Näihin väittämiin haluaisin vielä lisää perusteluja, olen meinaan muilta ukoilta kuullut juuri päinvastaista juttua?
No muut saavat toki vääntää anatomiaa uusiksi, mutta faktat nyt vain ovat faktoja.
Eli kuka on valmis perustelemaan mulle, että vajaa liikerata rinnalta parantaisi jotenkin rinnaltalähtöä? Se vain nyt ei paranna, vaan jotta rintaan saisi voimaa, on treenattava liikeradalla, joka rasittaa rintaa.
Ja miksi pitäisi päästää paineet pois alhaalla? Pääseekö ne normaalissa nostossa pois? Eivät pääse. Paineiden pitäminen pitää myös asennon kunnossa, lavat takana sekä noston stabiilina, jossa on idea juurikin pitää nosto lähes identtisenä penkkipunnerruksen kanssa kuitenkin antaen hieman apuja rinnalle keskittäen noston rasituksen ojentajille.
Jos joku on muuta kuullut, niin aika suurella todennäköisyydellä paitanostajalta ja paitanostot eivät tässä päde, tämä on raw-nostoa.
Ja turha tulla lässyttämään mitään vastaväitteitä, jokainen voi itse mennä koittamaan miten vähän rinta rasittuu lattiapenkissä, rinta ei tee siinä maksimaalisesti työtä ja voin takaa teille, että jos tekisitte vain lattiapenkkiä, niin pian huomaisitte, että rinta ei jaksa nostaa paskan vertaa kun joutuukin normaalissa nostossa laskemaan tangon täydellä painolla rintaan.
Tässä on käytetty ihan maalaisjärkeä, ei luettu jotain wsb-opasta kuin piru raamattua ignooraten selkeät fysiikan lait.
Paitanostossa homma on taas ihan toisinpäin, koska siinä rinnalla alaosassa ei muutenkaan ole puoliakaan siitä rasituksesta jota on ojentajilla, siinä paita antaa paljon apua alhaalla.
Enempää en viitsi jankuttaa näitä selkeitä asioita, joten wsb miehet pysykööt ulkona tästä ketjusta, rawi nostaminen on ihan eri asia.