miksi,oi miksi?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja noqa69
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

noqa69

Banned
mitä varten monet treenaavat hauista niin pirun monella liikkeellä?-vaikka sen saisi räjäytettyä kasvuun yhdelläkin.sillä hauishan koukistaa pelkästään olkavarren niin eikö riittäisi jos treenaisi vain yhdellä hauiskoukistusliikkeellä sen?sen minä vielä tajuan että selkä treenataan monella liikkeellä-koska sillä on monta liikerataa,mutta mitä varten sellaisia yksinkertaisia lihaksia kuten pohje,hauis,ojentaja,epäkäs ja takareittä treenataan ainakin 4:llä eri liikkeellä vaikka vähempikin liikemäärä riittäisi?

mikä tämä yksi liike on joka RÄJÄYTTÄÄ hauikset kasvuun? haluan tietää!!

sä se jaksat tehdä uuden tredin jokaista kysymystä varten jota ihmettet....

Tietty siksi, että sitä voi esitellä tytöille monesta kulmasta.

Mahtava threadi!
Lukkoon ja roskiin...

Käyttäjän infosta:
Posts Per Day:12.72
Viitsitkö lopettaa tämän turhanpäiväisen spämmäämisen, siitä ei hyödy kukaan.

Ja eikös jossain jalkaliikkeissä esim. jotkin liikkeet "perustu" venytykseen ja toiset supistukseen. Kuten sjmv ja vaikkapa istuen koukistus?

no ei toi ollut niin huono kysymys. Voisi miettiä kuinka monella eri lliikkeellä joka lihaksen saisi täydellisesti treenattua. hauis voisi olla hyvinkin niitä yhden liikkeen lihaksia...
hauishan tekee kuitenkin vaan yhtä liikettä ja se on yksi lihasta (vaikkakin kaksi päätä joiden toiminta käytännössä sama). vähän kyseenalaista toi että toi preacher curl oikeasti rasittaisi pääasiassa brachialista, kyllä se hauista rasittaa kovastikin. kuitenkin koukistajista isoin ja vahvin.
san sijaan pohkeet seisten ja istuen ottaa selvästi eri lihaksiin. ojantajissa on eri päät joita ei ainakaan teoriassa saa kunnolla treenattua yhdellä ainoalla, esim pystypunnerrus ei rasita pitkää päätä lainkaan (ojantajan taka-yläosaa) näin luin jostain ja vaikuttaa uskottavalta. epäkkäät tekee työtä eri suuntiin, selkeesti ylä, ala ja keskiosat erikseen. (esim kohautus, soutu, leuat) sen sijaan latsit voisi saada hyvän treenin yhdelläkin liikkeellä. sitten ylärinta/alarinta erikseen... olkapään etu/taka/sivuosat...
enpä osaa sanoa onko väliä onko liike pääasiassa venyttävä vai supistava, siis millä alueella lihaksen liikerataa työ tehdään. mutta takareisissä on eri lihaksia joita ei saada kaikkia treenattua pelkällä koukistuksella. vaaditaan lonkan ojennusliike (sjmv esim)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Jaa´a, kaiken näköistä turinaa... Kyllä hauis osallistuu muuhunkin työhön kuin kyynärnivelen koukistukseen. Myös kyynärvarren supinaatio on hauiksien pitkänpään aikaansaama. Kuten hauis myös avustaa olkanivelen koukituksessa ja olkavarren ulkokierrossa. Eli hauisliike supinoiden ja lopuksi olkavartta hieman nostaen ja ulkokiertäen pitäisi olla ns. täydellinen hauisliike.

Mutta se, onko yllä olevalla mitään käytännön merkitystä, onkin jo eri juttu :)

mikä tämä yksi liike on joka RÄJÄYTTÄÄ hauikset kasvuun? haluan tietää!!

siksi. Elä ole noin hiton tyhmä pliis?

Se yksi liike: about kaikki liikkeet sopivasti vaihdellen pari liikettä kerrallaan.

noga69: -No johan mä tuossa selvitin mikä sen ns. täydellisen hauisliikkeen liikerata on. Se että räjäyttääkö se niitä hauiksen parkoja kasvuun sen kummemmin kuin muutkaan hilavitkutukset, onkin jo eri juttu.

Ja lihasta pitää myös treenata sen mukaan miten sen funktiot menevät.
Jos luettelet takareidet näihin "pieniin" lihaksiin joihin riittää yksi liike niin taitaa olla anatomian tuntemus pikkase hukassa. :david:

Fuhrer: -Oliko tuo tarkoitettu mulle?

edit. selvä. siis vastauksena alla olevaan..

noga69: -Saivarrellaampa vielä hetki...

Tokihan kaikki lihakset ovat yksinkertaisia, ne kun joko jännittyvät tai sitten eivät. Mutta nuo luettelemasi esimerkki lihakset ovat aika huonoja esimerkkejä nuista yksinkertaisista lihaksista, kun nuilla monella on todellakin muutakin työtä tehtävänään, kuin mitä ensimmäisenä tulee mieleen, kuten jo hauberin osalta selvitin.

Kerroppa esim. miten epäkkään saa kokonaisuudessaan treenattua yhdellä liikkeellä? Epäkäs kun tekee työtä sen verta moneen suuntaan eri osillaan, että ainakaan mulle ei kyllä heti tuu mieleen liikettä joka koko lihaksen treenauttaisi kerralla. Vai mihin liikkeeseen sisältyy olkapäiden kohautus, lapojen yhteen- ja alasvetäminen? Mun ymmärrykseni mukaan kaikkien nuiden liikkeiden saaminen yhteen harjoitukseen on mahdotonta.

"sen minä vielä tajuan että selkä treenataan monella liikkeellä-koska sillä on monta liikerataa,mutta mitä varten sellaisia yksinkertaisia lihaksia kuten pohje,hauis,ojentaja,epäkäs ja takareittä treenataan ainakin 4:llä eri liikkeellä vaikka vähempikin liikemäärä riittäisi?"

edit. Fuhrer: -Juu, niin näytti. Ja silläpä utelinkin jotta mistä syy moiseen avautumiseen mulle :) Mutta nou hätä, jatketaan aiheesta tai sen vierestä...

risumies: Totta, ja esim just toi takareisi, joka osallistuu esim. polven koukistukseen ja lantion rotaatioon, ja molempia liikeratoja pitäis treenata eri toistomäärillä, joten siinäkin on vähän hankalaa hakata yhellä liikkeellä. Jos vertaa esim voimanostokyykkyä ja suorinjaloin vetoa niin molemmissa takareidet tekevät suuren osan työstä vaikka nivelkulmat ovat lähes päinvastaset.

Suositut

Back
Ylös Bottom