Miksi et ryyppää ankarasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
Itseasiassa juon silloin tällöin alkoholia, mutta kännissä aika harvoin (1-2 krt vuodessa). Kannatan juomakulttuuria, missä alkoholi on positiivisen sosiaalisen kanssakäymisen väline, kuten ruoka. En juo muuten kuin kavereiden seurassa vähän. Juttu luistaa paremmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MissEvilEve sanoi:
...Pidän luksuksesta. Haluan sisustaa, hemmotella itseäni, ostella kaikkea kivaa ja pitää yllä korkeaa elintasoa. Se näkyy kyllä esim sisustuksessa ja kodissa ainakin muiden ihmisten kommenttien perusteella. Ne tuttavani ketkä juovat kadehtivat miten minulla on rahaa tehdä sitä ja tätä kodilleni/itselleni/vaatekaapilleni jne, mutta heräävät usein pelaamaan vasta sitten kun kerron miten raha-asiani olen priorisoinut. Jokainen viikottainen 50-100e eli yhteensä 200-400e alkoholiin/sisäänpääsymaksuihin/taksikyyteihin muuttuu joksikin muuksi minun hallussani. Ja olo senkuin paranee :worship:
Juurikin näin :rock: Just tänään salilla tuli puheeksi ihmisten rahankulutus, sekä et kaikki on suhteellista. Yks täti sanoi et ompas tää salilla käynti kallista, ku 43€ /kk. :D Sit saatetaan hakee treenin päälle koppa lapparia. Ihmisillä on tapana jättää laskuista pois ne huvikulut. Lasketaan tarkkaan sit kaikki ruokamenot yms. terveellistä elämäntapaa edistävät menot. Sit vedetään vkl perseet ja rahaa palaa kerralla ainakin 100€

juu humalassa viimeksi 98,sen jälkeen muistan jokaisen oluen/ravintola-annoksen.ja nykyjään kaikki viikonloput töissä..

Delmonte sanoi:
Musta taas on paljon mukavampi juoda se muutama kalja illassa tai kavereiden ja hyvän ruuan seurassa pari lasia viiniä. Aina kun menee ton yli, niin lähestulkoon joka kerta vituttaa seuraavana aamuna...
Ts. en ymmärrä todellakaan suomalaista tapaa, jossa ainut mahdollisuus "nauttia" alkoholia on vetää perseet.

Täysin samaa mieltä. Tuo on ainakin mulle ainoaa järkevää alkoholin nauttimista. Ulkona vietetyn päivän jälkeen ruuan kanssa nauttia hyvästä viinistä niin mikäs sen parempaa. Muutama olutkin yleensä menee ja ehkä pikku tujaus konjakkia, mutta so not. Juttu luistaa ja tulee mukavan rento ja lämmin olo. Ajoissa nukkumaan ja aamulla kohti uusia haasteita! :thumbs:

Perinteiseen humalahakuiseen juomiseen ei oikein löydy enää motivaatiota.

xale sanoi:
Juurikin näin :rock: Just tänään salilla tuli puheeksi ihmisten rahankulutus, sekä et kaikki on suhteellista. Yks täti sanoi et ompas tää salilla käynti kallista, ku 43€ /kk.

Niimpä! perhe käy ravintolassa syömässä ja samalla rahalla kävis 2kk salilla.

1. Menee rahaa älyttömästi
2. Selviämiseen menee pitkään
3. Mulle on älyttömän tärkeää pitää kontrolli. Haluan olla itseni herra ja olisi myös ihan kiva muistaa seuraavanakin aamuna, että mitä sitä tuli tehtyä. (tärkein asia)
4. Haittaa kehitystä
5. Tulee ylimääräisiä kaloreita
6. En halua huoran mainetta (tämän asian syvällisempää merkitystä en rupea täällä selvittelemään)

EDIT- Sitä paitsi, se ei ole edes kaunista nähtävää, kun nainen örveltää kännissä ja konttaa pitkin baarin lattioita. Vapun jälkeen en ole koskenut väkeviin, jolloin jouduin kavereitten päähänpiston takia vieraitten vanhojen ukkojen kämpille. Perseitä en koskaan tosin vetänyt, yleensä yhtenä iltana mennyt vaan pari-kolme drinkkiä baarissa.

- Muutun kännissä sulkeutuneeksi
- Vihaan känniääliöitä
- Turhat kalorit
- Väsymys
- Vihaan känniääliöitä
- Itsekontrolli
- Rahat menee
- Tupakkaa menee

Joten siemailen sivistyneesti. Viimeksi "join" työpaikan bileissä muutama kuukausi sitten. Eräs duunikaveri känniääliöili, oksenteli pöydän alle, mun kengälle ja kuolas ja örisi jotain käsittämätöntä! Kaikki muut oli kohtuullisen selvänä. YÄÄÄK!!!

1. Humalassa harvemmin olen mitenkään hyvä jätkä.
2. Mokailen armottomasti.
3.Krapula ja armoton morkkis
Tuossa on TOP3 syyt.

1. Haittaa kehitystä.
2. Sietämätön krapula.
4. Juomat ei pysy sisällä.
5. Rahat säästyy.
6. Ei tarvi kuunnella kännisten törinää.

En juuri juopottele, mukavampaa olla näin. Juopottelu monelle välivaihe, kun huono itsetunto estää tekemästä asioita. Tarkoitus olisi että jokainen voisi kasvaa ihmisenä, kasvaa aikuiseksi ja lopettaa läträily. Ikävää ettei "aivan" kaikille käy näin.

En ole absolutisti. Juon sillon kun siltä tuntuu, mutten humalaan asti. Maistelen, pidän aivan aikuisten oikeesti esim konjakista ja joistakin oluista. Humalaan juominen ei vain oikeen kiinnosta. Erkoistilanteissa pieni rentoutuminen on joskus paikallaan.

Mielenkiintoista... olenkin aina ihmetellyt miksi jotkut ihmiset kännissä menee sekaisin, tekeevät tyhmiä, ovat väkivaltaisia jne. Nythän tässä on jo paljon porukkaa jotka osaa vastata :) Tai joo, voihan se olla että tuohon ei ole selitystä, se vaan on niin.. Tuo kontrolli juttu on kans aika jännä..

Jaa, minä itse sitten:

Miksi en?
- Juomaseura on harvassa
- Mahdolliset juomatilanteet on harvassa
- Isosta kännistä iso huono olo seuraavaksi päiväksi

Miksi juon jos juon?
- Kännissä on kieltämättä hauskaa kunhan ei mene sammumiseen asti.

Heh. Itse en kyllä kuulu joukkoonne upeaan, jossa syljetään kuppiin.

Jos juomatta maltan olla niin siihen on vain yksi syy.
1. Edellinen kerta oli katasrfoooooffi.
Muita syitä en näe ryyppäämisen lopettamiseksi! :)

Kuppia tulee kyllä otettua, joskus ihan kunnolla ja joskus eurooppalaisittain, jälkimmäiseen yhä enemmän kallistuen.

Mulla olis vaan hieman aihetta sivuten yksi kysymys. Määritelkää mulle se kontrolli. Mua nimittäin vituttaa sellaiset jääprinsessat, jotka eivät osaa vaihtaa eivät niin sitten yhtään vapaalle, vaan sinne baariin mennään näyttäytymään kolmen tunnin meikkaamisen jälkeen nokka pystyssä ja naureskelemaan (lue: hymyilemään halveksivasti) niille, jotka sitä iloaan näyttää vaikka nauramalla ääneen ja tanssimalla. Siis kun mä en nyt tiedä, että onko se kontrolli teidän tapauksessa, ettei haluta oksentaa, vai ettei haluta heittäytyä yhtään riehakkaammiksi. Itse kun olen ihan selvänäkin tyyppiä puhuu ennen kuin ajattelee, niin en oikein ymmärrä tällaista ympärivuotista viileää käytöstä.

En mä siis itse kuitenkaan sitä tyyppiä ole, joka metelöinnillään kiinnittää koko baarin huomion, varsinkaan tarkoituksella. Yhä vähemmän ja vähemmän vaan jaksaa muiden mielipiteet kiinnostaa, joten sitä voi olla vapautuneemmin sitten vaikka missä.

Tämä teksti ei sitten viittaa keneenkään yksittäiseen kirjoittajaan eikä myöskään pyri väittämään, että te olisitte ym. kuvauksen mukaisia ihmisiä. Kaipaan vain tarkennusta.

Mou sanoi:
Mulla olis vaan hieman aihetta sivuten yksi kysymys. Määritelkää mulle se kontrolli. Mua nimittäin vituttaa sellaiset jääprinsessat, jotka eivät osaa vaihtaa eivät niin sitten yhtään vapaalle, vaan sinne baariin mennään näyttäytymään kolmen tunnin meikkaamisen jälkeen nokka pystyssä ja naureskelemaan (lue: hymyilemään halveksivasti) niille, jotka sitä iloaan näyttää vaikka nauramalla ääneen ja tanssimalla. Siis kun mä en nyt tiedä, että onko se kontrolli teidän tapauksessa, ettei haluta oksentaa, vai ettei haluta heittäytyä yhtään riehakkaammiksi. Itse kun olen ihan selvänäkin tyyppiä puhuu ennen kuin ajattelee, niin en oikein ymmärrä tällaista ympärivuotista viileää käytöstä.

Omalta osaltani tämä kontrollijuttu liittyy sellaisiin asioihin kuten esim turvallisuus. Haluan pystyä hallitsemaan tilanteita jos esim tapahtuisi jotain vakavaa. Haluan olla ajokunnossa, kykenevä kävelemään suoraan, kiipeämään tarvittaessa, sekä tietenkin puolustautumaan hädän edessä.

En niinkään pelkää etten voisi kontrolloida puheitani, sillä ei nimittäin ole minkäänlaista merkitystä. En riehaannu ylenpalttisesti vaan olen normaalin iloinen ja hassutteleva, ehkä toisinaan riehakas ja hullutteleva mutta ikinä ei oikeastaan ole tarvinut mitään katua tai hävetä.

Tuo oksentaminen jonka mainitsit niin ei ole ainakaan minulle ollut ongelma, en ole koskaan oksennellut, mutta ajatus siitä että tulisi huono olo eikä saisi sitä loppumaan on aika karmaiseva. Ehkä se on osittain sellaistakin.

En pidä itsestäni jos ajatukset ovat vähäisestikään puuroa, senat menee sakaisin, silmät harittelee ja jalat kompuroi, enhän silloin kontrolloi itseäni täysin :)

Tromm sanoi:
1.Krapula on liian viheliäinen tila
2.Morkkis on vielä viheliäisempi.
3.Maistuu pahalta.
4.Se haittaa kehitystä, totta kai.

1 & 2. Krapulat ovat nykyään kokolailla ikäviä peukku suussa sikiöasennossa peiton alla nyyhkimisiä ja sitten krapulan hellitettyä on vielä muutaman päivän kohtuullista pahempi masennus ja matalamielisyys päällä (siis ei välttämättä mistään toilailuista, kunhan ahistaa muuten vaan).

Itse kännissä olokaan ei ole nykyään ihan niin hilpeää kuin ennen, joten pimpp...parisuhdeasioiden ollessa jonkinmoisessa kuosissa ei baariin juuri tee mieli. Ja selvin päin sinne vasta mieli ei teekkään.

Mou sanoi:
Kuppia tulee kyllä otettua, joskus ihan kunnolla ja joskus eurooppalaisittain, jälkimmäiseen yhä enemmän kallistuen.

En mä siis itse kuitenkaan sitä tyyppiä ole, joka metelöinnillään kiinnittää koko baarin huomion, varsinkaan tarkoituksella. Yhä vähemmän ja vähemmän vaan jaksaa muiden mielipiteet kiinnostaa, joten sitä voi olla vapautuneemmin sitten vaikka missä.

Tämä teksti ei sitten viittaa keneenkään yksittäiseen kirjoittajaan eikä myöskään pyri väittämään, että te olisitte ym. kuvauksen mukaisia ihmisiä. Kaipaan vain tarkennusta.

Itse haluan pitää kontrollin myös turvallisuuden takia. Kyllähän minäkin nyt kapakassa pidän hauskaa, mutta selvinpäin ja tanssilattiallakin revitellään paita märkänä. Mä en vain halua päätyä sellaiseen tilanteeseen, jossa mä en pysty pitämään tilannetta kontrolloituna eli mä haluan aina olla tilanteen tasalla. Sillä mä en halua joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa esimerkiksi joku jätkä on raahannut kämpille mun ollessa tillintallin taivasalla ja tilanteen muututtua väkivaltaiseksi en pystyisi pakenemaan paikalta, kun jalat ei kanna.

Sitä paitsi, mä en halua, että kaverit sitten seuraavana päivänä kettuilevat siitä, kuinka mä olin paikallisen kapakan edessä itkien rääkynyt jonkun Janin perään. Mä haluan säilyttää maineeni puhtoisena :D.

Täytyy kyllä myöntää, että silloin ollaan jääprinsessaa, kun joku ei-miellyttävä jätkä tulee iskemään. Tämän sain kuulla keväällä eräältä jätkältä hienovaraisesti ilmaistuna, kun en suostunut lähtemään sen kanssa liitelemään taivaalle :D.

Kun äksä on jo nahkaan hakattu, olisi turhan noloa lähteä ryyppäämään

Miksi juoda?
Ei ole yhtäkään syytä vetää perseet joten en juo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom