noga69: -Saivarrellaampa vielä hetki...
Tokihan kaikki lihakset ovat yksinkertaisia, ne kun joko jännittyvät tai sitten eivät. Mutta nuo luettelemasi esimerkki lihakset ovat aika huonoja esimerkkejä nuista yksinkertaisista lihaksista, kun nuilla monella on todellakin muutakin työtä tehtävänään, kuin mitä ensimmäisenä tulee mieleen, kuten jo hauberin osalta selvitin.
Kerroppa esim. miten epäkkään saa kokonaisuudessaan treenattua yhdellä liikkeellä? Epäkäs kun tekee työtä sen verta moneen suuntaan eri osillaan, että ainakaan mulle ei kyllä heti tuu mieleen liikettä joka koko lihaksen treenauttaisi kerralla. Vai mihin liikkeeseen sisältyy olkapäiden kohautus, lapojen yhteen- ja alasvetäminen? Mun ymmärrykseni mukaan kaikkien nuiden liikkeiden saaminen yhteen harjoitukseen on mahdotonta.
"sen minä vielä tajuan että selkä treenataan monella liikkeellä-koska sillä on monta liikerataa,mutta mitä varten sellaisia yksinkertaisia lihaksia kuten pohje,hauis,ojentaja,epäkäs ja takareittä treenataan ainakin 4:llä eri liikkeellä vaikka vähempikin liikemäärä riittäisi?"
edit. Fuhrer: -Juu, niin näytti. Ja silläpä utelinkin jotta mistä syy moiseen avautumiseen mulle
Mutta nou hätä, jatketaan aiheesta tai sen vierestä...