Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okkei, hyvin on näköjään toiminu äijillä :D Sillonku tästä 2x6 sydeemistä alettiin jauhamaan niin ei puhuttu ikinä mistään lattiapenkistä, puhe oli vaan 3pvää penkin jälkeen tehtävästä kapeasta penkistä. Näin muistaakseni. Eli onko toi lattiapenkki siis sitten niin oleellinen osa tätä systeemiä. Jospa se sitten onki ollu siitä kiinni :D

Juzzi87 sanoi:
Okkei, hyvin on näköjään toiminu äijillä :D Sillonku tästä 2x6 sydeemistä alettiin jauhamaan niin ei puhuttu ikinä mistään lattiapenkistä, puhe oli vaan 3pvää penkin jälkeen tehtävästä kapeasta penkistä. Näin muistaakseni. Eli onko toi lattiapenkki siis sitten niin oleellinen osa tätä systeemiä. Jospa se sitten onki ollu siitä kiinni :D

Mun mielestä Mike on puhunut aina "kovista punnerruksista 3 päivää penkin jälkeen". Valitse sellainen ojentajaliike joka sulla kehittyy parhaiten ja ala sitä kehittämään..?

kylläpä tuon voi sanoa, että useimmilla nostajilla ne ojentajat on heikko kohta, on sitten ohjelma mikä hyvänsä. tässä tietysti erityisesti kun vertaa ns prosentti ohjelmiin, joissa kevyemmät voi tehdä aina esim kämmenen kapeammalla.

lattiapenkillä saa kyllä hyvin ojentajat turraksi. itse joskus jonkin aikaa tein sitä. ainoa mikä siinä tympäsi oli se, että olen siinä käsittämättömän heikko ja se söi motivaation siitä kokonaan poies, tosin heikkouteni johtui osaksi varmasti siitäkin, että tein sitä jalat joko tikkusuorana maata vasten tai sitten jalat "ilmassa" eli pohkeiden alla oli penkki.

lattiapenassa mulla tanko tulee rintaan/ylämahaan kiinni kun pikkusen kaarta ottaa. jää juri todella vittumaiseen kohtaan se tanko ja on aivan sika raskas pukata siitä. joillakin lattiapenkki jää taas niin ylös rinnasta että se on sama ku ottas 15cm lankkua :) ja on näin ollen parempi kuin normi penkki. ite suosin kyllä lankkua jos ojentajat on oikeasti heikot. itse oon kohtuu hyvä ranskalaisesssa punnerruksessa, mutta sitten taas nuo eteenpäin suuntautuvat punnerrukset(mm kapea penkki) joissa ojentajaa tarvitaan ovat olleet se heikko lenkki. eri paksusilla lankuilla sain kyllä pirusti potkua ojentajiin ihan muutamassa viikossa. ennen oli suunnilleen sillain, että sen minkä tiukasti sai hakasista otettua käsille, niin se tuli sitten rinnastakin asti, esim silloin kun otin 185kg penkistä, ei 200 inahtanutkaan penkin hakasista. on todella tympeä kokeilla enkkoja, jos ne raudat tosiaan painaa jo aivan sikana siellä suorillakin, tahtoo silloin pää loppua kesken jo heti alkuunsa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike (Sepsikselle) sanoi:
Vaihtelu on hyvästä, mutta progressiivisessa treenaamisessa sitä juuri tulee. Ja vähän särähtää tuo kun kommentoit pitkässä juoksussa tapahtuvaa kehitystä. Ikää kuitenkin 22v, eli kovin pitkää juoksua vielä ei ole alla.

31-vuotiaan pitäisi muistaa, että 22-vuotias voi tietää voimavalmennuksesta ja hermo-lihas-järjestelmästä enemmän kuin vanhemmat, vaikka omaa kokemusta ei olisikaan :kippis1:

Mike sanoi:
Yleensä noissa painoissa 20kg ylemmäksi. Nousee mitä korkeammalle mennään kutosissa, näin ainakin omalla kohdalla.
keveemmissä yleensä stoppaa herkemmin. esimerkiksi harva joka ottaa 6x50kg saa 70kiloa penkissä vaan se yleensä jää johonkin 57,5-60kg välimaastoon. raskaammilla se on sitten yleensä toisten päin. esimerkiksi se sun kaveri kalimero otti 6x170kg ja ykkönen oli 200kg, joka on ihan normaalia. toki sitten on ihmisten välillä eroja, mutta tuota rataa se yleisimmin meneepi.

neutraali sanoi:
keveemmissä yleensä stoppaa herkemmin. esimerkiksi harva joka ottaa 6x50kg saa 70kiloa penkissä vaan se yleensä jää johonkin 57,5-60kg välimaastoon. raskaammilla se on sitten yleensä toisten päin. esimerkiksi se sun kaveri kalimero otti 6x170kg ja ykkönen oli 200kg, joka on ihan normaalia. toki sitten on ihmisten välillä eroja, mutta tuota rataa se yleisimmin meneepi.

Mulla menee jalat ilmassa 6x112,5.. mutta 132,5 kiloa on sellanen rauta jota en viitsi vielä edes yrittää! :itku:

Mike sanoi:
Kaipaan siis OIKEITA argumentteja, siis vaikka omakohtaisia kokemuksia tyrmäämään tuon systeemin. Nuo mutuilut ovat yhtä tyhjän kanssa kun niillä ei ole mitään arvoa.

Argumentteja:

- 2x6 ei sisällä sen kummempaa sisäänsuunniteltua progressiota kuten vaikkapa jto:n 5x5 ohjelma (löytyy voimapuolelta)

- 2x6 ei sisällä vaihtelua sarjamäärissä, toistoissa tms. - siis seikoissa, jotka nousevat usealle treenaajalle varsin tärkeiksi jatkuvan kehityksen kannalta

Omakohtainen kokemus:

Vuosi sitten syksyllä elokuusta marraskuuhun kokeilin penkissä ja kyykyssä 2x6sydeemiä. Sarjapainot kasvoivat penkissä 5 kiloa, kyykyssä ei tapahtunut mitään (kunnes vaihdoin jto:n 5x5 ohjelmaan, tosin tein sitä vain viisi viikkoa kestävän "peruskauden" ja sain sarjapainoihin lisää 10 kiloa). Syksy on mulle aina ollut jostain syystä sitä parasta massa-aikaa, joten tuo 5 kilon lisäys penkkiin on kyllä ihan ok tulos, mutta en yhtään epäile ettenkö olisi saanut sitä perusboditreenilläkin. Jälkikäteen ajatellen vituttaa, etten kokeillut penkissäkin tuota jto:n ohjelmaa - nyt kun Waterburyn ABBH kohta loppuu, niin päräytän dual factorin kehiin ja jto:n 5x5 penkkiin, kulmasoutuun ja kyykkyyn.

Mutta jos 2x6 toimii, niin mikäs siinä sitten. If it ain't broken, don't fix it.

Mike sanoi:
No siis juurihan kaipasit kokeneempien treenajien tuloksia ja nyt sitten sanot, että nostoreservit ovat olemassa. Eli ei tässä päästä puusta pitkälle. Eli olkoon, voin myöntää vaikka, että systeemin toimivuus on kokolailla illuusio.

Kalimerohan ei ollut tasapenkkiä tangolla ennen tehnyt, joten ei ihmekään että noilla lihaksilla ja voimilla se homma lähti sujumaan. Ehkäpä kannattaisi pohtia ennemmin penkkiä jo entuudestaan tehneiden kokeneiden treenaajien kokemuksia tästä sydeemistä.

Onko mä ainoa joka näkee tässä jotain erityistä antipatiaa ja tyytymättömyyttä? IMO näyttää siltä kuin tuo systeemi toimiessaan romuttaisi koko nyky-yhteiskunnan ja tuhoaisi meidän elämän ja sitä vastaan pitää taistella.

Pieni aavistus on siitä, miksi tuo herättää vastahakoisuutta ja selittelyä.

2x6 ja kotiin

vs.

Waterburyn ABBH kohta loppuu, niin päräytän dual factorin kehiin ja jto:n 5x5 penkkiin, kulmasoutuun ja kyykkyyn.

ps. hifistelyä on treenaamisessakin, kaikki pitää olla mystisen monimutkaista hienoilla nimillä

Mike sanoi:
Onko mä ainoa joka näkee tässä jotain erityistä antipatiaa ja tyytymättömyyttä?

Olet. Minä näen siinä ainoastaan treenisysteemin joka ei edes ole minkäänlainen treeniohjelma ja joka ei minulla toiminut kovinkaan kummoisesti -kirjoitin jo kokemuksia ja todennäköisiä syitä sille miksei. Ei tässä tämän kummemmasta ole kyse. Jos missasit tämän, niin toistetaan:

AKV sanoi:
Mutta jos 2x6 toimii, niin mikäs siinä sitten. If it ain't broken, don't fix it.

Pieni aavistus on siitä, miksi tuo herättää vastahakoisuutta ja selittelyä.

2x6 ja kotiin

vs.

Waterburyn ABBH kohta loppuu, niin päräytän dual factorin kehiin ja jto:n 5x5 penkkiin, kulmasoutuun ja kyykkyyn.

ps. hifistelyä on treenaamisessakin, kaikki pitää olla mystisen monimutkaista hienoilla nimillä

Kysehän ei ole sen kummemasta hifistelystä kuin tästä

http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=A6F4D2410BB6EE6ADFA8EC09DC76B918.hydra?id=459341

Minusta tuo on ihan perustreeniä eikä mitään hifistelyä. Aiheesta (10x3 vs. 3x10) on keskusteltu Pakkiksellakin joten lisäinfoa löytyy hakutoiminnon kautta.
Kivaahan se tietty olisi jos kehittyisi fiilispohjaisella treenillä jossa ei suunnitella mitään, sen kun mennään salille ja lyödään tankoon painot ihan fiiliksen mukaan ja aletaan painamaan. Mutta kun se ei toimi.

No joo. Itseasiassa minä ajattelin yksi- tai kaksijakoisista ohjelmista ja prosenttitreeneistä hyvinkin kielteistä vielä puoli vuotta sitten. Sitten kokeilin niitä itse, heittäen vihdoinkin wanhoilla useampijakoisista ohjelmista tottuneilla kliseisillä käsityksillä vesilintua. Suosittelen sinuakin kokeilemaan. Vaikka takana on treeniuraa varmaan kaksi kertaa pidempään kuin minulla ja tulostasoa moninverroin.

Toi 2*6 systeemi on tosi hyvä. Tein paljon 110%peräsuolipitkällään sarjoja 8 ja 10 ja 12 toistoilla. Nyt kun olen dieetillä siirryin monessa liikkeessä 2*6 systeemiin. Ekat treenit meni aika kevyesti kun eka sarja väi varmaan 4 toistoa vajaaksi. Mutta nyt on romut noussu tosi hyvin ja päässy nostamaan sarjapainoja myös dieetillä. Hifipumppiahan voi tehdä sen päällekin. mm Takareidet tykkää tosi paljon ja olkapäät. Hermoston palautumine on varmasti myös parempa koska se eka ei ole max sarja.

Turhaan te (Mike ja AKV) siitä tappelette. Toisilla se toimii, toisilla ei. Varsinkin aloittelijoille erinomainen tapa pitää progressiivisuutta yllä, eikä sitä ole pakko 2x6 tehdä. 3x10, 5x5 ihan miten itselleen ja tavoitteilleen parhaiten sopii. voihan korotukset tehdä myös prosentuaalisesti jos tuo 2,5kg kiukuttaa.

Ihmettelee

Minä haluaisin ihan oikeasti tietää mikä juju tuossa on takana. Luin KAIKKI nämä sivut tänään ja ainut mitä Mikeltä tulee on että noudata tätä ja kasvat.

Eli, miksi on parempi jättää eka sarja kesken? Eli miksi pitää tehdä vain 6 jos jaksaa 8? Miksi ei voi tehdä ekaa loppuun ja sitten tokan sarjan samoin? Eikö lihas ja voima kasva enimmäkseen siitä viimeisestä toistosta? Siihenhän kroppa joutuu mukautumaan, vai?

Voisiko olla, että vähintään samat tulokset syntyisivät jos vain yksinkertaisesti vähentää sarjoja siihen kahteen, mutta tekisi ne kunnolla?

Jos ei huvita vastata muuta kuin että se toimii, älä vaivaudu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom