Miksi et ryyppää ankarasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
Topiccia sivuten: mulla on kyllä kova kunnioitus teitä kohtaan jotka ette juo ollenkaan tai sitten erittäin vähän. Itellä tulee kitattua silloin tällöin, nyt kesällä on menny joka viikonloppuna yksi ilta kaljotellessa. Paras tauko on ollut kuukauden mittanen tuossa talvella, ei vaan haluttanut juoda. Mutta kesällä maistuu. Ei sitä jois varmaan niin paljon jos seurustelis, näin vapaalla jalalla ollessa tulee luurattua tuolla baareissa. Mutta :thumbs: kaikille jotka ei viinaa harrasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Rahaa menee kun jäin koukkuun konjakkiin, jallu tai kossu oksettaa
2. Kännihölmöilyt
3. Paino voi tippua yhen ryyppyillan jälkeen 2-3kg
4. Helvetillinen nälkä aina kännissä
5. Seuraava päivä piloille vaikka ei paljon joisikaan kun pitää kukkua johonkin viiteen
6. Ei se ainakaan auta kehitystä

em. syistä nykyisin useimmiten kuskina. Rahatilanne estää hyvin ylijuomista.

Selvänä maaliskuusta (omat synttärit).

Joskus syksyllä oon viimeks maistellut eikä ole mitään poltetta juoda...
Känniset ihmiset ovat todella ärsyttäviä ja juhannuksena tulikin lähdettyä 200km autoreissulle kun ei jaksanut kuunnella kännisiä ihmisiä...
Kallista sekin... :)

1. Kuten moni muukin, mä olen varmaan vitun ärsyttävä kännissä
2. krapula
3. mä olen selvinpäin paljon estottomampi/rohkeampi/komeampi/jne/yms. kuin kännissä :)

Tänä vuonna olen tasan kaksi kertaa vetänyt kännit, muutenkin on ryyppääminen vähentynyt noista teinivuosien kännissä-joka-viikonloppu jutuista siihen että ottaa settiä vaan muutaman kerran vuodessa kunnolla.

Ostin sitäpaitsi sellaisen hifisetin lisäravinteita loppuvuodeksi, että budjetti ei edes sallisi mitään satunnaista terassikaljaa kummempaa juopottelua enää :D

Muuten maistuiskin, mutta perhellinen kun olen niin vähäistä on.
Siis syitä miksi en juo:
1) ei vaikuta pilun saantiin ja jos vaikuttaa niin negatiivisesti
2) ei o aikaa, varsinkaan krapulapäivän pitoon. Yrittäkää joskus pitää lapsille seuraa kunnon kanuunassa :urjo:
3) ei ole ryyppyseuraa kuin aniharvoin. Tuttavapiiri ei ole baari-ihmisiä.
4) viina toimii huonosti nykyään. Ulkopuolinen ei huomaa mitään humalan merkkejä ennenkuin nukahdan istualleni.

Miksi kuitenkin joskus juon:
1) Tarkkailen liikaa ympäristöä ja omaa käytöstäni selvin päin. Alkoholi tukkii vähän sensoreita joten pystyn olemaan vapautuneempi.

Vähintään yksi kalja on mennyt nyt kesän mittaan joka päivä. Kovan helteessä suoritetun ruumiillisen työn päälle kylmä kolmonen maistuu nii-in hyvältä.
Viime lauantaina oli kova yritys oikein ryypätä, mutta rahat vaan meni enkä onnistunut edes sammumaan. :david:

1.Haittaa kehitystä (suurin syy)
2.rahat menee
Siinä on syyt miksi en jaksa ryypätä. Joskus kesällä, kun on kavereiden kanssa mökillä saatan jotain juodakin ja on ihan hauskaakin, mutta muuten en keksi itselläni mitään syytä juoda joka viikonloppu/kuukausi/päivä. Salilla käynti on vaan paljon mukavampi harrastus kuin ryyppääminen, joten tähän ollaan päädytty.

1. vihaan krapulaa, päivä menee täysin hukkaan eikä saa mitään ruokaa alas
2. en saa mitään kiksejä siitä, että oon ihan helvetin kännissä. koettu on monta kertaa ja ennen pitkää se menee siihen, että väsähtää jonnekin nurkkaan ja jossain vaiheessa pitää käydä laattaamassa.
3. pidän alkoholia seurajuomana, joten kaveriporukalla kun ollaan liikenteessä niin on mukava ottaa bisseä ja pitää hauskaa mutta nykyään ei jaksa ees juoda hirveesti kun viinapää on huonontunut murto-osaan. nykyään tulee tosi harvoin juotua alkoholia
4. vaikuttaa kehitykseen, sen oon omalla kohdalla huomannut
5. rahan tuhlausta. keksin vaikka sata parempaa keinoa sijoittaa 50e muuhun kuin viinaan

juon varmaan viis kertaa vuodessa...ei vaan oo mun hommaa...kaljasta en tykkää yhtään,hanasta vielä yksi menee,pullosta ei tod.

1. Olen syntymäkännissä.
2. Vanhemmat eivät ole painostaneet suuntaan tai toiseen. Varmaa olisinkin kännäilly nuorempana, jos oltais kielletty, oon vähintäänkin ollut niin pässi.
3. Vaikutus terveyteen.
4. Tykkään hallita itseäni.
5. En tunne tarvetta lisään iloon.
6. Maksaa, rahaa ei ole.
7. Mahd. krapula.
8. Mahd. psykologinen riippuvuus.
9. Ihmissuhteet saattavat kärsiä.
10. Ei ole vain tullut tavaksi.

Olutta saatan kitata vähän ihan seuraksi. Taidan olla niitä jotka tykkäävät sen mausta.

Vastalause:
1. Olut on halpaa ja nyt viina myös.
2. Viinapaukut ja olut maistuu hyvälle.
3. Hyvät massat ja nukkuminen taltuttaa kyllä krapulan.
4. Kehitys ei yhdestä kerrasta viikossa kärsi yhtään, kunhan syö.
5. Kännissä naiset on kauniita ja minä hauska.
6. Juopottelu katkaisee arjen mukavasti.
7. Viina on viisasten juoma.
8. Provo: Jos ei juo niin on ruumiissa tai sielussa vikaa. (sairaus tai uskonto)

En juo "paljoa" mutta rajansa raittiudellakin :)

Vastalause:
1. Olut on halpaa ja nyt viina myös.
2. Viinapaukut ja olut maistuu hyvälle.
3. Hyvät massat ja nukkuminen taltuttaa kyllä krapulan.
4. Kehitys ei yhdestä kerrasta viikossa kärsi yhtään, kunhan syö.
5. Kännissä naiset on kauniita ja minä hauska.
6. Juopottelu katkaisee arjen mukavasti.
7. Viina on viisasten juoma.
8. Provo: Jos ei juo niin on ruumiissa tai sielussa vikaa. (sairaus tai uskonto)

En juo "paljoa" mutta rajansa raittiudellakin

Eihän meistä tähän postanneista kukaan vasten tahtoaan ole juomatta. Jos ei hapan sovi niin sitten se ei sovi.

Pikku-Neukun syntymän jälkeen on hc-dokailut jäänyt. Muutaman kylmän keiton nautin silti viikoittain. Välillä tekee mieli vetää kunnon persolat ja sitten kun siihen on mahdollisuus niin miettii seuraavaa aamua klo. 7.00 ja kakkavaippaa niin se hidastaa tahtia kummasti :D

1. Ei viina toimi enää kunnolla -> alkaa lähinnä väsyttää/vituttaa/tylsistyttää.
2. Rahat menee
3. Krapula on perseestä
4. Kännissä tuun useimmiten hyvin sisäänpäinkääntyneeksi -> Ei kiinnosta naiset, kavereiden jutut tai ylipäätään mikään.

Miksi kuitenkin joskus juon?

1. Ajautuu juopottelulle altistavaan tilanteeseen, esim. kaveri tarjoaa pari viskipaukkua ja alkaakin maistua.
2. Mulla ei ole mitään periaatteellisia syitä olla juomatta alkoholia.
3. Joskus hyvässä seurassa/paikassa juopottelu on helvetin hauskaa.
4. 1-2 keskiolutta tai lasi punkkua maistuu erinomaisen hyvälle vaikkei olisi mitään kännejä ottamassakaan.

1. Kännissä on harvoin mukavaa
2. Seuraava päivä on niin huono, että ei ole sen arvoista
3. Rahaa kuluu

Joskus tulee juotua vähän olutta tai viiniä, mutta hyvin vähän, eikä enää jaksa paljon juodakkaan kun on niin vanha. Tuntuu vähän siltä, että mitä kauemmin on juomatta kokonaan, sitä vähemmän tekee mieli juoda ollenkaan.

tokkopaisto sanoi:
eedit # 2: en ole koskaan ymmärtänyt mannermaista tissuttelua. En vain "ymmärrä" miksi kukaan haluaa siemailla muutaman. Jätän itse väliin ellen ole aikeissakaan sammutta janoa pidemmäksi aikaa.

Musta taas on paljon mukavampi juoda se muutama kalja illassa tai kavereiden ja hyvän ruuan seurassa pari lasia viiniä. Aina kun menee ton yli, niin lähestulkoon joka kerta vituttaa seuraavana aamuna...
Ts. en ymmärrä todellakaan suomalaista tapaa, jossa ainut mahdollisuus "nauttia" alkoholia on vetää perseet.

Kaikki syyt, miksi alkoholia en nauti, ovat varmaankin jo tulleet, mutta listataanpa silti:

1. Vaikuttaa kuntosaliharrastukseen negatiivisesti.
2. "Voittajaolo" humalassa ei vielä kertaakaan ole voittanut pahaa oloa juopottelun aikana ja sen jälkeen.
3. Kontrolli omiin tekemisiin häviää. Tämä on ehkä se inhottavin asia.
4. Alkoholi on pahaa. Paljon mukavampaa on juoda jotain OIKEASTI hyvää.
5. Sääli ihmisiä kohtaan, jotka juovat liikaa. Tulee suru ja huoli, kun ajattelee vanhoja tuttuja, jotka alta parikymppisinä vetävät kerrasta kolmeen kertaan kännit joka viikko!
6. Rahan kuluminen.

Humaltuessani olen yhtä hauskaa ja hyvää seuraa kuin selvänäkin, ihme kyllä! [Myös siis muiden ihmisten mielestä eli en muutu ärsyttäväksi ;) ], enkä oikeastaan koskaan ole kärsinyt krapulasta [nautinnollista mässäilyä koko seuraava päivä, uuh... :kuola: ]

En kuitenkaan juo KOSKA:

1. Olen kontrollifriikki. Haluan tarkkailla ja havannoida ympäristöäni ja hallita kehoni ja mieleni täysin. :jahas:

2. En pidä tunteesta kun humallun. Ihme kyllä monet ihmiset juovat juuri tullakseen humalaan eli: refleksien hidastuminen, näön sumeneminen, tasapainoaistin häiriintyminen ym. :rolleyes:

3. Pidän luksuksesta. Haluan sisustaa, hemmotella itseäni, ostella kaikkea kivaa ja pitää yllä korkeaa elintasoa. Se näkyy kyllä esim sisustuksessa ja kodissa ainakin muiden ihmisten kommenttien perusteella. Ne tuttavani ketkä juovat kadehtivat miten minulla on rahaa tehdä sitä ja tätä kodilleni/itselleni/vaatekaapilleni jne, mutta heräävät usein pelaamaan vasta sitten kun kerron miten raha-asiani olen priorisoinut. Jokainen viikottainen 50-100e eli yhteensä 200-400e alkoholiin/sisäänpääsymaksuihin/taksikyyteihin muuttuu joksikin muuksi minun hallussani. Ja olo senkuin paranee :worship:

En pidä vahvasta humaltumisesta, siitä seuraava tunne on epämiellyttävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom