Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikuttaako seuraava ohjelman rakenne teistä järkevältä ?

Maanantai

Penkki: 2x6
Vinopenkki: 2x6-8 tanko
leuanveto lisäp.: 3x6-8
viparit sivuille: 3x10-12
viparit eteen: 3x8-10
takaolkapäät: 3x10-12
kiertäjäkalvosin

Keskiviikko:

Ylätalja: 3x8-10
kulmasoutu: 3x8-10
alatalja: 3x8-10
alaselkä: 3x8-12
kiertäjäkalvosin

Perjantai:

Kapea penkki: 2x6
ransk.punner.: 2x8
leuanveto vastaote: 3x6-8
hauis kp hammer: 3x8/keskitetty 2 viikon välein
hauis tangolla: 3x8 vastaote2vko/myötä2vko
Prässi 3x-8-12
Kyykky3x8-12
Pohkeet 3x8
kiertäjäkalvosin

pidemmän päälle ojentajat ei tuu palautuun täyteen iskuun ajateltuna maanantain penkkiä. muuten en jaksa kommentoida ohjelmaa mitenkään :)

Vaikuttaako seuraava ohjelman rakenne teistä järkevältä ?

Maanantai

Penkki: 2x6
Vinopenkki: 2x6-8 tanko
leuanveto lisäp.: 3x6-8
viparit sivuille: 3x10-12
viparit eteen: 3x8-10
takaolkapäät: 3x10-12
kiertäjäkalvosin

Keskiviikko:

Ylätalja: 3x8-10
kulmasoutu: 3x8-10
alatalja: 3x8-10
alaselkä: 3x8-12
kiertäjäkalvosin

Perjantai:

Kapea penkki: 2x6
ransk.punner.: 2x8
leuanveto vastaote: 3x6-8
hauis kp hammer: 3x8/keskitetty 2 viikon välein
hauis tangolla: 3x8 vastaote2vko/myötä2vko
Prässi 3x-8-12
Kyykky3x8-12
Pohkeet 3x8
kiertäjäkalvosin

Miks noita leukoja on siellä täällä? Jos ei oo tarkotus saada leukamaksimia äkkiä ylös niin ota ma siinä kohtaa vaikka kolmas rintaliike. Olkapäilleki vedät kolme liikettä.

Paremmin ne leuat tuohon keskiviikon treeniin sopii. Vaikuttas muutenki selvästi keveimmältä päivältä, ehkä voisit treenata hauiksen tässä selän yhteydessä?

Perjantaissaki noi leuat kummittelee. Lieneekö selkä palautunu keskiviikosta? Jalkatreeni tarvii korjausta. Varsinaiset reisiliikkeet (ojennukset, koukistukset) puuttuu kokonaan. Lisää ne tohon ja tee prässi ja kyykky vuoroviikoin. Sen jälkeen perjantai alkaaki olla niin raskas, että hauis on pakko siirtää keskiviikolle. Tuosta neutraalin mainitsemasta ongelmasta pääsisit ku tekisit ojentajat kans ma. Ja tadaa, kasassa onki aika perinteinen kolmijako. :D

Niin ja kiertäjäkalvosimista en mitään ymmärrä, mut onko tarpeellista tehä niitä joka treenissä? Joku vamma taustalla? Nää nyt tuli tuosta ekaks mieleen, älä ota absoluuttisina totuuksina. :)

Milloin kannattaa aloittaa hieman matalammilla painoilla nostamaan penkkiä 2x6 -systeemissä? Eli kuinka monta kertaa jaksaa junnata jossain samassa painossa.

Olen kärsimätön, 4 kertaa sama paino 5 kertaa ylös molemmissa sarjoissa, alkaa jo keittää :david:
Aina sitä kuitenkin toivoo, että jos sitten ensi kerralla menisi 6...

Milloin kannattaa aloittaa hieman matalammilla painoilla nostamaan penkkiä 2x6 -systeemissä? Eli kuinka monta kertaa jaksaa junnata jossain samassa painossa.

Olen kärsimätön, 4 kertaa sama paino 5 kertaa ylös molemmissa sarjoissa, alkaa jo keittää :david:

Itse ottasin tossa kohtaa jo takapakkia sen 5-10 kg. Joku kolme kertaa voisi olla aika hyvä määrä, eli jos kolmannella kerralla nouse niin sitten pakitellaan.

EDIT: Mike ei alkuperäisessä ideassa tästä puhunut, mutta mulla ei ainakaan tule mitään jos yritän vaan väkisin runnoa viikkotolkulla samaa rautaa. Käy lisäksi jo päänkin päälle niinapljon, että alkaa koko penkkaaminen vituttamaan.

Tarkotushan on ottaa painoa pois tokaan sarjaan jos eka sarja ei mene. Jos toinenkaan sarja ei mene, niin ensi kerralle otetaan vähemmän painoa.

En nyt muista paljon sitä painoa piti ottaa pois, mutta veikkaan 5kg.

Eli... ensin oot saanu esim 70x5, 65x5. Sitten 65x5 60x5. 60x5 55x5. Ja neljäs kerta 55x5 50x5? Veikkaanpa, että oot tehny vituiks, eli oot yrittäny samalla painolla tokaa sarjaa, etkä oo pudotellu painoja ees alkuperäsen suunnitelman mukaan. 70x5, 70x5. 70x5, 70x5 jne..

EDIT: Mike ei alkuperäisessä ideassa tästä puhunut, mutta mulla ei ainakaan tule mitään jos yritän vaan väkisin runnoa viikkotolkulla samaa rautaa. Käy lisäksi jo päänkin päälle niinapljon, että alkaa koko penkkaaminen vituttamaan.

Tuttu ilmiö täälläkin, se vitutus alkaa kertaantua jo lopulta menee joka kerta koko päivä ihan perseelleen kun salilla tökkii.
Hermostokin tykkää kyttyrää jatkuvista hitaista ja väkinäisistä nostoista.

Itse keventäisin sen 10kg, ja siitä 5kg välietapilla siten että kolmannessa treenissä oltaisiin taas takaisin siinä raudassa mikä nyt jumittaa.

Itse keventäisin sen 10kg, ja siitä 5kg välietapilla siten että kolmannessa treenissä oltaisiin taas takaisin siinä raudassa mikä nyt jumittaa.

mun mielestä liian nopeaa lisäystä. sama on edessä liian nopeesti. rauhassa vaan se 2,5kg lisää ja aina kun selvästi jumii niin taas alaspäin.

Semmosta kysyisin että kun on tuo ojentaja päivä ja siinä tehdään kapea penkki 2x6 ja ranskalainen 2x8, niin tehdäänkö kapea penkki samalla systeemillä kuin normaalipenkki eli aina lisätään painoa kun menee 2x6?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Semmosta kysyisin että kun on tuo ojentaja päivä ja siinä tehdään kapea penkki 2x6 ja ranskalainen 2x8, niin tehdäänkö kapea penkki samalla systeemillä kuin normaalipenkki eli aina lisätään painoa kun menee 2x6?

Jep, sama systemi kapeassakin.

kokeillaas!! 10.10.2006
itse kokeilen tälläistä
ma tai tiistai (ryyppääminen siirtää aina päivällä) 2x6 normi ja 2x10 käsipainoilla
to tai pe 2x6 kapea ja 2x10 ranskalaisia
ja molempina päivinä kiertäjäkalvoset ja takaolkapäät kevyesti
lämmittelyssä otan aina penkki maksimin ska saan ladattua sen jälkeen paremmin toistoihin
lähtökohdat 2kk sitte normi penkki 2x6 85kilol
tällä hetkellä 2x6 77.5kilol !!!! eli alkuun saattaa olla nousu ehkä rajumpaa...koska olen ollut vähän aikaa sitte paremmassa kunnossa
tavoite jouluksi 2x6x90 ja oma paino 60>65
voiko muuten jos ottaa ekan helpon kutosen niin laittaa 2,5kiloo lisää vai vasta ensi kerralla

voiko muuten jos ottaa ekan helpon kutosen niin laittaa 2,5kiloo lisää vai vasta ensi kerralla

No itellä ainakin on tapana tehdä varmuuden vuoksi se toinenkin kutonen ;) . Ei se välttämättä mene yhtä hyvin kuin eka sarja. Sitte ku molemmat kutoset menee niin sitten 2,5 lissää. Toki jos on naurettavan kevyen tuntunen niin voi heittää sarjojen välissäkin, esim. vaikka jos testailet sopivaa harjoituspainoa.

No itellä ainakin on tapana tehdä varmuuden vuoksi se toinenkin kutonen ;) . Ei se välttämättä mene yhtä hyvin kuin eka sarja. Sitte ku molemmat kutoset menee niin sitten 2,5 lissää. Toki jos on naurettavan kevyen tuntunen niin voi heittää sarjojen välissäkin, esim. vaikka jos testailet sopivaa harjoituspainoa.

lähinnä kun joskus on vaa hyviä päiviä jolloin vaan pompsahtaa niin tekeekö samantien vai säästääkö seuraavaan kertaan koska täällä on puhuttu paljon pitkäjänteisyydestä ja maltista...

lähinnä kun joskus on vaa hyviä päiviä jolloin vaan pompsahtaa niin tekeekö samantien vai säästääkö seuraavaan kertaan koska täällä on puhuttu paljon pitkäjänteisyydestä ja maltista...

No sitten säästät intos ja painonlisäyksen ensi treeniin. Ole onnellinen hyvin sujuneista treeneistä sitten :thumbs:

Millasilla painoilla mun pitäs tehä noita sarjoja Tossa ISO Miken ohjelmassa ku mun penkki maximi on 57kg?

80% 57:stä on n.45, tee sillä tai jos on liian raskasta niin 40kg ois sopeva. Muistaakseni ite muinoin veivasin 40 sarjaa ja maksimi oli jotain tuota luokkaa. :offtopic: olenko minä ainoa joka näihin vastaa? en tiedä kuinka hyödyllistä on aloittelijan vastata aloittelijalle..No, toivottavasti on jotain iloa näistä kommenteista.

noilla painoilla tekisin enemmän kyllä penkkiä jotta sen kanssaa pääsee kunnolla sinuiksi. esim 5x5 vois olla ihan hyvä muutamien kuukausien ajan. esiemerkiksi nekkari vois aloittaa näin: 5x25kg. 5x30kg. 5x35kg. 5x40kg ja 5x42.5kg. ja suraavalla viikolla esimerkiksi 5x5x35kg ja seuraavalla 5x30. 5x32.5. 5x35. 5x37.5 ja 5x42.5. mielikuvitusta vaan peliin. sitten aina päivästä riippuen tuo viimeinen vitonen voi olla vaikka 45kg tai 47.5 jne... sitä myöden kun voimat karttuu, mutta ei lähellekään joka kerta nousta liian ylös painoissa vaan esimerkiksi joka 3viikko otetaan tiukkana tuo viimeinen vitonen. ton tyylinen vois olla ihan hyvä.

Back
Ylös Bottom