Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Guruja tässä maassa vilisee ihan riittämiin joka nurkalla. Kaikkihan pitävät itseään bodauksen ja voimanoston guruina heti muutaman vuoden treenattuaan tai vaikkei minkäänlaista kisakokemusta ikinä olisikaan. Kuinkahan monta kertaa on joutunut vänkäämään jostain "niin mutkun mikset syö näin ja näin ja tee dietillä näin ja näin " , "mikset treenaa näin ja näin niin kehittyisit nopeammin/paremmin/whatever".. ja todella fiksut jättävätkin sen vänkäämisen omaan arvoonsa ja kääntävät selkänsä ajoissa.RRKalle sanoi:Mike: En mä täällä mitään antipatiaa näe, ehkä hiukan kiukustumista noihin sun täysin mitäänsisältämättömiin vastauksiin, sekä sitä että pidät itseäsi alan kuin alan guruna, vaikka monelle paistaa ihan selkeä tiedon ja kokemuksen puute monista voimailun ihan perusasioista, oli treenikokemusta tai reiden ympärystä kuinka paljon tahansa.
kunka kauan jumitti kun heitit jo kirveen kaivoon? se on selvää että kun tiukkaa settiä tehdään, että tulokset jumii. ei siitä kannattais kuitenkaan lannistua, vaan jatkaa menemään vaan. itsekin olen tätä systeemiä kritisoinut, mutta voin sanoa että turhaan. sen takia silloin aikoinaan kritisoin koska tein rosentti ohjelmalla ja se toimi silloin hyvin. totuus kuitenkin oli että kun pitkään sillä tein, niin jotain mystistä tapahtui(johtui osaksi myös hst reenistä ym ihme kikkailuista) ja penkki tulos ROMAHTI. sitten muutin reeniäni ja palasin juurilleni, en tee 2x6, mutta kuitenkin aina 1sarja loppuun asti ja muutama satsi keveemmin ja hyvin toimi ja kiitos kuuluu nimenomaan sille yhdelle kovalle sarjalle. tulee tuossakin jumimisia ja rajuja heittoja, mutta meikäläisellé tollanen sopii paremmin kuin rosentti ohjelmat. se olisi vain pitänyt aina älytä, niin olis jo paljon pidemmällä. 1,5v meni ennenkuin tajus että reenaan itelle sopimattomalla tyylillä, olisi pitänyt jatkaa sillä tyylillä mikä oli toiminut jo aiemminkin. sanoisin että useimmille tuo 2x6 toimii tiettyyn rajaan asti ja se on tod hyvä systeemi. oikein naurattaaa välillä lukea kun täällä hifistellään reenien kanssa jo viimesen päälle jollain 150 penkki tuloksilla(ketään dissaamatta, kova tulos sekin on tyypistä riippuen:piis: ). perus reenillä kunnon pohjat ja sitten hifistellään kun halutaan ottaaa koneesta kaikki irti. sitä mieltä minä olenPyranha sanoi:Meneehän se, toisaalta onko RRKalle kovasti väärässä, sitä en tiedä.
Ja omakin kokemukseni ohjelmastasi täältä ketjusta löytyy, harmillisen lyhyeksi jäi :(
neutraali sanoi:kunka kauan jumitti kun heitit jo kirveen kaivoon?
neutraali sanoi:perus reenillä kunnon pohjat ja sitten hifistellään kun halutaan ottaaa koneesta kaikki irti. sitä mieltä minä olen
rintareeniin kuuluu muutakin kuin penkki. 2x6 on penkissä perusreeniä..Sepsis sanoi:Mutta voidaanko tuota 2x6 pitää perustreeninä, jolla saadaan penkkii kova pohja? Todella vähän työtä, vähän toistoja ja pieni kokonaistyömäärä.
Itse pitäsin peruskuntokauden pohjatreeninä mielummin jotain volyymipainoitteista progressiota, jossa se volyymi todella nousee merkittävästi ja samalla oikeasti saadaan rakennettua sitä pohjaa maksimikautta varten. IMO
arnold1987 sanoi:... Mun mielestä paras kehitys saadaan ohjelmilla joissa on pieni volyymi ja silti pystytään nostamaan sarjapainoja. Kaikki sen minimivälttämättömän ylimenevät rasittaa vain kehoa turhaan ja heikentää palautumiskykyä...
Mikkis sanoi:Kyllä se vaihtelun tärkeys vielä tulee eteen. Ja runsasvolyymisen treenin hyödyllisyyskin.
arnold1987 sanoi:Juu vaihtelun kyllä. Runsasvolyymisen treenin hyödyllisyys, joka on?
Jos nyt saisin vaika tehtyä kyykyssä 10*180 ja päälle 10*160 ok.
Otan volyyminä 4*10 samalla painolla pienillä tauoilla ja painot on 120kg...so?
Rasitusta tulee enemmän jne mutta mutta....;)
pevelius sanoi:höpö höpö. toi esimerkki ei korreloi käytännön kanssa mitenkään. tietäisit sen, jos kyykkäisit 10x180.
hyvä lähtökohta on esim. tämä: 5-maksimista 93 prosentilla voi tehdä about 5x5 (olettaen, että molemmat tehdään hyvän lämpän jälkeen). vaikka sun esimerkki on enempi voimakestävyyttä, niin silti joku 160 kiloa olisi parempi arvio kuin 120 tohon 4x10:een.
mitettikääs vaihteeksi näin: kuinka monessa lajissa harjoitellaan kilpailusuoritusta 2x6 toistoa kerran viikossa?