Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pevelius homman jo selittikin. Eikä arskallakaan ne lihat siitä palais sen kummemmin kuin tolla 2x6:lla. Perustan tärkeyttä ei kannata aliarvioida, ja IMO sen rakentamiseen tuollainen 4-6x on parempi kuin 2x. Treenataan sitten bodia tai voimaa.

Mikä ihmeen pohja?:lol2: . Eipä ole tullut paljon tehtyä muuta kuin 1 kova sarja liikettä kohti joten ton 4-6* jotakin voit ihan kokonaan unohtaa. Sarja vedetään piippuun ja sillä selvä. Toi 2*6kin on tosi kova myönnytys multa, mutta dieetin hyväksi se on tehtävä. Mie kun en vain usko noinhin 20 sarjaa lihakselle juttuihin. En sitten yhtään. Sad but true

arnold1987 sanoi:
Mikä ihmeen pohja?:lol2: . Eipä ole tullut paljon tehtyä muuta kuin 1 kova sarja liikettä kohti joten ton 4-6* jotakin voit ihan kokonaan unohtaa. Sarja vedetään piippuun ja sillä selvä. Toi 2*6kin on tosi kova myönnytys multa, mutta dieetin hyväksi se on tehtävä. Mie kun en vain usko noinhin 20 sarjaa lihakselle juttuihin. En sitten yhtään. Sad but true
Parasta on siis mielestäsi vetää eka sarja täydellä teholla ihan piippuun joka kerta? Mitä järkeä?

arnold1987 sanoi:
Mikä ihmeen pohja?:lol2: .

semmonen pohja, jonka ansiosta jänteet ja nivelet on vahvistuneet, sarjakestävyys ja tekniikka on kehittyneet, maitohapon sietokyky on kohonnut, aerobinen suorituskyky on parantunut, kaikkee tommosta. nämä siksi, että harjoittelu olisi jatkossakin turvallista ja kehittävää, kun painot kasvavat.

arnold1987 sanoi:
Mie kun en vain usko noinhin 20 sarjaa lihakselle juttuihin. En sitten yhtään. Sad but true

bodarit tuntuu olevan ainoita "urheilijoita", jotka perustavat treeninsä uskomuksiin. Sad but true.

Ehkä osalla näistä 1 sarja täysillä treenaajista se pohja on vain kertakaikkiaan niin heikko, että ei varmasti suurivolyymiset treenit toimi, kun niitä ei jaksa tehdä.

Sitä voi jokainen testailla sitä omaa pohjakuntoaan vaikka penkkaamalla tai kyykkäämällä 8x5x80-85%. Sen jälkeen voi sitten miettiä viittiikö vedellä vielä pari pumppisarjaa peck-deckiä ja jalanojennuksia.

Sepsis sanoi:
Ehkä osalla näistä 1 sarja täysillä treenaajista se pohja on vain kertakaikkiaan niin heikko, että ei varmasti suurivolyymiset treenit toimi, kun niitä ei jaksa tehdä.

Sitä voi jokainen testailla sitä omaa pohjakuntoaan vaikka penkkaamalla tai kyykkäämällä 8x5x80-85%. Sen jälkeen voi sitten miettiä viittiikö vedellä vielä pari pumppisarjaa peck-deckiä ja jalanojennuksia.
pakko nyt tähän todeta sen verran, että olen noilla omilla kovilla sarjoilla joita siis teen vain yhden+päälle 4xlöysemmin, paljon enemmän puhki kuin volyymi/rosentti ohjelmalla millä ennen reenasin. toki jos 8x5 ottaa oikeasti 85% todellisesta maksimista, niin oikeasti ani harva siihen pystyy, tuskinpa kukaan ainakaan inhimillisessä ajassa koska monelle jo 1x5 tolla painolla on kova juttu:)

neutraali sanoi:
pakko nyt tähän todeta sen verran että olen noilla omilla kovilla sarjoilla joita siis teen vain yhden+päälle 4xlöysemmin, paljon enemmän puhki kuin volyymi/rosentti ohjelmalla millä ennen reenasin.

Vaikea uskoa, kyykyssä pidän tuota jopa mahdottomana. Tämähän nyt riippuu tietysti millä rosenteilla sitä olet treenannut. Jos 8x5x85% treenin jälkeen ei paikat ole tyhjät, niin sitten sulla on tapahtunut laskuvirhe. :D

Tuohan nyt on kuitenkin ääriesimerkki ja jo todella kova harjoitus.

Lisäksi muistelisin juuri neutraalin aikoinaan kommentoineen näitä "rosenttiohjelmia" tyyliin: "ei onnistuisi minulta".

-edit

Niin, aniharva siihen pystyy jos se pohja ei ole kunnossa. itse olen tuohon pystynyt jo muutamaan otteeseen ja aina eteenpäin on menty. Aikaa menee kyykyssä noin 45-50 min, penkissä hieman vähemmän.

Sepsis sanoi:
Niin, aniharva siihen pystyy jos se pohja ei ole kunnossa. itse olen tuohon pystynyt jo muutamaan otteeseen ja aina eteenpäin on menty. Aikaa menee kyykyssä noin 45-50 min, penkissä hieman vähemmän.
paljoko se sun 85% on kiloina penkissä.

115 penkissä (max 135) raw

152,5 kyykyssä (max 180) raw

Tiedän, että ei noilla henkseleitä paukutella, mutta pointti ei nyt ole siinä kumpi meistä on vahvempi, itsellä kunnon treenivuosia takana kuitenkin vain 1,5-2.

Pointti on siinä, että sillä harjoittelutavalla on väliä kun pyritään luomaan kovaa pohjakuntoa ja kykyä harjoitella. Sama periaate kuin vaikka kamppailussa josta on enemmän kokemusta. Peruskaudella tehdään pitkiä ja raskaita harjoituksia ja kilpailukaudella teräviä tehotreenejä, jotta saadaan kaikki tehot ulos.

Minusta kyky harjoitella paljon on erittäin tärkeä, koska se mahdollistaa huomattavasti suuremman harjoittelumäärän kuitenkaan palautumisen siitä kärsimättä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran täytyy ottaa sanojaan takaisin, että kyykyssä en ole tuota 8x5x152,5 ottanut, koska viime kierrossa maksimi oli vain 170, joten se tuli tehtyä 145 kilolla. Penkki pätee, koska vaikka tuon treenin sain vedettyä, niin maksimit jäi myöhemmin testaamatta olkäpääongelmien takia.

Sepsis sanoi:
Tiedän, että ei noilla henkseleitä paukutella, mutta pointti ei nyt ole siinä kumpi meistä on vahvempi, .
:lol2: no en minä nyt sitä tarkoittanutkaan, uteliaisuuttani kysyin.

neutraali sanoi:
:lol2: no en minä nyt sitä tarkoittanutkaan, uteliaisuuttani kysyin.

Tarkoititpas... :itku:

Odota vain, perästä tullaan... :D

Mur-Mur sanoi:
Parasta on siis mielestäsi vetää eka sarja täydellä teholla ihan piippuun joka kerta? Mitä järkeä?

Kehittyykö sulla tulokset ja lihas sillain että teet tänään kevyen (noin2-4varastossa) 10 toiston sarjan 60 kilolla ja seuraavalla kerralla taas sen kevyen mutta oho tulikin 65 kilolla ja -> lopulta on kevyt 10*100 jossain liikkeessä ja taas 2-4 toistoa varastossa. Vai?

Mulla on periaate se että joka treenissä tehdään enkat. Jos ei rauta liiku niin levätään tai vaihdetaan liikettä ja aloitetaan sen rakentaminen taas vähän alempaa. Mitä järkeä on jauhaa vielä 2-3 sarjaa päälle kun lihas on jo saanut tarpeeksi rasitusta kasvaakseen? ja jos tekee 3-4 sarjaa samalla painolla niin miksi jättää sitä sarjaa kesken?

arnold1987 sanoi:
Kehittyykö sulla tulokset ja lihas sillain että teet tänään kevyen (noin2-4varastossa) 10 toiston sarjan 60 kilolla ja seuraavalla kerralla taas sen kevyen mutta oho tulikin 65 kilolla ja -> lopulta on kevyt 10*100 jossain liikkeessä ja taas 2-4 toistoa varastossa. Vai?

Mulla on periaate se että joka treenissä tehdään enkat. Jos ei rauta liiku niin levätään tai vaihdetaan liikettä ja aloitetaan sen rakentaminen taas vähän alempaa. Mitä järkeä on jauhaa vielä 2-3 sarjaa päälle kun lihas on jo saanut tarpeeksi rasitusta kasvaakseen? ja jos tekee 3-4 sarjaa samalla painolla niin miksi jättää sitä sarjaa kesken?
Itselläni ei tulokset kehity ainakaan sillä, että lyödään joka kerta sarjaenkat. Itse asiassa tyssää aika nopeasti ja jonkinlainen kevennyksen paikka tulee muutamassa viikossa. Systemaattinen progressio, jossa vaihtuu sekä kuorma että toistomäärät, kehittää ainakin minua.

Tuolla olikin juttua jo tuosta pohjakunnosta. Hiukan eri juttu tehdä esim. 5 kovaa sarjaa kuin 1 ihan täysin loppuun viety.

Ja siitäkin on juttua kumpi tapa aiheuttaa kovemman hormonaalisen vasteen. (eipä ole tietysti merkitystä jos testoa ilmestyy kehoon jostakin muualtakin). Mulla ei ilmesty.

Sitten kun en pysty nostamaan sarjapainoja tai pituutta tai menee muuten mielenkiinto, niin vaihdan liikettä ja aloitan noin 80 % sarjalla. Eli jätän ekan treenin vähän sellaseksi sisäänajotreeniksi tolle lihakselle.

Nyt kun teen tätä 2*6 osalle kropasta niin hyvin on pyörinyt. Sopii hyvin tähän mun metodiin ainakin vaihteluna. Ja eikös se Hulkkikin tän tyyppistä kokeillu juuri sen DC:n jälkeen?

Mutta turha tästä on tapella. Monesti vain juuri toi "ravinnepuoli" ratkaisee miten voi treenata. Mulle ei vain sovi hirveen suurisarjainen ohjelma. Yksinkertainen on kaunista.

arnold1987 sanoi:
Ja siitäkin on juttua kumpi tapa aiheuttaa kovemman hormonaalisen vasteen. (eipä ole tietysti merkitystä jos testoa ilmestyy kehoon jostakin muualtakin). Mulla ei ilmesty.

Sitten kun en pysty nostamaan sarjapainoja tai pituutta tai menee muuten mielenkiinto, niin vaihdan liikettä ja aloitan noin 80 % sarjalla. Eli jätän ekan treenin vähän sellaseksi sisäänajotreeniksi tolle lihakselle.

Nyt kun teen tätä 2*6 osalle kropasta niin hyvin on pyörinyt. Sopii hyvin tähän mun metodiin ainakin vaihteluna. Ja eikös se Hulkkikin tän tyyppistä kokeillu juuri sen DC:n jälkeen?

Mutta turha tästä on tapella. Monesti vain juuri toi "ravinnepuoli" ratkaisee miten voi treenata. Mulle ei vain sovi hirveen suurisarjainen ohjelma. Yksinkertainen on kaunista.
Yritä nyt ymmärtää, että se lihaksen voimantuotto ei todellakaan ole pelkästä lihaksen koosta kiinni, vaan myös sen lihaksen hermotuksen on oltava kohdallaan. Siihen hermotuksen parantamiseen noilla vajaiksi jätetyillä, mutta määrältään useilla sarjoilla tähdätään. Ainakin itse pystyn paljon paremmin tekemään paljon määrää hieman alhaisemmalla intensiteetillä ja failurea välttäen, kuin niin että yritän joka treenissä ottaa kropastani 110% tehoja irti ja rikkoa väkisin ennätykseni. Voit uskoa, että olen yrittänyt treenata noinkin, mutta kun se ei ainakaan minulla enää toimi ja johti aikaisemminkin usein loukkaantumisiin. Niin ja natikka olen itsekin, joten turha alkaa itkeä siitäkään.

Minun puolestani saat treenata juuri niinkuin haluat, kunhan et kovin julista tuota omaa tapaasi ainoana oikeana tapana treenata. Ja varmasti ei sovi suurisarjainen treeni sinulle, jos yrität jokaisessa sarjassa tehdä sarjan sen positiiviseen loppuun asti tai ylikin. Juuri siksi niitä prosentteja lasketaan, että osattaisiin ottaa sarjoja, joissa saadaan käytettyä isoa painoa, mutta kuitenkin nostettua se riittävän monta toistoa ja sopiva nopeus säilyttäen, ilman että kuitenkaan tulee failurea.

Niin niin. Sie oot Voiman-ostaja ja mie en. Siksi tää onkin mielenkiintoinen keskustelu. Kumpa tää ohjelma on MIKEN mielestä 1)voimanosto painotusta kehonrakentajille? 2)kehonrakennuspainotusta voimanostajalle?

Ei tää 2*6 mun mielestä mikään voimanostoohjelma ole. Tässä ei jätetä mitään vajaaksi vaan tuupataan 2 sarjaa ja koitetaan saada sillä 2 kutosen sarjaa. Toki eka jää vähän vajaaksi jos toisen viimenen on ihan sika tiukka.

Nää Westsiden ja muiden nostojutut on sitten eri asia. Mie katselin tätä juttua nyt vain Powerbuilderin näkökannalta.

arnold1987 sanoi:
Niin niin. Sie oot Voiman-ostaja ja mie en. Siksi tää onkin mielenkiintoinen keskustelu. Kumpa tää ohjelma on MIKEN mielestä 1)voimanosto painotusta kehonrakentajille? 2)kehonrakennuspainotusta voimanostajalle?

Ei tää 2*6 mun mielestä mikään voimanostoohjelma ole. Tässä ei jätetä mitään vajaaksi vaan tuupataan 2 sarjaa ja koitetaan saada sillä 2 kutosen sarjaa. Toki eka jää vähän vajaaksi jos toisen viimenen on ihan sika tiukka.

Nää Westsiden ja muiden nostojutut on sitten eri asia. Mie katselin tätä juttua nyt vain Powerbuilderin näkökannalta.
Nostotulosten parantamisestahan tässä on koko ajan ollut puhe aika monen viimeisen postin suhteen eikä mistään lihasten kasvatuksesta.

Aivan mutta mikä on tavoite. Koitan miekin nostaa tuloksia mutta vain sen takia että keho saa uusia ärsykkeitä. Ja kuten joku tuossa mainitsikin niin eikös Mikekin ole ollut vähän bodypuolelle kiinnostunut?

Joten onko teidän mielestänne ohjelmalla eroa jos tavoitteet on erilaiset vaikka kumpikin haluaa voimaa lisää? Kumpaa toi 2*6 on enemmän. Vaihtoehto 1 vai 2 arvon jylli81 vai mikä se oli?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom