Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itekin oon tehny nyt tällä systeemillä ja tulokset on noussu aika hyvin.. 3 kuukaudessa 2x6 75 kg -> 2x6 90 kg.. vois sannoo että toimii..

Itekin oon tehny nyt tällä systeemillä ja tulokset on noussu aika hyvin.. 3 kuukaudessa 2x6 75 kg -> 2x6 90 kg.. vois sannoo että toimii..

kyllä, kaikille suosittelen tätä reeniä. nousee tulokset iha varmaa.. itellä muutamassa (n.3vk) viikossa yli 10kg / käsi(kp:lla ofc). :P ja paljon enemmän antaa jotenki asennetta ku niihin entisiin "normi reeneihin" (eli jotai 10-12 sarjoihin). ku nykyään jos lisääsen 2,5kg lisää ja ei menekkää 2x6 niin ens kerralla pusertaa niin maan perkeleesti että se rauta saatana laitetaan nousemaan.. itellä ainaki tommosta asennetta ollu ja painot ruennu nousee aivan sairasta tahtia.. koskaan oo tällasta ollu.. ja hyvä pointti on aina se että ku lisää painoa niin jos ei jaksa nostaa ku vaikka 2x niin siitä ei tarvi masentua ku tietää että se kuuluu reeniin ja siitä noustaan vaikka väkisi.. *rakastunu tähä reenii :D*

siis 3:ssa viikossa sait käyttöön 10 kg:ta isommat kässärit eli yhteensä 20 kg!!!!!!
En haluis olla ilonpilaaja mut ei kai vaa oo ny siitä kyse et on liikerata lyhentyny aik radikaalisti

siis 3:ssa viikossa sait käyttöön 10 kg:ta isommat kässärit eli yhteensä 20 kg!!!!!!
En haluis olla ilonpilaaja mut ei kai vaa oo ny siitä kyse et on liikerata lyhentyny aik radikaalisti

Ei oo alottelijalle mahdoton. Jos se on 10 kilon hantteleista noussu esim. 20 kilon hantteleille. Tuossa oo muuta tapahtunu, kun hermosto parantunu.

Edit: Veikkaan myös liikeradan hivenen lyhentyneen.

Silti kolme viikkoa on liian lyhyt aika IMO, jos liikerata pysyy edes lähelle samana. Ainoastaan sillon jos esim penkkaat 100kg ja alotat tekemään vinopenkkiä kp 10kg hantteleilla (joka epätodennäköstä), niin totta helvetissä kohta teet jo kolmekymppisillä.

joo siis pienistä käsipainoista on noussu että ei nyt kellään mistään 40kg 50 kg nousiskaan3vkssa:D mulla oli vaan ennen "jämähtäny" reeni paikallee, aina samoilla painoilla 12x ja en jotenki uskonu että jaksaisin nostaa enempää.. mutta nyt sitte huomas että mitä vittua että nouseehan rauta vaikka miten :) eli iha henkinenki ongelma / motivaatio ongelma ollu ennen ja se parantunu :)

Ja liikerata ei silti ole huonontunut,oon myös ruennu tekemään silleen että vaikka menis 2x6 mutta jos liikerata kärsii ja menee päin vittua niin ens kerralla vedän samoilla (esim hauiskäännössä tekniikka alkanu huononee niin sitä viilailen). eihän tässä kiire ole mihinkää :)

ps. seuraava vitutus onki se että käsipainot nousee enään 5kg välein meidän vitun viisaalla salilla ja painoja ei voi irrottaa / itse tehdä esim 27,5kg käsipainoa.. ku se menee 25-30.. että siinäpä saa hetken hinkata taas 30 kilolla että jotenki pääsis 35kg.. ei kovin paljon välähtäny käsipainoja ostaessa salintekijällä.

No rehellisesti sanottuna ei se nyt mun mielestä kerro mitään tuon systeemin toimivuudesta tai jopa maagisuudesta kun kyseessä on joku penkkituloksen nousu 60--->80kg tai jokin vastaava, tuossa vaiheessa mikä tahansa muutos treenissä nostaa tuloksia. Pari kertaa itse oon koittanut systeemiä kun umpipaska penksussa olen. Tekniikka oli n. kohtuullinen, mutta n. 5 kilon nousun jälkeen kummatkin kerrat päättyivät olkapään tulehtumiseen. Kaikille ei todellakaan sovi loppuun asti treenaus jota tuo on. Ja jos ei toimi niin turha on murehtia ja jauhaa kuukausia samaa settiä. Kokeilee vähän muuta välillä.

Jos systeemi ei toimisi, niin sekö sitten kertoisi systeemin toimivuudesta? Miten kukaan voi väittää että ulkona ei sada vettä jos siellä sataa? Big Evil, kerrotko millä perusteella tuo ei toimi jos tulokset nousee? Eikö mikä tahansa juttu toimi, jos se tuottaa tuloksia? Toki tähän saivarrellaan "no kyllä se alussa tietenkin". Samalla argumentilla voidaan tyrmätä joka ikinen ohjelma maailmassa. Rehelisesti sanottuna olen sitä mieltä, että osa ei vain halua hyväksyä, ettei se penkkaaminen vaadi mitään prosenttilaskemisia tai ihme kikkailuja.

Jos olkapäät tulehtuvat 2 sarjalla viikossa, niin siitä on turha syyttää yhtä treenitapaa, kyllä kannattaa miettiä vähän muitakin vaihtoehtoja kuten muut liikeet, jotka voivat rasittaa väsynyttä lihasta.

Ymmärsit väärin, teitkö sen tahallasi vai onko tuo vain niin arka juttu edelleen? Systeemi toimii mun mielestä siinä kuin muutkin vastaavat, ei sanottavasti paremmin eikä huonommin. Mutta kaikilla se ei toimi, ja kaikki eivät aina voi tehdä sarjoja loppuun asti. Tässä vähän häiritsee tämä älytön hype minkä tämä on tuonut tullessaan kun se ei kaikille riitä. Täysin vaihtelematon treeni, aina sama sarjamäärä ja aina sama toistomäärä, aina käytännössä loppuun asti.

Ja ne olkapäät hajoavat juuri sen takia jos tekee jonkin aikaa sarjoja loppuun asti, ja vain penkissä.

Ymmärsit väärin, teitkö sen tahallasi vai onko tuo vain niin arka juttu edelleen? Systeemi toimii mun mielestä siinä kuin muutkin vastaavat, ei sanottavasti paremmin eikä huonommin. Mutta kaikilla se ei toimi, ja kaikki eivät aina voi tehdä sarjoja loppuun asti. Tässä vähän häiritsee tämä älytön hype minkä tämä on tuonut tullessaan kun se ei kaikille riitä. Täysin vaihtelematon treeni, aina sama sarjamäärä ja aina sama toistomäärä, aina käytännössä loppuun asti. Eikä semmoista systeemiä olekaan joka kaikilla toimii.

Ja ne olkapäät hajoavat juuri sen takia jos tekee jonkin aikaa sarjoja loppuun asti, ja vain penkissä.
Olet varmaan ymmärtänyt koko systeemin väärin. Tässä ei tehdä loppuun asti kuin vain toinen sarja, eikä sitäkään jos saadaan 2x6. Systeemi ei ole vaihtelematon, vaan progressiivinen. Ei se toki kaikilla toimi, mutta katoppa monellako se tässäkin ketjussa toimii.

Olkapäät hajoavat jos teet jotain väärin. Jonkun pitäisi sulle opettaa penkkitekniikka, sillä kutosissa ei olla semmoisissa painoissa, että paikat menisi kovinkaan helposti rikki.

Yleensä paikat hajoavat joko liikarasituksessa, eli ei anneta palautua tai sitten liian isoilla painoilla treenatessa, tai sitten kuten sun tapauksessa, väärällä tekniikalla, jossa nostetaan olkapäillä liike jossa rasitus pitäisi tekniikalla saada kohdistettua mahdollisimman paljon rintalihaksille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olet varmaan ymmärtänyt koko systeemin väärin. Tässä ei tehdä loppuun asti kuin vain toinen sarja, eikä sitäkään jos saadaan 2x6. Systeemi ei ole vaihtelematon, vaan progressiivinen. Ei se toki kaikilla toimi, mutta katoppa monellako se tässäkin ketjussa toimii.

Niin, se pointti olikin alun alkaen, että se ei toimi kaikilla. Siksi siitä on mun mielestä luovuttava sitten ajoissa jos se ei toimi. Systeemi todellakin on vaihtelematon, jos painot pysyvät samana tai korkeintaan +2,5 lisää viikottain ja koitetaan koko ajan saada samaa toistomäärää ja samaa sarjamäärää.

Olkapäät hajoavat jos teet jotain väärin. Jonkun pitäisi sulle opettaa penkkitekniikka, sillä kutosissa ei olla semmoisissa painoissa, että paikat menisi kovinkaan helposti rikki.

Yleensä paikat hajoavat joko liikarasituksessa, eli ei anneta palautua tai sitten liian isoilla painoilla treenatessa, tai sitten kuten sun tapauksessa, väärällä tekniikalla, jossa nostetaan olkapäillä liike jossa rasitus pitäisi tekniikalla saada kohdistettua mahdollisimman paljon rintalihaksille.
Oma tekniikka on mitä on mutta klippiä en voi normipenkistä ottaa kun en sitä nyt voi edes kunnolla tehdä ja kapeasta nyt tuskin pystyy mitään järkevää sanomaankaan. Kipuilut ja tulehdukset seuraavat väistämättä loppuun asti tekemistä.

Nyt on tullut treenattua jonkun aikaa tällä 2x6:lla. Aloitin 17,5 kiloa alle maksimin, ja ensi viikolla olisi tarkoitus vetää 2x6 nykysellä maksimilla!

Tämä toimii :)

Systeemi todellakin on vaihtelematon, jos painot pysyvät samana tai korkeintaan +2,5 lisää viikottain ja koitetaan koko ajan saada samaa toistomäärää ja samaa sarjamäärää.
Toihan on vanha ja klassinen tapa lisätä progressiota. Aina kun tavoiteltu toistomäärä tulee täyteen, lisätään painoa. Ei siinä muuta vaihtelua kaivata kuin rasituksen lisäämistä, ja toi on helpoin tapa.

Onko sulla joku vika niissä olkapäissä, kun noin helposti tulehtuvat? Ei mun olkapäät sano yhtään mitään, vaikka teen kahden penkkisarjan lisäksi pystypunnerrusta ym. olkapäitä rasittavia liikkeitä, ja kaikki sarjat pääsääntöisesti loppuun asti.

Olen nyt itsekin tällä 2x6 systeemillä jonkun aikaa mennyt, ja ihan hyvältä näyttää. Muutamia huomioita olen kuitenkin tästä systeemistä ja penkkaamisesta yleensäkin tehnyt vaikka en ole salilla kovin pitkään riehunut, joten avaudutaas nyt kunnolla.

Olen huomannut että tässä systeemissä, niin kuin kaikissa muissakin, tekniikka on todella tärkeä. Pitkään tein itse tuon 2x6 setin sillä tavalla, että viimeisellä tai pahimmillaan kahdella viimeisellä toistolla tekniikka levisi niinsanotusti käsiin. Tämä johti siihen, että seuraavalla kerralla oli turha edes kuvitella painon lisäämisestä, jos huono päivä sattui niin jaksoi samoilla painoilla juuri ja juuri 4 toistoa. Aloittelijana aluksi rupesin miettimään, että vika on systeemissä. Kuitenkin yritys erehdys -taktiikkaa käyttämällä huomasin, että ei sitä voimaa tule muillakaan systeemeillä lisää, penkki siis junnasi paikallaan. Päätin laittaa tekniikan kunnolla syyniin ja tulosta rupesi paukkumaan heti.

No tämä oli varmaan itsestään selvyys monelle penkkaajalle, mutta yksi huomio asiasta on ainakin omien silmien ja korvien ohi mennyt. Sillä kun 2x6, tai mikä tahansa sarja, tehdään puhtaasti loppuun, niin seuraavalla kerralla pystyy joko tekemään pidemmän sarjan tai laittamaan lisää painoa tankoon. Itse huomasin, että jos se kuudes toisto tulee juuri ja juuri ylös haista paska -tekniikalla, niin seuraavana penkkipäivänä se ei tullut yhtään sen paremmin. Heti kun aloin mittaamaan sarjan "tiukkuuden" täysin puhtaiden toistojen määrällä, pystyin seuraavalla kerralla lisäämään painoa. Toki tämä tapahtuu sitten painojen kustannuksella, mutta ennemmin ehkä niin päin, kuin tekniikan kustannuksella. Eli tuloksien salaisuus ei ole pelkässä systeemissä, vaan myös tekniikassa.

Toinen tekemäni huomio tekniikkaan liittyen on sen tärkeys, jos haluaa paikat kivuttomina. Tämä voi vaihdella yksilöittäin, mutta itselläni huono tekniikka johti todella kipeisiin olkapäihin ja sitä kautta pitkään taukoon penkissä. Huonolla tekniikalla en nyt välttämättä tarkoita mitään runkkupenkkiä, vaan sellaista, jossa tangon laskeminen rinnalle ei ole täysin hallittua. Olkapääongelmani loppuivat kun seinään, kun rupesin tekemään laskun rinnalle rauhallisesti ja pitämällä paineen kokoajan päällä, siten että tanko ei siis lepää tai pomppaa rinnasta ollenkaan, kuitenkin niin että tanko osuu rintaan. Eli juuri sillä tavalla, kuin tässä ja monessa muussakin penkkithreadissa neuvotaan tekemään. Ei ne "kunnon" penkkaajat paskaa jauha, ihan oikeasti kannattaa kuunnella.

Nämä asiat saattavat olla monelle itsestäänselvyyksiä, osa tästä tekstistä saattaa olla täyttä paskaa, en tiedä. Itse kun laitoin nämä perusasiat kuntoon rupesi tulosta paukkumaan niin hyvin, että olipa pakko kuitenkin avautua tänne.

joo, itekki huomannu että tekniikka on aika tärkee tässä hommassa(tottakai se joskus menee vähän epäpuhtaaksi muttei saa liikaa). Muutenki aika hankalaa käsipainojen kannalta tämä homma, sen oon huomannu jos meinaa toteuttaa reenin juuri 2x6 reenillä nimittäin ku käsipainot raskaammassa päässä hyppii 5 kilon välein niin on se melko hommaa ku viime kerralla on saanu puserrettua 6 ja 6 just ja just niin ens kerralla 5kg enemmän per käsi ja siitä pitäs lähtä vääntää.. jos on ees vähän motivaatio hakusessa tai jonku muun takia ei voi antaa 110% niin ei nouse ei.. ja jos nousee niin 1-2 kertaa ja se on hiukan turhauttavaa välillä ja sitten alkaa se hitaampi nousuvaihe elikkä sitä seuraavalla kerralla menee ehkä 1-3x jne.. eli monta viikkoa menee varmaan että sen 6 saa.. mutta saa nähdä, ens reeniin tulee tuo 5 kilon käsipaino nousu, toivottavasti ei mee läskiksi.

ja tähän nyt oliski kysymys elikkä mitä te muut teette JOS teidän sali on yhtä kyny paska että käsipainot hyppää aina 5 kg. vedättekö niin kauan edellisillä painoilla että menee vaikka 8-10x vai hyppäättekö heti seuraaviin ja teette sen 0-2x?:jahas:

e: tulipa toinenki kysymys mieleen, ehkä kysyttykki jo. Elikkä teettekö aina joka liikkeelle 2x6 vai pelkän penkin esim tissipäivänä ja muissa pitempää vai mites?

ite huomasin, että

sen 2x6 jälkeen voi ottaa vaikka vinopenkkikäsipainoilla 3x8 siten että viimeinen 8 ei ole niin tiukka vielä, että olis yks ainakin vielä menny sitten otin taljassa 2-3x8-12 myös siten, että viimeiseen jää vielä ehkäpä kaksi varaa. jos tuntui siltä, että oli "huono päivä", niin otin vaan 8 toistoo ei loppuun..

Itselläni toimi hyvin, mutta koita itse oman fiiliksen mukaan.
Penkki oli 130 ykkönen ja tuli revähdys kaks viikkoo sitte :curs:.
Tavoite oli vielä tänävuonna ottaa 170 ykkösen, mut riippuu nyt milloin pääsen taas reenaamaan:whip:

Oon myös ymmärtänyt, että toi tekniikka taitaa vaikuttaa aika paljon. Ennen tulokset nousi nopeasti vaikka tekniikka oli päin persettä. Lopulta tangossa alkoi olla jo sen verran rautaa, että jos tekniikka hajosi parilla viimeisellä toistolla täysin, niin oli todellakin turhaa koittaa seuraavalla kerralla lisätä painoa. Kokeilin myös tehdä 3x5 samalla paskalla tekniikalla, kun 2x6 ei enään toiminut. Eihän se siitä lähtenyt mihinkään kehittymään. Aloitin siis uudelleen tekemään 2x6 aluksi pienemmillä painoilla. Kohta ollaan samoissa painossa mihin lopetin, mutta tällä kertaa tekniikka on kunnossa. Saa nähdä lähteekö tulokset uudestaan nousuun.

Joo siis eli rupesin tossa miettimään, että miten pitäs toimia jos esim. tänään ottaisin ton 2x6 80kg ja sit pitäisin ens viikolla väliviikon. Eli siis miten väliviikon jälkeen iskisin noita kiloja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom