Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Miken 2x6 -systeemi – rautainen tuplasarjamalli joka pakottaa kehityksen vaikka kroppa protestoi

Meta description: Keskustelua 2x6-metodin logiikasta, kuormituksesta ja tuloksista – miksi yksinkertainen rakenne toimii ja mihin sitä kannattaa käyttää.

2 viikkoo tein samoilla painoilla sit nousi 2.5kg enemmän... oon ollu samoissa reenipainoissa jonku 3kk... saa nähä nouseeko maximit samassa suhteessa... paan lisää parin viikon päästä.

Noniin, pitkästä aikaa palstalla, oon treenannu niin kovaa ettei oo kerenny kirjoitella. Niin eli minulla ainakin tuo 2x6 toimii varsin hyvin. Eli, olen tehnyt siten että:

Viikko 1:

su: penkki 2x6, vinopenkki tanko 3x8, ristik.talja 3x10
ke: dippi 2x6, ranskalainen 2x8, talja 2x10

Viikko 2:

su: penkki 2x6, vinopenkki kp 3x8, flyes 3x10

Aloitin syyskuussa 21.9. jolloin sain 100:lla tuon 2x6 läpi. Viime kerralla meni 6x117.5 ja 5x117.5, eli noin 2,5 kk:ssa ehkä 15 kg tullu sarjapainoon lisään, olen todella tyytyväinen. Minä voin ainakin suositella tätä. 10 minuutissa penkki tehty ja hyvin saa tuon yhdistettyä kehopainotteiseen treeniin. Oikein bueno.

Koitinpa minäkin tuota 2x6 systeemiä 4-5 päivän välein ojentajatreenissä. Nousi ekan kuun aikana sen 5kg, mutta sitten jämähti. Vielä kuudennella treenikerralla jäi vajaaksi 90kg:lla, vain 4 toistoa ekas sarjassa. :(

Mutta tosiaan nyt olen tehnyt nyt kolme viikkoa vain sitten 1-3 toiston sarjoja 90-100% maksimista. Tuntuu iskevän paremmin mulle, noin treenipainojen kannalta... Pitänee yrittää palata ajatuksella systeemin pariin kuitenkin vaikka keväällä, kun se näyttää monilla toimivan. Jouluun asti kuitenkin kiukulla tätä vielä, nousi tuossa ennätyskin 3 viikossa ~100 -> 105. :)

Jatkakaa, sanoopi oman onnensa seppä.

Originally posted by tappara
Noniin, pitkästä aikaa palstalla, oon treenannu niin kovaa ettei oo kerenny kirjoitella. Niin eli minulla ainakin tuo 2x6 toimii varsin hyvin. Eli, olen tehnyt siten että:

Viikko 1:

su: penkki 2x6, vinopenkki tanko 3x8, ristik.talja 3x10

Viikko 2:

su: penkki 2x6, vinopenkki kp 3x8, flyes 3x10

Aloitin syyskuussa 21.9. jolloin sain 100:lla tuon 2x6 läpi. Viime kerralla meni 6x117.5 ja 5x117.5, eli noin 2,5 kk:ssa ehkä 15 kg tullu sarjapainoon lisään, olen todella tyytyväinen. Minä voin ainakin suositella tätä. 10 minuutissa penkki tehty ja hyvin saa tuon yhdistettyä kehopainotteiseen treeniin. Oikein bueno.

Aikan samanlaiset jaot on mullakin, paitti että en tee dippiä vaan kapean penkin ja pyrin noissa muissa liikkeissa 10-12 sarjoihin...

Mutta tuloksista, penkin kohdalla aloittelin tän systeemin 14.10 ja silloin meni 2*6*100 ja aanantaina eli 8.12 meni 2*6*110 eli kymmenen kiloa on tullut sarjamaksimiin lisää...olen todella tyytyväinen sillä tätä ennen penkki polki aika tavalla paikoillaan!! ja tähän mahtuu yksi viikon täys taukokin kun teloin vähän kättäni...

Kapeassa penkissä olen tämän ottanut mukaan vasta jokunen viikko sitten, joten siitä ei vielä vertaililukelposia tuloksia ole laittaa, pari ekaa kun meni sen 6-maksimin hakemiseen...

Mutta suosittelen kokeilemaan!! :thumbs:

Huom. ite tein tuota samaa systeemiä vuositolkulla, muistaakseni 4 vuotta putkeen, silti kehityin kokoajan. Toki siinä joskus jämähtää, mutta vääjäämättä ylös mennään kun jaksaa orjallisesti vetää tota ohjelmaa.

Ei ole mikään kuminauhasydeemi tai venäläisen ihmimiehen keksimä metodi, mutta toimii hyvin monella.

Originally posted by Mike
Huom. ite tein tuota samaa systeemiä vuositolkulla, muistaakseni 4 vuotta putkeen, silti kehityin kokoajan. Toki siinä joskus jämähtää, mutta vääjäämättä ylös mennään kun jaksaa orjallisesti vetää tota ohjelmaa.

4 vuotta putkeen... kuinka usein suosittelet tähän systeemiin kevyitä viikkoja, kyllä niitä joskus kannattaa varmaan ottaa? Tuntuu että yleinen suositus 4-5 viikon välein on joko sopiva tai hieman liian tiheä. Elikkä kuinka usein itse otit kevyitä viikkoja? Ja kannattaako silloin tehdä eri liikkeitäkin? (Aamupuuro ilman voisilmää, kevyinä viikkoina oon pumppaillu käsipainoilla)

No sitten omaat vaan paremmat geenit kuin minä, tai en huomaa jotain juttua minkä teen väärin. Systeemi toimii muuten mutta kyllä 6-7 viikon jälkeen tulee vähän tukkoinen olo. No, paljon on vielä opittavaa, nyt 2*6*100.

Eipä mulla juurikaan mitään kevyitä viikkoja ollut, painoin vain menemään samaa vauhtia kun kehitystä tuli.

No en minäkään niihin kevyisiin viikkoihin oo juuri perustanut...vaikka natikkana reenaankin. Niitä kevyempiä viikkoja tulee joskus väkisinkin...tai ainakin kevyempiä reenejä ja pakollisia taukoja. Mutta näin parin kuukauden kokemuksella tää vaikuttaa erittäin loistavalta tavalta ja kehitystäkin on helppo seurata...ei tartte maksimeilla repiä itteensä!!

Tuo on hyvin totta, kukaan ei nyt putkeen vuosia treenaa ilman mitään pakollista taukoa/löysäilyä.

Ja ainakin toistaseks on mulle nää pakolliset riittäneet...varsinkin nyt kun kierto on 8 päivää ja jako neljään...ja sopii hyvin ne aerobisetkin sinne väliin...niitä voi sitten tehä enemmän tai vähemmän vähän kehoa kuunnellen...

Joo ja kahdeksan päivän kiertoa puolustaa myös se, kun vetää reenin täysillä saa seuraavana päivänä ottaa rennosti/tekee aerobista vähän mielen mukaan. Minä en ainakaan jaksanut vetää täysillä jos oli vaikka kolme päivää peräkkäin reeniä, kaks nyt menee aina välillä, mutta toi joka toinen päivä on kyllä ehdottomasti tähän asti kokeilluista paras!! Eikä se mulla ainakaan oo kehitystä hihastanut, päin vastoin, tossa viikonpäiviin sidotussa tuli heti kikkailua jos ei jonain päivänä päässytkään...jättääkö se reeni kokonaan väliin vai sotkea kierto?? Tällä 8-päiväsellä ei siitäkään tartte huolehtia, jatkaa vaan siitä mistä jäi...

Ja sitten on tosiaan noi ojentajille tehtävät kovat punnerrukset, tällä ne toimii, muuten oli vähän tuskaa ja nyt oon panostanut pohkeisiin ja tehnyt niitä 2 kertaa viikossa eikä sekään tuota ongelmia kun jako on seuraava:

1. rinta - hauis
2. Jalat
3. Olkapäät - Ojentajat
4. Selkä - (pohkeet)

Mikään lihasryhmä ei saa suoraa tai epäsuoraa reeniä peräkkäin...

Originally posted by yajo
Pitääkö kummankin (2*6) sarjan olla sellanen, että menee just ja just se 6 toistoa?

Ei vaan sun pitää tehdä 2x6, kun se menee, niin nakkaat ens kertaan lisää 2,5kg. Ekalla yleensä menisi enemmänkin kuin 6 toistoa, mutta pointti on se, että tehdään vain 2x6.

Mike lopeta jo toi passaaminen! Jätkät ei viitti ees hakua käyttää, vaikka vastauksen voi löytää melkein joka toiselta penkkithreadilta.

Ei vaan sun pitää tehdä 2x6, kun se menee, niin nakkaat ens kertaan lisää 2,5kg. Ekalla yleensä menisi enemmänkin kuin 6 toistoa, mutta pointti on se, että tehdään vain 2x6.
Noniin, nyt asia kirkastu mulle täysin. Kiitosta vaan!

Back
Ylös Bottom