Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Bodailun kannalta se nyt on hyvin pitkälti aivan sama tehdäänkö penkkiä 2x6, vai tehdäänkö ollenkaan. Ja tuo 2x6 ei ole mikään ohjelma, ei vaikka siihen kuinka tekisi ne lattiapenkit aina 3 päivän päästä. Ohjelma on kokonaisvaltainen harjoitussuunnitelma, joka on parhaimmillaan hyvinkin henkilökohtainen ja harjoittelijan ominaisuuden ja tavoitteet huomioon ottava.

-edit

arnold1987 sanoi:
Joten onko teidän mielestänne ohjelmalla eroa jos tavoitteet on erilaiset vaikka kumpikin haluaa voimaa lisää? Kumpaa toi 2*6 on enemmän. Vaihtoehto 1 vai 2 arvon jylli81 vai mikä se oli?

En ole Jylli, mutta IMO ei itseasiassa kumpikaan. Fiksumpaa olisi päättää kumpaa haluaa kehittää, ja jos molempia, niin jaksottaa harjoittelua vaihdellen painotusta.

Systeemistähän tässä useimmat puhuukin, ei mistään ohjelmasta. Systeemi tuo on penkille tai muille liikkeille, paljon parempi IMO kuin fiilispumppailu.

Sepsis sanoi:
Bodailun kannalta se nyt on hyvin pitkälti aivan sama tehdäänkö penkkiä 2x6, vai tehdäänkö ollenkaan. Ja tuo 2x6 ei ole mikään ohjelma, ei vaikka siihen kuinka tekisi ne lattiapenkit aina 3 päivän päästä. Ohjelma on kokonaisvaltainen harjoitussuunnitelma, joka on parhaimmillaan hyvinkin henkilökohtainen ja harjoittelijan ominaisuuden ja tavoitteet huomioon ottava.
Kyllähän tuota ohjelmaksi voi sanoa. Kovin monotoninenhan tuo tosin on. Mutta jokatapauksessa ihan perustoimiva. Ei ehkä paras muttei kyllä huonoinkaan.

Taas on hyviä ajatuksia tullut. Miken ajatuksella voisi joskus kokeilla vaikka vipareissa rinnalle tuota juttuja.

Pääasiahan on se että harjoittelu on progressiivista ja kukin tekee sen omalla tavallaan.

arnold1987 sanoi:
Niin niin. Sie oot Voiman-ostaja ja mie en. Siksi tää onkin mielenkiintoinen keskustelu. Kumpa tää ohjelma on MIKEN mielestä 1)voimanosto painotusta kehonrakentajille? 2)kehonrakennuspainotusta voimanostajalle?

Ei tää 2*6 mun mielestä mikään voimanostoohjelma ole. Tässä ei jätetä mitään vajaaksi vaan tuupataan 2 sarjaa ja koitetaan saada sillä 2 kutosen sarjaa. Toki eka jää vähän vajaaksi jos toisen viimenen on ihan sika tiukka.

Nää Westsiden ja muiden nostojutut on sitten eri asia. Mie katselin tätä juttua nyt vain Powerbuilderin näkökannalta.

Toisaalta taas Jylli81 taitaa myös olla pakkiksen lihaksikkaimpia natuja. Vitullisen kokoinen kaveri livenä. Kyllä ne lihat kasvavat myös voimanosto-ohjelmilla.

arnold1987 sanoi:
Kehittyykö sulla tulokset ja lihas sillain että teet tänään kevyen (noin2-4varastossa) 10 toiston sarjan 60 kilolla ja seuraavalla kerralla taas sen kevyen mutta oho tulikin 65 kilolla ja -> lopulta on kevyt 10*100 jossain liikkeessä ja taas 2-4 toistoa varastossa. Vai?

Mulla on periaate se että joka treenissä tehdään enkat. Jos ei rauta liiku niin levätään tai vaihdetaan liikettä ja aloitetaan sen rakentaminen taas vähän alempaa. Mitä järkeä on jauhaa vielä 2-3 sarjaa päälle kun lihas on jo saanut tarpeeksi rasitusta kasvaakseen? ja jos tekee 3-4 sarjaa samalla painolla niin miksi jättää sitä sarjaa kesken?

Siksi jättää kesken, että harvalla maksimaalinen voima kehityy yhdellä sarjalla failureen tehtynä .. aivan, kuin 100m:n juoksija tekisi treeninään vain yhden vedon aivan täysillä, tai 10km:n juoksija juoksisi treeninään, vain 30 min niin, että jalat putoaa alta. Edes Mike Menzerit ja Dorian Yatesit eivät aina treenanneet vain 1-2 sarjaa loppuun saakka (ja kumpikin käytti aika tavalla roisteria). Suurin osa voimanostajista on paljon lihaksikkaampia, kuin keskimääräinen salibodari, lihas kasvaa heillä, vaikka he eivät ensisijaisesti edes yritä kasvattaa lihasta.

Nyt kun teen tätä 2*6 osalle kropasta niin hyvin on pyörinyt. Sopii hyvin tähän mun metodiin ainakin vaihteluna. Ja eikös se Hulkkikin tän tyyppistä kokeillu juuri sen DC:n jälkeen?

Mutta turha tästä on tapella. Monesti vain juuri toi "ravinnepuoli" ratkaisee miten voi treenata. Mulle ei vain sovi hirveen suurisarjainen ohjelma. Yksinkertainen on kaunista.

Hulkki on niitä harvoja tyyppejä, joita ei voimailutulokset kiinnosta, mutta rauta nousee kiitettävään tahtiin. Hänenkaltaisensa "hermostofriikki" sai uskomattomia voimankasvuja DoggCrapp-treenilläkin, tehden sarjan tai kaksi failureen. (Hulkki sen sijaan vaihtaisi 300kg:n maastanostotuloksen (sen hän saisi kevyesti, jos vuoden treenaisi puhtaasti voimanostotreeniä) 2cm paksumpiin etureisiin:D !)

Ootko edes kokeillut tehdä 3-4 sarjaa jättäen hieman pelivaraa?

Big Evil sanoi:
Toisaalta taas Jylli81 taitaa myös olla pakkiksen lihaksikkaimpia natuja. Vitullisen kokoinen kaveri livenä. Kyllä ne lihat kasvavat myös voimanosto-ohjelmilla.

Tästä on turha ruveta kinaamaan. Ketäs muita natuja täällä on? Tää on ihan toivoton keskusteluaihe. Miekin tiedän yhden vahvan natun ja sitäkään ei normaalistikaan kukaan usko jos näkee. Mutta elämä on.

Ja tohon että useammalla sarjalla niin. Oon miekin tehny erilaisia penkkiohjelmia missä on ollut toistoskaalat 1-8 ja aina treenissä tietty määrä sarjoja, mutta ne on aina ollu kaikki maksimaalisia. Ja ihan hyvin se ohjelma on muillekin tuonu voimia lisää.

Mie oon vain sen verran tonne heavyyn päin kääntynyt että en oikein noteeraa 20 keskenjätettyä sarjaa.

Ja mitä 100m juoksijaan tulee niin se ei saakaan kehoa loppuun vedettyä yhdellä 100m vedolla, mutta rintalihakset saa vedettyä loppuun 2 liikkeellä ja kummassakin 1 sarja.

Voin olla väärässäkin. Pyydän apua sitten kun en enää kehity. Mutta tää Miken systeemi on nyt mulle se vaihtelu, jossa olen jo tehnyt myönnytyksiä tähän omaa juttuuni verrattuna.

Olen minä tehnyt jonkin verran myös sillain että 3 sarjaakin liiketä kohti kovaa, mutta sarjat on jääny kesken vain sen verra että ei ole uskaltanut enää tehdä kun ei ole varmistajaa. (hyvä keskustelu on ollut)

Mike sanoi:
Hyvin tuo systeemi apuliikkeineen lihaakin tuo. Raskaat venytykset ovat tärkeitä rintalihasten kehityksessä.

Mihin apuliikkeisiin tai kakkosliikkeisiin oot tota käyttänyt?

arnold1987 sanoi:
Mihin apuliikkeisiin tai kakkosliikkeisiin oot tota käyttänyt?
Ei tuossa ollut kyse siitä, että Mike olisi käyttänyt tuota 2*6 -systeemiään apuliikkeiden kehittämiseen, vaan että se penkissä toteutettuna olisi apuliikkeineen tuonut hyvin hänelle rintaan lihaa.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että jatkat noin treenaamista niin kauan, kun se toimii. Niinhän se kannattaa tehdäkin. Mutta ainakaan itselläni tuollainen systeemi ihan puhtaasti tämän threadin mukaan toteutettuna ei toimi kovin pitkään. Kun seinä tulee vastaan kunnolla, niin siitä ei minun hermostollani sitten ainakaan mennä läpi vain sillä, että yritetään täysillä joka treenissä tehdä ne kutoset, kunnes ne tulevat. Tämä ukko menee noilla failureen asti tehdyillä sarjoilla niin nopeasti jumiin ja alkaa vähän ajan päästä altistua loukkaantumisille(joita on tullut koettua varsinkin penkissä ihan riittävästi) sen verran helposti, ettei tuossa ole omalla kohdallani vain järkeä.

Toisaalta tuo sinun tapasi soveltaa(eli että kevennät vähän, kun alkaa kovasti jumia tai vaihdat liikettä) tuota Miken 2*6-systeemiä kyllä poikkeaakin tuosta alkuperäisestä sen verran, että se voi lihasten kasvatuksessa hyvin toimiakin. Itselläni taas lajin takia ei oikein palvele tarkoitustaan se, että vaihtaisin välillä moneksi viikoksi penkin esimerkiksi vinopenkkiin ja tekisin sitä, kunnes sekin taas alkaisi jumia, koska tavoitteena on saada juuri penkistä nostettua sääntöjen mukaan niin paljon rautaa, kuin mahdollista eikä olisi järkeä olla pitkiä aikoja kokonaan tekemättä penkkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis en mie tota 2*6 systeemiä ole sillain kokeillu. Vaan yleensä. Täysillä kunnes seinä tulee vastaan. Tulevaisuus näyttää tuleeo sellainen vastaa tuolla Miken ohjelmalla.

Mä ainaki vedän kaikki sarjat aina ihan loppuun asti ja hyvin on tullu voimaa ja massaa. Mun mielestä ei oo vaan mitään järkee jättää sarjaa kesken.

Vikingpower_ sanoi:
Mä ainaki vedän kaikki sarjat aina ihan loppuun asti ja hyvin on tullu voimaa ja massaa. Mun mielestä ei oo vaan mitään järkee jättää sarjaa kesken.

sun mielipide ku ei paljoa tässä asiassa paina. jos voimaa haluaa, niin ne toistot on vähän pakko jättää varastoon.

Miten 2x6 toimii liikkeissä kyykky, mave, leuanveto/ylätalja, kulmasoutu, pystypunnerrus?

2x6 ylätaljassa kalskahtaa mun korvaa oudolta, ainakin jos reenaa useampi jakosella ohjelmalla, ite tekisin siinä ainakin 5 sarjaa per kerta. IMO.

Mä käyttäisin 2x6:sta vain maveen, kyykkyyn ja penkkiin. Jos nyt edes treenaisin massahakuisesti.

Siksi jättää kesken, että harvalla maksimaalinen voima kehityy yhdellä sarjalla failureen tehtynä .. aivan, kuin 100m:n juoksija tekisi treeninään vain yhden vedon aivan täysillä, tai 10km:n juoksija juoksisi treeninään, vain 30 min niin, että jalat putoaa alta. Edes Mike Menzerit ja Dorian Yatesit eivät aina treenanneet vain 1-2 sarjaa loppuun saakka (ja kumpikin käytti aika tavalla roisteria). Suurin osa voimanostajista on paljon lihaksikkaampia, kuin keskimääräinen salibodari, lihas kasvaa heillä, vaikka he eivät ensisijaisesti edes yritä kasvattaa lihasta.

Hulkki on niitä harvoja tyyppejä, joita ei voimailutulokset kiinnosta, mutta rauta nousee kiitettävään tahtiin. Hänenkaltaisensa "hermostofriikki" sai uskomattomia voimankasvuja DoggCrapp-treenilläkin, tehden sarjan tai kaksi failureen. (Hulkki sen sijaan vaihtaisi 300kg:n maastanostotuloksen (sen hän saisi kevyesti, jos vuoden treenaisi puhtaasti voimanostotreeniä) 2cm paksumpiin etureisiin:D !)

Ootko edes kokeillut tehdä 3-4 sarjaa jättäen hieman pelivaraa?

Kehonrakentaja periaatteessa tavoittelee voima/kestävyyttä, joten maksimivoima kun nousee niin samalla saadaan isommat raudat voimakestävyystreeneihin.

Hulkki varmasti saisi 300 kg maasta, kun ottaisi kaikki toistot maasta ja tekisi lyhyempää sarjaa(ja tästä olisi fysikkallekin hyötyä:D).

strong joskus muinoin totesi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=92019&postcount=32

strong sanoi:
Vanhanaikaisissa enemmän raakaan voimaan painottuvissa voimanoston MM-kisoissa samanarvoisilla varusteilla Bill Kazmaieriakin enemmän totaalia nostanut Gerrit Badenhorst kertoo hyviä vinkkejä. Tärkeää on vetää kaikki sarjat kuin ykkönenkin, eli joka toisto pysäytyksestä. Kohtalaisesti volyymia, joka veto vedetään täysillä kuin olisi maksimi kyseessä ja sitten herkistellään jakson loppuun ykkösrauta irti. Päälle osatoistoja räkistä ja sjmv että saadaan voimaa joka "kohtaan" maastavetoon.4x3 tai 5x3 on molemmat hyviä ja tietysti kaikki pitää vetää lattiasta kuin ykkönenkin. Siitä sitten eteenpäin toistoja pudottamalla.

Kannattaa ehkä kokeilla nyt maksimi että näkee missä mennään ja sitten tehdä vaikkapa 2-3 kuukautta työtä ja sitten uudestaan maksimi. Sitten näkee miten on kehitytty.

Tekemällä 2x5-8 sarjoja pysäyttämättä lattiassa ei kyllä saa ykköstä paranemaan oikein millään, mutta selän saa kyllä hyvin ylikuntoon.

Maastaveto kannattaa siis ottaa voimaliikkeenä ja aina nostaa kuollutta rautaa, eikä jättää tankoa killumana ilmaan.

Hulkin trapsit/yläselkä/alaselkä kasvaisi varmasti näistä lyhyemmistä sarjoista, kun se mave kohoaisi sinne 300 kg paikkeille:D.

Edit: Tässä miettii silti, miten kova paikka Hulkille olisi treenata maastavetoa voimatyyliin, kun vakaasti kehonrakentajaksi julistautuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom