Miks mun treeniohjelma tökkii?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gaijin
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En nyt jokasta postii jaksa selata läpi et mitä on sanottu ja mitä ei mutta toi liikkeiden ja sarjojen vaihtelevaisuus on tärkee asia. Ja ootko harkinnu treeniohjelman vaihtamista?

Razorblade tossa sanoikin jo asiasta nii itel on aina jaloille pari kevyttä tai vähemmän kevyttä sarjaa treenin alussa oli sitte jalkapäivä taiei :)

Tökkiikö kehitys kaikissa liikkeissä mitä postasit ensimmäisessä viestissä jossa on ohjelmasi vai onko penkki se jonka tökkiminen pännii ? :D

En nyt jokasta postii jaksa selata läpi et mitä on sanottu ja mitä ei mutta toi liikkeiden ja sarjojen vaihtelevaisuus on tärkee asia. Ja ootko harkinnu treeniohjelman vaihtamista?

Razorblade tossa sanoikin jo asiasta nii itel on aina jaloille pari kevyttä tai vähemmän kevyttä sarjaa treenin alussa oli sitte jalkapäivä taiei :)

Joo ku kehitys on tökkiny ni oon vaihdellu paljo ohjelmii ja kokeillu kaikenlaista. Mut jostain syystä kehitys on koko ajan tökkiny (muuten sillonkin kun OON tehny niitä jalkoja!!). Tietyil ohjelmil on saanu jotain kehityst aikaan mut sit ku oon ottanu sen takasin käyttöön ni ei oo enää toiminu. Siks oon aika ymmälläni...en tiiä, teenkö mä jotain perustavanlaista väärin...

Siks oliski mielenkiintost saada täältä mahdollisimman paljon neuvoja et minkälaiset ohjelmat ja perusperiaatteet toimii, ettei vaan hakkaa päätään seinään!:) Vaik toisaalta mua tosiaan hämmästyttää koska mun mielestä mä osaan ok ohjelman saada aikaan ja haldaan perusteet, et ei tän pitäis näin kovasti junnaa paikallaan...

Kiitti hyvistä huomioista!:)

Mä en käytä erikoistekniikoita mutta mä kyllä vedän lähestulkoon KAIKKI sarjat loppuun saakka. Vielä kun palautukset on minuutin luokkaa ni on totta et saattaa tulla liian kova setti.

Jos mä jättäisin sarjat vajaaks, en vetäis loppuun, ni tekisitkö muita muutoksia mun ohjelmaan vai luuletko et olis hyvä noin?:)

Ootko koskaan kuullut kevyestä viikosta? Ei mikään ihme, että tökkii jos kokoajan vedät loppuun asti, etkä ikinä pidä palauttavaa-/lepoviikkoa. Jos perättäisiä treenikuukausia alkaa olemaan jo enemmän, niin aloittaisin ihan sillä, että pidät 1 totaalilepoviikon, jolloin et käy treeanaamassa ollenkaan. En lukenut niin tarkasti kaikkia posteja, että jotain on multa saattanut mennä ohikin tuon asian suhteen. Mutta jos tosiaan et ole kevyesti ottanut esim. pariin kolmeen kuukauteen, niin seuraavaksi lepoa.

Yleensä treenataan noin 3-5vk kunnolla ja sitten pidetään palauttavaviikko (=kevytviikko), tällöin voi käydä salilla, mutta treenaataan todella maltilla (ehkä enemmänkin liikeratojen hiomista tjsp.) tai sitten voi pitää totaalilepoviikon, jolloin ei käydä treenaamassa. Se, koska tuo kevytviikko kannattaa pitää, vaihtelee ihmisillä. Varmaankin paras tapa määritellä tuo ajankohta on se, kun tuntuu siltä, että seuraavaviikko otetaan iisimmin, niin silloin sen ottaa iisimmin.

No olen kuullu!;) Mut sä et oo lukenu mitä oon ekalla sivulla ohjelmastani kertonu!;-)

Mä treenaan kovaa 1-2 kk ja sit pidän 1-2 vkon kevyttä treeniä tai totaalilepoa. Eli: joko treenaan 1 kk ja pidän 1 vko palautusjakson tai sit treenaan 2 kk ja pidän 2 vkon palautusjakson.

treenaan 2 kk ja pidän 2 vkon palautusjakson.

Mikähän järki tossakin on? Voisin jopa veikata, että syy on just tossa.

Niin ja 3-5 ateriaa/päivä on liian vähän (tai ainakin jos jää alle 5). Paremminkin 5-7 ateriaa päivässä. Eli juuri nyt et syö kuin eläin, niinkuin väitit. Ateriaksi lasketaan myös välipalat.

Mitä??? Mikä järki tossa 2 kk ja 2 vko on? Pitääkö sen sun mielestä olla just toi 1 vkon palautusjakso? Luulekko että se on ainut oikee tapa?

Miks 3 ateriaa päivässä on liian vähän? Minkä takia ei saa mennä alle vitosen?

:wall::wall::wall::wall: Minkä takia sä kysyt täällä neuvoo jos kerta kyseenalaistat jokaisen neuvon mitä sulle annetaan ? Jos kerta ohjelmas ja syömises ja lepo on
kondiksessa niin tulosta pitäs tulla, mutta kun ei tuu niin kannattaisko ottaa si vähä avoimemmin täällä saadut neuvot vastaa eikä vaa kyseenalaistaa niitä ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niiku sanoin mä oon saanu monta hienoo neuvoo ja oonki kiittäny niistä! Mä olen syönyt hyvin, levännyt kunnolla, vaihdellut ohjelmia ja treenannut jalkoja mutta silti vaan tökkii!!!! Pari kaveria on neuvonu et mä treenaan ehkä liian kovaa, failureen saakka, ja siinä voi olla se avain, kurja jos sulla on sellanen kuva et halveksun teidän ohjeita koska mulle on mielestäni jäänyt tästä paljon käteen!

Mitä??? Mikä järki tossa 2 kk ja 2 vko on? Pitääkö sen sun mielestä olla just toi 1 vkon palautusjakso? Luulekko että se on ainut oikee tapa?

No sit voitkin varmaan lopettaa tollasten kommenttien laittamisen kun joku neuvoo sua, tosta meinaa jää vaa halveksuva kuva !

Musta tollanen itkeminen on aivan turhaa. Osa vastauksista joita mulle on tullu on ollu hyvinki aggressiivisia, jotkut on alkanu ruikuttaa jostain mun reisien koosta ym kakkaa. Mä haluan kritiikkiä mutta kyllä mä saan siihen kritiikkiin vastatakin! Osa vastauksista on ollu myös aika hepposia.

Nooooo, tuntuu hieman oudolta, että esim. ensiksi jaksaa treenata 1kk kovaa ja tyyliin seuraavalla kerralla 2kk kovaa, kunnes tarvitsee kevyenviikon. Tällaisen kuvan sun viestistä sain. Mun mielestä tuo yhtälö tökkii aika pahasti.

3 ateriaa päivässä on liian vähän, koska se vain on liian vähän (ellet paina jotain 50kg). Jos haluat lihaksia, niin sun täytyis syödä n. 2g protskua päivässä per rasvaton painokilo. Kolmella aterialla et siinä onnistu, sillä jos syöt liikaa proteiinia kerralla, niin todellakaan kaikki siitä ei imeydy, vaan loput jää kehoon ylimääräisenä fläsänä.

Siinä oot toki oikeassa, että ei todellakaan ole yhtä ja ainutta oikeaa tapaa, mutta sun tavassas on jotain pahasti vialla, kun kerran täällä oot siitä kyselemässä. Hyviä treenejä :D

Ei millään pahalla mutta tuo 3 ateriaa päivässä on tosi hepponen annostus. Normaali treenaamaton ihminenkin syö todennäköisesti enemmän.
Sanoit että syöt kunnolla, mutta tämä ei ole kyllä mistään kotoisin :piis:

90%:lla jengistä jotka täältä tulee kyseleen neuvoja on ruokapuoli päin helvettiä. Vaikka jokainen alkuun väittää että syödään ku hevoset,loppujen lopuks paljastuu että syödään päivässä vaan joku helvetin puolikas näkkäri!:D

Näinhän se ikävä kyllä usein menee...
Veikkaisin että melkein millä tahansa treeniohjelmalla tulosta tulee, jos vain ne muutkin asiat olisi kunnossa.

Nooooo, tuntuu hieman oudolta, että esim. ensiksi jaksaa treenata 1kk kovaa ja tyyliin seuraavalla kerralla 2kk kovaa, kunnes tarvitsee kevyenviikon. Tällaisen kuvan sun viestistä sain. Mun mielestä tuo yhtälö tökkii aika pahasti.

3 ateriaa päivässä on liian vähän, koska se vain on liian vähän (ellet paina jotain 50kg). Jos haluat lihaksia, niin sun täytyis syödä n. 2g protskua päivässä per rasvaton painokilo. Kolmella aterialla et siinä onnistu, sillä jos syöt liikaa proteiinia kerralla, niin todellakaan kaikki siitä ei imeydy, vaan loput jää kehoon ylimääräisenä fläsänä.

Siinä oot toki oikeassa, että ei todellakaan ole yhtä ja ainutta oikeaa tapaa, mutta sun tavassas on jotain pahasti vialla, kun kerran täällä oot siitä kyselemässä. Hyviä treenejä :D

En mä pidä niitä palautusjaksoja siks etten jaksais treenaa vaan siks et niit on pakko! Jos musta ois kiinni mä en pitäis palautusjaksoja ollenkaan! Siis jos niitä ei tarttis pitää! Eli siis ei mulle aiheuta ongelmia jaksamisen kanssa treenaa 2 kk. Mulle toi 1 tai 2 kk on hyvä koska siinä voi kattoo tilanteen mukaan. Toi itseasias funtsittiin yhen kehonrakentajan kanssa ja se oli sitä mieltä et 2 kk ja 2 vko toimis hyvin. Mä oon tehny frendeille treeniohjelmii tolla systeemillä ja on toiminu oikeen hyvin.

Pari kohtaa. Suurin määrä prodea joka nykytiedon mukaan yheltä aterialta imeytyy on 50 g. Jos mä painan 85 kg ja vedän päiväs 3 ateriaa joissa kussakin 50 g prodee saan 1,8 g prodee per painokilo. Usein treenin jälkeen on vielä palari, jossa prodee 25-30 g ja/ tai iltapala kaseiinii, juustoo ym 20-30 g. Jos mä syön enemmän ku sen 50 g aterial ja se ei imeydy, se ei todellakaan kerry rasvaks vaan tulee vesssnpönttöön. Mikä ei imeydy ei myöskään lihota, huom esim kuitu, joka on hiilaria.

Ei millään pahalla mutta tuo 3 ateriaa päivässä on tosi hepponen annostus. Normaali treenaamaton ihminenkin syö todennäköisesti enemmän.
Sanoit että syöt kunnolla, mutta tämä ei ole kyllä mistään kotoisin :piis:

Kannattaa muistaa että ihmiset on yksilöitä eikä kaikille sovi sama, esim ateriamäärä päivässä. Mä en henkkoht pystys syömään 7 ateriaa päiväs koska sillon yhden aterian koko jäis liian pieneks. No mut asiaan.

Sä voit saada isonkin energia- ja prodemäärän jos ne yksittäiset ateriat on tarpeeks suuria. Mä olen nälkänen kaveri. Mulle ei tuota mitään ongelmia esim 4000 kalorin saaminen 3 aterialla. Mä voin laittaa alle vähän mun syömisiäni.

Aamupala

12 x ruispala
rypsiöljyy pari ruokalusikallista
juustoo 100 grammaa
pekaanipähkinöitä 50 g

Päivällinen

Ruispastaa 150 g
paistijauheliha 200 g
rypsiöljyy ruokalusikallinen
4 ruispalaa
juustoo about 50 g
banaani

treenin jälkeen palari

heraa 30 g
malto 50 g

iltapala/ treenin jälkeen ateria

4 kananmunaa
10 ruispalaa
100 g juustoo
mustikoita 100 g

Puhuin sikäli paskaa et tossa ei tuu 1 g painokilo prodee vaan aika pirun paljo enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom