Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin se taitaa vaan olla..

Mutta ite saan paremman pumpin kun teen vielä nuo lisäliikkeet 2x6 yhteydessä.
Oisko siitä niin paljon haittaa jos tekis 2x6+ muut kerran vikkossa. verrattuna tuohon 2x6 kahesti?

Mike sanoi:
Kapea penkki ei ole rinta liike, joten sitä ei lasketa.
en ole niin väittänytkään. penkki tehdään 2kertaa viikossa. kapea ja normaali :)

Täytyy se varmaa sitten uskoa. Saitko massaa tuolla systeemillä miten? Entä vaihdoitko ohjelmaa kuinka usein?

Mike sanoi:
Palautuminen on tärkeää tuossa sydeemissä ja homma menee munilleen 2 kertaa viikossa tehdessä. Kapea penkki ei ole rinta liike, joten sitä ei lasketa.

Voi taivas. Mitä enemmän olen täällä lukenut näitä kirjoituksia, sitä enemmän olen hyvin vahvasti sitä mieltä, että olen tuhlannut aikaani tässä parisen vuotta.

Olen treenannut pari vuotta aika pitkälti samalla tavalla, olen noin 2-4 kertaa viikossa käynyt salilla. Yksi päivä on saattanut olla puhdas jalkapäivä, jos olen käynyt 4 kertaa, mutta periaatteessa olen 2-3 kertaa viikossa tehnyt koko kehon, ja aloittanut aina penkillä. Olen tehnyt tyypillisesti 4-5 kovaa sarjaa. Nimenomaan sillä painolla, jolla saa yhdenkin kutosen. Olen tehnyt sitten samalla painolla vielä kolme tai jopa neljä sarjaa päälle, yleensä suunnilleen 1 toisto / sarja sitten aina vähenee. Ja sitten vielä pudottanut painoa sellaiset 15 kiloa ja tehnyt verisen kympin loppuhuipennukseksi. Ja lisäykset muuten aina 5 kiloa, 2½ kilon korotuksia en ole harrastanut. Sekin on alkanut tuntumaan nyttemmin oikein jumalattoman tyhmältä. Tosiaan, tätä 2 tai 3 kertaa viikossa.

Rehellisyyden nimissä, nyt olen ottamassa sellaista parin viikon penkkitaukoa, kun on tulokset lähteny tippumaan. Oikeasti ekaa kertaa ikinä tuntuu siltä, että on treenattu liikaa.

On ollut tässä jonkin aikaa sellainen olo, että lihaskestävyys on parantunut, mutta voimaa ei ole enää tullut lisää. Penkissä meni vielä vuoden vaihteessa ennen tätä tämänhetkistä tilaa 140*1, 130*4, 125 *6, 120*7, 115*10. Viime kerroilla kun tein penkkiä, 120*6 painoi helvetisti, 135 ei tainnut tulla ylös ollenkaan, tai todella hikisesti korkeintaan, 130 kakkonenkin jäi rinnalle. Eli todella tuntui siltä, että taukoa tarvitaan.

Penkin jälkeen olen yleensä tehnyt (joka kerta) ojentajat taljassa, selän taljassa, ranskalaisen punnerruksen, perus hauiskäännöt, kp pystypunnerruksen, ja sitten kyykkky, maastaveto, tai rinnalleveto loppuhuipennukseksi. Pec deckiä ja muita vastaavia en oikeastaan ikinä tehnyt, kolme-neljä vuotta sitten reväytin rintalihaksen kahdesti pecdekeissä. Ensimmäinen kerta tuli puun takaa, toinen kerta vuotta myöhemmin, kun kokeilin loukkaantumisen jälkeen ekaa kertaa pecdeckiä uudelleen. Välissä olin siis penkkiä voinut tehdä ihan mukavasti. Vinopenkistä en vaan ole ikinä tykännyt. Kapealla otteella penkkiä en ole oikeastaan ikinä tehnyt.

Nyt ajattelin, että kun tämä parin viikon penkkitauko on ohi, voisin siirtyä tähän 2*6 menetelmään. Ja muutenkin laittaa vähän uuteen uskoon koko touhua. Usko on vähän mennyt omiin kykyihin. Olen toki tiennyt, ettei oma touhu ole mitään kovin järkevää ollut, mutta se on tuntunut toimivalta ja ja hyvältä ja olen silti uskonut siihen. Nyt kun se ei enää siltä tunnu, on mieli muuttunut. Tuntuu pikemminkin siltä, että nyt olisi ehkä oikea hetki ruveta kuuntelemaan niitä, jotka oikeasti tietävät, mistä puhuvat. Ja tuloksissa ei ole näkynyt kuitenkaan sellaista kasvua, josta voisi olla ylpeä. 3 vuotta, 30 kiloa, aika tarkkaan, on maksimi noussut. Tähän nähden olisi tietenkin ehkä kannattanut tehdä jotain toisin jo aikaisemmin.

Niin joo, ja mitään kevyitä viikoja en ole pitänyt, poislukien kesän pienet lomat. Ympäri vuoden, viikosta toiseen samalla lailla.

Ja nostotekniikka on todella huono. Luettuani täältä olkapäistä, olen päättänyt hioa tekniikankin kuntoon. Vedän (eli olen tähön asti vetänyt) ylileveällä ja kyynärpäät vahvasti ulospäin, ilman kaarta, tanko nännien yläpuolelle. Hohhoijaa, hyvin mä vedän.

Syön sentään oikein hyvin. Että ei kaikki mene puihin.

Juu, luin juuri ennen tätä threadia. En sentään ole pompautellut tai nostanut persettä, siitä olen sentään pitänyt kiinni.

Edit: mutta vastapainoksi olen aina tehnyt varsin hitaita nostoja, en ollenkaan ole edes pyrkinyt sellaiseen maksimaaliseen nostotehoon, kun tuntuu, ettei silleen jaksa yhtä pitkiä sarjoja.

On vähän epätodellinen olo kun tajuaa, että pari vuotta on ihan oikeasti kiivetty helvetin korkeaan puuhun perse edellä.

Jos vaikka ottaisi opikseen. Onneksi ei sentään ole tullut loukkaantumisia. Painot on kuitenkin pysyneet tehokkaan treenin ansiosta sillä tasolla, että vammautuminen on onnistuttu välttämään.:wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On, todella paljon. Aloitin oikeastan intistä päästyäni salilla käynnin uudestaan, sitä ennen lätkäjoukkueen kanssa tuli käytyä. Ekan vuoden tein suht järkevästi vielä, ja aika pitkää sarjaa. Sitten alkoi tämä rupeama, jota on nyt kestänyt laskujeni mukaan sellaiset 2½-3 mukavaa vuotta. Olin tosi laihassa kunnossa intin jäljiltä, nyt painoa on "ihan mukavasti", noin 20 kiloa enemän kuin intin loputtua. Vähän tosin vararavintoakin vyötäröllä, mitä olin ajatellut vähän vähentää kesää kohti mentäessä. Vaa'an pitäisi sitten pysähtyä noin sataan. Rinta on kasvanut huomattavasti, olkapäät on yleensä olleet luonnostaan suht vahvat, ja kehitystä on tullut lisää. Teen nykyään pystypunnerrusta sellaisilla 35 kilon käsipainoilla, en tiedä miten menisi, jos ei olisi aina ihan loppupäässä treeniä. Ojentajat on tällä hetkellä tosin aika heikossa hapessa. Mulla rupes nimittäin ranskalaisessa vihlomaan kyynärpää, on joutunut varomaan ojentajatreeniä ja tekemään pienillä painoilla.

Tuntuu todella vaikealta pitää taukoa. Nyt olen kuitenkin visusti päättänyt pitää tämän viikon kokonaan taukoa. Viime viikko kun meni jo penkistä tauotellessa, voin sitten aloittaa hyvällä omallatunnolla ensi viikolla. Ja tuntuu myös oudolta siirtyä tekemään näin vähän kerrallaan.

Olen lueskellut täällä noista kolmijakoisista ohjelmista, mutta minulle tuntui tällainen idea mukavimmalta ja itselle sopivimmalta:

Tiistai:

Penkki 2*6
Vinopenkki 2*8
Pystypunnerrus 2*6
Viparit 2*10
Kyykky
Pohkeet

Torstai:

Kapea penkki 2*8
Ojentajat taljassa 2*10
Ranskalainen punnerrus 2*10
Ranteet
Vatsapeijaiset

Lauantai:

Leuat lisäpainoilla 2 sarjaa, vaihtelevat painot ja pituudet
Talja 2*8
Hauiskääntö 2*6-10
Mave 2 kovaa sarjaa, painojen ja pituuksien vaihtelua 2 ja 8 välillä
Kulmasoutu 2*10

Olisiko tuossa mitään järkeä? Tuo torstain taljaojentaja on mulle sellainen lämmittelyn tapainen. Sarjat eivät ole kovin kovia, joskin kohtuu tiukoja, mutta lämmittävät jotenkin sillä lailla, että sen jälkeen ranskalaisessa ei särje kyynärpää, mihin muuten on taipumusta.

Asiasta kolmanteen, lämmittely penkissä. Itse olen yleensä lämmitellyt seuraavasti: tanko*20, 60*10, 80*10, 100*6, 110*6, 120 kovat sarjat. Missään muussa kuin penkissä en lämmittele yhtä huolellisesti. Esim. nyt kyykyssä lämmittelysarjat on 60*10, 100*10, sitten kovat isommilla. Tosin kyykyssä muu lämmittely on yleensä perusteellisempi. Onko tuo penkissä järkevää, vai tulisiko noita lämmittelysarjoja vähentää?

IMO aivan liikaa lämmittelyjä. nuihin menee aivan tolkuttomasti energiaa.

hankala neuvvoa kun en tiedä mikä sulle sopii mutta mun mielestä tuo tangolla hierominen tuossa alussa on aivan turhaa vaikka monet hyvät punnertajat aloittavatkin aina tangolla. jos nuo ois mun painot niin itse tekisin näin: 60kgx6. 80kgx3 100x2. 115-120x1 ja sitten semmonen tauko kun on valmis tekeen todellisen sarjan sillä 120kilolla.

Vätys sanoi:
Niin, sitä vähän epäilinkin. Lyhyemmät lämmittelysarjat vai vähemmän välipainoja?
lyhyemmät sarjat, IMO. Itse kun joskus tein tuolla 120 2*6 niin lämpät tais olla 20*12, 40*10, 60*6, 80*4, 100*1. Toki voit ottaa tuohon vaikka 110*1 alle jos tuntumaa isompaan rautaan tarvitsee.
E. Todella hidas

Vätys sanoi:
...Olisiko tuossa mitään järkeä?

Missäs jalkatreeni?? Vai missasinko jotain.

Handa: kyykky ja pohkeet tiistaisin. Ja kai se mavekin vähän jaloille jotain antaa. Kyykkytreeni on jo sinällään mulla aina sen verran kova, ettei sen lisäksi paljon muita jalkaliikkeitä tee mieli ottaa. Jalat otin muuten tiistaiksi, enkä esim. torstaiksi, jolloin olisi kevyempi päivä kokonaisuudessaan, ihan vain sen takia, että sitten lauantaina maastavedossa on mukavampi nostaa, kun jalat ei huuda leipää valmiiksi.

Kun kukaan ei ainakaan vielä ole tyrmännyt tuota harjoitusideaani, lähden sitten näillä näkymin ensi tiistaina tuolla ohjelmalla liikkeelle. Alkutavoite 120*6. Vielä pari viikkoa sitten sain 120*7, 120*6, 120*6, 120*5, 120*3 sarjat. Katsotaan mitä nyt tapahtuu, levon jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom