Jepsistä, tuo kouhkaus että jotkut totaalit on poliittisia vankeja on jo soopaa. Olen mäkin yhtälailla vasemmistopoliitikkojen vanki. Saa valita, intti tai sivari. Voi myös valita ettei käy kumpaakaan. Voi myös valita jättää maksamatta veroja, jos ei nappaa eikä ne kuulu sun ideologiaan, mutta kyllä siitä häkkiin pääsee. On myös muita asioita yhteiskunnassa jotka on säädetty meille jo aikoja sitten joita noudattamatta jättäminen aiheuttaa ongelmia.
Intissä ei a) opi tappamaan sen enempää kuin muuallakaan b) siellä ei hakata ihmisiä tai alenneta niiden ihmisarvoa, ellei niiden itsetunto ole jo nollissa jolloin vitsikin tuntuu loukkaukselta, jolloin voi katsoa peiliin eikä syyttää yhteiskuntaa c) suunnitella sotakoneistoa jolla vallataan toisten maita d) opeteta syömään ja solmimaan kengännauhoja JOS NE JO OSAAT TEHDÄ e) anneta turhia käskyjä, koska jokainen käsky perustuu johonkin ja jos se tuntuu ikävältä eikä stimuloivalta, siihen syy löytyy todennäköisimmin kun katsoo peiliin f) jnejne.
Kaikki on itsestä kiinni. Sieltä saa just niin paljon ku sieltä hakee. JOS on asenne että kaikki on perseestä, alikessu on natsisikapelle ja bokserit hiertää peppuvakoa, eikä mitään viitsi tehdä, niin onhan se ajanhukkaa. Se on niin itsestä kiinni. Kertoo hyvin paljon ihmisestä myös armeijan ulkopuolella, jos on velliperselöysäpaska
.
Jos ei halua käydä koska se on vakaumusta vastaan niin ihan sama mulle. Se on ihan jees, ei se paikka kaikille sovi joten turha työntää väkisin varsinkin jos on hyviäkin pointteja jotka sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan.
Mutta jos se ajatusmaailma on sitä että kun ei huvita, tää on mun vapautta vastaan, niin passiin saa katsoa, olet todnäk Suomen kansalainen ja se on velvollisuus. Jos ei huvita, vaihda sopparia vaikka Belgian kanssa, koska selvästikin et enää hyväksy sitä sopimusta.