Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muista se kapeapenkki 2x6 myös.
Noiden (normin ja kapean) välillä pitäis olla 2-3 päivää taukoa.

tulisko liikaa jos tekisin sitten näin:
Ma: penkki 2x6
ke: vino penkki 2x6
pe: kapea penkki 2x6
Kun tuossa ei nyt tule edes kahta päivää taukoo, paitsi sitten koko viikonloppu.
Sitten ajattelin keskiviikolle jotain apu liikkeitä??

hyvä nyrkkisääntö on mielestäni että 85%painoilla maksimista pitäisi tulla 5-7toistoa. eli jos esim 85kilolla tulee 5-7 niin ykkösen pitäisi olla aika tarkalleen 100. jos tuon alle jää niin ehdottomasti maksimi voimaa pitäisi saada parannettua. helpoiten se lienee tapahtuu tekemällä reilusti sarjoja isoilla painoilla ja 1-3toistoilla. kutosilla ei maksimaalista/optimaalisata ykkös kuntoa saada vaan esimerkiksi tän 2x6 jatkoksi olisi hyvä muutama viikko tehdä lyhyttä sarjaa ennen maksimi kokeiluja, eikä niin että suoraan hypätään kutosista maksimeihin...

saatko enempää toistoja ku 6x130 vai onko ne kaikki niin tiukkoja ettei enempää tule. 6x130>>>1x150 on ihan normaali suhde. 150x.85%=127,5 joten eipä tuo nyt niin kaus mene:)

Onhan toi nyt sarjatauoistakin kyse.
1min ja 5min, täysin eri raudat ja oikeastaan ei voi mitenkään verrata ;)
senpä takia kysyinkin että tuleeko yhtään enempää kuin se 6toistoa.

Olisiko tässä järkeä ollenkaan: Penkki 2x6, Kapea penkki 2x6, Vino penkki 2x6
Älä tee kutosia enää vinossa, alkaa olemaan meinaan aika puhki ojentajat noista kahdesta liikkeestä, että siirrät sitten tahattomasti väkisinkin rasitusta olkapäille vinopenkissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
senpä takia kysyinkin että tuleeko yhtään enempää kuin se 6toistoa.

Mulla, tulis helposti.. se 1. kutonen on oikeastaan aina melko helppo, eikä tarvi edes varmistajaa. Toisessakin miltei aina on 4. aivan salettia ja sitten päivästä kiinni, onko noi 2 viimeistä viimeisen sarjan toistoa kovia, vai lyödäänkö lisää rautaa seuraavalla kerralla.

Oikeastaan mä pyrin siihen, että teen 2x tuon 2x6:en niin että se varmasti menee ja sitten pistetään +2,5kg lisää.

Kavereiden kanssa on hirveästi kiistaa omista treenisysteemeistäni. Rintatreenin pohjaksi olen ottanut tuon 2x6 systeemin, mutta aina olen tehnyt vielä tuon lisäksi penkissä yhden 6 toiston sarjan, sekä yhden ykkösen. Eli 3x6 + 1x1. Tämän lisäksi tietenkin apuliikkeinä vinopenkki ja flaissit. Kavereiden suusta kuulee joka treenin yhteydessä että ei tällä voi kehittyä koska pitäisi muka tehdä 2x6 eikä yhtään enempää. Kumma kyllä kehitystä tulee hyvään tahtiin eikä ikinä tunnu että tekisi liikaa. Painoja nostan 2,5 kilolla viikoittain ja treenaan siis 4-jakoisella. Mitä mieltä olette? Ratkaiskaa tämä riita kun alkaa jo ärsyttämään joka kertainen kuittailu omista treenifilosofioistani. :jahas:

Jollain saattais olla vähän sanottavaa tuosta, että kokeillaan ykköstä joka kerta. Se nyt saattaa olla enemminkin makuasia tekeekö 2x6 vai 3x6...

Voit koittaa ykköstä aina silloin tällöin, vaikka kerran kuussa.

Se ykkönen ei siis ole mikään maksimi ykkönen vaan ihan joku 90 % maksimista että pysyy jonkinlainen tuntuma isoihin painoihin. Ei siis Failureen asti. Oli pakko selventää vähän. :)

Se ykkönen ei siis ole mikään maksimi ykkönen vaan ihan joku 90 % maksimista että pysyy jonkinlainen tuntuma isoihin painoihin. Ei siis Failureen asti. Oli pakko selventää vähän. :)

Minä ottasin itse sen ~90 % ykkösen ennen niitä kutosia, koska tällön sais freessinä nostaa sen isoimman raudan + ne kuutosten painot tuntuu kevyemmiltä kun on käynyt isommissa. Tämmönen psykologinen etu ainakin itsellä. Sen yhden toiston ~90% taas ei pitäs kyllä yhtään viedä voimia ennen niitä sarjoja, tai sitten on huono peruskunto penkissä.

saatko enempää toistoja ku 6x130 vai onko ne kaikki niin tiukkoja ettei enempää tule. 6x130>>>1x150 on ihan normaali suhde. 150x.85%=127,5 joten eipä tuo nyt niin kaus mene:)

No yksin ko yleensä ottaa niin varman päälle, ettei tarvi venkuloida tai mankeloida ihtiään mustaksi :) mutta aikas tiukkoja
ne on ylleesä, ehkä jokaseen yhen vois lisää 5 sarjaan saaha.

mutta tottahan tuo mitä sannoit :)

Hessumukselle:

Ei tuossa kolmen sarjan treenissä ole mitään vikaa. Kahta sarjaa tehdessä voidaan käyttää isompia painoja. Hieman enemmän voimapainotteisempaa tehdä vaan kaksi sarjaa luulen ma.

Kyllä voimailussakin volyymilla on tekemistä, viimeistään siinä vaiheessa, kun siirrytään peruskaudelta piikkaamaan (eli tehot nousee ja volyymi laskee). Tuolla logiikalla yks sarja olis vielä parempi, kun siinä voi ottaa vielä isommilla. Kannattaa miettiä myös kokonaistyömäärää.

En puhunut paremmuudesta, vaan treenien hienoisista eroista. Hessumus kysyi, että mitä mieltä täällä ollaan ja vastasin, ei siinä sen kummempiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom