Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by kiesus
Niinpä, mutta jos toisessa sarjassa vitosen kohdalla tuntuu siltä, että kuudes ei enää nouse, yritetäänkö sitä silti? Vaiko jätetään se sarja siihen viiteen toistoon?

Voit sä ottaa sen viimeisen sitten pakkotoistona, mutta seuraavassa treenissä teet samalla painolla kunnes menee omana ne 2x6.

Originally posted by Mike
Voit sä ottaa sen viimeisen sitten pakkotoistona, mutta seuraavassa treenissä teet samalla painolla kunnes menee omana ne 2x6.

Juu tietty painoa lisää vasta kun omin voimin saa 2x6 :) Mutta asia tuli selväksi, ohjelman kannalta ei ole elämän ja kuoleman kysymys vaikka jättää sen viimeisen pakkotoiston tekemättä.

Mulla alkaa kohta masennus. Nousi tällä systeemillä suoraan sarjapainot tossa 2x6 92.5kg:sta --> 105 kg:hen(siis joka viikko 2.5kg lisää). Sitten viime viikolla kokeilin 2X6X107.5, niin nousi 5 toistoo ekalla ja 3 toisella. Nyt tänään tuli ekalla sarjalla kohtuu tiukasti se kutonen 105kg:lla, mutta toinen taas jäi vitoseks. Tämmönen pistää masentamaan, varsinkin kun oli niin ilosesti noi sarjapainot noussu tähän asti.
Kannattasko tässä jatkaa vielä samalla ohjelmalla vääntämistä ja kenties kattoa vähän apuliikkeitä uusiks, vai kokeilla jotain muuta systeemiä taas kuukaus-pari ja sitten taas tätä? :confused:

edit. pikku korjailua

Mike sanoi:
Ei se kokoajan lisää tuo, välillä mennään kuukausikin paikallaan.

Ei tuo eikä voi tuoda, muutenhan tässä joka jamppa penkkais sen 200 parin vuoden sisällä. Mutta hyvät nousujohteiset reenitä tällä saa systeemillä saa ja kehitystä on helppo mitata. Ja ainakin mulla tuntuu toimivan vaikka massaa treenilläni yritänkin kasvattaa.

Hyvin tuntuu toimivan... Teen kapeen penan ja tasapenan 2*6 meiningillä ja sekä ojentajille, että rinnalle yks apuliike 3*6-8. Muut 10-12 toiston sarjoissa. Kolme kertaa tehny ja ens kerralla jo toisen kerran rautaa lisää tankoon.

toimiikohan tuo 2x6 systeemi jos jako on :

ma jalat
ti ojentajat, hauikset
ke
to selkä
pe rinta, olkapäät

eli nuo ojentajien 2x6:set olisivat ennen rinnan 2x6:sia

Parannusehdotuksia otetaan vastaan

Taskuraha sanoi:
toimiikohan tuo 2x6 systeemi jos jako on :

ma jalat
ti ojentajat, hauikset
ke
to selkä
pe rinta, olkapäät

eli nuo ojentajien 2x6:set olisivat ennen rinnan 2x6:sia

Parannusehdotuksia otetaan vastaan

Jäähän siihen kuitenkin kolme päivää väliin, et jos ojentajat tuntuu palautuneen niin mikäs siinä, kokeilemalla se selviää.

Jomppa80 sanoi:
Mulla alkaa kohta masennus. Nousi tällä systeemillä suoraan sarjapainot tossa 2x6 92.5kg:sta --> 105 kg:hen(siis joka viikko 2.5kg lisää). Sitten viime viikolla kokeilin 2X6X107.5, niin nousi 5 toistoo ekalla ja 3 toisella. Nyt tänään tuli ekalla sarjalla kohtuu tiukasti se kutonen 105kg:lla, mutta toinen taas jäi vitoseks. Tämmönen pistää masentamaan, varsinkin kun oli niin ilosesti noi sarjapainot noussu tähän asti.
Kannattasko tässä jatkaa vielä samalla ohjelmalla vääntämistä ja kenties kattoa vähän apuliikkeitä uusiks, vai kokeilla jotain muuta systeemiä taas kuukaus-pari ja sitten taas tätä? :confused:

edit. pikku korjailua
Jos kehitys alkaa hidastua, niin eiköhän siinä kohtaa ole jo aika vaihtaa jotain ja/tai pitää kevyt viikko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuukkeli sanoi:
Jos kehitys alkaa hidastua, niin eiköhän siinä kohtaa ole jo aika vaihtaa jotain ja/tai pitää kevyt viikko.

Nope, samalla vain ja hyvä tulee. Ei kukaan voi kehittyä kokoajan, välillä mennään paikallaan, mutta ylöspäin suunta on. Tuossa ei ole ylikunto rassaamassa kehitystä.

Mulla on nyt 4 kpl 2x6 penkkireeniä takana 1. 2x6*75, 2. 2x6*77.5, 3. 5x80+6x75, 4. 2x6*80. Perskule sehän tuntuu toimivan!!! (Vaikka vasta 3 viikon kokemus takana, mainostanpa silti ;-) Ja noista pari reeniä on tehty pikkukrapulassa... Lisänä tossa rintareenissä mulla on tossa 3x8 vinopena ja 2x10 sellasta vipumaista laitetta.

KYSYMYS: Haittaako paljon jos testailen max-ykköstä? esim vaikkapa jonain lepopäivänä käyn kokeilemassa? Paljonko jengin maksimit on ja tämän hetkiset 2x6 sarjat? (Sorry jos on vanha aihe) Voin ittekin kalkuloida nääs tuosta tiedosta suunnilleen ykköseni..

Niin semmosta vaan että viime viikolla meni 2x6x70kg,tänään 2x6x72,5kg(todella tiukasti) niin lisäänkö silti ensi viikon treeniin painot 75kg?vaikka en usko että saan sillä yhtään kutosta?Nostanko sitten 75kg niin kauan ennenku menee 2x6 ja sitten taas lisää?sekö on ideana tässä sydeemissä.

Mä oon tehny kolme kertaa rinnalle:
-1vko 2*6*62,5kg
-2vko 1*6 & 1*5*65kg
-3vko 2*6*65kg

Ojentajille kaks kertaa
-1vko 2*6*55kg
-2vko 2*6*57*5kg
-3vko, tänään tekemään. Saa nähdä miten jaksaa, ku olin viikon kipeenä... :rolleyes:

Juzzi87 sanoi:
Niin semmosta vaan että viime viikolla meni 2x6x70kg,tänään 2x6x72,5kg(todella tiukasti) niin lisäänkö silti ensi viikon treeniin painot 75kg?vaikka en usko että saan sillä yhtään kutosta?Nostanko sitten 75kg niin kauan ennenku menee 2x6 ja sitten taas lisää?sekö on ideana tässä sydeemissä.

Joo laitat sen 75kg vaikka et saisikaan sillä yhtään kuutosta. ja sitten kun saat taas 2*6 75kg:lla niin lisäät sen 2.5kg.

Ite hinkannu jo 3vk 115kg:ssa ja nyt meni ensin 6 ja sitte räkänen 3 :jahas: olis varmaan pitäny pitää enemmän taukoa sarjojen välissä

Mulla on kans hinkannyt nyt vähän aikaa paikoillaan 115 kilossa, mutta johtunee myös tästä diestisä, silloinhan nyt harvemmin hirveitä nousuja tulee, 5 kiloo on jo tultu puolentoista kuukauden kanssa painossa alas.

kummajainen sanoi:
Miten maastavedon kanssa, 2,5 kg vai 5 kg korotukset? Miten porukka tekee?

Maasta en vetele tällä hetkellä, mutta kyykyssä kyllä tulee nostettua 5kg:lla jos on hyvät fvjiilarit. On meinaan sen verta "iso" liike.

kummajainen sanoi:
Miten maastavedon kanssa, 2,5 kg vai 5 kg korotukset? Miten porukka tekee?

Muusta porukasta en tiedä, mutta tässä aloittelevan voimailijan kokemuksia. Otin itse mavea samalla periaatteella kuin tämä penkin 2x6, mutta 3x4 sarjoilla 5kg korotuksin, koska usein on varoiteltu tekemästä kovin pitkää sarjaa mavessa, perusteluina tekniikan heikkeneminen sarjan pitkittyessä.

Noh, mavessa kuitenkin käy niin, että kun nostetaan maksimi(sarja)painoilla niin selkä väkisinkin pyöristyy, ainakin mulla. Ja kun tätä maksimirasitusta tulee about viikon välein, niin se on hieman liikaa, lievää oireilua ristiselässä oli havaittavissa.

Kyykkyä sen sijaan teen edelleen tällä systeemillä, ja hyvältä on tuntunut. Ehkä mavessakin voisi toimia jos maltti riittäisi lisäämään painoa vasta sitten kun sarjat menee läpi hyvällä tekniikalla, eli uudelleenmääritellä mitä maksimi(sarja)paino tarkoittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom