miksi,oi miksi?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja noqa69
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Juu, kyllä mä olen aikalailla perillä takareiden funktioista.

Mutta aikalailla samaa työtähän nuo takareiskat tekevät sekä kyykyssä että vedossa, eli ojentavat lantiota. Ainoastaan biceps femoriksen lyhyt pää ei suoranaisesti osallistu lantion ojennukseen (koska ei kiinnity sinne, vaan reisiluuhun) vaan ainoastaan polven koukistukseen, mutta hermotuksen kautta sekin kyllä aktivoituu nuissa kyykyissä ja maveissa.

edit. Kuten siis jo tuolla ylempänä nogalle ilmaisin, nuo esimerkki lihakset olevat siinä mielessä huonot, että yli kahden nivelen yli menevillä lihaksilla on aina useampiakin funktioita.

Mutta se, että onko näillä muilla funktioilla vaikutusta siihen, miten sitä lihasta pitäisi voimanhankita tai kasvatus mielessä treenata, onkin jo toinen juttu. Kuntoutus tarkoitukseen nuo pitää huomioida aina, mutta muuhun tarkoitukseen en olisi niin varma nuiden lihasten täydellisen liikeradan treenaamisen tarpeelisuudesta.

Mä kun olen jo useamminkin mainostanut omaa mielipidettäni siitä, että voiman hankinta tarkoitukseen uskon perusliikkeiden/moninivelliikkeiden riittävän varsin hyvin. En usko että haaberit ja ojentajat jäävät jälkeen jos ohjelmaan kuuluu erilaisia raskaita soutuja, leukoja ja raskaita punnerruksia. Kuten jalkojen osalta uskon kyykkyjen ja vetojen variaatioineen riittävän, pohkeita lukuun ottamatta.

Oli jälleen kerran tredin aloittajalle tarkoitettu viesti :) Sun anatomian tuntemusta en epäilekkään. Ja kirjotinki esimerkkinä siitä just että molemmissa liikkeissä takareidet tekee työtä vaikka polvikulma on aivan erilainen.

No perkele, mä vastailen vissiin turhan pikaseen ajattelematta lainkaan onko multa ees kysytty mitään :) No, kirjailun ilosta ja aikaa tappaakseni kirjailin ny kuitenkin.

edit. No oli siinä edellisessä viestissä kuiten hämäävästi mun nimimerkki pistetty siihen alkuun, etten ny aivan kujalla silti ollut epähuomioineni :)

mitä varten monet treenaavat hauista niin pirun monella liikkeellä?-vaikka sen saisi räjäytettyä kasvuun yhdelläkin.sillä hauishan koukistaa pelkästään olkavarren niin eikö riittäisi jos treenaisi vain yhdellä hauiskoukistusliikkeellä sen?sen minä vielä tajuan että selkä treenataan monella liikkeellä-koska sillä on monta liikerataa,mutta mitä varten sellaisia yksinkertaisia lihaksia kuten pohje,hauis,ojentaja,epäkäs ja takareittä treenataan ainakin 4:llä eri liikkeellä vaikka vähempikin liikemäärä riittäisi?

montako sarjaa sitten riittää?
jos tekee vaikka +6 sarjaa hauikselle niin miksei tekisi eri liikkeitä:jahas:

No perkele, mä vastailen vissiin turhan pikaseen ajattelematta lainkaan onko multa ees kysytty mitään :) No, kirjailun ilosta ja aikaa tappaakseni kirjailin ny kuitenkin.

edit. No oli siinä edellisessä viestissä kuiten hämäävästi mun nimimerkki pistetty siihen alkuun, etten ny aivan kujalla silti ollut epähuomioineni :)

Olihan se sulle tarkotettu :D Eikä se pahaa tee kirjottaa anatomian pikakertausta, sitä ei koskaan voi lukea liikaa. Eikä muuten voi tietää vaikka mikä on flexor carpi radialis :D

Nokun se sama osa mikä on "niskassa kiinni" ylettyy paljon alemmaskin. Jos keskittyy vaan siihen "näkyvään" osaan ni siitä ei saa ku lihasepätasapainon ja isomman loukkaantumisriskin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Epäkäslihas

Eli jos tarkoittaa vain ylintä kolmannesta lihaksesta, kannattaa se myös avatuessaan mainita halutessaan saada aikaiseksi asiallista keskustelua.

edit. Ei perkele, merkillistä tekstiä wikissä... Hmmm....

"Epäkäslihakset (yks. lat. musculus trapezius) ovat suuret yläselässä sijaitsevat lihakset, jotka osallistuvat olkavarren eteenviemiseen ja loitontamiseen"

edit2. Ei muuten kannata opiskella lihasten toimintaa wikistä, jos tuo on samanmoista kerrontaa muiden lihojen osalta... Kuva kuiten on ihan hyvä :) mutta teksti on melkoista ryönää kokonaisuudessan.

jos tekee vaikka +6 sarjaa hauikselle niin miksei tekisi eri liikkeitä
-koska siirtyminen liikkeestä toiseen koko ajan on perseestä ja silloin joutuu käveleenkin koneesta toiseen ja se kävelyn määrä on pois lihasmassasta.sitä paitti joku siima voi olla nostelemassa toisessa punttikojeessa niin eikö se olisi käytännöllisyydenkin puolesta yksinkertaista räjäyttää lihas yhellä liikkeellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Voi herranjumala mitä paskaa sä jauhat? "Joku siima" Ootko sit joku supermassiivinen bodaaja mut vaan niin tyhmä et pitää tulla tämmösiä kyselemään?
Ja millä tavalla se kävely on pois lihasmassasta?
Ei saatana. Ja ootko ikinä kuullu vapaista painoista? Ihme jos ei ( E: ) nogan lapaset ala turpoomaan ku koneesta toiseen pitäis päästä.

En voi tietää oletko naru mutta näitten viestien perusteella päättelisin että sun kintaat on jossain 30-33cm välissä.

Hmmm... musta ny tuntuu että tässä koijataan jo apinaa näiden kysymyksien kanssa.

Mutta vastataan nyt, ei saa treeniä ei, latsi liikkeillä treenataan latseja ei epäkkään alaosaa. Mutta normi selkäliikkeissä (soudut, taljat ym.) kun laittaa ne lavat liikkeelle, riippumatta mitä liikettä on tekemässä, niin silloin ne muutkin osat saavat sitä treeniä osakseen. Esim. kulmasoutu tangolla on aika hyvä koko selän harjoitus. Huomaa, koko selän.

"saakos ne alemmat epäkkäätkin treeniä jos treenaa ne vain latsiliikkeillä?"

Miks, oi miksi?!? teet näitä tredejä lisää koko aika, näitä tuppaa ku sieniä sateella.

jos tekee vaikka +6 sarjaa hauikselle niin miksei tekisi eri liikkeitä
-koska siirtyminen liikkeestä toiseen koko ajan on perseestä ja silloin joutuu käveleenkin koneesta toiseen ja se kävelyn määrä on pois lihasmassasta.sitä paitti joku siima voi olla nostelemassa toisessa punttikojeessa niin eikö se olisi käytännöllisyydenkin puolesta yksinkertaista räjäyttää lihas yhellä liikkeellä.
Ei v***, vielä yksikin näin tyhmä kirjoitus ja painan oikeasti report bad post - nappia.

toivottavasti oikeasti et ole noin tyhmä

Hmmm... ny musta tuntuu, että hukkaan on mennyt nää mun kirjailut, perkele. Taitaa mennä kohti kansioita tääkin ketju kohta... :)

viimex mittasin 2vko sitten ja oli 40cm.nyt oli+1cm.jos tätä menoa jatkuu niin mullaon vuoden päästä 66 centin tumputin

jep.

troller.jpg

Joo o eiköhän tämäkin topic ollu tässä, on turhaa ruokkia TEINIXXXXX peikkoa ja soittaa suutaan provon toivossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom