Miksi olen heikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaminari sanoi:
Miten sulla voi tolla painolla ja voimalla olla kessi? Oon saman pitunen ja paino hilluu about 10 kg enemmän eikä mulla ainakaan mitään kessiä ole.

Lihakset painaa. Mä olen 185/78kg ja mulla on hirvittävä kessi. Periytyy mutsilta, tikkujalat, keskellä pallo.

exitusletalis sanoi:
Lihakset painaa. Mä olen 185/78kg ja mulla on hirvittävä kessi. Periytyy mutsilta, tikkujalat, keskellä pallo.

Jaa. Missähän nuo lihakset sitten ois. Kai ne on sellaset piilolihakset sitten.

Itse teen kulmasoutua levytangolla max 50:llä. Teen sen maven jälkeen mutta silti. Eikä hävetä tai stressaa. Enemmän jos laitan tankoon niin ei ole enää selkäliike vaan jotain epämääräistä heilumista.
Mavessa olen tehnyt nyt kympin sarjoja 150:llä.
Enemmän kiinnitän huomiota pääliikkeissä tapahtuvaan kehitykseen ja en stressaa apuliikkeissä sarjapainoja vaan keskityn parempaan tuntumaan.
Hidasta sen voimatasojen kehitys on, mutta kunhan nousujohteista vuositasolla. Välillä tullaan alaspäin ja rauta on raskaampaa mutta silloin vaan pitää säilyttää se motivaatio edelleen ja vääntää reenit loppuun sisulla.
Oman osuutensa mulla soppaan heittää kun pyrkii pitämään rasva-% kohtuullisena koko ajan.
Hyvä esimerkki on jos maanantaina teen penkkiä ja la ja su olen syönyt kunnolla (=liiankin paljon) niin penkkisarjoissa saattaa olla 5 kg enemmän painoa mitä viikkoa aiemmin. Jolloin on siis syöty kevyemmin edeltävä viikonloppu. No, meni jo vähän :offtopic:

Kaminari sanoi:
Miten sulla voi tolla painolla ja voimalla olla kessi? Oon saman pitunen ja paino hilluu about 10 kg enemmän eikä mulla ainakaan mitään kessiä ole.

Oon vaa vissiin niin kynis, jolla on iso rasvaprosentti.

-Marchi- sanoi:
Oon vaa vissiin niin kynis, jolla on iso rasvaprosentti.

Aika epätodennäköstä kun ottaa huomioon ton sun voimatason. Minä nostin sinun ikäsenä varmaan 60 kg penkistä ja painoin 80 kg. Ei noi tulokset tohon painoon nähen ole kyllä millään mittakaavalla huonoja tai edes keskivertoja. Ainakaan minun mielestä. Kaikenhan saa vähättelemällä näyttämään mitättömältä.

No jos vertaa itteensä täällä muihin, niin kynishän mun on pakko olla... Jonkun 15-vuotiaan sällin saatan vielä ohittaa jossakin... :D

-Marchi- sanoi:
No jos vertaa itteensä täällä muihin, niin kynishän mun on pakko olla... Jonkun 15-vuotiaan sällin saatan vielä ohittaa jossakin... :D
Hei älä ota vakavasti. Ja ei kannata verrata itseensä muihin. IMO kannattaa vaan tehdä oma parhaansa eikä turhaan vertailla itseään toisiin vaan keskittyy rauhassa siihen omaa touhuun niin hyvä tulee.

Mul oli sama ongelma kulmasoudussa ennen, aina kun yritti tunkea yli 50 kg tekniikka kusi täysin eikä kehitystä tullut. Vasta Bill Starrin DF:n jälkeen homma lähti kulkemaan, koska opettelin oikean tekniikan (90 asteen soutu räjähtävästi maasta) ja keskityin kunnolla siihen progressioon. Ihan kivasti tuli vedettyä jo jollain 65 kilolla viikolla 7 (johon homma sitten tyssäsikin 2 viikon tauon takia :P).

Mä luulen että voimasi eivät kasva yksinkertaisest liian tavanomaisten treenimetodien takia. Olen aika varma että lähtee homma kulkemaan kunnon suunnitellulla progressiolla ja ennen kaikkea tavallista alhaisemmalla toistomäärällä. Mullakin +-0 kaloreilla lähti etukyykky ihan uskomattoman kovasti nousuun kun tein jonkin aikaa toistoväliä 1-3. Kokeilemisen arvoinen juttu. Niin ja karsi kaikki turha treenistäsi pois, kehitys on paljon helpompaa kun on vain muutama liike joista huolehtia. Joku 1-3 pääliikettä kun tekee per treeni on helppo keskittyä täysillä juuri niiden liikkeiden sarjapainojen kasvatukseen. Sen lisäksi voi sitten ottaa jotain apuliikkeitä joista ei ressaa yhtään.

Marchi. Pistä mulle privaa tuloksistasi jos et tänne kehtaa. Voin autella hieman.

Tärkeintähän tässä on se mentaliteetti millä treeniin lähdetään. Jotku henkilöt eivät vain kehtaa lisätä sitä painoa, joka kerta ja vääntää vaikka henki lähtis. Toi on se suurin ero. Itse eri henkilöiden kanssa treenanneena oon huomannut, että itse pistän jopa joskus hieman tekniikkaakin uhraten painoa lisää tankoon, mutta tasaan kuitenkin ettei se aivan ninjailuksi mene.

Lähdetään vaikka joskus tässä treenailemaan, jos samalla paikkakunnalle satutaan. Opetan sulle salat :)

Nimim: jo 15-vuotiaana 100kg penkistä 60 kiloisena :)

Nykyään täysi-ikäisenä tulosten nousu on pysynyt hyvin samassa ja painoakin tullut paljon lisää.

Harrastatko muuta liikuntaa ollenkaan. Itsellä tulokset eivät oikeen tahdo nousta millään jos on paljon muuta, mutta samantien jos pääsee panostamaan pelkkään punttiin niin alkaa nousujohteisuus näkyä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja miten sen toistomäärän kanssa on? Mä olen huomannut, että lähes kaikissa liikkeissä alkaa tapahtumaan sarjapainojen suhteen kun tekee 5-8 toiston sarjoja, kutoset ehkä parhaita mun kohdalla. EN todellakaan tiedä onko tämä lihaskasvuun mulla se paras mahdollinen kun sen kontrollointi on vähän vaikeampaa kovin nopealla aikavälillä, mutta ei se voi huonoakaan tehdä kun sarjapainot nousee.

EDIT: Tarkoitus olis siis sanoa, että jos tekee jotain "perinteistä" bodailua 10-15 toiston sarjoilla, niin rohkasti puolet toistoista pois ja sopivasti lisää rautaa tankoon! Helpompi kasvattaa vaikka siinä penassa painolla x 5 --> 7 toistoon kuin 10 --> 12 toistoon.

No 6-10 toistoa yleensä on tullut tehtyä... Kaikkea on vaihdeltu, paitsi treeniohjelmana ollut aina 1/2 jakoista... Toistomäärien laskeminen radikaalisti voisi tietysti tulla kysymykseen.

-Marchi- sanoi:
No 6-10 toistoa yleensä on tullut tehtyä... Kaikkea on vaihdeltu, paitsi treeniohjelmana ollut aina 1/2 jakoista... Toistomäärien laskeminen radikaalisti voisi tietysti tulla kysymykseen.

Jos lyöt mulle privaa niin suunnitellaan sulle semmoinen ohjelma, että tukka pois :D

HF LI

Heikot kaverit ei nostele kolminumeroisia lukuja kiloissa. Pakkotoistoa lueskellessa huomaan, kuinka heikossa kunnossa oikeasti olen (ollut). Olen lähes satakiloinen mies, mutta treenipainot liikkuu samoissa kuin 50 kilosilla punttimimmeillä. Sitten täältä saa lukea kuinka joku on nostellu 2 kertaa enemmän 13-vuotiaana 35-kiloisena.

Mut täältä pohjalta on onneksi vain yksi suunta. Ja onhan tässä 3 kuukauden treenaamisen jälkeen sentään vähä tulokset nousseet.

Älä välitä W.Hill heikkoja tässä ollaan vielä itsekkin. painoa on 104 kiloa ja kulmasoudan vissin joku 70 kiloa, mutta penkistä nousi viimeksi vastaavasti 90 kiloa. Kyykkyä voi hyvänä päivänä tulla jopa 10x80 sarjoja, mutta sit vastaavasti leukoja en vedä ensimmäistäkään dipidtä puhumattakaan. treeniä on takana silti jo reipas vuosi (aloittaessa paino oli jotain 95 tietämillä ja penkkasin 40 kiloa, kyykystä reilu 50 kiloa. haukkari miehekkäästi 10 kilolla ja kulmasoudusta ei tietoa, mutta veikkaan lähemmäs 4-50 kiloa.)

minkäs teet läski ja heikko mies... :jahas:

Mut oon ymmärtäny, että nousujohteinen ja vaihteleva treeni+riittävästi ruokaa ja unta= kehitystä??
jostain se on lähdettävä

Aika harvoin mun mielestä kukaan natikka on heikko todellisen lihasmassan määrään nähden (toisin kuin monet roinaajat). Bulkilla kertyvä rasva ja neste helposti tuo hämäävää "kasvua" ja oman lihaksistonsa tilan näkee vasta sitten kun ollaan laihdutettu kunnolla. Jos kaveripiiristänne löytyy joku vahva normaalirasvainen (eli ei läski) natu (penkki 150+, mave 220+ jne.), niin ei hekään mitään järisyttävän isoja ole. Viisikin kiloa natulihaa tuo roppakaupalla voimaa mukanaan.

Joskus ihan huvittaa kun olen saanut kehuja salimme "isoilta miehiltä" (lue läskeiltä), että: "oot vahva jätkä tollaseks rimpulaks". Todellisuudessa kavereiden lihasmassa on samaa luokkaa (ja tulokset).

Pexi_ sanoi:
Kuis narikkapojan treenit on sujuneet? ;)

paskaaks siinä... rautoja ja rahkaa.. sitä tavallista
parannettavaakin on... lisää rautoja... ja rahkaa :rock:

Akkeli sanoi:
Aika harvoin mun mielestä kukaan natikka on heikko todellisen lihasmassan määrään nähden (toisin kuin monet roinaajat). Bulkilla kertyvä rasva ja neste helposti tuo hämäävää "kasvua" ja oman lihaksistonsa tilan näkee vasta sitten kun ollaan laihdutettu kunnolla. Jos kaveripiiristänne löytyy joku vahva normaalirasvainen (eli ei läski) natu (penkki 150+, mave 220+ jne.), niin ei hekään mitään järisyttävän isoja ole. Viisikin kiloa natulihaa tuo roppakaupalla voimaa mukanaan.

Joskus ihan huvittaa kun olen saanut kehuja salimme "isoilta miehiltä" (lue läskeiltä), että: "oot vahva jätkä tollaseks rimpulaks". Todellisuudessa kavereiden lihasmassa on samaa luokkaa (ja tulokset).

Asia puhetta. Läskiä ei jännitetä. Mutta natuna dieetillä kyllä palaa sekä lihakset että voimat todella helposti. Kyllä sitä bulkkipöhössä on aina enemmän voimansa tunnossa, kuin kituhiilaridieetillä.

Sikabulkilla saa muuten todella helposti roinaaja-leiman otsaansa, vaikka todellisuudessa näyttää isolta vain takki päällä.

Back
Ylös Bottom