Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teettekö muita liikkeitä rinnalle viikossa kun vain tuon 2x6 penkillä?, eli haittaako jos ottaa vaikka kevyen 2-3x10 tuon lisäksi jonain päivänä viikossa?
toisena päivänä keveet vakiopainot(eli ei lisätä eikä vähennetä painoa) joilla nopeutta ja muuttaisin 3x10>>>>3x5. mutta ihan sama miten teet. itse tekisin noin.
progressio tulee maanantain reenissä. toinen reeni(3x5) nopeutta varten ja aina vakiopainot.
riippuu kuinka tiukka tuo 82,5 on. ois helpoimpi sanoa jos tietäis suht tiukan 6toiston setin, mutta mun mielestä joku 70-72,5 maksimissaan 75. olettaen että sulla tiukkana tulee lähemmäs 6x90kg. mun mielestä kannattaa sitten aallottaa niitä sarjoja tuossa 2x6 systeemissäkin eli tasaisesti lisäilee painoa ja sitten väliin kevyt viikko jonka jälkeen lähdetään hieman alempaaa tekeen taas pohjia. 4-5viikon välein pyrkii tekeen uuden sarja enkan jonka jälkeen aina kevennystä ja alusta
Nyt tulee pari hyhmää kymysystä..
Teettekö tuon 2x6 vain kerran viikossa vai kahdesti? Nostatteko aina painoja kun menee tuo sarja puhtaasti sen 2.5kg?
Oon nyt n. 6kk tehny 8x3:lla penkkiä ja huvittas vaan vaihdella vaikken kauheen kauaa tollakaan oo tehnyt..
Ruuvaako tama olkapaita liikaa ?
-Aina lisää 2.5kg kun menee 2x6
-Jos ensimmäinen sarja menee mutta toinen ei --> seuraavalla kerralla samat painot.
-Jos ensimmäisellä ei mene 6 toistoa -->seuraavalla kerralla 5kg vähemmän painoa ja homma uuteen nousuun.
2x6-systeemi:
Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.
Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.
Jos ekalla ei tule 6, niin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.
Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.
2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.
Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.