Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaatko sanoa Mike tosta sun 2x6 systeemistä että kuinka sitä tulis soveltaa jos pystyy penkkiä ym punnerruksia tekemään ainoastaan kapealla otteella? Olkapäävamman vuoksi leveällä otteilla tehdyistä penkeistä, vinopenkeistä, pystypunnerruksista ym ei tule kivun takia mitään, mutta kapea ote onnistuu hyvin.

Funtsin ite että sen maanantain treenin vois tehdä
2x6 kapea penkki
2x oliko se 6 vai 8 vinopenkki kapeella Smithissä (Smith onnistuu paremmin)

Ja ojentajat torstaina esim
2x6 ranskalainen
2x8 ojentajat käsipainoilla maaten

+ tietty muut eli selkä, hauis, olkapäät jne päälle.

Tulisko tällä systeemillä ojentajille ihan liikaa duunia? Jos vielä ottaa jotain pystypunnerrusta (kapee ote) pari-kolme sarjaa ojentajapäivänä.
Kyllä ne oikkarit penkissäkin töitä tekee, joten ei tuossa mitään huonoa ole. Pidät vain punnerrukset eripäivänä ja vipuliikkeet toisena.

Itsellä tämä 2x6 systeemi on tuonut taas tosi positiivisia tuloksia kesän aikana. Ailkukesästä lähtö oli siinä 2x6x90 ja eilen nasahti 2x6x100 (On muuten hauskaa tehdä lähes viikoittain uusia penkkiennätyksiä).

Nyt tarkoitukseni olisi kuitenkin kiristellä vähän ylimääräisiä pois, eli n. 5 kg ja pohdinkin että kannattaako 2x6:a jatkaa dieetin aikana? Tuntuu vaan siltä etteivät tulokset ainakaan nousemaan tule.

Itsellä tämä 2x6 systeemi on tuonut taas tosi positiivisia tuloksia kesän aikana. Ailkukesästä lähtö oli siinä 2x6x90 ja eilen nasahti 2x6x100 (On muuten hauskaa tehdä lähes viikoittain uusia penkkiennätyksiä).

Nyt tarkoitukseni olisi kuitenkin kiristellä vähän ylimääräisiä pois, eli n. 5 kg ja pohdinkin että kannattaako 2x6:a jatkaa dieetin aikana? Tuntuu vaan siltä etteivät tulokset ainakaan nousemaan tule.

Kyllä tämä dieetilläkin on hyvä systeemi. Viimeksi kun dieettasin, nostin tällä systeemillä sarjaenkat! Ainakin mun mielestä dieetillä kannattaa treenata mahdollsimman isoilla romuilla ja ottaa sarjapituuksista pois sitten.

en tosiaan tiedä miten muut teette että mille kaikille liikkeille teette 2x6 ja mille enemmän mutta itse olen tehnyt joka liikkelle tämän 2x6 (joillekin 2x8) ja tuntuu toimivan pirun hyvin. painot nousee helvetillistä vauhtia ja nyttenki oli 3kk tauko reenistä ja nyt olen jo samoissa tuloksissa ja osittain jo paremmissa ku ennen taukoa ( veikkaan että ennen taukoa olin myös hieman ylikunnossa ). Mutta nyt olen itse ajatellut että teen aina 1-2 kk 2x6 ja sitten 1-2vk 2x12, sitten taas 1-2kk 2x6 ja sitten 1-2vk 2x8-10. ja joskus viikko myös pelkkää maksimin kokeilua. en tiedä onko tuossa mitään järkeä mutta saa nähdä ku on vielä kokeilun alla nuo 1-2 viikon erilaiset reenit, mutta tarkotukseni on se etten aina vaan tee saman pituisia sarjoja vaan että lihakset saa vaihteluakin välillä.

e. + liikeitä vaihtelen tottakai myös välillä ettei lihas totu.

Miten saisin tähän yksijakoiseen ohjelmaan sijoitettua 2x6 systeemin:

Prässi
Alatalja
Hauis
Pohkeet
Selät
Ranskalainen
Jalkojen koukistus
Penkki
Vatsat
Viparit sivuille
Ylätalja

Kerran viikossa 2x6 mitä muulloin? 2x10? 2x15?
Liikkeitä vaihtelen esim. penkki/vinopenkki, viparit/pystysoutu. jne

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tätä systeemiä saa sellaisenaan oikein mitenkään muuhun kuin 4-jakoiseen.
1-jakoisessa voit tehdä vaikka niin, että lisäät kuormaa viikottain. Eli 2-3 treeniä samoilla painoilla ja sitten joko lisää painoa tai enemmän toistoja.

PS. tuo ohjelma on aika suolesta, sinuna katselisin pakkikselta jotain parempaa 1-jakoista.

tää threadi on suhteellisen pitkä ni kysyisin nyt sellasta et mihin tää systeemi perustuu? johonkin tieteelliseen asiaan vai ihan "mulla toimi ihan hyvin"?

tää threadi on suhteellisen pitkä ni kysyisin nyt sellasta et mihin tää systeemi perustuu? johonkin tieteelliseen asiaan vai ihan "mulla toimi ihan hyvin"?
Vähän kuin Mac, se vain nyt toimii. Ei penkkaaminen ole mitään rakettitiedettä ja siitä yritetään semmoista tehdä. Tämä on simppeli progressio, joka perustuu palautumiseen. Jos törmäät tätä kritisoivaan nostajaan, niin 90% tapauksista se nostaa vähemmän kuin sinä :D

Nyt on kuusi viikko takana ja vain kerran ei noussut, mutta seuraavalla kerralla sekin onnistui. Mahtaa salilla vaan porukka ihmetellä kun karjun aina siellä kun nousee uutta ennätystä :) Kiitos onnistuneesta ohjelmasta.

Siis vain 2 sarjaa ja kuusi toistoa :D Sori, pistän unisuuden piikkiin tän.. aika helpol rinta pääsee penkin kannalta :D

Juu itsekkin treenaan 4-jakoisella että tulee siinä rinnalle muutakin :) Vois ottaa kokeiluun.

Suositut

Back
Ylös Bottom