Miksi olen heikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No miten ton nyt ottaa, mulla ei neljän ekan vuoden jälkeen ollut penkki yhtään ton kummosempi. Vasta nyt viimesen puolen vuoden aikana siihen on tullut selvää kehitystä reilummin kun lähdin tekeen siihen voimaohjelmia.

Paljon lähtee nykyään?

Täälä yksi kohtalotoveri.Olen treenannut yli 4 vuotta ja penkki on 125kg.Kuka tässä heikko oli?4 vuotta!!Ihmettelevät varmaan salilla kun ei kaveri koskaan kasva ulos samoista treenikuteista.

*snicker* Itsellä ~5 vuotta ja penkki jotain alle 80kg. Sen siitä saa, kun ei liikkunut tippaakaan silloin pikkuisena, kun hermostoa piti kehittää.

änkkäriä lainatakseni. Treenaa itseäsi varten!!

Edelleenkin jos tuntuu että voimaa pitää saada=treenaa voimaa.

Lyhyet sarjat pitkät palautukset, Ja sitte se minusta tärkein laita tavoite joka pitää saada ja milloin (realistinen). Keskity niissä treeneissä treenaamiseen unohda muu.

Ja jos olet jauhanut sitä tekniikkaa niin kyllä sen pitäisi olla kohdillaan raskaammillakin painoilla.

No toisaalta tällä kokemuksellä ei kannata huudella, just IMO

Jooh, sama vika täällä...Lihaa kyllä tarttuu, mutta treenipainot ei kasva sitten oikeen millään. Treenipainot ei ole noussut mihinkään varmaan yli puoleen vuoteen. Nyt sitten ajattelin joululoman jälkeen alkaa treenata voimaa hieman enempi, katsotaan jos sitä sillon voimatkin kasvaisi. Salilla olen käynyt 1½ vuotta ja nyt on ruvennut tulemaan ensimmäiset ongelmat matkaan, onko se vain sitä, että "aloittelija kausi" on ohitse ja siksi kehitystä tulee hitaammin? Mutta silti ihmetyttää kun puoleen vuoteen ei ole treenipainot kasvanut. Taidan olla vain liian ahne..Silloin kun lisää rautaa aion laittaa, niin laitan sitä kerralla liikaa. :D

Mitkäs on hyvät toistoalueet voiman kasvattamiseen? 4-8?
Entäs lisätäänkö voimatreenissä joka sarjaan aina lisää painoa, vai tehdäänkö sarjat samoilla painoilla ja seuraavalla kerralla sitten lisää rautaa?
Ja sarjoja, montakos niitä väännetään voimapainotteisessä treenissä?

Auttakee noobia... En ole pahemmin voimatreeniin tutustunut.

Paljon lähtee nykyään?

137,5 nousi tossa n. 2,5 kk sitten ennen tätä nykyistä voimaohjelmaa. Seuraavat kokeilut on tammikuulla ja tarkoituksena päästä 140 kilon paremmalle puolelle. Treenipäiväkirjassa on lisää juttua näistä.

Asiaa liipaten: vituttaa punttien kanssa leikkiessä olla pitkänmatkan juoksijan kropan omaava ektomorfi (65kg/179cm), johon lihas ei tunnu tarttuvan sitten millään. Isä on ruumiinrakenteeltaan samanlainen. Kyllä naurattaa tai tai oikeastaan itkettää, kun jotkut valittavat heikkouttaan nostaessaan kuitenkin painoja, joita itse punttailen vain unissani.

Täälläkin on treenipainot olleet suhteellisen pieniä jo kauan aikaa. Tähän suuri syyllinen on kyllä varmasti melko säännölliset tauot treenauksessa ja 3-jakoinen ohjelma. Kolmisen vuotta on/off treeniä takana ja viimein tuntuu siltä että alkaa oikeasti kehittyä. 1-jakoisella Bill Starrin 5*5 single factorilla treenailen tällä hetkellä. Tuolla saa hyvän buustauksen treenipainoihin eikä mikään estä kokeilemasta sitä uudestaan myöhemmin kun sarjapainot alkavat taas junnaamaan.

Asiaa liipaten: vituttaa punttien kanssa leikkiessä olla pitkänmatkan juoksijan kropan omaava ektomorfi (65kg/179cm), johon lihas ei tunnu tarttuvan sitten millään. Isä on ruumiinrakenteeltaan samanlainen. Kyllä naurattaa tai tai oikeastaan itkettää, kun jotkut valittavat heikkouttaan nostaessaan kuitenkin painoja, joita itse punttailen vain unissani.
Ei sitä lihasta ihan "itsestään" tartu tuon enenpää välttämättä, vaan syömällä.
Helppoahan treenaaminen on, mutta suuri osa työstä tehdään kotona ruokapöydän ääressä. Syö niin paljon että paino nousee, jos lihasta haluat.
(itse pitkään 183/67) eikä voimaa tullut pitkään aikaan ennen kuin aloin syödä. (lue:ahtaa aamusta iltaan niin paljon kuin ehtii)

Kolmisen vuotta reeniä takana ja voimaa ei oikeasti ole nimeksikään (kaverit painelee aivan pytsymetsästä voimassa ohi muutaman kuukauden reenin jälkeen), mutta lihasmassaa on silminnähden tullut reilusti (rasvaton paino on sama kuin aloituspainoni ennen reenailun aloittamista). Omituinen ilmiö ja näköjään en olekaan ainoa, joka tästä kärsii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuttu juttu. Meikäläisen treenipainot on tod.näk. alotteleville pikkupojille sopivat vaan mitä sitten. Voimatyylistä reeniä en oo uskaltanu/viittiny enää alotella ku tuntuu että heti joku paikka antaa myöten. Kuntoilu/massameiningillä oon menny ja se riittää mulle. Heikkopeikkonakin on hyvä olla.

Itselläni taas sarjapainot ovat uskomattomat maksimeihin nähden. Mainittakoon pahimpana hauiskääntö tangolla; 37,5x8, 40kg ei kertaakaan.

Mavessa 110kg menee 20 kertaa, maksimi 140kg.

luin tossa pari eka sivua ja mieleeni nyt tuli heti se perus homma, että yleensä näissä 16vuotiaiden hommissa on muutenkin vähän lapinlisää. No toisekseen jos nyt sitä lapinlisää ei ole niin nämä kaverit sitten yleensä painavat reilusti sinua enemmän ja ovat myös sen parivuotta harrastaneet lajia. Jotenkin hauskaa mutta ikinä en oo salilla törmänny tämmösiin 16 vuotiaisiin jotka vetää sikarautoja vaikka kulmasoudussa itteeni nähden. Oon kuitenkin melkein kaikki kaupungin salit kierrelly ja treenaillu melko monipuolisiin kellonaikoihin. Tämmösiä perus kynäniskoja oon kyllä nähny paljoki joilla on eka postaajaa huomattavasti pienemmät rojut. Että ei nyt kuitenkaan kannata toivoaan menettää kyllä ne romut siitä kasvaa, etenkin tommosissa painoissa :)

Mitä perustavanlaatuisia virheitä voi penkatessa tehdä, siis sellaisia, jotka laskevat tulosta 10-30kg?

Alkaa oikeasti ihmetyttämään, kun ehdoton penkkimaksimi on (jo pitkän aikaa) ollut 70kg. Kun katsoo vaikka pakkiksen kuvaosiota, niin huomaa että saman tasoiset kaverit saavat 20-30kg enemmän.

Miten jostain kuvista voi päätellä mitä kukin penkkaa? Onko se joku missikisa?

Musta on pitkään tuntunut siltä että olen yksi ainoista ketä vaivaa totaalinen voimattomuus, mutta onhan meitä sitten moneksi. Kolmisen vuotta olen puntannut, ja silti nostan vähemmän kuin moni "pystymetästä repästy" ensimmäisellä treenikerrallaan. Oma paino ei mene penkissä, eikä edes kyykyssä. Vedossa sentään puolitoista kertaa oma paino. Nyt mennään tolla Starrin 5x5:llä ja katotaan miten käy. Tänä vuonna en aio myöskään dieetata, ennenkuin rasvaprosenttini on yli 25 (siihen ei kyllä mene kauaa).

Back
Ylös Bottom