Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teettekö muita liikkeitä rinnalle viikossa kun vain tuon 2x6 penkillä?, eli haittaako jos ottaa vaikka kevyen 2-3x10 tuon lisäksi jonain päivänä viikossa?

Hah! Päätin alottaa sitte viikko sitte Miken 3x6 systeemin, joka paljastuikin nytten 2x6, 5kg sai laittaa lisää rautaa penkkiin, 2.5kg pystypunnerruksiin ja saman lisää hauiskääntöihin kp.

2-3v tauon jälkeen noin 4kk treeniä nyt ja hyvältä tuntuu. :rock:

Itsellä lähtenyt nyt tauon jälkeen hyvin sarjapainot nousee tällä 2x6 menetelmällä penkis. Teen maanantaisin aina 2x6 ja perjantaisin pumppailen viel 3x10. Pyrkiny aina nostamaan sarjapainoja 2,5kg molempina päivinä.

toisena päivänä keveet vakiopainot(eli ei lisätä eikä vähennetä painoa) joilla nopeutta ja muuttaisin 3x10>>>>3x5. mutta ihan sama miten teet. itse tekisin noin.

toisena päivänä keveet vakiopainot(eli ei lisätä eikä vähennetä painoa) joilla nopeutta ja muuttaisin 3x10>>>>3x5. mutta ihan sama miten teet. itse tekisin noin.

Siis missä mielessä vakiopainot? Kaikki sarjat samalla painolla vai joka viikko aina sillä samalla painolla toi 3x5? Jos näin, niin miksi ei progressiota siinä?

progressio tulee maanantain reenissä. toinen reeni(3x5) nopeutta varten ja aina vakiopainot.

progressio tulee maanantain reenissä. toinen reeni(3x5) nopeutta varten ja aina vakiopainot.

Ok. Ite alotan kans ens viikon alusta tekemään 2x6-systeemillä. Maanantaina 2x6 kovaa, apuliikkeeks kapeeta ja perjantaina 2x6 kevyesti. Mut voisi tommosta nopeushommaakin miettiä kevyen 2x6 sijaan. Kuinka paljon kevyemmät painot siihen pitäisi laittaa, jos nyt maanantaina alotan 2x6x82,5kg?

riippuu kuinka tiukka tuo 82,5 on. ois helpoimpi sanoa jos tietäis suht tiukan 6toiston setin, mutta mun mielestä joku 70-72,5 maksimissaan 75. olettaen että sulla tiukkana tulee lähemmäs 6x90kg. mun mielestä kannattaa sitten aallottaa niitä sarjoja tuossa 2x6 systeemissäkin eli tasaisesti lisäilee painoa ja sitten väliin kevyt viikko jonka jälkeen lähdetään hieman alempaaa tekeen taas pohjia. 4-5viikon välein pyrkii tekeen uuden sarja enkan jonka jälkeen aina kevennystä ja alusta

riippuu kuinka tiukka tuo 82,5 on. ois helpoimpi sanoa jos tietäis suht tiukan 6toiston setin, mutta mun mielestä joku 70-72,5 maksimissaan 75. olettaen että sulla tiukkana tulee lähemmäs 6x90kg. mun mielestä kannattaa sitten aallottaa niitä sarjoja tuossa 2x6 systeemissäkin eli tasaisesti lisäilee painoa ja sitten väliin kevyt viikko jonka jälkeen lähdetään hieman alempaaa tekeen taas pohjia. 4-5viikon välein pyrkii tekeen uuden sarja enkan jonka jälkeen aina kevennystä ja alusta

Jotenkin noin ajattelinkin. Ja tosiaan 6x90kg olis varmaan sellanen maksimikutonen mulla, ton 82,5kg on tarkotus olla kevyt ja siitä sitten lähteä nostamaan. Miten ton nopeustreenin kanssa sitten; mahdollisimman räjähtävästi vaan kaikki toistot ylös?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kannattaa opetella laskeeen ja nostaan nopeesti. muutama viikko ihan rauhassa(ettet hajota ittees heti kättelyssä) ja lykit vaan menemään. ajan kanssa sen nopeuden oppii. tarkoitus olisi pystyä tekemään molempiin suuntiin nopeesti pidemmässä juoksussa ja ei käsiä lukko suoraan sarjoissa. koskaan ei voi olla liian nopea :)

tossa esimerkkiä smulterin malliin nopeudesta http://www.youtube.com/watch?v=LkdhhlWRWzI

Nyt tulee pari hyhmää kymysystä..

Teettekö tuon 2x6 vain kerran viikossa vai kahdesti? Nostatteko aina painoja kun menee tuo sarja puhtaasti sen 2.5kg?

Oon nyt n. 6kk tehny 8x3:lla penkkiä ja huvittas vaan vaihdella vaikken kauheen kauaa tollakaan oo tehnyt..

Teettekö te tätä kerran vai kaks viikkoon?

Mites kun yksjakosella on reenaillu ja aattelin, että jos tän tekis ekana ja toisena päivänä ja kolmantena penkki käsipainoil + viparit sivulle maaten...

Onko tossa tarpeeks rinnalle yhteen viikkoon vai jopa liikaa? Vinopenaan ei oo mahdollisuutta.

Voi olla et menis kastiin aloittelijat mut ku nyt liittyy tähä aiheesee niin...

Nyt tulee pari hyhmää kymysystä..

Teettekö tuon 2x6 vain kerran viikossa vai kahdesti? Nostatteko aina painoja kun menee tuo sarja puhtaasti sen 2.5kg?

Oon nyt n. 6kk tehny 8x3:lla penkkiä ja huvittas vaan vaihdella vaikken kauheen kauaa tollakaan oo tehnyt..

Lueppa trediä, ei tarvi paljoa selailla niin löytyy vastaus. Aloitusposti varsinkin kannattaa tihrustaa tarkkaan.

Kaipaan vahvistusta tästä systeemistä itsekin, joten luin threadia ja tässä johtopäätökset:

Tavoitteena tehdä 2x6.
Jos menee, lisätään seuraavaan treeniin 2,5 kg.
Jos ei mene, eka sarja menee joka tapauksessa alkup. painoilla, mutta 2. sarjaan vähennetään 5 kg ja tehdään se kutonen. Seuraava treeni aloitetaan alkup. painoilla ja yritetään sitä 2x6:sta.

Eikö näin?

-Aina lisää 2.5kg kun menee 2x6

-Jos ensimmäinen sarja menee mutta toinen ei --> seuraavalla kerralla samat painot.

-Jos ensimmäisellä ei mene 6 toistoa -->seuraavalla kerralla 5kg vähemmän painoa ja homma uuteen nousuun.

6*6 tulee talla hetkella 100kg, tama tuntuisi olevan ihan ok sysyteemi. Mulla on vaan loppuojennuksen kanssa ongelmia. Penkkia ajatellen tassa tapauksessa kapea penkki auttaa ?

onko kellaan samoja ongelmia ?
Voiko vika olla tekniikassa ?
onko tama vain ojentajien heikkoutta ?
Oletteko ottaneet toiselle paivalle kapeaa penkkia, dippeja ? Ruuvaako tama olkapaita liikaa ?

Kyynarpaat ei kesta ranskalaista punnerrusta ollenkaan.

-Aina lisää 2.5kg kun menee 2x6

-Jos ensimmäinen sarja menee mutta toinen ei --> seuraavalla kerralla samat painot.

-Jos ensimmäisellä ei mene 6 toistoa -->seuraavalla kerralla 5kg vähemmän painoa ja homma uuteen nousuun.

Aika paljon annetaan periksi, jos ekalla ei mee tota kutosta. Mutta tehdään niin kun on kirjoitettu, ei ruveta liikaa soveltaa...

Tämä ohje oli jossain toisessa threadissa:

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, niin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom