Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
pistetäämpä koko treeniohjelma arvosteltavaksi elikkä:

päivä 1:

penkkipunnerrus 2x6
vinopenkki 2x8

pystysoutu/pystypunnerrus 2x8
viparit sivulle 2x8

päivä 2:

kyykky 2x5
etukyykky 2x8
jalanojennus 2x8

varpaille nousu 2x20

hauiskääntö tangolla 2x6
hauiskääntö kp 2x8

päivä 3:

kapea/lattia penkki 2x6
ranskalainenpunnerrus 2x8

maastaveto 2x5
kulmasoutu tangolla 2x6
kulmasoutu kp 2x8

jalannostot 2x20
vatsalihas liike 2x20

Originally posted by Away
Itse voisin aloittaa samalla ohjelmalla, mutta selälle lisäisin vielä leuat.

itse teen selkätreenin tällä hetkellä niin että maastaveto/ylätalja toimivat pääliikkeinä jonka jälkeen vielä yleensä joku apuliike pidemmillä sarjoilla. maastavetoa en tee kuin 1-3toiston sarjoja ja tämä systeemi ainakin itsellä tuntuu toimivan. ja ylätaljassa lämmittelyjen jälkeen olen yleensä tehnyt 2-3x6-8, ja juuri tuo toistoalue tuntuu parhaimmalta. esim penkkiä vähän samalla systeemillä, toistot vaikkapa 3x5 lämmittelyjen jälkeen, ja vinopenkkiä esim 2x8, ja sen päälle ristitaljaa 1x12.

siis yhteenvetona voisin todeta omalta kohdaltani ainakin että tuo 2x6systeemi pääpiirteittäin on hyvä ja toimiva, kunhan ei unohda sitä kuuluisaa vaihtelua. tykkään vaihdella vaikkapa 3x5, 2x6, tai 5x3 toiston sarjojen välillä fiiliksen mukaan, ja joskus treenit heittävät häränpyllyä ja teen esim 5x12. se mitä yritän siis sanoa, että tietys perusasiat on hyvä selvittää itsellensä miten se treeni pitäisi toimia, ja niistä alkaa soveltamaan sitä omaa juttua mikä tuntuu parhaimmalta. fiiliksen mukaan mutta kuitenkin kovaa treenaten.

Nojoo siis ehkä vähän tyhmä kysymys mut enivei: Ite ainaki ku kokeilin tota 2x6 penkkii ni ei oikein tuntunu missään... kai sitä pitäis laittaa lisää rautaa mut tos on silti niin vähän ku oon yleensä ite tehny joku 4x8-10 tms.

Ite mietin kanssa,että vois tehä tota "kakskutosta" vaikkapa 6 viikkoa ja sitten heittää jotain lyhkäsempää toistoo kehiin kuukaudeks ja sitten taas jatkaa 2x6 systeemillä

Originally posted by voittaja
Nojoo siis ehkä vähän tyhmä kysymys mut enivei: Ite ainaki ku kokeilin tota 2x6 penkkii ni ei oikein tuntunu missään... kai sitä pitäis laittaa lisää rautaa mut tos on silti niin vähän ku oon yleensä ite tehny joku 4x8-10 tms.

Mitä ihmettä? Sun pitää laittaa sen verran rautaa että menee just ja just toi 2x6.

Mike! Mulla on nyt ohjelmana semmonen, että joka kerta teen koko kropan. Oon tehny nyt aina kaikissa liikkeissä 2*10 sarjat. Ajattelin, että voiskohan tuota 2*6 hommaa(siis pelkästään penkissä, muissa edelleen 2*10) kokeilla tähän ohjelmaan? Treenejä on 3 viikossa... Vai meneekö treenit penkin suhteen liian raskaiksi?

Originally posted by Mike
Paha sanoa, tuskin toimii, on aika mielenkiintoinen ohjelma sulla.

Joo, no toi ohjelma on tuloksena yhdestä HST-kokeilusta joka meni perseelleen. Sen jälkeen tein normaalia nelijakoista jonkun aikaa. Kun ei silläkään tulosta näyttänyt tulevan, ajattelin palata HST:hen. En kuitenkaan jaksanut ruveta testailemaan mitään 15/10/5 toiston maksimeja, joten päätin tehdä aina 2 kympin sarjaa. Ihan hyvin on nyt toiminu, oikeestaan tosi hyvin! Sarjapainot on nousseet kaikissa liikkeissä ihan kivasti ja painokin on noussu. Pari viikkoa sitten ylikunto kolkutteli ovella, mutta lepäilin sen nopeasti pois. Nyt taas treenit menee tosi hyvin ja olo on mahtava. Vois jonkun ajan päästä vaihtaa kaikissa liikkeissä vaikka 2*8 tai 2*6 sarjoihin... Katotaan mihin asti tällä ohjelmalla pääsee!

edit: Joo lisäystä vielä, eli alussa oli tarkotus tehdä joka kerta nämä liikkeet:

Penkki
Maastaveto
Kyykky
Pohkeet
Ojentajat taljassa
Kulmasoutu
Hauikset käsipainoilla
Viparit sivulle
Vatsat

Huomasin kuitenkin aika nopeasti, että kyykkyä en pysty tekemään joka kerta, joten nykyään sen teen kerran viikossa, samaten maastavedon. Penkkiä olen tähän saakka tahkonnut joka kerta, mutta tänään treenissä tuntui ihan vähän olkapäissä kipua. Elikkä vois ottaa myös penkin vain kerran viikkoon tai kahdesti.

Originally posted by H0J
Mulla lähes vastaava systeemi menossa, ojentajapäivänä on vielä 1-2 sarjaa dippiä. Pitääpä antaa raporttia tässä kuukauden sisään.
No, kuis on pelittäny??

Ite oon tehny kunnolla tota n. 1kk:n ja joka kerta lisänny painoa 2,5kg.

Paljo teillä on eroa kapeen ja normaalin penkin painoilla?

Mulla on norm. penkissä 2,5kg enemmän ku kapeessa :eek:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by yajo
Mike tais joskus sanoa, ettei kannata tehdä enempää ku sen 6 toistoa vaikka menis enemmän, pitääkö kutinsa??

Ei kannata, sitten seuraavaan kertaan lisää malmia ja väännetään sitä sitten taas tarpeeks kauan että alkaa tuntuu siltä että lisää painoa vois laittaa.

No, kuis on pelittäny??

Ite oon tehny kunnolla tota n. 1kk:n ja joka kerta lisänny painoa 2,5kg.

Paljo teillä on eroa kapeen ja normaalin penkin painoilla?

Mulla on norm. penkissä 2,5kg enemmän ku kapeessa :eek:

No mulla on kapea jotain 20 kg jäljessä ja johtunee paljon siitä, että en oo hirveesti tota kapeeta tehnyt, että eiköhän se sieltä vähän lähemmäski ajan kanssa nouse....

Mut toi 2,5 kg on kyllä hyvä jos tasapenkiltä romua ees jonkinverran nousee...

No, kuis on pelittäny??

Ekat kolme viikkoa pelitti tosi hyvin 70kg -> 75kg, sitten tuli lentsu ja homma meni perseelleen. Tuo on varmasti ihan hyvä systeemi, pitää ottaa vaikka keväällä uusiksi. Nyt pukkaa kaukiskausi päälle niin puntti on lähinnä nopeutta ja räjähtävyyttä hakevaa.

Originally posted by H0J
Ekat kolme viikkoa pelitti tosi hyvin 70kg -> 75kg, sitten tuli lentsu ja homma meni perseelleen. Tuo on varmasti ihan hyvä systeemi, pitää ottaa vaikka keväällä uusiksi. Nyt pukkaa kaukiskausi päälle niin puntti on lähinnä nopeutta ja räjähtävyyttä hakevaa.

penkkikö on tuon verran parantunu? hmm, pitäs itekki alakaa jo testaan maksimi...

No kaikki on suhteellista ja mitä väliä sillä penkkituloksella loppupelistä on jos ei oo voimannostaja taikka muuten kilpaile siinä...mutta ihan jees silti toi kapeepenkki jos on vain 2,5 kg jäljessä...ojentajissa on sulla potkua ihan hyvin...

Mulla on nyt tää 2 x 6 systeemi käytössä, mutta kyllä pistää vituttamaan kun eka tsemppaa ihan törkeesti ja miettii että ensviikolla pääsee taas tasalukuihin ja ekassa tulee 6 ja toisessa kuudes ei nousekkaan omin avuin, ja taas joutuu tekemään samalla painolla seuraavalla viikolla:curs:

Originally posted by Turmelioitsia
Mulla on nyt tää 2 x 6 systeemi käytössä, mutta kyllä pistää vituttamaan kun eka tsemppaa ihan törkeesti ja miettii että ensviikolla pääsee taas tasalukuihin ja ekassa tulee 6 ja toisessa kuudes ei nousekkaan omin avuin, ja taas joutuu tekemään samalla painolla seuraavalla viikolla:curs:

No se nousee kyllä kun aikansa hinkkaa, se on sitä voimaa mikä sitten tulee.

Originally posted by timba79
No kaikki on suhteellista ja mitä väliä sillä penkkituloksella loppupelistä on jos ei oo voimannostaja taikka muuten kilpaile siinä...
Niinpä, treenaan keho tyylillä, mutta mielenkiinnosta alotin ton mike penkin ja mikäs sitä tehdessä kun kerta kehittyy.

Originally posted by timba79
mutta ihan jees silti toi kapeepenkki jos on vain 2,5 kg jäljessä...ojentajissa on sulla potkua ihan hyvin...
Niinpä muuten onkii :D. En oo tullu ajatelleeks.

No, tässä viime kertojen painot:

tasapenkki: 43kg*2*6
kapea penkki: 40,5kg*2*6

En oo maksimia kokeillu :rolleyes: Ehkä ens vuonna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom