Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minusta ihan aloittelijan ei kannattaisi 2x6:sta tehdä syystä, että tekniikka yleensä on alussa aika hakusessa ja helposti menee vikat toistot väkisin pusertamalla ja siten huonolla tekniikalla.

Minusta 2x6 on aika raaka ja tekniikkaa vaativa systeemi.

Pakko kehaista vähän tätä 2x6 systeemiä penkissä.

Oon ottanut vanhoja tuloksia kiinni tänä keväänä juuri tuolla metodilla ja ihan hyvin toimii! Sopii juuri hyvin siihen, että jaksaa painaa täysillä sen kaks kutosta, hyvällä tekniikalla. En ottanut mitään pompuja rinnalta vaan rauhallisesti laskenut "selällä" tangon alas ja nostanut kovalla paineella takaisin ylös. Välillä olen tehnyt nopeeta penkkiä, 5x 2-3 toistoa. Tosi räjähtäviä. Niistä on itselle ollut lisäksi apua.
Tuo toimii erinomaisesti myös lankkupenkissä.
Lankkupenkki on noussut sarjoissa abaut 6x120kg---->6x150kg. Sadallaviidelläkympillä otin viimeksi helpon kutosen. Treenipäiväkirjoja alan päivittämään taas vapun jälkeen, sieltä tuon näkee hyvin.

Kisoihin asti aion painaa tuolla tyylillä kun kerran rauta näyttää nousevan. Selkä meni puuttellisella tekniikalla kyykyssä paskaksi joten kunnon vetoja/kyykyjä ei valitettavasti voi tehdä. Se on vaikuttanut myös kehitykseen penkissä, joka olis voinut olla vieläkin parempaa.

Suosittelen silti kokeilemaan tuota, se oikeasti toimii.

Mitäs mieltä olette jos ottaisin ton 2x6 vinoonpenkkiin?Penkissä olen tehnyt muutaman viikon 5x5 ja tämä on penkkiin sopinut erinomaisesti.Tulisi kaiketi vähän liian raskas jos penkin jälkeen alkaisi kiskomaan vinostapenkistä 5x5.2-jakoisella mennään, että mielipiteitä?

pevelius sanoi:
2-jakoisessa sekä penkki että vinopenkki? miksi?

No kyllä mullakin oli, vuorotellen niitä tein.

pevelius sanoi:
vuorotellen on eri juttu kun peräkkäin.

Hupsista. :)

Mimosan Hipiä sanoi:
Mitäs mieltä olette jos ottaisin ton 2x6 vinoonpenkkiin?Penkissä olen tehnyt muutaman viikon 5x5 ja tämä on penkkiin sopinut erinomaisesti.Tulisi kaiketi vähän liian raskas jos penkin jälkeen alkaisi kiskomaan vinostapenkistä 5x5.2-jakoisella mennään, että mielipiteitä?

Minulla on tällähetkellä myös 2-jakoinen käytössä, ja rintatreenissä sekä tasa- että vinopenkki. Treenaan 2 x 6 ensimmäiseen liikkeeseen ja toiseen liikkeesen pumppipainot 3 x 10. Liikkeiden järjestystä vaihdetaan joka treenissä. Eli esimerkiksi:

maanantai: tasapenkki 2 x 6, vinopenkki 3 x 10-12
perjantai: vinopenkki 2 x 6, tasapenkki 3 x 10-12

Hyvin on tuntunut toimivan ja molempiin liikkeisiin on saatu mukavasti painomäärää nostettua.

neutraali sanoi:
normaali aloittelevalla mies henkilköllä penkin kehitys vauhti lienee siellä 20-40kilon tuntumassa ensimmäisen vuoden aikana.

edit: paitsi pakkislaisilla 1kk ja +50kiloa;)

Sarjapainot vai max. tulos?:david:

varmaan molemmat, jos sarjapainot nousee niin myös maximitkin. perus maalais järkeä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä toki sen tajuan mutta sitä en kysynyt, asiahan onkin siinä kumpi VOI nousta kahdestakymmenestä neljäänkymmeneen kiloon vuodessa,eikä molemmat kasva välttämättä kroonisesti.

A.t.K sanoi:
Jos siis saat sen 1x6 juuri tuolla 70 kilolla niin varmaankin kannattaisi aloittaa jostakin 60 kg:sta tuon 2x6 tekeminen. IMO

jos saa 1x6 70kg on IMO ihan turha laskea painoja 60kg asti, 67.5kg olis lähempänä.

Jos saa 1 x 6 tuolla 70 kilolla niin miksi painoja pitäisi ottaa pois?:confused: tarkoitushan on nimenomaan lisätä niitä painoja. Tekee 1 x 6, sitten lepäilee kunnolla ja koittaa uudestaan 1 x 6. Sitten kun tulee mukavasti tuo 2 x 6 niin lisää painoja peliin.

Mike sanoi:
Perustuu kokolailla treenin riittävään progressiiviseen kehitykseen, palautumisen optimoimiseen ja ehdottomasti raw noston tärkeyteen oikealla toistoalueella.

Miten tuo 2x6 tuo sitä progressiivisuutta pitemmän päälle? Ymmärrän kyllä, miten esim. tämä

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22726&highlight=5x5

tuo treeniin progressiivisuutta. Tai miten single/dual factorit tuovat progressiivisuutta. Mutta sitä minä en oikein tajua, että miten 2x6 toimii pidemmän päälle? Minulla ei ainakaan progressio onnistu pidemmän päälle ilman jonkinasteista vaihtelua prosentti/toisto/sarjamäärien tasolla. Koska eiväthän ne raudat kasva tasaiseen tahtiin ilman ärsykkeen kasvua ja jossain kohtaa kehityksessä tulee stoppi jos ja kun treeni on noin simppelin suoraviivaista.

miQ ja Ratu, sitä mä vaan tuumasin että jos tuolla 70kg:lla tehty 6 on ihan maksimisuoritus, niin ajattelin että ei seinä tulisi niin nopeasti vastaan jos pudottaa aluksi reilusti rautoja. Eihän tuossa kyllä kovin kauaa mene että ne raudat nostaa 60kg -> 70kg, mutta jos siinä niin kiire on niin, ehkä joku 65kg saattaisi sitten olla parempi aloittaa. Ja ylempänä tarjottiin 75 kg 2x6 vaikka 6-maksimi oli tuo 70kg ;) . Minunkin mielestä on mukavampaa kun sitä rautaa saa lisätä eikä ottaa pois, eli aloituspainoksi ainakin semmoinen rauta millä nuo 2x6 menevät 100varmasti. IMO edelleen :piis:

AKV sanoi:
Koska eiväthän ne raudat kasva tasaiseen tahtiin ilman ärsykkeen kasvua ja jossain kohtaa kehityksessä tulee stoppi jos ja kun treeni on noin simppelin suoraviivaista.
monesti yksinkertainen on toimivaa.

neutraali sanoi:
monesti yksinkertainen on toimivaa.

Toki. Mikäli "yksinkertainen" tarkoittaa raskaita perusliikkeitä isoilla raudoilla vaihtelevin sarja tms. määrin. Mutta pelkkä kaksi sarjaa kutosia penkissä joka kerta ei ainakaan minulla lisää voimatasoja ja/tai lihasmassaa kuin korkeintaan jonkin aikaa.

Tässä tavallaan piilee se syy miksi olen ajautunut 4-jakoisesta 2-jakoiseen (tarkoitus kokeilla piakkoin myös koko kropan treeniä, kunhan Waterburyn ABBH-sykli loppuu) ja miksi olen päätynyt laskemaan prosentteja tms. ja ylipäätään suunnittelemaan treenejä tarkasti - siis tekemään jotain mitä en vielä vuosi sitten "fiilispohjalta-mennään" -asenteeltani olisi voinut ikinä kuvitella tekeväni. Nelijakoisella tuli kyllä jonkinverran kehitystä sekä voimiin että lihasmassaan, mutta ehkä 1/3 - 1/4 aikaa vuodesta ja loppuaika sitten sinniteltiin paikoillaan. Ja tuo kehitys oli varsinkin lihojen kohdalla aika heikkoa. 2-jakoisilla on voimansaanti toiminut suht hyvin, samoin nyt kevätdieetillä pysyivät lihat oikein mukavasti. Joten olen suht toiveikas niiden toimivuuden suhteen.

Suositut

Back
Ylös Bottom