Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Piti ny ihan tuhannen vastauksen takia kommentoida mutta ohjelmaa kommentoidakseni sanoisin etta kannattaa tehda kerran viikossa, tai kenties kerran kuudessa paivassa mutta useammin en tekisi. Itte tota joskus kokeilin ja ekat 2 viikkoa tein samal painolla ja sit alko nousemaa 2,5kg viikossa neljan viikon ajan kunnes jotain tapahtu, nytkun ei muista mita. Mutta hyva ohjelma kylla oli, ite tykkasin yksinkertaisuudesta ja toimivuudesta.

Ronny11 sanoi:
mite teillä: kui helposti ottaa paikat damagea 6 toiston sarjoissa penkissä jos teette ne maksimipainoilla?

Se vähän riippuu. Jos painot on sellaiset että viimeiset toistot kestää useita sekunteja niin lihat saattavat tulla helvetin kipeiksi. Jos taasen ottaa sellaset reippaat 6 toistoa ilman mitään puhalteluita ennen viimeistä toistoa niin lihaskipua ei juuri tule.

Itse suosin jälkimmäistä tapaa koska tuo ensimmäinen vetää tukkoon aika nopeesti ja kehitys jämähtää täysin. Minulla ainakin.

Nykyinen 2-jakoinen ohjelmani on rakennettu niin että molemmista päivistä on 2 eri versioo eri liikkeillä ja eri sarjapituuksilla. Esim. rinnan osalta tulee ekana päivänä pelkkä penkki 2*6 ja tokana sitten vinopenkki käsipainoilla 2*8-12 ja flyes 1*10-12
Haen siis joka toisessa treenissä hiukan pidempää sarjaa lihoja kasvattamaan ja joka toisessa lyhyttä sarjaa voimaa tuomaan.

en mä ny saanu si mitää neuvoo...
rintalihasten sarjoista vihjailuu, neki vasta pari viikkoo tolle tehostetusti:jahas:
mike tai timba apuuuun:D

Minäpä en ole Timba enkä Mike, mut toivottavasti muidenkin ajatukset kelpaavat :)

samout sanoi:
Eli siis, teen tällähetkellä tota tota timban 2jakosta ohjelmaa (muutamilla liikelisäyksillä ja sarjalisäyksillä) 4 krt/vko.

Ovatko nuo lisäykset tarpeen, jos muutenkin käyt salilla jo 4 kertaa viikossa, eli useammin kuin joka toinen päivä ? Itse en tuohon enää treeniä lisäisi, itseasiassa teen selvästi vähemmän. Mutta mun systeemi sopii mulle, ei ehkä muille.

samout sanoi:
Luin tosta miken 2x6 penkkityylist ja otin käyttöön, tein kumminki sellasen huge mokan etten lukenu kunnolla ja tein sitä joka rintalihaspäivänä, eli joku 3 kertaa viikosaki jopa. Ny sitte huomasin että ideana onki tehä toi 2x6 vaan kerran viikossa.

Jos teet treeniä 4 kertaa viikossa, kuinka sulla voi olla 3 rintatreeniä parhaillaan viikossa ?

samout sanoi:
No mutta kysymys on ny sellanen että miten liitän ton normi 2jakoseen ohjelmaan. Eli tietenki rintapäivään penkin tilalle, mutta jätänkö sitten vinopenkin kokonaan pois, ja saako muuten tehdä rintalihasliikkeitä mielin määrin, kuhan ei penkkiä?
Esim jos teen eka penkki 2x6, sitte vaikka vinopenkki 3x8, ja sitte vielä yhtä rintalihaslaitetta(nimee en tiiä) 3x8. Rintaa alotin ny enemmän tekemään sen takii että ulkoisesti se on heikossa hapessa.

Teeppä vaikka viikon ekassa rintatreenissä 2*6 penkkiä ja ehkäpä 2 sarjaa peckdeck/flyes jos haluat, toistoja niissä 10-12.
Tokassa viikon rintatreenissä esim. vinopenkkiä käsipainoilla 3*8. Ja taas peckdeck/flyes tai mitä haluatkin 1-2 sarjaa.
Ei se rinnan kasvu ole suoraan verrannollinen sarjojen määrään ! Usein jopa toisinpäin, jos liikaa sitä hinkkaat.

Pyranha sanoi:
Se vähän riippuu. Jos painot on sellaiset että viimeiset toistot kestää useita sekunteja niin lihat saattavat tulla helvetin kipeiksi. Jos taasen ottaa sellaset reippaat 6 toistoa ilman mitään puhalteluita ennen viimeistä toistoa niin lihaskipua ei juuri tule.

Itse suosin jälkimmäistä tapaa koska tuo ensimmäinen vetää tukkoon aika nopeesti ja kehitys jämähtää täysin. Minulla ainakin.

Nykyinen 2-jakoinen ohjelmani on rakennettu niin että molemmista päivistä on 2 eri versioo eri liikkeillä ja eri sarjapituuksilla. Esim. rinnan osalta tulee ekana päivänä pelkkä penkki 2*6 ja tokana sitten vinopenkki käsipainoilla 2*8-12 ja flyes 1*10-12
Haen siis joka toisessa treenissä hiukan pidempää sarjaa lihoja kasvattamaan ja joka toisessa lyhyttä sarjaa voimaa tuomaan.

Täälläpäin täysin samanlaisia kokemuksia. Kun alkaa rajat tuleen vastaan, toistot on ultrahitaita eikä ne seuraavalla viikolla tule yhtään nopeammin. Itsellänikin on 2-jakonen meneillään samalla periaatteella eli kahtena päivänä lyhyempiä ja kahtena seuraavana pidempiä toistoja. Jätän hieman varastoon (ainakin 1 toisto) ja katson miten sarjapainot kehittyvät.

Pyranha sanoi:
Minäpä en ole Timba enkä Mike, mut toivottavasti muidenkin ajatukset kelpaavat :)

kelpaa, mutta yleensä niiltä saa varmati hyödyllisiä neuvoja, muita saattaa tulla jotain vähemmänhyödyllistä :)

Pyranha sanoi:
Jos teet treeniä 4 kertaa viikossa, kuinka sulla voi olla 3 rintatreeniä parhaillaan viikossa ?

tätä en oikee tajunnu, eli siis treeniä mulla just 4krt/vko yleensä, ja kaksjakosella mennään, paitti että esim toho rintoihin oon lisänny sarjamäärii nyt viimeaikoina.

Pyranha sanoi:
Teeppä vaikka viikon ekassa rintatreenissä 2*6 penkkiä ja ehkäpä 2 sarjaa peckdeck/flyes jos haluat, toistoja niissä 10-12.
Tokassa viikon rintatreenissä esim. vinopenkkiä käsipainoilla 3*8. Ja taas peckdeck/flyes tai mitä haluatkin 1-2 sarjaa.
Ei se rinnan kasvu ole suoraan verrannollinen sarjojen määrään ! Usein jopa toisinpäin, jos liikaa sitä hinkkaat.

mäkin luulin että turha liikaa sarjoja hinkata, mutta useemmilla sarjoilla saan paremmin tuntuun, ja jto:ki sano että ohan se enemmän rautaa ku nostaa 3 kertaa 10, kun että 2 kertaa 10. Mikäli ny oikein tajusin.:david:

samout sanoi:
tätä en oikee tajunnu, eli siis treeniä mulla just 4krt/vko yleensä, ja kaksjakosella mennään, paitti että esim toho rintoihin oon lisänny sarjamäärii nyt viimeaikoina.

No itse kirjoitit että:

samout sanoi:
tein sitä joka rintalihaspäivänä, eli joku 3 kertaa viikosaki jopa

Ihmettelin siis miten viikon 4:stä treenistä 3 voi olla rintatreenejä.

samout sanoi:
mäkin luulin että turha liikaa sarjoja hinkata, mutta useemmilla sarjoilla saan paremmin tuntuun, ja jto:ki sano että ohan se enemmän rautaa ku nostaa 3 kertaa 10, kun että 2 kertaa 10.

Näin se minunkin matematiikkani sanoo :hyper:
Treenaaminen ei kuitenkaan ole puhdasta matematiikkaa, harmi sinänsä, joten itse suosin jatkossakin vähempiä sarjamääriä per treeni näissä ohjelmissa joissa kroppa treenataan läpi pari kertaa viikkoon.
Ihan omien kokemuksieni pohjalta.

Teet niinkuin haluat toki, kyllähän jto:n sana painaa sen seitsemän kertaa enemmän ku minun :)

Pyranha sanoi:
Ihmettelin siis miten viikon 4:stä treenistä 3 voi olla rintatreenejä.

jaa siis juu, tarkotin tos tota 2x6 systeemii, jota tein joskus treeniohjelman toisena päivänä johon ei oikeesti kuuluis rintalihakset jos oli edellisenä päivänä ollu lepopäivä. :david: ku olin...

Pyranha sanoi:

Mite on rinta kasvanu ku oot näin tehnyt?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MikaB sanoi:
Mite on rinta kasvanu ku oot näin tehnyt?

En osaa vielä sanoa juuta enkä jaata koska en ole pitkään tehnyt, vapun tienoilla otan varmaan uusia kuvia. Sitten sitä tarkempaa analyysiä :) Voimat ovat ainakin kasvaneet.

Hiton hyvältä systeemiltä tämä ainakin on tuntunut, eikä vähiten korvien välissä. Vaihtelu todellakin virkistää :rock:

En löytänyt sitä Miken itsekirjottamaa juttuu tästä 2x6 mistään joten laitan tähän kysymyksen. Oletetaan että teen 70kg tuon systeemin ja en saa ensimmäisessä sarjassa kuin 5(eli 1x5) niin siinäkö vaiheessa pitäisi puottaa rautaa ~5kiloo ja tehä sillä loppuun(Muistaakseni Miken kirjotuksessa oli näin). Ja sitten kun seuraavan kerran tekee penkkiä eli tuon 2x6 niin kokeilenko sillä 70kg vai lisätäänkö tuohon 5kilon pudotukseen pari kiloo? Eli joku 67kg-68kg? Toivottavasti ymmärsitte :D
Ja kiitokset etukäteen :worship:

Siis kannattaa tietty aloittaa sen verta kevyillä painoilla 2x6 tekeminen että varmasti menee pari viikkoa täydet sarjat.
Mutta jos olet tehnyt jo näin ja painot ovat pysähtyneet niin joo, vähenä tokaan sarjaa se 5kg ja pyri tekemään sillä kutonen mutta seuraavalla viikolla koitat taas saada 70:llä sen 6 toistoa.

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

Siinä suora copy-paste aloittelijoiden osiolla tärkeäksi merkitystä threadistä.

Jeps kiitoksia noista.
Juu kyllä mä oon tätä 2x6 systeemi tainu jauhaa muutama kuukaude mut nyt vähä jumitti ja itseasias ekan kerran vähän pahemmin. Hyvä keksintö tää, suosittelen ;)

Mitä sanotte esim. ajattelemastani treenistä rintapäivän rintaosiosta :

penkki 2x6
vinopenkki 3x6-8
vinopenkki 3x6-8
(Olisiko kaikki rintatreenit 2x6 vai vain penkki?)

miten saisi ojentajiin/habaan lisää voimaa?

itellä tulee normitreenistä rinnat ihan poltteeseen mutta ei oo kasvanut yhtään tässä ..
(aikaisemmin ollut)
3x10 penkki
3x10 vinopenkki
3x10 vinopenkki
..

syö enemmän jos ei kasva, ja vaihda liikkeitä. esim penkki käsipainoilla/vinpena kässäreillä. ojentajiin saat hyvin voimaa lankkupenkillä

nEx sanoi:
Olisiko kaikki rintatreenit 2x6 vai vain PENKKI?

Mieluiten vain penkki, sillä esim. Peckdeckissä ja vinopenassa olisi pidemmät sarjat parempia imo. Voit myös tehdä ton penan vaikka 2x5 / 3x4 / 2x8 jne jne, pääasiahan on että sarjapainot nousevat aina kun nuo sarjat onnistuvat. :)

jees kiitoksia.
heti ens viikolla kokkeilemaan tota, toivottavasti nousis sarjapainot :thumbs:
onko se aivan sama onko tämä 2x6 alottavana treeninä vai keskellä tai lopussa ?
taino eiköhän se ole se että miten sen jaksaa tehdä, ekana tai vikana.

offtopiciks männöö mutta miten sais tyjyä myös habatreeniin? voisko siinä olla joku samalainen 2x6 esim tuetulla hauiskäännöllä tangon kanssa,tyyliin..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom