Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Slarto sanoi:
:D Mulla oli vähän sama homma, kun tuota joskus tein. Aina ennen penkkiä tärisytti vitusti ja pelotti. Varsinkin silloin kun edessä oli teh legendary 2x6x50kg. :hyper: :hyper: :hyper: :hyper: :hyper:

Tervetuloa kerhoon pojat. Mulla ei kyl varmaan toimi mikään ohjelma penkissä. Perkele. :)

Toi 2x6 toimi jonkun kuukauden, sitte jumitti.

kaikki missä junnataan samalla toistoalueella jämähtävät ja välillä jopa tippuvat. ei se junnaaminen ohjelmasta huonoa tee. jos tarkastellaan pitkällä aika välillä kehitystä, niin itse en usko että rosentti ohjelmat tuovat kehitystä yhtään sen enempää kuin nämä ns "tylsät" ohjelmat. rosentti ohjelmissa on se hyvä puoli, että ne on vaihtelevia, mutta ei ne pitkässä juoksussa ole sen toimivampia kuin nämä simppelit ohjelmatkaan IMOOOO. eli malttia hommaan eikä heti luovuteta jos 1-2kk junnataan, kyllä se sieltä jossain välissä lähtee taas nousuun.

20kg meitsi nosti tuolla tyylillä sarjapainoja. :) Sitten jumi täysin... Mutteipa haittaa enää, kun bodihomoilut ovat jääneet taakse.

[/PROVO]

neutraali sanoi:
itse en usko että rosentti ohjelmat tuovat kehitystä yhtään sen enempää kuin nämä ns "tylsät" ohjelmat. rosentti ohjelmissa on se hyvä puoli, että ne on vaihtelevia, mutta ei ne pitkässä juoksussa ole sen toimivampia kuin nämä simppelit ohjelmatkaan IMOOOO.

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Vaihteluhan on kehityksen kannalta erittäin oleellista, varsinkin pitkässä juoksussa. Hyvä olisi myös pitää mielessä se, että ne numerot ja prosentit eivät yksinään mitään ratkaise. Hommaa tulee soveltaa itselle sopivaksi ja keskittyä siihen harjoitteluun, eikä numeroiden pyörittelyyn.

Sepsis sanoi:
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Vaihteluhan on kehityksen kannalta erittäin oleellista, varsinkin pitkässä juoksussa. Hyvä olisi myös pitää mielessä se, että ne numerot ja prosentit eivät yksinään mitään ratkaise. Hommaa tulee soveltaa itselle sopivaksi ja keskittyä siihen harjoitteluun, eikä numeroiden pyörittelyyn.
Vaihtelu on hyvästä, mutta progressiivisessa treenaamisessa sitä juuri tulee. Ja vähän särähtää tuo kun kommentoit pitkässä juoksussa tapahtuvaa kehitystä. Ikää kuitenkin 22v, eli kovin pitkää juoksua vielä ei ole alla.

neutraali sanoi:
kaikki missä junnataan samalla toistoalueella jämähtävät ja välillä jopa tippuvat. ei se junnaaminen ohjelmasta huonoa tee. jos tarkastellaan pitkällä aika välillä kehitystä, niin itse en usko että rosentti ohjelmat tuovat kehitystä yhtään sen enempää kuin nämä ns "tylsät" ohjelmat. rosentti ohjelmissa on se hyvä puoli, että ne on vaihtelevia, mutta ei ne pitkässä juoksussa ole sen toimivampia kuin nämä simppelit ohjelmatkaan IMOOOO. eli malttia hommaan eikä heti luovuteta jos 1-2kk junnataan, kyllä se sieltä jossain välissä lähtee taas nousuun.

Eh ... Siis kehityksen junnaaminen paikallaan ei mielestäsi tarkoita sitä, että ohjelmassa olisi parantamisen/muuttamisen varaa? Mitähän se sitten tarkoittaa? Jos nyt oletetaan että muut muuttujat (lepo, ravinto) ovat kohdallaan, niin jos ohjelma junnaa niin lienee aika selvää että se on syytä laittaa kiertoon. En yhtään ihmettele, ettei 2x6 -systeemi toimi kuin hetken aikaa, aiemmin kirjoittelin omista kokemuksista tältä saralta.

Olen myös aikalailla eri mieltä noista prosenttiohjelmista. Niiden hyvä puoli on nimen omaan PROGRESSIO joka saadaan aikaan järkevästi ja oikeasti toimivaksi havaitulla (ja usein tieteellisesti todennetulla tavalla) eikä tuollaisella klassisella "tehdään kerta viikkoon penaa ja toivotaan että saadaan enemmän toistoja kuin viimeksi" -tyylillä. Tosin prosenttiohjelmissakin on aina se yksilöllisen säätämisen vara: jos henkilö a pystyy ottamaan niin ja niin monta toistoa 80% 1RPM:stä, niin henkilö b ei välttämättä saakaan kuin 2/3 tuosta määrästä --> henkilölle a tarkoitettua ohjelmaa joutuu säätämään henkilön b tarpeisiin. Ja rankoissa ohjelmissa se treenin suunnittelu ja maltin pitämisen tarve korostuu vielä entisestään.

En halua tyystin tyrmätä tuota 2x6 -sydeemiä. Kyllä sillä varmasti tietyssä vaiheessa treeniuralla olevat henkilöt saavat kehitystä aikaiseksi, samoin jo sen tuoma vaihtelu esim. pumppihenkiseen treeniin voi olla monille se uusi ärsyke joka saa aikaan tarvittavaa stimulaatiota. Mutta sinälläänhän kyseessä voisi olla myös 2x5 tai 3x5 tms. muu variaatio, jossa ei lasketa prosentteja. Ja onhan prosenttiohjelmissakin omat jipponsa (kts.yllä).

Teitkö mike muuten ikinä millään mulla ohjelmalla penkkiä ? Aattelin vaan että olisko tullu parempaa kehtitystä , siis vieläkin parempaa. Kyllä mun mielestä ohjelma ei ole sopiva jos aletaan junnamaan 1-2 kk ilman minkään näköistä kehitystä. Siis sen ymmärtää jos kyseessä on 20v treenannut konkari joka ottaa 220kg 2x6. Mutta outoa tästä tekee sen että tää toimii aloittelijoilla sekä mikellä :D mutta ei mulla :itku:

Mike sanoi:
Vaihtelu on hyvästä, mutta progressiivisessa treenaamisessa sitä juuri tulee. Ja vähän särähtää tuo kun kommentoit pitkässä juoksussa tapahtuvaa kehitystä. Ikää kuitenkin 22v, eli kovin pitkää juoksua vielä ei ole alla.

Treenivuosia kuitenkin on takana jo lähemmäs 15, joista 6 vuotta aktiivista kilpaurheilua maajoukkutasolla. Pienimuotoinen valmennustutkintokin on tullut suoritettua. Punttihommia ei tosiaan ole vielä tosissaan väännetty kovin montaa vuotta, mutta sanotaanko, että jotain tietoa oman kropan toiminnasta on.

Minulle särähtää tämä 2x6 ohjelma... Mikä ihmeen ohjelma? Ei tuo ole mikään ohjelma vaan tapa tehdä penkkiä kerta viikkoon. Paljon ratkaisee myös se mitä tuon ohella tehdään. Progressiivisuus on tottakai hyväksi, mutta se ei aina pelkästään riitä, varsinkin kun tavoitteena tuossa on ottaa joka viikko aina lähes kaikki tehot ulos 2 sarjassa. Vaihtelua tulisi minusta hakea myös muualta kuin kuormaa lineaarisesti lisäten. Jossain vaiheessa homma tyssää, ja useimmiten tuolla tavalla tehtynä kovin nopeasti. Kevyillä viikoilla voidaan asiaa tietysti helpottaa.

Tarkoitukseni ei ole nyt tuomita tuota "systeemiä" vaan tuoda esiin sen seikan, että kannattaa välillä kokeilla jotain muutakin, varsinkin sitten kun kehitys tuntuu junnaavan.

Edit- AKV:lta asiallinen posti.

Sepsis sanoi:
Treenivuosia kuitenkin on takana jo lähemmäs 15, joista 6 vuotta aktiivista kilpaurheilua maajoukkutasolla. Pienimuotoinen valmennustutkintokin on tullut suoritettua. Punttihommia ei tosiaan ole vielä tosissaan väännetty kovin montaa vuotta, mutta sanotaanko, että jotain tietoa oman kropan toiminnasta on.

Minulle särähtää tämä 2x6 ohjelma... Mikä ihmeen ohjelma? Ei tuo ole mikään ohjelma vaan tapa tehdä penkkiä kerta viikkoon. Paljon ratkaisee myös se mitä tuon ohella tehdää. Progressiivisuus on tottakai hyväksi, mutta se ei aina pelkästään riitä, varsinkin kun tavoitteena tuossa on ottaa joka viikko aina lähes kaikki tehot ulos 2 sarjassa. Vaihtelua tulisi minusta hakea myös muualta kuin kuormaa lineaarisesti lisäten. Jossain vaiheessa homma tyssää, ja useimmiten tuolla tavalla tehtynä kovin nopeasti. Kevyillä viikoilla voidaan asiaa tietysti helpottaa.

Tarkoitukseni ei ole nyt tuomita tuota "systeemiä" vaan tuoda esiin sen seikan, että kannattaa välillä kokeilla jotain muutakin, varsinkin sitten kun kehitys tuntuu junnaavan.

Edit- AKV:lta asiallinen posti.
Se on varsin ihmeellistä, miten viimeiseen saakka pyritään muuttamaan tätä systeemiä, vaikka se kiistattomasti toimii suurimmalla osalla. Olisiko kerrankin niin, että tämä homma toimii? Miksi defaulttina mikään ei toimi ja vaikka olisi esimerkkejä tuhottomasti että toimii, niin kinataan, että ei se toimi ikuisesti? Mitä tuossa pitäisi olla vielä vakuutena? Niin aloittelijat, kokeneet, natut, roinaajat ja ties kuka, on tehnyt tuolla systeemillä hyvää tulosta. Ne jotka sitä kritisoivat, eivät sitä ole koittaneet.

Tehkää sitä systeemiä orjallisesti, niin se toimii takuuvarmasti, jumittamiset kuuluvat asiaan, muuten tässä nostaisi kaikki 300kg tosta vain. Ehkä tätä kritisoidaan siksi, ettei se kuulosta hienolta, siinä ei ole venäläisiä prosenttilaskuja takana, eikä siinä jyystetä laskin kourassa palautustreenejä. Tämä sydeemi on yksinkertainen, mutta toimiva.

Ja mitä joku valmennustutkinto on käytännön rinnalla? Ilkeää sanoa, mutta ei vitunkaan arvoinen. Tunnen esim bodauksen puolella huippuvalmentajia, jotka eivät kuuna päivänä ole tutkintoja käyneet, kaiken tiedon he ammentavat kokemuksesta. Siinä saa olla vaikka mikä PT, mutta se ei takaa paskanvertaa mitään.

Joten sepsis, ota kerrankin ennakkoluuloton asenne ja testaa tuota systeemiä, ennakkoluulottomalla asenteella tarkoitan sitä, ettet treenaa sitä viikon verran ja tule sanomaan, ettei toiminut.

Kaipaan siis OIKEITA argumentteja, siis vaikka omakohtaisia kokemuksia tyrmäämään tuon systeemin. Nuo mutuilut ovat yhtä tyhjän kanssa kun niillä ei ole mitään arvoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Joten sepsis, ota kerrankin ennakkoluuloton asenne ja testaa tuota systeemiä, ennakkoluulottomalla asenteella tarkoitan sitä, ettet treenaa sitä viikon verran ja tule sanomaan, ettei toiminut.

Testattu on aikoinaan. Aluksi nousi kohtuu tasaisesti sitten jämähti n. 4 kuukaudeksi. Tämän jälkeen tein 8 viikon voimaohjelman, jonka entinen voimanostaja minulle väänsi, ja kappas 8 viikon jälkeen ykkönen nousi 10 kiloa.

En minä väitä, että se ei toimisi, mutta välillä kannattaa katsoa sen oman hiekkalaatikon ulkopuolelle. Ja jos homma jollain pelaa, niin antaa mennä vaan. Hienoahan se on. Mutta jos ei, niin sitten sitä ei kannata hinkata vaan sen takia, että pakkiksen Mikekin tekee niin.

tehokkuudesta voin sanoo sen verran, että en oo piiiitkii aikohin saanu ojentajia ja rintalihaksia kipeeks, mutt tolla tuli jo yhestä treenistä..
en uskalla ajatella miten tulevissa treeneissä..:D

Sepsis sanoi:
Testattu on aikoinaan. Aluksi nousi kohtuu tasaisesti sitten jämähti n. 4 kuukaudeksi. Tämän jälkeen tein 8 viikon voimaohjelman, jonka entinen voimanostaja minulle väänsi, ja kappas 8 viikon jälkeen ykkönen nousi 10 kiloa.

En minä väitä, että se ei toimisi, mutta välillä kannattaa katsoa sen oman hiekkalaatikon ulkopuolelle. Ja jos homma jollain pelaa, niin antaa mennä vaan. Hienoahan se on. Mutta jos ei, niin sitten sitä ei kannata hinkata vaan sen takia, että pakkiksen Mikekin tekee niin.
Eli siis kannattaa jättää leikki kesken kun Sepsis sanoo ettei se toimi kuin vähän aikaa ja aloittaa joku muu ohjelma? Huomaatko miten tuomitseva olet tämän kohdalla ja miten katsot itse vain omaa hiekkalaatikkoa?

Sanan painoarvollakin voi olla asiassa vähän tekemistä. Mä olen kisannut tuon systeemin avulla, sinä et mutta silti olet valmis meuhkaamaan ettei se toimi. Kaikillahan tuo ei toimi, mutta oma veikkaus on, se kenellä tuo ei toimi, ei tee sitä oikein. En näe mitään syytä miksi keho ei pyrkisi sopeutumaan painoihin vahvistamalla lihaksia tässäkin systeemissä.

Mitä työ hyvät miehet riehutte,lyökää vetoa.Sepsis koittaa 2x6 3 kuukautta ja joskehitys on alle vaikka 10-15 ni Sepsis voittaa muuten Mike.
Kun puhuitte yksinkertaisuudesta ni tässä teille yksinkertane ratkaisu:kippis1:

Mike sanoi:
Eli siis kannattaa jättää leikki kesken kun Sepsis sanoo ettei se toimi kuin vähän aikaa ja aloittaa joku muu ohjelma? Huomaatko miten tuomitseva olet tämän kohdalla ja miten katsot itse vain omaa hiekkalaatikkoa?

Leikkiä en ole jättämässä kesken. Tälläkin hetkellä tuntuu homma kulkevan taas mukavasti.

Juurihan sanoin, että en tuomitse sitä, ja että hyvä jos joillain toimii. Ja sanoin, että minulla ei toiminut kuin vähän aikaa.

-EDIT

Mike sanoi:
Sanan painoarvollakin voi olla asiassa vähän tekemistä. Mä olen kisannut tuon systeemin avulla, sinä et mutta silti olet valmis meuhkaamaan ettei se toimi. Kaikillahan tuo ei toimi, mutta oma veikkaus on, se kenellä tuo ei toimi, ei tee sitä oikein.

Piti sitten vetää tuo, minä olen sua vahvempi, joten ole hiljaa kortti? Joten tähän voi myös vetää sen minulla on vähän eri lähtökohdat kuin sinulla kortin.

Turha tästä nyt on sen enempää alkaa vääntämään. Menee kohtuu lapselliseksi vänkäämiseksi. Molemmilla tuntuu olevan asiasta vakaa mielipide, ja hyvä niin.

hitmään sanoi:
Mitä työ hyvät miehet riehutte,lyökää vetoa.Sepsis koittaa 2x6 3 kuukautta ja joskehitys on alle vaikka 10-15 ni Sepsis voittaa muuten Mike.
Kun puhuitte yksinkertaisuudesta ni tässä teille yksinkertane ratkaisu:kippis1:

Heh, olisipa se kehitys tässä vaiheessa noin nopeaa. Taitaa olla vähän huonot ehdot Miken kannalta. :D

Pointti oli siinä, että 22 vuotias kovinkaan pitkään treenannut tätä systeemiä on valmis tuomitsemaan homman vastoin kaikkien muiden kokemuksia. Ei tässä voi enää ignoorata sitä mitä itse sillä on aikaansaanut.

Lähtökohdilla jos horkkaan viittaat, niin sitten et ole lukenut edes tätä ketjua.

Yksi palstan voimanostaja muuten tekee tuota systeemiä nyt. Aikaisemmin tehnyt muilla ohjelmilla ja sain taivuteltua ennen inttiä(mitään menetettävää ei ole) kokeilemaan tosissaan tota systeemiä. Natuna menee ja on kisannutkin kisoissa jo aikaisemmin. Annoin vielä porkkanan että tekee tuota tosissaan. Katsotaan mitä saa aikaan.

Sepsis sanoi:
Heh, olisipa se kehitys tässä vaiheessa noin nopeaa. Taitaa olla vähän huonot ehdot Miken kannalta. :D

No ihan mikä kehitys vaa,suunitelkaa ite,mutta pistäkää hyvät miehet vedonlyönti kehiin.Siin olis viihdettä pakkikselle.Nyt ku on toi pakkis open ni viel pakkiksen vedonlyönti ois kiva.Ja samalla ratkastas systeemin toimivuus Sepsiksellä ja oliko ennekkoluulot totta.
PLEASEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
:)

Mike sanoi:
Pointti oli siinä, että 22 vuotias kovinkaan pitkään treenannut tätä systeemiä on valmis tuomitsemaan homman vastoin kaikkien muiden kokemuksia. Ei tässä voi enää ignoorata sitä mitä itse sillä on aikaansaanut.

En edelleenkään tuominnut, vaan kyseenalaistin sen olevan aina ja kaikkialla paras mahdollinen ratkaisu. Ja käsittääkseni en ole ainoa tätä homma kritisoinut, joten en ole "vastaan kaikkien muiden kokemuksia".

Mike sanoi:
Yksi palstan voimanostaja muuten tekee tuota systeemiä nyt. Aikaisemmin tehnyt muilla ohjelmilla ja sain taivuteltua ennen inttiä(mitään menetettävää ei ole) kokeilemaan tosissaan tota systeemiä. Natuna menee ja on kisannutkin kisoissa jo aikaisemmin. Annoin vielä porkkanan että tekee tuota tosissaan. Katsotaan mitä saa aikaan.

Syytä olisi myös tietää, miten harjoittelu muuten on rakennettu ja rytmitetty.

Sepsis sanoi:
En edelleenkään tuominnut, vaan kyseenalaistin sen olevan aina ja kaikkialla paras mahdollinen ratkaisu. Ja käsittääkseni en ole ainoa tätä homma kritisoinut, joten en ole "vastaan kaikkien muiden kokemuksia".

Voit varmaan myöntää että Mike tietää mistä puhuu;) On kaverilla nyt kokemusta aika helvetin paljon, ja kyllä mä uskon että toi 2x6 toimii ihan hyvin jos sen tekee niinku pitää. Ja muutenkin vituttaa kun täällä Pakkiksella on välillä sellanen ilmapiiri että jollain yhellä kyniksellä ei toimi joku ohjelma, ja sit se yleistää ettei toimi kelläkään, ja syy on että muut ei kehittyis hänen ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom