Mikset käynyt/tule käymään armeijaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu
Oo ekana edes se yksi yö siellä ja neroile sitten. Itsekin olin vaika miksi sota- marsalkaksi tulossa, mutta kummasti se mieli muuttu kun siellä sai kahdessa minuutissa kusta ja pestä hampaat.
Oi sitä paskanmäärää, mutta jälkeenpäin hymyilyttää. Oli siellä hienojakin hetkiä, mutta nopeasti ne katkesi ja teltta kasaan vaan. :D

Siksi miksi sen kestin oli ihan yksinkertaisia syitä. Molemmat pappani ovat olleet sodassa. Se ehkä niistä tärkeimpänä. Sitä pappani arvostavat, eikä sitä että nuokutaan Onnelassa hopeiset suomenleijonat kaulassa ja tatuoituna niskassa ja potkitaan mustaihoisia päähän.

No en tiedä auttaako se yhden yön kokemuskaan mitään ratkaisuja tekemään.
Kyllä heikosti menee jos ei sitä muutamaa kuukautta jaksa vähän särmänä olla.
Kyllä se aika pian alkaa kuitenkin helpottamaan kun rutiinneihin tottuu.
Esim.- tota 2 min. kusi/hampaanpesu operaatiota en koskaan ymmärtänyt.
Sakki juoksee ihan reikä päässä sinne tekemään iltatoimiaan kun on se muutaman minuutin pyrähdys käynnissä. Jotkut jopa koittavat suihkussa käydä siinä ja sitten mennään saippuaisina takasin tupaan.

Itse liidin sinne muun porukan mukana ja odottelin pyyhe ja saippua kädessä rauhassa kun oman tuvan vuoro meni ohi ja liidettiin takasin tupaan. Kun ilta toimet ja vahvuudenlaskennat yms. oli ohi niin menin omia aikojani rauhassa sinne kuselle ja suihkuun/hampaita pesemään. Siinä kuitenkin on tunti aikaa ennen nukkumaan menoa.

Tietysti jos kaikki tekisisvät saman niin voi olla että siihen puututtaisiinkin:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitin että lähden armeijaan mielessä se että siellä vuosi ollaan, jolloin ei tule pettymyksiä ja vitutuksen tunteita jos sinne vuodeksi joutuu.
Tossa oot varsin väärässä. Itsekin painelin sinne ihan innoissani ja RUKiin olin menossa. Kaikkiin papereihinkin kirjoitin, että sinne haluan. Nopeasti se mieli kuitenkin muuttui ja hajosin ihan täysin kun kuulin, että vuosi täällä vietetään. AUKiin pistivät, mutta RUKin pystyin väistämään vaikka sinnekin koittivat laittaa. Jos nyt saisin päättää, niin koittaisin kaikin keinoin välttää koko paskalaitoksen. Ihan uskomattoman turha paikka, eikä sen käyminen tee kenestäkään sen kovempaa jätkää.

En mennyt inttiin koska kutsuntalääkäri lätkäisi mulle c-paperit kouraan tarkkaavaisuushäriöni takia. Vihjasivat vain että ei taida olla tulemista, kuittasinkin että mut on varmaan luotu parempiin hommiin.
Vähän ihmetytti vain kun lähdin ihan a-miehenä kutsuntoihin...

Tossa oot varsin väärässä. Itsekin painelin sinne ihan innoissani ja RUKiin olin menossa. Kaikkiin papereihinkin kirjoitin, että sinne haluan. Nopeasti se mieli kuitenkin muuttui ja hajosin ihan täysin kun kuulin, että vuosi täällä vietetään. AUKiin pistivät, mutta RUKin pystyin väistämään vaikka sinnekin koittivat laittaa. Jos nyt saisin päättää, niin koittaisin kaikin keinoin välttää koko paskalaitoksen. Ihan uskomattoman turha paikka, eikä sen käyminen tee kenestäkään sen kovempaa jätkää.

Minä olin myös tehnyt periaatepäätöksen että koko vuosi tuossa firmassa vietetään ja periaatepäätös piti, vaikka jo P-kaudella homman järkevyys alkoi epäilyttämään. Jälkikäteen sanottuna koko touhu oli perseestä, olisi pitänyt tehdä kuten järkevät ihmiset eli vetää homma lyhimmän kaavan mukaan ja kaikki paskahommat movettaen. Mitään hyödyllistä tuosta vuodesta, AUK:ista tai "johtamiskokemuksesta" ei jäänyt käteen, paitsi ehkä jatkuvan vitutuksen sietokyvyn kohoaminen.

Mulle laitettiin A:n paperit vaikka astmaa on. Tosin lääkäri sano, että jos astma alkaa häiritsemään niin laittavat sitten B.
Itelläkin rasitusastma, mutta A:n paperit sain. En kyllä ois muutosta siihen halunnutkaan.
Aukin siinä kävin ja vuoden olin eli ei oo pakosta mitään vaikutusta. Sain niitä keuhkoputkenlaajentaja
lääkkeitä vai mitä ne onkaan..?

Lähdin intistä reilun parin viikon päästä ihan siitä syystä, että koko homma tuntui ihan turhalta. B-papereiden ja useiden vapautusten takia olisin keittänyt kahvia 8 kk. Idioottimainen pompottaminen ja turhantärkeily vei loputkin motivaatiot. Hyvin saivat kitkettyä innostuksen koko nuoruutensa aseiden ja sotahistorian kanssa värkänneeltä jampalta.

Myöhemmällä iällä lähtö on kaduttanut muutamaan kertaan ja jos olisi ollut mahdollista, olisin mennyt takaisin. Nuorempana ego otti monessa kohtaa yhteen kouluttajien ja auktoriteettien kanssa ja kokonaiskuva hämärtyi sarvienkalistelussa. Oppia ikä kaikki.

Mulla kävi päinvastoin, ku esim. Powerhousulla ja no-bodyllä.

Lähdin intiin tavoitteena puolen vuoden keikka ja takaisin opintojen pariin. Sitten P-kauden lopulla alkoi näyttää että AUK kutsuu, joten päätin sitte että jos täällä kerta vuosi ollaan nii ollaan sitte tosissaan. Seuraavaksi passitettiin RUKkiin, minkä koin ainakin itselleni erittäin hyödylliseksi paikaksi. Siellä ja sitä seuranneen johtajakauden aikana löysin omasta johtamiskäyttäytymisestäni ja luonteestani sellaisia puutteita, joiden korjaaminen on ollut todella hyödyllistä myös jälkikäteen. Ehkä jotku vain ovat niin täydellisiä, etteivät tarvi moista reissua :D

Jäin myös varusmiespalveluksen jälkeen sopimussotilaaksi töihin, jotta pääsin kevätlukukaudelle jatkamaan opintoja. Tästäkin oli seurauksena ainutlaatuista työkokemusta ja kohtuullisen vakuuttava työtodistus, joka on todellakin huomattu kaikissa työhaastatteluissa eduksi.

Sukuhan se hylkäis jos ois sivari, ( kaikki suvun sotasankarit kääntyilis häpeästä haudassaan) .. saas nähdä sittenkun aika on:) sivari on ehdoton ei, periaatteesta.. vankilakaan ei kiehdo, on se tylsää pelaa 1vuos pleikkari2..

Sukuhan se hylkäis jos ois sivari, ( kaikki suvun sotasankarit kääntyilis häpeästä haudassaan) .. saas nähdä sittenkun aika on:) sivari on ehdoton ei, periaatteesta.. vankilakaan ei kiehdo, on se tylsää pelaa 1vuos pleikkari2..

Siinä tapauksessa ei kannata mennä laivastoon.

Intistä saa yllättävän paljon irti, kun jaksaa katsoa sen pinkan toisellekin puolelle välillä.

Jos nyt saisin päättää, niin koittaisin kaikin keinoin välttää koko paskalaitoksen. Ihan uskomattoman turha paikka, eikä sen käyminen tee kenestäkään sen kovempaa jätkää.

Sama homma, paitsi etten ikinä edes haaveillut AUK:ista tai RUK:ista. Pelasin alusta asti varman päälle puolen vuoden pestini tekemällä p-kaudella kaiken vähän heikommin kuin olisi voinut ja olemalla aina vähän jäässä että aukki-nakin todennäköisyys olisi 0%. Vasta kun auk-valinnat oli tehty uskalti pari kuntoisuuslomaa repäistä. :rolleyes:

Joo loistava keino välttää vuoden nakki, on tehdä kaikki fyysiset harjoitteet intissä puoliteholla ja alentaa oma älykkyysosamäärä puoleen tavallisesta ensimmäinen 2 kk:n ajaksi, mutta tehdä se hyvin niin, että se ei ole liian läpinäkyvää :)

itse jatin menematta armeijaan koska on elamassa ihan tarpeeksi sotkuja selvittamatta, ei oo vaan yksinkertaisesti aikaa eika kiinnostusta antaa puolta vuotta elamasta jollekkin noinkin turhalle, sotaan voin lahtea vaikka eturiviin jos sellainen tulis mutta armeijan paatin jattaa valiin.

ja toiseksi en usko etta olisin suomen pullamosso armeijasta mitaan saanut, se ei voi tehda enaa pojista miehia koska siella voi olla naisiakin, ja ylipainoista sakkia. jos nama selviavat siella niin sen on oltava taytta leikkia normaalille miehelle.

muukalaislegioonasta tosin oon haaveillu, harmi vaan etta elamassa on liian vahan aikaa.

edittia, en mennyt myoskaan sivariin enka vankilaan, jos olis pitany valita sivarin tai armeijan valilta niin armeija ehdottomasti. mutta kaytin paatani ja taustaani hyodyksi ja hankin vapautuksen.

Sustahan olisi todennäköisesti paljon hyötyä sodassa...

ase kouraan ja 5 min aikaa tutustua siihen, mitas sen enempaa se vaatii? maalaisjarjella kaikki loput sitte, ja tilanteessa itsessaan kaikki on suurimmaksi osaksi sakasta kiinni etta tuleeko sielta kuula ottaan vai ei. kunhan vaan tahtaa ja painaa liipaisinta ja toistaa saman niin kauan ku henki pihisee.

Sustahan olisi todennäköisesti paljon hyötyä sodassa...

Siel eturivis tarvi osata ku pyssyllä luikauttaa ja siin vaihees ku tulee kuulaa kohti ni tyhmempiki tajuu heittää kivet tonttiin.

Ja ton tussarin käytön oppii alta 10min ellei nyt äo ole alta 30.

Edit. nahkatöppönen kerkesi :D

Erittäin tyhmää verrata varusmiespalveluksen käynyttä ja räkäpäätä, joka on tutustunut rk:hon 10 minuuttia.
-Oikeanlainen ampuma-asento?
-Missä kannattaa ottaa suojaa, tuleeko se kuti puun läpi vai ei, entäs hiekka?
-vetäytyminen, lähdetäänkö kaikki juoksemaan kusi sukassa klo 6:tta kohti vai jotenkin järkevämmin?
-hyökkäys.. kävelläänkö yksi kerrallaan vihulaista kohti, isossa avorivissä vai kasassa?
-kuinka taktiikoita hyödynnetään?
-miten yökiikarit toimii ja mitä haittaa niistä voi olla?

Löytyyhän noita. En ota kantaa siihen, onko varusmiespalvelus oikein toteutettu. Mutta sen minäkin tiedän, että 10min pikakoulutus tuottaa sitä tykinruokaa. Kyllähän rynkyllä voi ampua, mutta sodankäynti on paljon enemmän kuin pyssyllä ampumista.

No mä oon intin käynyt enkä kyllä äkkiseltään kyllä muista/keksi noihin kysymyksiin vastausta. Tekee niinkuin käsketään niin kyllä siinä sitten pärjää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom