Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Maalaisjärjellä kun ajattelee, että mitä lähempänä tanko on rintaa, sitä enemmän rinta tekee töitä. Niin ei mahdu päähän että lattiapenkillä se noston osa jossa tanko on 1-5cm päässä rinnasta, mitenkään räjähdysmäisesti nousisi.
Muakin kyllä kiinnostaisi tietää millä mekanismilla se rinnaltalähtöä parantaa. En halua kiistää sen vaikutusta rinnaltalähtöön, mutta olisi kiva tietää. Parantaako maastaveto pukeilta sitä noston alaosaa? Se voisi olla vertaus tohon penkki / lattiapenkki vertailuun.

Ehkäpä tässä nyt on olennaista se että tuleeko se tanko rintaan (tai edes hyvin lähelle) asti lattiapenkissä. Meikäläisen käsitys on että kohta jossa paineet päästetään pois parantuu koska siitä tulee noston raskain osa näin nostettaessa. Itsellä ainakin maven irrotus on parantunut huomattavasti kun aloin ottamaan kaikki nostot omina vetoinaan uusilla paineilla.

Mikäli paineet pidetään ja tanko ei tule rintaan asti, en usko rinnaltalähdön paranevan millään muotoa.

Kun puhutte rinnalta lähdöstä, tarkoitatteko samaa asiaa?
Olen huomannut kun isossa maailmassa isot pojat puhuvat rinnalta lähdöstä he tarkoittavat noston osaa kun tanko on jo lähtenyt liikkeelle. Sitten taas kun puhutaan siitä kun tanko ei nouse rinnalta ensikään on termi useimmiten:
"getting stapled to the bench."
Sielä suosittelevat lattiapenkkiä juuri tuohon osaan, kun tanko on jo liikkeellä...

Juuri mistäänhän en mitään tiedä, kunhan vain arvuuttelin...

Eli siis henkinen kantti on se voima, jolla tanko rinnalta nostetaan? Ei siis rintalihakset sekä olkapäät/ojentajat?

Kyllä. Lihalla ei ole merkitystä, jos aivoissa ja hermostossa ole supporttia niille. Miksi muuten kotisalilla nousee monesti enemmän mitä kisoissa? Epäonnistumisen pelko ei nostossa paljoa auta.

Miksi muuten kotisalilla nousee monesti enemmän mitä kisoissa?
Koska siellä ei ole tuomareita ja hyvin usealla treeneissä ei ole kisatekniikka, vaan nostellaan persettä ja muutenkin fuskataan. 2x6 systeemissä hermotus on takuulla kunnossa ykkösiä varten, eikä kukaan kiellä koittamasta ykköstä pari viikkoa ennen kisaa.

Tässä nyt lueskelin tätä ja ei mistään selvinnyt että tehdäänkö ohjelmasta riippuen 2x6?

esim jos hinkkaan 2-jakosella niin eikö 4 sarjaa sitä penkkiä oo aika vähän??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei 2x6 sarjoilla kyllä mitään maksimaalista ykköskuntoa saa esiin.

Ei saa ykköskuntoa esiin eikä se muutoinkaan sovellu pidempään treenanneelle naturaalille jonka tavoite on kehitää penkkimaksimia. :)

Tässä nyt lueskelin tätä ja ei mistään selvinnyt että tehdäänkö ohjelmasta riippuen 2x6?

esim jos hinkkaan 2-jakosella niin eikö 4 sarjaa sitä penkkiä oo aika vähän??

Mä muistelen näistä Heavy duty yms. kovan raudan treeneistä vertauskuvaa naulaamiseen. Jos saat 10" rautanaulan 2:lla iskulla pohjaan, niin tarviiko sitä mätkiä vielä 2x varmuuden vuoksi :D

Itse teen kevyen pumpin tuohon 2x6:n perään ja sitten eristäviä liikkeitä siihen päälle viparit, pullover, peckdeck, ristitalja, tai mikä nyt sattuu tuntumaan siltä että se ois kiva tehdä.... eli fiilispohjalta, vaikkakin liikkeet kiertää melkolailla samojen laitteiden kautta.

Oikeastaan on aivan sama, mitä joku miettii tai kehittelee tuohon lisäksi, jos tuolla yksinkertaisella systeemillä tulee tulosta niin eikö se ole ihan OK :thumbs:

Toi 1:n 'hermottaminen' varmaan voi olla asia, mitä ei 2x6:lla saa optimaalisesti esiin. En edes tiedä, mitä on max 1. jos vaikkapa 130kg on 2x6 maksimi. Itse haen tukevaa nousujohteisuutta tekemällä tasaisen nousun 2x6:ia ja jatketaan samaa rataa niin kauan kuin homma pelaa. 1:n vois vaikka kokeilla ens tapaninpäivänä kun on salilla perinteiset tapsan nostot, katsotaan sitten mihin on päästy.

Ei saa ykköskuntoa esiin eikä se muutoinkaan sovellu pidempään treenanneelle naturaalille jonka tavoite on kehitää penkkimaksimia. :)
Miksei soveltuisi? Syklittää treenit fiksusti painojen osalta, eiköhän se siitä nouse. Ykköskunnon saaminen on asia erikseen.

jonkusen aikaa oon tätä nyt tehny ja voi vittu että paranee tulokset.. jotenki ei voi itekkää uskoa :D vitun hyvä mieli + motivaatio parantunu 110% ku nousee rautaa paljo enemmä :)

jonkusen aikaa oon tätä nyt tehny ja voi vittu että paranee tulokset.. jotenki ei voi itekkää uskoa :D vitun hyvä mieli + motivaatio parantunu 110% ku nousee rautaa paljo enemmä :)

mistä mihin treenipainot ja missä ajassa?
ihan vaan mielenkiinnosta kyselen jos sitä itekkin alottelis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom