Miksei haba kasva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ååre
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiesus mikä threadi. Lopettakaa nyt jo se valittaminen että ":(Haba ei kasva ku sentin kuukaudessa:(" Jumalautta jos yleensäkin VAIN kuukausien aikajänteellä pystyy sanomaan että käsi kasvaa niin se on hyvin! Ja ei se hapa oo ainua lihas käsivarressa!:jahas:

Viime treeni vuoteni kasvatin hauistani.. 0cm! Wuhuu. (ei kyllä voisi vähempää joku hauis kiinnostaa ja ojentajiakin sen mitä penkkiin tarvii)

Juu meni tosiaan aivot vähän solmuun, mutta se ei poista sitä asiaa, etteikö 19 cm habaa voi olla! :D Mun pikkuveljen kaverilla (molemmat 14 vuotiaita) oli kanssa 19 senttiä, näin itse kyseisen mittauksen! Paino/pituus suhdetta en kysyny, mutta arviolta siinä 170cm/50 kg

E: -JJ Kyllähän se epäsuorallakin rasituksella kasvaa, mutta parempaa jälkeä saat, kun teet ihan suosiolla näitä "perushauisliikkeitäkin" :)
Mä uskon tohon koska tiiän yhen jolla on alle ton 19cm varmaa 15 cm... Se on 14v mun luokal

Sormet menee sen haban ympäri...

Mä uskon tohon koska tiiän yhen jolla on alle ton 19cm varmaa 15 cm... Se on 14v mun luokal

Sormet menee sen haban ympäri...

Hei mul on kaveri jol on hauis vittu 2cm.. sil ei oo käsii niinku ollenkaa....
:rolleyes:

Noniin, asiaan: Itelle on toiminut ihan perushauiskääntö voimanostotangolla. esim 4 sarjaa, alkaen 6 toistoo (ja siitä alaspäin) selkäpäivän yhteydessä. Tässä pitää tosiaankin olla isot painot, eli sarjat failureen asti tai lähelle ainakin. Ei haittaa vaikka kroppa vähän keinuu, kyllä ne hauikset ja forkut siinä duunia tekee.. pitää myös muistaa rauhallinen painojen alas lasku. Ja aina kun alkaa sujumaan niin lisää painoa. Olen lisäksi ottanut rintapäivälle lisäksi 3x8 käsipainotreenit istuen, failureen nämäkin.
Lihaa tuntuu tulevan kokoajan pikkuisen lisää ja sarjapainot kasvaa.

Ja tietty kun käteen halutaan paksuutta niin pitää reenaa ojentajia myös.

Tavallaan turha lihas koko hapa. Ainakin helvetisti ylimainostettu. Omat hauis treenit on ehkä n. 2 x vuodessa jos ei lasketa hermosärkyjä lievittäviä jumppaus hetkiä. Asiahan on siis erikseen jos tähtää jonnekkin body lavoille tms.

Tavallaan turha lihas koko hapa. Ainakin helvetisti ylimainostettu. Omat hauis treenit on ehkä n. 2 x vuodessa jos ei lasketa hermosärkyjä lievittäviä jumppaus hetkiä. Asiahan on siis erikseen jos tähtää jonnekkin body lavoille tms.

Mä tiiän muutamia jätkiä, jotka ei treenaa hauista sen takia, etteivät muka ois mitää hauispellejä. Useilla foorumeilla saa sen käsityksen, ettei sitä hauista kannata treenata ollenkaan. Samanlainen lihas se on ku muutkin, ja sitä kannattaa myös imo treenatakkin niinku muitakin lihaksia. Siitä oon samaa mieltä että helvetin ylimainostettu kyllä on! ;) Heitetään tähä myös se kortti, että on sekin saatanan rumaa jos muu kroppa on kunnon kuosissa, mut hauista ei oo yhtään. Varmasti se hauis kasvaa siinä sivussakin, kun tulee tota epäsuoraa rasitusra esim. selkätreenissä, mutta auttamatta se jää jälkeen, jos sitä ei erikseen treenaa! (ellei ei oo mikään geenifriikki)

Varmasti se hauis kasvaa siinä sivussakin, kun tulee tota epäsuoraa rasitusra esim. selkätreenissä, mutta auttamatta se jää jälkeen, jos sitä ei erikseen treenaa! (ellei ei oo mikään geenifriikki)
Aloitin taas viime vuonna treenaamisen vuosien tauon jälkeen. Minulla olkavarsi kasvoi 2007 32cm -> 38cm treeniohjelmalla jossa hauikset saivat enimmäkseen epäsuoraa rasitusta ja hyvin vähän suoraa.

Ohjelmana oli siis 1-jakoinen 3krt/viikko, jossa joka toinen kerta leuanveto kapealla vastaotteella ja lisäksi kerran viikossa (joka kolmas kerta) hauiskääntö. Veikkaisin tuon mittojen muutoksen johtuvan siis enemmän ahkerasta penkkaamisesta ja epäsuorasta rasituksesta kuin suorasta hauistreenistä. Joka tapauksessa, itselläni hauikset olivat kovasti vähemmällä huomiolla kuin isommat perusliikkeet, ja hanskan ympärysmitta kasvoi sentään sekä sentteinä, että prosentteina enemmän kuin vyötärön, eli pelkästään jäätelönsyönnistä ei onneksi ole kyse. ;)

MUsta TUntuu tuon jumppailun perusteella, että vaikka hauista kannattaakin treenata, niin aloittelijan on turha innostua kauheaan veivaamiseen koska vähemmälläkin pääsee. Ehkä niillä, joiden haba ei tunnu kasvavan, on kyse enemmän siitä että kärsivällisyys loppuu kesken?

Lisäisin vielä, että 17 senttisen ranteen omistajana (Risuranne!) olen sitä mieltä että en usko 19 senttisiin hauiksiin yli puolitoistametrisillä ihmisillä. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä ainakin oma huomio kohdistuu aina hauiksiin, kaipa ne on ne näkyvimmät lihakset, tosin kenties käsi yleensäkkin (ojentajat myös).

no mikään lihas ei kasva epäsuoralla reenillä enempää kuin suoralla reenillä. tuosta tuskin tarttee ruveta edes kiistelemään. epäsuora+suora on tehokkainta, mutta suoran pois jättäminen sen varjolla että tulee reilusti epäsuoraa rasitusta ei 100% varmuudella ole tehokkaampi tapa kehittyä kuin suora+epäsuora..joten veivatkaa sitä hauberia myös. eikä se mikään yliarvostettu lihas ole.

Aloitin taas viime vuonna treenaamisen vuosien tauon jälkeen. Minulla olkavarsi kasvoi 2007 32cm -> 38cm treeniohjelmalla jossa hauikset saivat enimmäkseen epäsuoraa rasitusta ja hyvin vähän suoraa.

Ohjelmana oli siis 1-jakoinen 3krt/viikko, jossa joka toinen kerta leuanveto kapealla vastaotteella ja lisäksi kerran viikossa (joka kolmas kerta) hauiskääntö. Veikkaisin tuon mittojen muutoksen johtuvan siis enemmän ahkerasta penkkaamisesta ja epäsuorasta rasituksesta kuin suorasta hauistreenistä. Joka tapauksessa, itselläni hauikset olivat kovasti vähemmällä huomiolla kuin isommat perusliikkeet, ja hanskan ympärysmitta kasvoi sentään sekä sentteinä, että prosentteina enemmän kuin vyötärön, eli pelkästään jäätelönsyönnistä ei onneksi ole kyse. ;)

MUsta TUntuu tuon jumppailun perusteella, että vaikka hauista kannattaakin treenata, niin aloittelijan on turha innostua kauheaan veivaamiseen koska vähemmälläkin pääsee.

Lisäisin vielä, että 17 senttisen ranteen omistajana (Risuranne!) olen sitä mieltä että en usko 19 senttisiin hauiksiin yli puolitoistametrisillä ihmisillä. ;)

Varmasti saa olkavarteen lisää mittaa vaikkei vääntäis hauista ollenkaan. Mä puhuin ite nyt vaan hauislihaksen treenaamisesta, en olkavarren ympäryksestä. Hauis ei nyt hirveesti ees vaikuta tohon ympärysmittaan... EI siihen haukkaan saa kunnon muotoa pelkällä epäsuoralla rasituksella IMO! ;)

Väännetään nyt vielä rautalangasta, et hauiksen saa paremmin kehittymään antamalla myös suoraa rasitusta sille!

e: Mikä hitto tuosssa 19cm hauberissa on nyt, ettei voi uskoa. Ite olen omilla silmilläni nähnyt mittauksen, ja ihan normimittanen kaveri kyseessä.

käsi koukussa jännitettynä? minä en edelleenkään usko sitä. jos kyseessä on normaali maapallon asukki.

käsi koukussa jännitettynä? minä en edelleenkään usko sitä. jos kyseessä on normaali maapallon asukki.
Se mitta on melko hyvin muistissa, mittasin molemmat kädet kun treenin aloitin. Sekä käsi suorana, että koukussa jännitettynä. Sormet meni hauiksen kohdalta yhteen käsi suorana juuri ja juuri.

Vasen hauis oli jännitettynä 22cm ja 20cm suorana, oikea oli 19cm, mutten ole varma oliko suorana vai jännitettynä, todennäköisesti suorana, kun kuitenkin oikeakätinen olen.

Ja normaalista en tosiaan tiedä, kun painoindeksi oli 16,5 :hyvä:
Sori vähän sekava kirjoitustyyli, toivottavasti näistä miun viesteistä saa jotain tolkkua.

En itsekään haluaisi uskoa tuota, mutta niin se vaan oli :itku:

E: voin yrittää kaivaa valokuvan tuolta ajalta, mitään hauisposekuvaa ei ole, mutta eiköhän jossain kuvassa käsi jotenkin näy.

Jeps käsi koukussa ja jännitettynä. Saatana mä tuon tänne pian kuvan siitä habasta ja varmuuden vuoksi laitatan mittanauhan ympärille sillain että näette mittaustuloksen! Jos pistän tollasen kuvan niin uskotko sitten? :D

Ja ihan normaali maapallon asukki kyseessä, tosin aika kuiva versio sellaisesta. Tais se mitta olla 19.1. Pituus ihan normaali 14 vuotiaalle. Pistin tos aikasemmin arvion et 170, mutta taitaa kuitenkin olla vahan lyhyempi. Ehkä 165, mutta normaaleissa mitoissa ikäisekseen. Diabetes löytyy kaverilta, joka varmasti kantaa kortensa kekoon myös!

e: eiköhän 20 cm ranne oo ihan normaali?

Jeps käsi koukussa ja jännitettynä. Saatana mä tuon tänne pian kuvan siitä habasta ja varmuuden vuoksi laitatan mittanauhan ympärille sillain että näette mittaustuloksen! Jos pistän tollasen kuvan niin uskotko sitten? :D

:worship: naurattaa tässä lähinnä se et mullon ihan onneton ranne mut seki on sentää 20cm :lol2:

Ei sen tuon nopeemmin tarvi kasvaakkaan. Mutta jos olet koko ajan samoilla sarjoilla, toistoilla ja liikkeillä treenannut niin en yhtään ihmettele ettei ole kasvanut enempää.

kyllä tuon 19cm varren uskoo, ja on varmasti mahdollista.
yhdellä 23v kaverilla(mies) löytyy varmaan samanmoinen.
ei kehtaa kysyä:)

kyllä tuon 19cm varren uskoo, ja on varmasti mahdollista.
yhdellä 23v kaverilla(mies) löytyy varmaan samanmoinen.
ei kehtaa kysyä:)
Tiedän tällä hetkellä about 4 kaveria joitten hauiksesta saa sormet ympäri, 2 heistä samalla luokalla kanssani (datanomi, 1 vuosi menossa :hyvä:)

Sori tää kauhee off-topickin jauhaminen (vai oisko on-topic, kun hauis kuitenkin aiheena)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom