Miksi et ryyppää ankarasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
neutraali sanoi:
itse juon alle 10kertaa vuodessa mutta aina kunnon perseet, sen tavan yritän muuttaa.

Miten ajattelit tämän toteuttaa? Mulla kun tahtoo olla suurinpiirtein joka toinen ryyppyreissu silleen, että vähän tiedostamatta tulee napattua niinpaljon että alkaa muisti pätkimään ja silloin ei aina voi hölmöilyiltäkään välttyä. Kiinnostaisi kovasti kuulla konsteja, miten ihmiset ovat oppinee paremmin pitämään juopottelut kurissa. Ja mikään absolutistiajatus ei ainakaan tällä hetkellä tunnu yhtään oikealta, joten ne voi unohtaa. Vähän menee :offtopic: , mutta ei tähän nyt viitsi enää kolmatta alkoketjuakaan aloittaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Oon nähnyt monia entisiä luokkakavereita, ketkä ovat ilmeisesti kuulleet tuosta; kaljamahat, pöhöttynyt naama, näyttää 5 vuotta ikäisiään vanhemmilta, 2500 e bruttopalkka "ei riitä mihinkään" etc. Ei käy kateeksi.

Mitä enemmän tienaa sitä enemmän sitä pätäkkää menee. Eli ei ne tulot, vaan menot...

Näyttääkö muuten 27 ja 32 vuotias kovinkin erillaisilta..ja ootko muuten huomannu, että itsehän et näytä välttämättä ihan peruskaduntallaajalta ja tommosia kotiläskejä suurin osa suomalaisista on..

Niin ja kyllähän bodareillekin suositellaan ns. mässytyspäiviä niin miksei niitä voisi yhdistää krapula päivään..

edit:

en oo neutraali, mutta viinan määrä vähentämällähän tuo tapahtuu, ei juo niin nopeasti ja siirtyy viinasta esim. lonkeroon..

Muutaman kerran vuodessa tulee alkoholia otettua ja silloinkin kohtuudella. (Elämäni eka kerta toimi hyvänä opetuksena) :urjo:

Päällimmäiset syyt tähän:

1. Haittaa kehitystä salilla
2. Tulee kalliiksi
3. Darra

Miksi juon:
1. Olut on erittäin hyvänmakuista, eikä ole saunaoluen voittanutta. Mutta kylmä terassiolut auringonpaisteessa kuumana päivänä pääsee lähelle.
2. Terävät myös ovat hyvänmakuisia. Kylmänä nautittuna esim. Jägermeister, Finlandia Vodka Lime tai jokin maustetuista Absolut Vodkista on hyvää. Ja lämmittää mikäli on kylmä.
3. En ole kännissä ärsyttävä, vaan Partyboy. Enkä voisi ikinä kuvitella itseäni tanssilattialle selvinpäin.
4. Nousuhumala, musiikki sekä ajatusmaailmani kännissä ovat mielenkiintoisia sekä viihdyttäviä.
5. Kontrolloin sitä nykyään niin hyvin, ennen kun meni lähemmäs 100 €, niin nykyään max. 30-40 €, enimmäkseen n. 20 €.
6. En ole siitä riippuvainen, mikäli ei ole fiiliksiä juoda niin sitten ei oteta.
7. Baarissa on yleensä loistava meininki ja se on vielä parempi kun on ottanut vähän.
8. Otan enää harvoin kunnon perseitä.
9. Krapula on mielenkiintoinen ja harvoin se on minulla vahva. Voi hyvällä omalla tunnolla levätä koko päivän, sekä elämän pienet ilot tuntuvat huomattavasti normaalia paremmilta, esim. kylmä vesi ei ikinä maistu yhtä hyvälle kuin krapulassa.
10. Yleensä helpompi lähestyä naisia sun muuta sekä juttu lentää muidenkin kavereiden kanssa paremmin. Ja olen ERITTÄIN HARVOIN känniääliö.
11. Morkkis tulee enää harvoin ja minulla on kavereiden kanssa kivaa, ja juttuja on hauska muistella.
12. Ihmiset voivat laittaa tekoni kännin piikkiin, vaikka todennäköisesti tekisin niitä myös selvinpäin=hyvä tekosyy tehdä jotain harkitsematonta mistä ei ole mitään haittaa.
13. Olen harvoin sellaisessa tilassa, etten kontrolloisi itseäni.
14. Joskus ei vain ole muuta tekemistä :D .
15. Osa kavereistä ns. baarikavereita, heitäkin on kiva nähdä välillä.
16. Humalaiset ovat kivempia kun on itsekin ottanut vähän ja elämänasenne on usein hieman rennompi ja siedettävämpi mikäli se on mahdollista.
17. Jotkin jutut ovat kännissä kivempia, jotkin eivät.

Miksi en juo:
1. Menee rahaa.
2. Krapula voi mahdollisesti olla sietämätön.
3. Baarissa on tupakansavua: en polta joten pää tulee kipeäksi, krapula on pahempi mitä enemmän on ollut savussa ja vaatteet haisevat paskalle seuraavana päivänä.
4. Homma voi lähteä käsistä, mitä tapahtui alkukesästä jonnin verran.
5. Yritän etsiä koko ajan vaihtoehtoista viihdettä.
6. Joskus se voi tuntua pakonomaiselta eikä silloin ole kivaa.
7. Yritän olla erilainen kuin muut ja saada sen tarttumaan muihin.
8. Jotkin asiat ovat paljon mukavampia selvinpäin.
9. Olen kyseenalaistanut alkoholin käytön lähiaikoina kokonaan.
10. Mikäli ei voi tehdä samoja asioita selvinpäin mitä humalassa, on riippuvainen alkoholista jossain määrin=selvä heikkous, sellaiset pitää karsia pois!
11. Haittaa treenausta (ei salitreeniä koska en sitä tee mutta muita kylläkin).
12. Alkaa uudet ja mielenkiintoiset paikat Lahdesta loppumaan, juomisen pitää olla erikoista mikäli sitä tapahtuu. Tosin Onnela tulee olemaan koekäytössä useaan otteeseen lähiaikoina :evil: .
13. Yritän säästää rahaa.
14. Työajat eivät anna periksi, se tosin loppuu kohta mutta sitten on aika keskittyä treeneihin.
15. Osaan katsoa kaikkia asioita aivan eri tavalla kuin viime vuonna.
16. Kaikki örveltämisen osalta alkaa olla koettu...
17. Jotkin jutut ovat selvinpäin kivempia, jotkin eivät.

Suurinpiirtein tuollaisia juttuja pyöritellään sekunnin murto-osan päässä ennen kuin vastataan lähdenkö juomaan vai en. Sen mukaan mennään mitä lotosta saa tulokseksi :) . Yleensä se on mukava, pieni sievä nousuhumala.

Ankarasti en ryyppää, koska en nykyisin (ainakaan julkisesti) halua olla tilassa, jossa en kontrolloi itseäni kunnolla. Perseiden vetämisen jälkeen on yleensä huono olo ja se on monesti kallista. Lisäksi naisia tuskin kiinnostaisi minun sönkötykset tukevassa laitamyötäisessä. Onneksi on se taito annettu, että pystyy pitämään sen tietyn vireystillan ja humalatilan, että koko homma ei karkaa käsistä.

1. Menee rahaa ihan vituilleen paljon
2. Krapula seuraavana päivänä
3. Muutun monesti en kivaksi ihmiseksi mutta viime aikoina olen saanut tuon jotenkin hallintaan.
4. Haittaa kehitystä tottakai, mitä hyötyä reenata jos samantien vetää kehityksen vessasta alas?

Pöntöllä laatatessa poika taputteli selkää ja arveli että "massussa pipi" -> vähensi kummasti "korruptio iltoja". Omalla rahalla Ruger ei ryyppää muutenkaan.

skuge sanoi:
ootko muuten huomannu, että itsehän et näytä välttämättä ihan peruskaduntallaajalta ja tommosia kotiläskejä suurin osa suomalaisista on..
Tipuin kärryiltä. Toki tiedostan sen, että en näytä peruskaduntallaajalta, mutta mihin toi kotiläskijuttu liittyy, ja miten nämä kaksi asiaa on samassa lauseessa?

Tromm sanoi:
Miksi väkijuomat eivät ole sinun makuusi? Miksi syöt rahkaa tai mämmiä samaan aikaan kun muut ovat gluteus maximukset olkapäillä?

1.Humalaiset ovat ärsyttäviä hölmöjä
2.Suurin osa humalaisista on amatöörejä, wannabe-juoppoja jotka eivät osaa edes juoda
3.Humalassa ei voi tehdä mitään oikeasti järkevää
4.Krapula samoin
5.En halua enää samaistua millään tavalla juuri kotoaan muuttaneisiin 20-vuotiaisiin räkänokkiin jotka uhoavat ja vittuilevat humalassa

Huonoinkin päivä selvinpäin on minulle 1000 kertaa parempi kuin yksikään päivä kännissä.

Lisäksi suurin osa tuntemistani kavereista ketkä treenaa eivät juo alkoholia ollenkaan. Silti ainoat oikeasti tuntemani "kovat" jätkät ovat juuri näitä raittiita hardcore treenaajia.

Känniääliöt saunan taakse. :david:

Viinalla läträäminen hyvässä porukassa on ihan helvetin hauskaa, mutta olen pyrkinyt vähentämään juomista pääasiassa, koska:

1. Treenit kulkee niin helvetin paljon paremmin
2. Terveys
3. Rahanmeno

Vapun jälkeen olen ryypännyt n. 2 kertaa ja seuraavan kerran elokuun lopussa.

Timba79 sanoi:
Kiinnostaisi kovasti kuulla konsteja, miten ihmiset ovat oppinee paremmin pitämään juopottelut kurissa. Ja mikään absolutistiajatus ei ainakaan tällä hetkellä tunnu yhtään oikealta, joten ne voi unohtaa. Vähän menee :offtopic: , mutta ei tähän nyt viitsi enää kolmatta alkoketjuakaan aloittaa.

Kieltäydy täysin väkevistä ja lipittelet vaan sitä olutta. Kaikki paukut ym. nostaa äkkiä sen humala-tilan liian korkeaksi. Jotkut voivat oluttakin juoda melkoisiakin määriä, mutta ainakaan itse en siihen pysty.

kotka sanoi:
Kieltäydy täysin väkevistä ja lipittelet vaan sitä olutta. Kaikki paukut ym. nostaa äkkiä sen humala-tilan liian korkeaksi. Jotkut voivat oluttakin juoda melkoisiakin määriä, mutta ainakaan itse en siihen pysty.

Tiedetään ja näin teenkin. Olut vaan maistuu mun suussa niin hyvältä, että kykenen sitäkin vetämään överiin asti. Jotenkin jossain kohtaa kulkee sellainen kohta, että ei enää tajua juovansa liikaa.

Ei näköjään porukka paljoa täällä juo. En kyllä minäkään, mutta tulee sitä ehkä kerran/pari parissa kuukaudessa otettua.
Moni sanoo, että vaikuttaa kehitykseen. Pilaako oikeasti joku känni kerran parissa kuukaudessa kehityksen niin pahasti? Toi on mulle kyllä sinäänsä ihan sama, koska en kisaamaan ole koskaan alkamassa, joten toi juttu ei mua niin paljoa haittaa.

Rahaahan tuo ei nykyään syö paljoa mitään, koska kalja ei paljoa maksa.

Clayman sanoi:
Pilaako oikeasti joku känni kerran parissa kuukaudessa kehityksen niin pahasti?

Kunnon kännihän nostaa testoo jälkikäteisesti miehillä - naisilla taas just kännissä ollessaan on testot koholla (siksi miehistynyt käytös).

Tomi sanoi:
Tipuin kärryiltä. Toki tiedostan sen, että en näytä peruskaduntallaajalta, mutta mihin toi kotiläskijuttu liittyy, ja miten nämä kaksi asiaa on samassa lauseessa?

Aamutokkurassa lause tuli "vähän" epäselvästi kirjoitettua. Pointti kuitenkin oli se, että sä oot pitkälle kehittynyt kehorakentaja ja sun vanhat kaverisi kotiläskejä. Eli tarkotin vaan et ne perussuomalaiset näyttää spurguilta sun silmissäs ku pidät 110% kiinni omasta kehostas tjsp :rolleyes:

Timba79 sanoi:
Olut vaan maistuu mun suussa niin hyvältä, että kykenen sitäkin vetämään överiin asti. Jotenkin jossain kohtaa kulkee sellainen kohta, että ei enää tajua juovansa liikaa.

Itsehillintää ;)

Krapula, yksi maailman kamalimmista olotiloista, jota jatkuu parisen päivää, jonka jälkeen on aineenvaihdunta sekaisin vielä huomattavan ajan. Eli lähes koko viikko menee sekaisin.

Tietyn rajan jälkeen, joka ylittyy lähes aina, tulee hölmöiltyä aivan liikaa.

Rahaa menee haaskuun, vaikka en olekaan mikään suurtuhlari kännissä..Thank God!

Saatan muuttua silloin tällöin agressiiviseksi ja vähintään suu käy kovaa tahtia..

Kehitykseen vaikuttaa todella negatiivisesti.

Humalassa on usein hauskaa toilailuista huolimatta, mutta se krapula on vain liikaa!

En käytä alkoholia koska se on valehteltua ja saastuttaa mielen. Täsmällisemmin ilmaistuna: se on todiste ihmisten pahantahtoisuudesta ja sillä saa vain pahaa aikaan. Tässä asiassa minulla menee sukset pahasti ristiin suomalaisen kulttuurin kanssa.

tokkopaisto sanoi:
Kunnon kännihän nostaa testoo jälkikäteisesti miehillä - naisilla taas just kännissä ollessaan on testot koholla (siksi miehistynyt käytös).

Joku lähde tuohon, kiitos

Kilkenny sanoi:
Joku lähde tuohon, kiitos

Vaikkapa tässä:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996/10_1996/nainen_maskulinisoituu_alkoholin_myota/

Tämä on varsin yleinen tieto, ei mikään 'uusi juttu'. Siksi naisilla esim esiintyy usein humalassa hyvin seksuaalisesti aktiivista käytöstä [panetus jne], toisin kuin miehillä sen kuuluisi laskea. Voimakkaimmin se tulee esille juuri ehkäisypillereitä käyttävillä naisilla joilla voi esiintyä jopa 'seksihulluutta' :lol2:

[Jos käyttäisin alkoholia olisin 10x nymfomaanisempi kuin nyt, ei toki koske kaikkia...]

kotka sanoi:
tuossapa se ohje onkin eli itse pyrin ainakin pohjia juodessa pysymään oluessa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom