Miksi et ryyppää ankarasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
MissEvilEve sanoi:
Vaikkapa tässä:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996/10_1996/nainen_maskulinisoituu_alkoholin_myota/

Tämä on varsin yleinen tieto, ei mikään 'uusi juttu'. Siksi naisilla esim esiintyy usein humalassa hyvin seksuaalisesti aktiivista käytöstä [panetus jne], toisin kuin miehillä sen kuuluisi laskea. Voimakkaimmin se tulee esille juuri ehkäisypillereitä käyttävillä naisilla joilla voi esiintyä jopa 'seksihulluutta' :lol2:

[Jos käyttäisin alkoholia olisin 10x nymfomaanisempi kuin nyt, ei toki koske kaikkia...]

tarkotin lähinnä tuota, että miehillä se aiheuttaisi muka testojen nousua jälkikäteen.

Ainakin useimmissa lääketieteen lähteissä sanotaan ,että testot laskee dokauksen yhteydessä ja kestää yli vuorokauden palautua normaalitasollle, mutta en oo koskaan kuullut, että ne nousisivat normitasojen yli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ryypätessä testotasot laskee, mutta vastaavasti lutenisoivan hormonin määrä kasvaa. LH taas stimuloi testotuotantoa kiveksissä, joten ainakin periaatteessa juominen voi nostaa viiveellä testotasoja. Tai sitten se vain riittää palauttamaan tasot normaaliksi, eikä yhtään sen yli.

Eipä oo tullut pariin vuoteen oltua kännissä, sitäkin ennen oli aika hiljaista.
Mulla alkoi toi dokaamattomuuteen kääntyminen kun tenuttamisen päätteeksi ei oli edessä aina herätys aamukahdeksalta ilman puhettakaan että enään nukuttaisiin, no monesti tuolloin alkoi myös laattaaminen, jota kesti parhaillaan 5-6 tuntia. Sitten jossain vaiheessa vaikka ei ollut tullut hirveitä vedettyä rupes sydän tekemään jotain ralleja muutaman tunnin nukkumisen jälkeen herätessä, eli tiheälyöntisyyskohtauksia, en tiedä johtuiko varsinaisesti dokaamisesta, oli niitä joskus muulloinkin. Lisäksi on tullut ylä-aste iästä eteenpäin dokattua ihan riittävästi että tiedän kyllä mistä on kyse.
Nyt kyllä elämä hymyilee kun jokaisena päivänä voi periaatteessa tehdä mitä vaan, eikä tarvii miettiä krapulaa. Niinkuin monella muullakin mulla ei oo myöskään mitään "nollattavaa", enkä saa tuubasta enää mitään irti. En myöskään ole ylpeä kaikista aikoinaan kännissä tehdyistä jutuista, tiedän olleeni paska jätkä kännissä enkä halua loukata ihmisiä enään vahingossakaan. Paska juttu on, että lähes kaikki kaverit on tyypillisiä dokailijoita, ja sitä miks et muka ota "jätä auto pihaan" juttua tulee liian kanssa, vitun rasittavaa tyrkytystä.
Enhän mäkään niille mussuta et "miks sä dokaat, mitä hyötyy siitä on"

Tulee kyllä melko usein se yks tuoppi juotua tai lasi viiniä, himassa jopa viskipaukku joskus, ihan maun takia ja lääkkeeksi ;)

Kiitos että sai avautua.

themastodontti sanoi:
mulla ei oo myöskään mitään "nollattavaa"
Olen kuullut tämän monelta kun olen selvittänyt alkoholinkäytön syitä, vaan epäselväksi on jäänyt. Osaatko tarkemmin kertoa mitä tarkoitetaan "nollautumisella"?

Enpä omissa huomannut alkoholikokeiluissani mitään nollautumista. Vain aistien turtumisen ja joitain muita samantyyppisiä häiriöitä kehon toiminnassa. Väsymystä ja harmituksen tunnetta kun joutui sellaiseen tilaan, vaikka sitä aluksi ihan mielenkiinnosta lähti tavoittelemaan.

1. Seuraavana päivänä ei ole kovin hyvä olo.
2. Krapulassa herään aina jo noin klo 7 aamulla(en saa nukuttua pitkään ryyppy illan jälkeen) ja sen jälkeen podetaan pään särkyä puoleen päivään.
3. Kerran oksennat kunnolla koko yön niin ei tee mieli alkoholia vähään aikaan.
4. Mikään kalja, siideri tai viina ei maistu kovin hyvältä.
5. Vanhemmat eivät kauheasti pidä juomisesatani.

Noista huolimatta sitä tulee silloin tällöin juotua, mutta kohtuudella. Ei ole hauskaa kun ei pysty enään edes norjaa puhumaan.

Minä en ymmärrä mitä järkeä on älyttömässä ryyppämisessä, itse juon mieluummin eurooppalaisittain ja sivistyneesti korillisen olutta hyvässä seurassa.

1 Tullut mitta täyteen. (Ennen 3-4 känniä/humalaa viikossa, kotosalla sohvalla)
2 Nykyään vaikutus ei toivottu, turruttaa ei hilpeetä hiprakkaa
3 Varoittavia esimerkkejä liikaa.
4 Haittaa kehitystä ;)
5 Krapula puuduttaa, vaikka ei tekisikään sänkypotilasta.

Vuoden verran on oltu vähemmällä, kolmisen kertaa on tullut juotua.
Nykyään saunan jälkeen usein limpparia, joskus yksi olut. :kippis1:

Kavereitten kanssa lähinnä tulee sillon tällön nautiskeltua lähinnä olutta.Homma toimii meikäläisen mielestä sen jälkeen kun on kerran oppinut rajansa,meikäläisellä tämä tapahtui eräänä juhannuksena.Ei siitä sen enempää.Kun rajansa on oppinut tuntemaan niin alkoholia voi nautiskella sellaisella kohtuudella että seuraavaa päivää ei tartte maata sängyssä.Mitään terveellistä ryyppäämisessähän ei varmastikkaan ole,mutta välillä on hyvä tosiaan päästä nollaamaan päässä koko ajan pyörivät ajatukset.Sellaisia juojia en voi tajuta jotka juo mäyräkoiran puoleen tuntiin ja sitte ne sammuu.Tai he jotka juovat joka toinen päivä ja ovat aina siinä kunnossa että laatta lentää koko ajan.Meikäläinen on ainakin oppinut jo siitä yhdestä helvetillisestä yöstä ja sitä seuraavasta päivästä,että missä meikäläisen juomisen raja kulkee.

Rautaketju sanoi:
Kavereitten kanssa lähinnä tulee sillon tällön nautiskeltua lähinnä olutta.Homma toimii meikäläisen mielestä sen jälkeen kun on kerran oppinut rajansa,meikäläisellä tämä tapahtui eräänä juhannuksena.Ei siitä sen enempää.Kun rajansa on oppinut tuntemaan niin alkoholia voi nautiskella sellaisella kohtuudella että seuraavaa päivää ei tartte maata sängyssä.Mitään terveellistä ryyppäämisessähän ei varmastikkaan ole,mutta välillä on hyvä tosiaan päästä nollaamaan päässä koko ajan pyörivät ajatukset.Sellaisia juojia en voi tajuta jotka juo mäyräkoiran puoleen tuntiin ja sitte ne sammuu.Tai he jotka juovat joka toinen päivä ja ovat aina siinä kunnossa että laatta lentää koko ajan.Meikäläinen on ainakin oppinut jo siitä yhdestä helvetillisestä yöstä ja sitä seuraavasta päivästä,että missä meikäläisen juomisen raja kulkee.
Minulla on ollut samanlainen helvetillinen yö jolloin laatta lensi ja kunnolla. Tosin en muista siittä mitään. En ole sen jälkeen viinaan koskenut. Nykyisin juon kaljaa lähinnä jos juon ollenkaan.

1. Kännissä on vituttavaa.
2. Känni-illan jälkeen on ärsyttävää kerrata kaikki eilinen kavereilta.
3. Suututan kaikki ympärilläolijat kännissä.
4. Seuraava aamu ei ole se ihanin
5. Viitaten kohtaan 3, suutun myös itse kännissä helposti.

Täten, pidän alkoholinkäyttöni todella rajallisena. Mielummin tissuttelen hyvässä seurassa muutaman olusen tai vaikka siiderinkin, mutta ryyppääminen on tämän jannun kohdalta boikotissa.

Nykyään käyn todella harvoin baarissa, koska:

1. Rahaa menee perkeleesti. :itku:
2. Aamulla huomaa, että on istunut tupakan savussa illan :urjo:
3. Morkkikset vaivaa... :nolo:
4. Mitä siä tekee jos seurustelee, tuijotella mimmien perseitä? Sitä kun voi tehdä muuallakin... :evil:

Mutta muuten tulee kyllä 1-2vko välein juotua 6 kaljasta korilliseen (perseet), näin kesällä useinmiten mökillä, morkkikset ei vaivaa kun on vain tuttuja seurassa, ja ne kyllä tuntee mut, jos (kun) teen jotain :david: temppuja.

Ja kalja on oikeesti hyvää :kuola: ja pirun halpaa (varsinkin kun mun ei "tarvi" syödä kaljotellessa, niin ei mee taas rahaa ruokaan, ja eikös kaloritkin näin tasaannu :rolleyes: ).

sopivasti otan sillointällöin mutta ankarasti ryyppääminen ei kiinnosta siksi että:

1: aamulla on krapula ja se kestää koko päivän
2: vatsa ei kestä
3: rupean tekemään kaikkea aivan älytöntä jos tulee otettua liikaa
4: se ei ole edes kivaa
5: haittaa erittäin pahasti kehitystä
6: seuraavan viikon treenit kärsii
7: viikon treeni ja syöminen menny hukkaan
8: saatan olla myös erittäin agressiivinen enkä osaa hallita itseäni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom