Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
miten toi 2x6 systeemi toimii kun ottaa olkapäät ja ojentajat samana päivänä? ilmeisesti pitäis ottaa ensin toi kova 2x6 ojentajaliike, mutta paljonko sen jälkeen kannattaa ottaa raskaita punnerruksia olkapäille? tulisko tyytyä mielummin vipunostoihin yms...

Originally posted by training_addict
miten toi 2x6 systeemi toimii kun ottaa olkapäät ja ojentajat samana päivänä? ilmeisesti pitäis ottaa ensin toi kova 2x6 ojentajaliike, mutta paljonko sen jälkeen kannattaa ottaa raskaita punnerruksia olkapäille? tulisko tyytyä mielummin vipunostoihin yms...

En tiedä miten muut tekee, mutta mulla on olkapäät ja ojentajat samana päivänä ja teen ne olkapääliikkeet ensin, toisin päin ei mulla toimi...ehkä verottaa vähän ojentajien painomäärästä mutta se nyt on sivuseikka!! Eli liikket on kutakuinkin seuraavat, pystypunnerrus kp, viparit sivuille ja viparit taakse, sitten teen sen 2*6 kapeeta penkkiä ja siihen perään ojentajapunnerruksia taljassa ja ehkä parit dippisarjat vielä omalla painolla loppuun ja hyvin on tälleen ainakin saanut laittaa lisää rautaa kapeeseen penkkiin...

Osaltaa toi painojen nopee nousu juuri kapeessa penkissä johtuu siitä, ettei oo tullut tehtyy kovia kutosia siinä liikkeessä...ei oikeestaan koskaan alle kasin sarjoja, mutta kyllä suuri osa on myös hyvän systeemin tuomaa puhdasta kehitystä!!

Originally posted by pååtta
nimimerkki Mike on muutamaan otteeseen suositellut 2x6 systeemiä penkkipunnerruksessa (ok taas penkkithread sori ).Olisiko tämä Miken systeemiin perustuva treenijako hyvä.

maanantai:

penkki 2x6
vinopenkki 2x8

perjantai:

lattiapenkki 2x6
ranskalainen punnerrus 2x8

oisko vielä jotain liikettä maanantaiksi vielä jotain liikettä rinnalle ja pitäskö perjantaiksi ottaa yksi ojentaja liike?
btw.Nämä ovat sitten vaan rinta/ojentaja treenin liikkeet perjantaina ja maanantaina tehdään tietenkin muutakin kuin kahta liikettä.

Tuo 2*6 toistoa maximipainolla on muistaakseni JOE WEIDERIN vanhasta treenioppaasta. Sitten, kun saa jollakin tietyllä(maximipainoilla) 2*6 on aika laitaa lisää painoja 2,5kg tai 5kg, niin treenipainot nousee progressiivisesti. Penkissä ei varmaan "kannata" tehdä 5kg korotusta, mutta mavessa ja kyykyssä se onnistuu todennäköisemmin. Ite oon kokeillu tuota systeemiä ja se toimii ainaski minulla. Ojentajaliikkeistä mielestäni parhaita ovat ranskalainen punnerrus, kapea penkki ja dippi. Tein joskus nuorempana kapeaa penkkiä niin kauan, että sain 100kg*5 toistoa, sitten ku vaihdoin leveään otteeseen, niin pystyin tekeen sarjaa 120kg. Nyt tulokseni penkissä ovat taas pysyneet samana jo 1/2 vuotta, niin nyt on aika siirtyä kapeaan penkkiin.

Sarjapituus ennen maksimin ottoa

Mike, mites toimit ennen kisoja/maksimin kokeilua? Lyhensitkö sarjaa hermottavammaksi? Jos näin teit, niin kuin pitkän ajan yleensä teit lyhyempää sarjaa, siis viikkoina, ennen kisoja. Tämmösiä vaan mietin, kun oon tota ohjelmaa tässä hetken menestyksekkäästi vääntänyt ja ajattelin kokeilla maksimia parin kuukauden sisällä.

En hermottanut juuri mitenkään, joskus otin muodon vuoksi isommilla kolmosia, mutta ne on niin riskejä, ettei niitä kannata tehdä kovin usein. Monasti menin suoraan tuosta systeemistä kisoihin ja hyvin toimi. Viikkoa ennen otin aloituspainolla ykkösen ja sitten treenasin muita lihasryhmiä normaalisti.

Originally posted by Mike
En hermottanut juuri mitenkään, joskus otin muodon vuoksi isommilla kolmosia, mutta ne on niin riskejä, ettei niitä kannata tehdä kovin usein. Monasti menin suoraan tuosta systeemistä kisoihin ja hyvin toimi. Viikkoa ennen otin aloituspainolla ykkösen ja sitten treenasin muita lihasryhmiä normaalisti.

Oletko kokeillut ikinä mitään muuta penkkiohjelmaa kuin tuota 2x6 systeemii?

Jollain taisikin olla tämä jo käytössä, mutta toimiiko 3x6 systeemi niin, että ensimmäiset 2 sarjaa määrää ensi viikon painot, vikassa sarjassa niin monta toistoa kuin menee (eli varmaan aika lähelle se 6)?

Originally posted by training_addict

Mulla on nyt rinta-selkä, olka-ojentaja-hauis, jalat -jako. Minä ainakin teen olkapääliikkeet ensin, vipunostoja taakse ja sivuille ja pystypunnerrus käsipainoilla, sen jälkeen siirryn siihen ojentajaliikkeeseen joka on minulla siis dippi. Mielestäni nää kutoset just jaksaa tehdä, vaikka ois vähän esirasitusta ojentajille olkapääliikkeissä. Pidemmistä sarjoista en tiedä niinkään. Jos taas käännät toisinpäin eli teet ekaksi kaikki ojentajaliikkeet niin pystypunnerrus tuottaa kyllä melkoista tuskaa noiden jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hyvin toimii!!......pitää näköjään alkaa itsekkin jokaisilla festareilla kysymään järjestysmiehilta penkkiohjelmia :D :kippis1:

Penkkiä 2*6 (65kg) + 1 pumppisarja
Kapea penkki (50kg) 3*8
Pystypunnerrus punteilla (20kg puntit) 3*8
Pystypunnerrus tangolla 2*8
Ranskalainen 3 sarjaa
Ojentajat taljassa 3 sarjaa

Olen yrittänyt soveltaa tollei..
Tulisiko rinnalle ottaa vielä jotain kamaa, vai näyttääkö riittävältä?

jees, tosi monet vaan sanoo, että työntöpäivänä ei saisi ottaa penaa ja vinopenaa samassa treenissä, saatikka sitten vielä kapeeta penaa.
Otetaas vielä pari sarjaa vinopenaa KP.
Ennen tuli tehtyä 3sarjaa penaa ja 3 sarjaa KP vinopenaa ja homma kulki kuin seitsemäntoista kesäinen.

Kiitos mikelle, kun jaksoit vastata

Mitenköhän tuo 2x6 toimii näissä liikkeissä: pystypunnerrus, kyykky, hauiskääntö tangolla, maastaveto???
Itse ajattelin myös kokeilla tuota Miken kehuttua systeemiä, mutta ajattelin myös 2x6:sia yllä oleviin liikkeisiin.

onko tuossa menetelmässä sitten oikeasti jotain maagista?
Jotenkin vain hämmästyttää miten paljon kohua se on aiheuttanut.
Toimii jos toimii, mutta niin toimii myös moni muu tapa, jos jätetään noin paljon muuttujia.

Suunnitteilla oleva ohjelma ois tälläinen:

Ma:
Penkki 2x6
Vinopenkki kp. 3x8
Joku kolmas liike 3x10

Hauiskääntö tangolla 2x8
Kääntöhauis kp. 3x10
Keskitetty hauis 3x12

Situps 3x12

Ti:

Kyykky 2x6
Prässi 3x8
Reiden ojennus 3x10
Reiden koukistus 3x12

Pohkeet seisten 3x12
Pohkeet istuen 3x15

To:

Pystypunnerrus 2x8
Vipunostot sivulle 3x10
Joku takaolkapää liike 3x12

Kapea penkki 2x6
Ranskalainen punnerrus 3x8
Ojentajat taljassa 3x10

Situps 3x12

Pe: Selkäpäivä vielä suunnitteilla

Miltä vaikuttaa tämä kyseinen ohjelma, jossa on Miken systeemiä sovellettuna? Pitäs tulla voimaa ja massaa. Oisko jotain korjattavaa toisto- ja sarjamääriin? Ja saa antaa ehdotuksia selkäpäivälle.

Ei tuntunut tulevan tulosta voimien, eikä lihasten suhteen juuri millään treeniohjelmilla, niin nyt vissiin 5 viikkoa olen tehnyt rinnalle 10-15 kovaa sarjaa, kerran viikossa, sitten ojentajille yhtenä päivänä viikossa n.6 sarjaa.

Originally posted by PeTaRi33
Mitenköhän tuo 2x6 toimii näissä liikkeissä: pystypunnerrus, kyykky, hauiskääntö tangolla, maastaveto???
Itse ajattelin myös kokeilla tuota Miken kehuttua systeemiä, mutta ajattelin myös 2x6:sia yllä oleviin liikkeisiin.

Luulen että tossa hauiskäännössä ei ainakaan toimis. se menis vaan epä puhtaaks pelleilyks. ite teen maven kyykyn ja penan tolla systeemillä ja miksei toimis pystypunnerruskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom