Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla toimii, vaikka menenkin aloittelija-kategoriaan.

Tausta

- 28 vuotiaana herätys ja saliuran aloitus. Penkkimaksimi 35kg :D
- n. 1,5 vuoden ohjelmattoman hinkkauksen jälkeen maksimi 80kg
- Sairastelua, ihme vammoja, motivaatio vituilleen --> yli vuoden tauko
- Maaliskuussa aloitin uudestaan. Maksimi n. 60kg. Päätin tehdä 2x6 systeemillä.
- Nyt menee 2x6x95kg, eikä vielä tunnu hidastuvan.

Teen muuten perus 4 jakosta, jossa penkki aina ma-aamuisin ja joka toinen viikko on saanut laittaa lisää.

Näin jatketaan vielä kolme viikkoa. Sitten matkoille pariksi viikoksi, jonka jälkeen ehkä hst:tä ja aerobista ihan kiristysmielessä..

RRKalle sanoi:
Mike: En mä täällä mitään antipatiaa näe, ehkä hiukan kiukustumista noihin sun täysin mitäänsisältämättömiin vastauksiin, sekä sitä että pidät itseäsi alan kuin alan guruna, vaikka monelle paistaa ihan selkeä tiedon ja kokemuksen puute monista voimailun ihan perusasioista, oli treenikokemusta tai reiden ympärystä kuinka paljon tahansa.
Guruja tässä maassa vilisee ihan riittämiin joka nurkalla. Kaikkihan pitävät itseään bodauksen ja voimanoston guruina heti muutaman vuoden treenattuaan tai vaikkei minkäänlaista kisakokemusta ikinä olisikaan. Kuinkahan monta kertaa on joutunut vänkäämään jostain "niin mutkun mikset syö näin ja näin ja tee dietillä näin ja näin " , "mikset treenaa näin ja näin niin kehittyisit nopeammin/paremmin/whatever".. ja todella fiksut jättävätkin sen vänkäämisen omaan arvoonsa ja kääntävät selkänsä ajoissa. :)
Mikan en ole tiennyt itseään guruna koskaan pitäneen (ihme homma jos tää guruilu on meikäläiseltä mennyt aivan ohi vaikka aikalailla on tekemisissä oltu).

Vahvat mielipiteet on eriasia kuin itsensä jalustalle nostaminen.
Ja niinkuin on tuotu esiin, tämä systeemi ,on muokattu ja lähtöisin joltain aivan toiselta henkilöltä alunperin. Mike ei kai ole alunperin väittänyt keksineensä jotain "miken 2x6 systeemiä" :rolleyes: ?

Vois alkaa taas penkkaamaan 2x6:lla.

Salitreeni alotettiin aikoinaan n. 50kg maksimista joka saatiin 2x6 systeemillä 100kg korville. Sitten 5x5 systeemillä 110kg. Nyt maksimi varmaan jossain 100kg kieppeillä. Viime treenissä tehtiin penkkiä sarja 8x82,5kg.
Katotaan nyt kun on kesä aikaa jumppailla kunnolla, mihin tällä systeemillä pääsee. Kesän loppuun 120kg+ penkistä niin oisin tyytyväinen :rolleyes:

Pyranha sanoi:
Meneehän se, toisaalta onko RRKalle kovasti väärässä, sitä en tiedä.
Ja omakin kokemukseni ohjelmastasi täältä ketjusta löytyy, harmillisen lyhyeksi jäi :(
kunka kauan jumitti kun heitit jo kirveen kaivoon? se on selvää että kun tiukkaa settiä tehdään, että tulokset jumii. ei siitä kannattais kuitenkaan lannistua, vaan jatkaa menemään vaan. itsekin olen tätä systeemiä kritisoinut, mutta voin sanoa että turhaan. sen takia silloin aikoinaan kritisoin koska tein rosentti ohjelmalla ja se toimi silloin hyvin. totuus kuitenkin oli että kun pitkään sillä tein, niin jotain mystistä tapahtui(johtui osaksi myös hst reenistä ym ihme kikkailuista) ja penkki tulos ROMAHTI. sitten muutin reeniäni ja palasin juurilleni, en tee 2x6, mutta kuitenkin aina 1sarja loppuun asti ja muutama satsi keveemmin ja hyvin toimi ja kiitos kuuluu nimenomaan sille yhdelle kovalle sarjalle. tulee tuossakin jumimisia ja rajuja heittoja, mutta meikäläisellé tollanen sopii paremmin kuin rosentti ohjelmat. se olisi vain pitänyt aina älytä, niin olis jo paljon pidemmällä. 1,5v meni ennenkuin tajus että reenaan itelle sopimattomalla tyylillä, olisi pitänyt jatkaa sillä tyylillä mikä oli toiminut jo aiemminkin. sanoisin että useimmille tuo 2x6 toimii tiettyyn rajaan asti ja se on tod hyvä systeemi. oikein naurattaaa välillä lukea kun täällä hifistellään reenien kanssa jo viimesen päälle jollain 150 penkki tuloksilla(ketään dissaamatta, kova tulos sekin on tyypistä riippuen:piis: ). perus reenillä kunnon pohjat ja sitten hifistellään kun halutaan ottaaa koneesta kaikki irti. sitä mieltä minä olen:rock:

neutraali sanoi:
kunka kauan jumitti kun heitit jo kirveen kaivoon?

Tarkistelin muistiinpanoista, 3 viikkoa nousi sarjapainot 2.5kg joka kerralla, 4. viikolla seisahti ja viikot 5&6 romahti sitten ihan totaalisesti ja jouduin palaamaan aloituspainoihin. :eek:
Tämä saattoi khyvinkin olla sen ansiota että olin -500KCal dietillä ja jotain vain meni totaalisen pieleen.

Nykyisin teen 2 jakoista ohjelmaa 4 päivän kierrolla. Penkki tulee siis 4 päivän välein 2*6 ja päälle dippiä 2*8-10. Sarjat ovat suoria ilman hengähtelyjä vimeisten toistojen välillä, eli ihan loppuun en puserra. Tuntuisi ainakin toimivan, hitaasti mutta varmasti. Jospa loppukesästä olisi 110 nuo sarjapainot. :rolleyes:

syksyllä bulkille palatessa kokeiluun menee ensin HST ja sen perään 3-jakoinen jossa Miken penkkisysteemi !

juu, dietillä ei välttämättä mikään ohjelma kovin hyvin toimi :). tosin nopeasti olet kyllä luovuttanutkin. tsemppiä reeniin, kyllä ne sarjapainot on sen 110kg loppukesästä kun päätät vaan niin :thumbs:

2x6:lla nousi alle vuosi sitten joissakin viikoissa penkkiykkönen 115kg-->127,5kg.
Sitten oli treenitaukoa, ja nyt ajatuksena olisi hinkata ainakin loppuvuosi 2x6:lla.
Itse tykkään tuosta, kun on mukava pistää joka penkkisessiossa kaiken peliin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
perus reenillä kunnon pohjat ja sitten hifistellään kun halutaan ottaaa koneesta kaikki irti. sitä mieltä minä olen:rock:

Mutta voidaanko tuota 2x6 pitää perustreeninä, jolla saadaan penkkii kova pohja? Todella vähän työtä, vähän toistoja ja pieni kokonaistyömäärä.

Itse pitäsin peruskuntokauden pohjatreeninä mielummin jotain volyymipainoitteista progressiota, jossa se volyymi todella nousee merkittävästi ja samalla oikeasti saadaan rakennettua sitä pohjaa maksimikautta varten. IMO

Jaa-a. Tästäkin on olemassa niin monta variaatiota. Mulle on tärkeintä että sarjapainot nousee progressiivisesti, joten käikki systeemit jolla tähän päästään niin on ihan ok. Mun mielestä paras kehitys saadaan ohjelmilla joissa on pieni volyymi ja silti pystytään nostamaan sarjapainoja. Kaikki sen minimivälttämättömän ylimenevät rasittaa vain kehoa turhaan ja heikentää palautumiskykyä. Siksi toi 2*6 on mulle ainakin hyvä vaihtoehto sille 1 sarja täysillä metodille jota normaalisti käytän.

Sepsis sanoi:
Mutta voidaanko tuota 2x6 pitää perustreeninä, jolla saadaan penkkii kova pohja? Todella vähän työtä, vähän toistoja ja pieni kokonaistyömäärä.

Itse pitäsin peruskuntokauden pohjatreeninä mielummin jotain volyymipainoitteista progressiota, jossa se volyymi todella nousee merkittävästi ja samalla oikeasti saadaan rakennettua sitä pohjaa maksimikautta varten. IMO
rintareeniin kuuluu muutakin kuin penkki. 2x6 on penkissä perusreeniä..

arnold1987 sanoi:
... Mun mielestä paras kehitys saadaan ohjelmilla joissa on pieni volyymi ja silti pystytään nostamaan sarjapainoja. Kaikki sen minimivälttämättömän ylimenevät rasittaa vain kehoa turhaan ja heikentää palautumiskykyä...

Kyllä se vaihtelun tärkeys vielä tulee eteen. Ja runsasvolyymisen treenin hyödyllisyyskin.

Mikkis sanoi:
Kyllä se vaihtelun tärkeys vielä tulee eteen. Ja runsasvolyymisen treenin hyödyllisyyskin.

Juu vaihtelun kyllä. Runsasvolyymisen treenin hyödyllisyys, joka on?

Jos nyt saisin vaika tehtyä kyykyssä 10*180 ja päälle 10*160 ok.
Otan volyyminä 4*10 samalla painolla pienillä tauoilla ja painot on 120kg...so?

Rasitusta tulee enemmän jne mutta mutta....;)

arnold1987 sanoi:
Juu vaihtelun kyllä. Runsasvolyymisen treenin hyödyllisyys, joka on?

Jos nyt saisin vaika tehtyä kyykyssä 10*180 ja päälle 10*160 ok.
Otan volyyminä 4*10 samalla painolla pienillä tauoilla ja painot on 120kg...so?

Rasitusta tulee enemmän jne mutta mutta....;)

höpö höpö. toi esimerkki ei korreloi käytännön kanssa mitenkään. tietäisit sen, jos kyykkäisit 10x180.

hyvä lähtökohta on esim. tämä: 5-maksimista 93 prosentilla voi tehdä about 5x5 (olettaen, että molemmat tehdään hyvän lämpän jälkeen). vaikka sun esimerkki on enempi voimakestävyyttä, niin silti joku 160 kiloa olisi parempi arvio kuin 120 tohon 4x10:een.

mitä tulee runsaan volyymin hyödyllisyyteen, niin se on aika kiistaton: tekniikka paranee, oleelliset lihakset vahvistuvat hyvässä suhteessa ja sillä luodaan peruskunnon kivijalka, jonka päälle aletaan rakentelemaan sitä herkkää juhannussalkoa.

mitettikääs vaihteeksi näin: kuinka monessa lajissa harjoitellaan kilpailusuoritusta 2x6 toistoa kerran viikossa?

puhutaanko tässä nyt bodauksen vai voimanoston kannalta? osa tuntuu puhuvan vain voimanostosta ja osa bodauksesta.. sanoisin, että turhaa väittelyä

pevelius sanoi:
höpö höpö. toi esimerkki ei korreloi käytännön kanssa mitenkään. tietäisit sen, jos kyykkäisit 10x180.

hyvä lähtökohta on esim. tämä: 5-maksimista 93 prosentilla voi tehdä about 5x5 (olettaen, että molemmat tehdään hyvän lämpän jälkeen). vaikka sun esimerkki on enempi voimakestävyyttä, niin silti joku 160 kiloa olisi parempi arvio kuin 120 tohon 4x10:een.

mitettikääs vaihteeksi näin: kuinka monessa lajissa harjoitellaan kilpailusuoritusta 2x6 toistoa kerran viikossa?

Toveri on voimanostomiehiä. Mie oon Powerbuildaaja. Elämä on. Tottakai noi 5*5 on ihan ok ja vaihtelun vuoksi oon tehny mm. näin...ekaksi kun nostan treenirautoja niin vaikka 3-4*5 sillä painolla ja seuraavassa vasta max sarjayritys jne.

Mutta toi että 10*180 ja 4*10*160 niin hyvää päivää vain. 10*160 oon ottanut, ja voin sanoa että se sarjakestävyys ei ole parhain mahdollinen.

Ja kuten tuossa totesin niin toi 2*6 on hyvä vaihtoehto sille 1 sarja täysiä/HEavy metodeille. Ainakin näin dieetillä. Siirtyminen noihin 4*10 tekis sen että olis puhti totaalisen poissa kun ei ole tottunut ja lihakset palais kuin paskan liekki...That's my Point:rock:

Tietysti toisilla se toimii sillainkin että dieetillä vedetään vain volyymit ihan kaakkoon...:urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom