Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rambo: Ton "ohjelman" ainoa hyvä puoli onkin alussa se ettei väännetä tappiin asti. Sehän useimmilla bodareilla voiman syö aika tehokkaasti että hermostoa rassataan typerästi (voiman kannalta) vääntämällä 8 sarjoja loppuun asti.

Mike: En mä täällä mitään antipatiaa näe, ehkä hiukan kiukustumista noihin sun täysin mitäänsisältämättömiin vastauksiin, sekä sitä että pidät itseäsi alan kuin alan guruna, vaikka monelle paistaa ihan selkeä tiedon ja kokemuksen puute monista voimailun ihan perusasioista, oli treenikokemusta tai reiden ympärystä kuinka paljon tahansa. Useimmat ketkä voimaharjoittelusta tietää paljon ei edes viitsi tulla tänne vänkäämään, koska pitävät faktana tuon ohjelman alivertaisuutta esim paremmin suunniteltuun ja vaihtelevaan progressiioon, ja oikeassa ovatkin. Sä haluat aina vain aloittaa kusemiskilpailun välittömästi ja käytät argumenttina sitä että olet ottanut niin ja niin paljon tällä sydeemillä, toinen on niin ja niin nuori ynnä muita lukemattomia typeriä ja ala-arvoisia kommentteja (joo, tiedän, en ole paras saarnaamaan asiasta kun itekin lipsun usein asiattomuuksiin:jahas: ). Sitten kaikki erilaiset ohjelmat kuin oma rakas 4-jakoinen kalmankielissä hauiksen eristäminen mollataan mystifoiduksi pupuksi, osoittaa todellista tietotaitoa voimailun ja harjoittelun saralta :rolleyes:

Lahjakas penkkaaja (mitä olet) 10+ vuoden treenillä, ja monen vuoden ylettömillä roinamäärillä sekä 120 kilon massoissa olisi uskoakseni saanut ihan oikeilla voimailumenetelmillä tosi hyviä tuloksia, uskon että sinussa olisi ollut potentiaalia aikanaan mahdottoman isoihinkin rautoihin. Valitettavasti jämähtynyt boditreenimentaliteetti, ja se että ykköslajina oli kehoilu, veivät parhaat tulokset.

Monijakoisella kehotreeniä tekevälle pidän silti 2*6 juttua ihan hyvänä lisänä, saa edes jonkun selkeän nousujohteisuuden treeneihinsä, ja ei aina tee pelkkiä loppuun asti hinkattuja sarjoja. Eli sopii moneen tilanteeseen hyvinkin en todellakaan tuomitse koko asiaa, voimallisesti lähellekään optimaalisia tuloksia silllä on turha odottaa kumminkaan.

Mutta mitä vikaa loppuun saakka vedetyissä sarjoissa sitten on? Mitä mä olen missannu, kun teen kaikki paitsi lämmittelyt loppuun saakka? Olen aina kuvitellut, että niin se pitää tehdä. Itsellä penkki on noussu joulukuusta 8x70kg:sta eiliseen 8x100kg:n.

Olet kuvitellut väärin:)

Ei niissä nyt lähtökohtaisesti ole mitään absoluuttisen väärää, mutta jos voima ontavoitteena, niin ei kannata mielestäni tehdä tapiin asti sajoja kuin aniharvoin testimielessä. Tottakai voima ja liha kasvaa muutenkin, erityisesti liha, ja sulla noin alkuvaiheessa tulokset nousee varmasti hyvin monellakin tapaa. Suurin syy noiden loppuun asti vietyjen sarjojen välttämiseen on hermoston rasitus ja tätäkautta loppuunajaminen sekä volyymin lisäämisen vaikeus ja rankkuus kropalle. Myös tekniikan pettäminen on usein edessä kun vewdetään tappiin asti, varsinkin noin pitkillä sarjoilla.

En jaksa nyt pidempään pakertaa, löydät varmaan voimapuolelta ja searchillä asiasta pidempiä sepustuksia

RRkalle, mielipide se on tuokin. Kusemiskilpailuun ei ole tarvetta, sillä siinä et pärjäisi, vaikka kovasti itseäsi pidätkin kovana tietäjänä kun alivertaisena nostajana tyrmäät täysin toisen mielipiteet. Eli se siitä. Kovia tietäjiä on, mutta harva niistä siellä tuomarien silmän alla mitään aikaan saa.

Tunteen lämpenevät...Kumpa edustaa punasta ja kumpa valkosta Suomea?:rock:

RRKalle sanoi:
Lahjakas penkkaaja (mitä olet) 10+ vuoden treenillä, ja monen vuoden ylettömillä roinamäärillä sekä 120 kilon massoissa

Niin no. Eikös toi ohjelma ollut aikanaan niitä Weiderin juttuja? Eli oliko se tehty natuille vai aineilla treenaaville? Osaako Mike sanoa että miten toi on toiminut täysin naturaaleilla, vai onko tuloksia naturaaleilla tullu(muuta kuin aloittelevilla)? Vastaahan nyt jos viitit?

Itse kyllä jatkan tuota, koska pystyn nostamaan rautoja niihin 8 toiston maksimeihin verrattuna. raportoin varmasti jos jotain myönteistä tapahtuu.

Mike sanoi:
RRkalle, mielipide se on tuokin. Kusemiskilpailuun ei ole tarvetta, sillä siinä et pärjäisi, vaikka kovasti itseäsi pidätkin kovana tietäjänä kun alivertaisena nostajana tyrmäät täysin toisen mielipiteet. Eli se siitä. Kovia tietäjiä on, mutta harva niistä siellä tuomarien silmän alla mitään aikaan saa.

Tuntuu nyt että loppujen lopuksi palaat aina omiin tuloksiisi kun pitää sanoille vakuutta saada. Ei pahalla mutta yhden tai edes muutaman miehen otannalla ei tee yhtikäs mitään kun tämmöistä asiaa pohditaan.

Toisaalta itse penkkaan 125kg, joten tästä postista ei tarvi edes välittää ?

Hyvin monella toimii ja tässäkin ketjussa olen sanonut, miten itse kehityin 120kg ykkösestä naturaalina 6 kuukaudessa 155kg ykköseen painon tippuessa kilon. Se ei ole tehty roinalla, vaan tuolla systeemillä. Se on alunperin weiderin juttu, hieman modattuna. Mutta mitäs tästä kinaamaan, RRkalle on antanut tuomionsa. Meitsin kokemuksella tai tuloksilla natuna ja roinalla ei ole mitään merkitystä. Samoin ignoorataan lukuisien muiden positiiviset kokemukset ja myös tuo weider. RRkalle kun on guru, muut pitää nyt turpansa kii ja annetaan RRkallen esittää parempi systeemi.

Pyranha, eikö se ole aika luonnollista, että jos jotain systeemiä suosittelen, niin referenssinä käytetään myös omia saavutuksia sen avulla? En tajua nyt mikä vittu tässä on, suljetaanko tämä ketju kun tämä näyttäisi olevan suunnaton herne muutaman nenässä?

Mike sanoi:
Pyranha, eikö se ole aika luonnollista, että jos jotain systeemiä suosittelen, niin referenssinä käytetään myös omia saavutuksia sen avulla?

On toki, mutta mä yritin tuossa kertoa kuinka sillä ei loppujenlopuksi ole mitään merkitystä koska otanta on niin pieni jos kerrot omista ( ja vaikka parin kaverin) hyvistä kokemuksista.
Yksilölle X merkityksellisintä on a) yksilön X omat kokemukset ja b) isoilla massoilla tehdyt kokeilut joista voi vetää selvän johtopäätöksen kuinka jokin toimii useimmilla.

Mike sanoi:
En tajua nyt mikä vittu tässä on, suljetaanko tämä ketju kun tämä näyttäisi olevan suunnaton herne muutaman nenässä?

Sulla tuntuisi olevan, ota iisisti. Vaikka systeemi kulkee nimellä Miken 2*6 ei ne ihmiset sua lyö lyttyyn jotka systeemiä dissaavat. Jolleivat sitten tarkoituksella mene henkilökohtaisuuksiin......... ;)

Eikös tuo RRkallen kommentti jo mene vähän henk.koht.?

Pyranha, eikös täällä ole aika hyvin muiden kommentteja? Millä siis on merkitystä? Miksi Pakkotoisto yleensä on olemassa? Miksi postittaa mitään ohjeita jos millään ei ole mitään merkitystä? Olisiko aloittelijoilla asiat paremmin jos kukaan ei antaisi omia kokemuksiaan neuvoina eteenpäin? Ja se tärkein, mitä vitun merkitystä on RRkallen dissaamisella jos systeemi monella toimii?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä täällä ole herne nenässä kuin yhdellä ylläpidosta. Mieheksi ketä alati morkkaa ja vittuilee muille, kestät edes vähän perusteltua kritiikkiä yllättävänkin huonosti, kaiken ton mun paskanpuhumisen seasta voinee vetää nämä asiat esille, niin ymmärtänet etten mollaa systeemiä alimpaan helvettiin.

1.Systeemi ei ole optimaalinen voimailijalle, on lukuisia parempia tapoja, joskaan kaikki eivät yhtä helposti lisättävissä mihin tahansa perusohjelmarunkoon.
2.Systeemi on bodiohjelmaan oiva lisä pääliikkeille, ja tuo pääliikkeeseen voimaa menemättä ihan pieniin toistoihin.

Eli toimii monilla, ja minä ainakaan en ole sitä pitänyt minään roinareiden juttuna, ihan hyvin tollasen voi aika ajoin lisätä ohjelmaansa niin natu tai noviisi kuin kokenut roinarikin.

PS. Tuloksilla nyt ei ole periaatteessa väliä, mutta jos haluat päivämäärän ja haastekilpailun laittaa vaikka syksymmällä niin sopii hyvin, voidaan käydä vaikka Wilksin pisteilläkin, niin ei tarvii sun läskiksi haukkua. Se ei kummankaan mielipiteitä vahvemmiksi tee kävi iten kävi, mutta voisi olla ihan hauskaa :kippis1:

RRkalle, et nyt ymmärrä miten itse nimität guruksi itsesi tässä. Itse en ole missään vaiheessa tyrmännyt muita systeemejä(paitsi wsb raw nostoissa), olen vain perustellut tätä systeemiä. Sinä taas olet tämän tyrmännyt ja selität että on paljon parempia ohjelmia ja minun viestit ovat mitään sisältämättömiä. Peräänkuulutankin nyt sitten sulta perusteluja, miksei tämä toimi ja miten tällä sitten on saatu tuloksia jos tämä EI toimi?

Haastekisa okei, otetaan 10 viikon päästä niin ei tartte selitellä. Ja wilksiä vain peliin, sillä mä aina kisasin. Mua ei ennen olekaan haastettu kisaan, mutta kun haaste ekan kerran tulee, niin vedetään vain ja samantien :D Riittääkö pokka, nyt sulla on painavampana mahdollisuus todistaa ylivertaisuutesi ja gurun tietosi. Elokuun puolessa välissä ykköset(tai sitten lasaretti kun rinta paukahtaa).

ja tähän pelleilyyn lähden vain siksi, että nyt pompsahti sitten motivaatio taivaisiin, eikun helvetti irti ja treenataan taas kunnolla

Mike sanoi:
Hyvin monella toimii ja tässäkin ketjussa olen sanonut, miten itse kehityin 120kg ykkösestä naturaalina 6 kuukaudessa 155kg ykköseen painon tippuessa kilon. Se ei ole tehty roinalla, vaan tuolla systeemillä. Se on alunperin weiderin juttu, hieman modattuna.
Tuon halusin kuulla. Arvostan rauhallista vastaustasi erittäin paljon. Kiitän. :rock:

Ja tarkennetaan nyt, tämä 2x6 EI tarkoita sitä, ettei muut systeemit toimisi. Tämä ketju koskee vain tätä systeemiä, muihin en pahemmin kantaa ota, koska ne toimivat varmasti myös. Tämä on vain yksi vaihtoehto ja aika simppeli sellainen.

Ja tää haaste oli tän vuoden paras treenijuttu meitsille, olen rypenyt pohjalla treenien osalta kun ei vain ole motivaatiota. Nyt pistetään valmentajan avulla sapuskat kuntoon ja kymmenessä viikossa takaisin sinne 200kg sarjoihin. Sormet ristiin ettei rinta mene rikki.

Joopa, siinä olet oikeassa että että lisään kaiken kirjoittamani perään IMO, koska se pitää aina lisätä tai muuten ylentää itsensä guruksi:rolleyes: jatkuvastihan sä tyrmäät paljon rankemmin ottein kuin meitsi kaikkia systeemejä, venäläistenkin miljoonien miestyötuntien 50-vuotinen valmennustiede on "laskin kädessä touhuttavaa mystistä hifistelyä"!

Ja missään vaiheessa en ole väittänyt etteikö toimisi ko. asia, päinvastoin monien perus 4-jakoisella puurtavan soisi kokeilevan ja saavan lisää rautaa tankoon.

Voimailun kannalta optimaalinen tai pidemmällä käytöllä useimmille kovinkaan hyviä tuloksia tuova tuo taas ei todellakaan ole.
IMO

Älä hyvä mies oikeasti ota noin jumalattomasti itseesi siitä että joku joskus sanoo jotain vastaan. Jos koko ajan menee henkilökohtaisuuksiin ja ulosanti on yhtä rempseää kun teikäläisellä, luulisi hiukan kestävän kommentointia, varsinkaan kun en ole missää vaiheessa haukkunut tai halunnut mitenkään riidellä.

Piis perkele soikoon!

Kyllähän jengin pitäisi jo vuosia mun kirjoittelua katseltuaan ymmärtää, että mun vastaukset ovat vain aika räväköitä, ei se aina meinaa, että itseeni ottaisin. Vastailen tuimasti aika usein, eli se vain on mun häiriintynyt persoonani.

Mutta nyt takaisin haasteeseen, jos et uskalla mukaan nyt heti, niin vedän yksinäni ja postaan tänne sitten videonpätkän mitä sain aikaan 10 viikossa. Saan ainakin motivaation kohdalleen.

Mike sanoi:
Eikös tuo RRkallen kommentti jo mene vähän henk.koht.?
Pyranha, eikös täällä ole aika hyvin muiden kommentteja?

Meneehän se, toisaalta onko RRKalle kovasti väärässä, sitä en tiedä.
Ja omakin kokemukseni ohjelmastasi täältä ketjusta löytyy, harmillisen lyhyeksi jäi :(

Mike sanoi:
Miksi Pakkotoisto yleensä on olemassa? Miksi postittaa mitään ohjeita jos millään ei ole mitään merkitystä? Olisiko aloittelijoilla asiat paremmin jos kukaan ei antaisi omia kokemuksiaan neuvoina eteenpäin?

Oho, nyt en kyllä ymmärrä yhtään mistä nuo kysymykset johdattelit :hyper:

Mä haen edelleen sitä että sille aloittelijalle on ennenkaikkea tärkeintä antaa ohjelmia jotka on yleisesti todettu toimivaksi. Eikö se ole sunkin logiikan mukaista?

Mike sanoi:
Ja se tärkein, mitä vitun merkitystä on RRkallen dissaamisella jos systeemi monella toimii?

Ei mitään merkitystä, olen jo pariin kertaan kertoillut millä on mielestäni merkitystä. Muulla ei ;)

Mike sanoi:
Ja tää haaste oli tän vuoden paras treenijuttu meitsille, olen rypenyt pohjalla treenien osalta kun ei vain ole motivaatiota. Nyt pistetään valmentajan avulla sapuskat kuntoon ja kymmenessä viikossa takaisin sinne 200kg sarjoihin. Sormet ristiin ettei rinta mene rikki.

Jees, lueskelinkin että sulla on ollu motivaatiot ihan nollissa. Onneks ihmisellä on luontainen kilpailuvietti sen verta kova :thumbs:
Tätä kisaa tullaan seuraamaan hehehe

Ja olisi kyllä ihan suotavaa että tähänkin ketjuun tulisi enempi kokemuksia ym. itse aiheesta, eikä vänkäämistä. Siksi lopetankin omalta osaltani tähän ellei mitään tuikitärkeää sanottavaa tule, ihan toimiva osa treeniä tämä on ja siitä sietää keskustella. Varmaan vaan se että tätä pidetään voimaohjelmana, ja että Mike vähän rajuin sanankääntein puhuu systeemin puolseta, aiheuttaa sen että tulee paljon vänkäämistä, ihan kuin olisi jotain syytä erityisesti tätä ohjelmaa morkata.

Se ei siis ollut tarkoitukseni, vaan tuoda julki että jos kiinnostaa voimailu ja penkkipunnerrus ihan kunnolla eikä "vaan siinä sivussa pikkuisen", tietoa pitää etsiä muualta kuin tästä tredistä.

Ja 10 viikon päästäkö kokeillaan? Voi olla että olen silloin ulkomailla töissä, lähtöä tässä odotellaan, mutta joko lomilla tai sitten videolla suoritukset otetaan:thumbs:

Voitto tuskin meikälle kuuluu, lihasmuisti ja Miken penkkilahjakkuus pitänevät siitä huolen, mutta hauskahan se on olla joku tavoite. Onnea matkaan, mikset pitäisi samalla vaikka treenipäivyriäkin?

Aluksi kovasti jaksamista Mikelle vääntöön!:rock:

Sitten takaisin aiheeseen. Mielelläni kuulisin niitä muiden menestystarinoita pekkaamisessa 2x6 avulla. Muiden kuin Miken siis ja Kalimeron jolta löytyi jo lihat valmiiksi, sen kuin hermotteli.
Ja muiden kuin aloittelijoiden joilla on noussut muutenkin viimeiset pari kuukautta penkki 10kg kuussa.
Ja muiden kuin niiden ketkä täällä ovat kehuneet saaneensa 5kg penan sarjapainoihin lisää.
Viimeiseen jatkaen, onhan täällä juuri noita 5kg hurraahuutoja mutta isompia kehityksiä ei ole hirveästi näkynyt? Ja tuo 5kg yleensä näyttäisi tulevan kunhan kokeilee jotain uutta, oli se sitten 2x6 tai 5x5.

Omakohtaisiin kokemuksiin; itse otin viime kesänä parhaimmillaan 5x5*87.5kg (tietty palautukset jotain 5 min luokkaa) ja 7x90kg.
Aloin tekemään 2x6:sta alkaen 85kg ja vaikka olinkin saanut 87.5kg:lla 5x5 niin en nyt vuodenkaan päästä ole saanut tehtyä 2x6*90kg. Sen sijaan en ole saanut edes yhtä kutosta enään.
Ruokailut mulla on tunnetusti vituillaan mutta kuitenkin onnistuin lyhyessä ajassa kehittymään esim olankohautuksissa: 2x12*120kg-->7x190kg joten luulisi sen penkinkin kehittyvän.
Vaan kun ei kehity ja siksi tässä nyt huutelenkin kun olisin todella kiitollinen jos penkki nousuun lähtisi!:)

Viellä samaan, irl olen tasan yhden nähnyt menestyvän tuota tekemällä mutta hänellä oli jo paljon isommat lihat rinnassa, olkapäissä ja ojentajissa kuin minulla ja silti penkkaili samoja rautoja, 6x90kg kuten minä.
Molemmilla aloittaessa maximi oli 105kg ja kaveri puoli vuotta tehtyään tekee nyt kutosta ~110kg:lla. Maximi on siis noussut jonkun 25kg mikä on ihan hyvä mutta lihoissa ei näyttäisi olevan selitys tulosten nousuun vaan juuri hermotuksessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom