaat roinaajat on harvoin riskejä ? on on niin on :jahas:

neutraali sanoi:
eli sun mielestä lihaksikkaat roinaajat on harvoin riskejä ? on on niin on :jahas:

En mä väittänyt että he heikkoja olisi, vaan sitä että jotkut roinaajat omaavat ihmeen vähän voimaa lihasmassan määrään nähden (esim. mies on kuin siirtolohkare, mutta häviää sarjapainoissa huomattavasti pienemmälle natulle).

:wanha: paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa

jos pumppailet lihasi isoksi niin ei se takoita, että voimaa on stanasti.
jos taas rasitat lujasti, niin hermotus paranee, jolloin tehokkuus lihassa kasvaa.

sitten on vielä eri lihastyypitkin, joista kaikki voi johtua. mitälie pitkät/lyhyet lihaskuidut??? ja jotain hitaita/nopeita whatever...

no kuitenkin vaikuttaa erilailla kestävyys/räjähtävä(ns. ykkösvoima) suhteisiin ja tuloksiin.
sit hierojat puhuu vielä pehmeästä, puolikovasta ja kovasta lihatyypistä, joilla on vaikutus varmasti moneen asiaan.

itselläni on kuulemma pehmeä liha (lue: järkyttävä läski), jolloin tapanani on turvota, kuin pullataikina treenin jälkeen, mutta viikon totaalilevon jälkeen kokoa on enää puolet.

vois kuvitella, että jos lihastyyppi on kova, niin kokoa ei niin äkkiä tule (oisko se liha sitten tiiviimpää kudosrakenteeltaan tai jtn.) mutta voimatasot kyllä kasvaa...

ylläolevassa tekstissä on aika vahvaa mutua, mutta silti seison järkkymättä muiden mielipiteiden takana!! ja tästä ei lipsuta...

ja tiedän... olen sekava mutta onneksi nautin siitä suunnattomasti :hyper:

Akkeli sanoi:
En mä väittänyt että he heikkoja olisi, vaan sitä että jotkut roinaajat omaavat ihmeen vähän voimaa lihasmassan määrään nähden (esim. mies on kuin siirtolohkare, mutta häviää sarjapainoissa huomattavasti pienemmälle natulle).

Ehkä osalla natuista on parempi tekniikka :) (lue xiittiä) Useet bodaajat keskittyy enemmän, että se liike menee oikeelle lihakselle kuin, että koko kropalla hilataan hauiskääntöä tai pompautetaan penkissä perse katossa. Mene ja tiedä.

Dobermann sanoi:
Ehkä osalla natuista on parempi tekniikka :) (lue xiittiä) Useet bodaajat keskittyy enemmän, että se liike menee oikeelle lihakselle kuin, että koko kropalla hilataan hauiskääntöä tai pompautetaan penkissä perse katossa. Mene ja tiedä.

Niin tai sitten pitkät toistomäärät, korkea volyymi ja lyhyet palautukset.

ei isot ukot heikkoja oikeasti ole, riippuu juuri nuista reeni tyyleistä(tuntumaa, pitkää sarjaa, lyhyet palautukset jne jne....). jos iso ukko rupeaa tosissaan niitä liikkeitä tekeen niin kyllä siellä voimaa on, yleensä. loukkaantumis riskikin on jo isoilla ukoilla melkoinen jos ruvetaan samalaa tarmolla hinkkaan ja nostaan reenipainoja kuin pienemmät kaverit. eli voimaa on isoilla ukoilla reservissä ja se voima saadaan halutessaan kaivettua sieltä hyvinkin nopeasti tarvittaessa.

neutraali sanoi:
ei isot ukot heikkoja oikeasti ole, riippuu juuri nuista reeni tyyleistä(tuntumaa, pitkää sarjaa, lyhyet palautukset jne jne....). jos iso ukko rupeaa tosissaan niitä liikkeitä tekeen niin kyllä siellä voimaa on, yleensä. loukkaantumis riskikin on jo isoilla ukoilla melkoinen jos ruvetaan samalaa tarmolla hinkkaan ja nostaan reenipainoja kuin pienemmät kaverit. eli voimaa on isoilla ukoilla reservissä ja se voima saadaan halutessaan kaivettua sieltä hyvinkin nopeasti tarvittaessa.

Tämä on täyttä totta. Itsekin monesti treenaan huvin vuoksi pienillä painoilla joilla saan hyvän tuntuman lihakseen ja ihan kunnon väsyn päälle. Jos taasen isken apinavaihteen päälle ja revin raivolla niin tuloksetkin nousevat todella paljon :whip:

paksuaki sanoi:
itselläni on kuulemma pehmeä liha (lue: järkyttävä läski), jolloin tapanani on turvota, kuin pullataikina treenin jälkeen, mutta viikon totaalilevon jälkeen kokoa on enää puolet.

Hieman offtopicia.. mutta mä oon itessäni huomannu että kun treenaan, niin vaikka lihasmassan ohella (jota tulee aika vähän), tulee myös sitä läskiä, jota ei tulisi jos en treenaisi.

Esimerkkinä kun aloitin treenaamisen 15 vuotiaana, olin kunnon pikku kärpänen. 17 vuotiaana olin jo huomattavasti tuhdimmassa kunnossa. Pidin sitten 2 vuotta taukoa treenistä, jonka aikanä kävin kork. kerran viikossa salilla.. välillä harvemmin. Sinä aikana musta tuli laiha tikku. 19 vuotiaana, vähän ennen kuin aloitin treenaamaan tosissani, olin 62 kiloinen, 179 cm, riisitautisen näköinen nälkäkurki.. vaikka.. pizzaa ja hampurilaisia upposi tämän tästä. Olin muutenkin herkkuihin menevä. Nyt olen vähän hämmentynyt kun vajaan 2 vuoden kuluttua mulla on läskiä paljon enemmän, vaikka en todellakaan syö roskaruokaa ja herkkuja läheskään niin paljon.

Juu.. :offtopic: Ja vähän pitkä stoori.

mxu sanoi:
Hieman offtopicia.. mutta mä oon itessäni huomannu että kun treenaan, niin vaikka lihasmassan ohella (jota tulee aika vähän), tulee myös sitä läskiä, jota ei tulisi jos en treenaisi.

Esimerkkinä kun aloitin treenaamisen 15 vuotiaana, olin kunnon pikku kärpänen. 17 vuotiaana olin jo huomattavasti tuhdimmassa kunnossa. Pidin sitten 2 vuotta taukoa treenistä, jonka aikanä kävin kork. kerran viikossa salilla.. välillä harvemmin. Sinä aikana musta tuli laiha tikku. 19 vuotiaana, vähän ennen kuin aloitin treenaamaan tosissani, olin 62 kiloinen, 179 cm, riisitautisen näköinen nälkäkurki.. vaikka.. pizzaa ja hampurilaisia upposi tämän tästä. Olin muutenkin herkkuihin menevä. Nyt olen vähän hämmentynyt kun vajaan 2 vuoden kuluttua mulla on läskiä paljon enemmän, vaikka en todellakaan syö roskaruokaa ja herkkuja läheskään niin paljon.

Juu.. :offtopic: Ja vähän pitkä stoori.

Söit harvemmin niitä herkkuja jolloin kokonaiskulutus oli pienempi vaikka ruoka oli runsas energistä. Nyt vaikka syöt pienempi energistä syöt enemmän/useammin. Sellainen joka ei keskity ruokavalioon saattaa huomaamattaan olla pitkiäkin pätkiä syömättä.

-edit- niin ja salitouhut parantaa ruokahalua, mutta ei kuluta hirveästi.

Dobermann sanoi:
Söit harvemmin niitä herkkuja jolloin kokonaiskulutus oli pienempi vaikka ruoka oli runsas energistä. Nyt vaikka syöt pienempi energistä syöt enemmän/useammin. Sellainen joka ei keskity ruokavalioon saattaa huomaamattaan olla pitkiäkin pätkiä syömättä.

-edit- niin ja salitouhut parantaa ruokahalua, mutta ei kuluta hirveästi.

Onhan tuo osin totta.. mutta ehrmannit ja raejuustot ei luulis hirveästi läskiä keräävän :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Akkeli sanoi:
Jos kaveripiiristänne löytyy joku vahva normaalirasvainen (eli ei läski) natu (penkki 150+, mave 220+ jne.), niin ei hekään mitään järisyttävän isoja ole. Viisikin kiloa natulihaa tuo roppakaupalla voimaa mukanaan.
Mutta ei myöskään yksikään 150+ penkkaava ja 220+ vetävä ole ihan riuku. Isous on tietty suhteellinen käsite.

Hellion sanoi:
Mutta ei myöskään yksikään 150+ penkkaava ja 220+ vetävä ole ihan riuku. Isous on tietty suhteellinen käsite.

Riippuu vähän, penkin kun tekee leveimmällä sallitulla niin kädet voi olla aika riut vaikka rintalihat kohtuulliset.

mxu sanoi:
. Nyt olen vähän hämmentynyt kun vajaan 2 vuoden kuluttua mulla on läskiä paljon enemmän, vaikka en todellakaan syö roskaruokaa ja herkkuja läheskään niin paljon.

Mie jätin roskaruuat poijes, ja painoa on tullut hetkessä 4kg lisää, eikä tuo kovin tiukalta tunnu :hyper: Hiton raejuusto! :david:

mxu sanoi:
Onhan tuo osin totta.. mutta ehrmannit ja raejuustot ei luulis hirveästi läskiä keräävän :D

eiköhän kaikki "ylimääräiset" kalorit sitä läskiä tuo.. oli se sitten hampurilaisia tai ehrmannia

MrIks sanoi:
totta, mut kyl ne erilailla lihasten kehitykseen vaikuttaa, jonka varmaan tiedät.

tietääkseni ne "ylimääräiset" kalorit ei juurikaan lihasten kehitykseen erilailla vaikuta.

Kyl mul on sellanen käsitys, että kyl se vaikuttaa mistä ylimääräsetkin kalorit saa. Et on se eri asia tuleeko ne protskust vai hiilarist.... Mut en oo sata varma, joten turha täs liikaa lähtee väittelee, ettei miina osu omaan nilkkaan.

MrIks sanoi:
Kyl mul on sellanen käsitys, että kyl se vaikuttaa mistä ylimääräsetkin kalorit saa. Et on se eri asia tuleeko ne protskust vai hiilarist.... Mut en oo sata varma, joten turha täs liikaa lähtee väittelee, ettei miina osu omaan nilkkaan.

Samaa mieltä. Uskoisin, että jos kaveri A ottaa plus kalorinsa suklaajäätelöstä ja kaveri B taas kaurasta, protusta ja hyvistä rasvoista, niin eiköhän kaveri B ole lopulta vahvempi, lihaisampi ja vähempi rasvainen.

Back
Ylös Bottom