Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Tarkoitus tuossa on tehdä vain kerran viikossa jotta kroppa palautuu. Kahdesti viikossa tuosta katoaa täysin idea.

Entä jos tätä 2x6-systeemiä soveltaa niin, että maanantaina tekee tasapenkissä 2x6 eikä mitään muita rintaliikkeitä, ja torstaina vinopenkissä 2x6. Vinopenkkihän vaikuttaa aivan eri osaan rintalihasta kuin tasapenkki, joten palautumisen ei pitäisi niin pahasti häiriintyä. Mike voisi heittää kommentin, treenimetodista kun tietää paljon.

Mitenkäs pitäisi 2*6:sta tehdä jos on kaksijakoinen ohjelma? Tehdäänkö toisena rintapäivänä sitten pitempää sarjaa penkissä vai kannattaisiko ottaa toiselle päivälle aivan toinen liike? Rintapäivänä olen tähän asti tehnyt 2*6 penkkiä ja siihen päälle 2*8-12 vinopenkkiä.

furiouse sanoi:
Mitenkäs pitäisi 2*6:sta tehdä jos on kaksijakoinen ohjelma? Tehdäänkö toisena rintapäivänä sitten pitempää sarjaa penkissä vai kannattaisiko ottaa toiselle päivälle aivan toinen liike? Rintapäivänä olen tähän asti tehnyt 2*6 penkkiä ja siihen päälle 2*8-12 vinopenkkiä.
Nyt kun treenaan 2-jakoisella niin olen tehnyt rinnan osalta treenit näin:
1.Treeni penkki 2*6 vinopenkki kp 2*8-12
3.Treeni vinopenkki 2*6 penkki kp 2*8-12
Mun mielestä ihan hyvin toimii noin.

A.t.K sanoi:
Nyt kun treenaan 2-jakoisella niin olen tehnyt rinnan osalta treenit näin:
1.Treeni penkki 2*6 vinopenkki kp 2*8-12
3.Treeni vinopenkki 2*6 penkki kp 2*8-12
Mun mielestä ihan hyvin toimii noin.

Samalla mennään. Alotin vasta yli kuukausi sitten keuhkokuumeen jälkeen, joten painot oli alhaiset ja nousevatkin aika kivuttomasti vanhoille tasoille. Näkee kevään kuluessa miten toimii.

Täällä muutkin laittaneet tuloksia ja miten on kehittynyt tällä systeemillä niin pitää se kai itsekkin sitten.
Painot ovat alhaisia mutta ei kannata välittää :david:

Tammikuu: 2 x 6 - 72,5kg
2 x 6 - 75kg
2 x 6 - 77,5 kg

Helmikuu: 2 x 6 - 80kg

... ja nyt ei ole tuloksia tullut kun on joutunut pitämään flunssan vuoksi taukoa.

Kuinka monta vkoa muut olette tehneet tätä? Voiko jatkaa ihan suosiolla niin pitkään kunhan tulosta syntyy?

Sellaista vähän hasselhoffia kyselisin, että kun salilla pienimmät levypainot on nuo 2,5 kg:t, eli jos niillä tekisi systeemiä tulisi 5 kg:n nosto aina seuraaviin nostoihin. Onko liian iso? Vai pitäisikö sitten alkaa käyttämään epämääräisiä (ja kuka teitää minkä painoisia) lukkoja sitten välissä?

Mike sanoi:
Tarkoitus tuossa on tehdä vain kerran viikossa jotta kroppa palautuu. Kahdesti viikossa tuosta katoaa täysin idea.

Se on kyllä pakko vahvistaa, että jos rupee hioo tutoa 2x6 kahesti viikkoon, niin siitä katoaa tosiaanki idea aika äkkiä...tulokset lähtee päin p:tä:)
Alussa tuntuu, että saakeli ku nousee, mut sitä jaksaa vain parisen viikkoa.
Ainakin mulla näin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse tein kerran sen virheen, että nostin 2x viikossa. Kuukauden ajan sai laittaa aina 2,5kg lisää mutta sitten tuli ylikunto. Pitäisi ryhdistäytyä ja aloittaa taas tekemään 2x6 systeemiä tällä kertaa ihan oikeaoppisesti.

Peesaan vielä kahta ylläolevaa, 4 viikon aikana nousi 2*6*100 --> 2*6*105, sitten alkoikin alamäki.

Ratkaisen ongelman keventämällä sen verran että jätän molemmissa sarjoissa yhden toiston varastoon, eiköhän tästä päästä reippaaseen nousuun taas !

Kun jengillä tuollaista on havaittavissa, niin otan neuvosta vaariin (mistäköhän pirusta tuokin sanonta tulee) ja teen vain toisessa rintapäivässä tuon 2x6 miken metodilla ja toisena päivänä kevyemmin.

No, nyt alkoi. Uusi lehti kääntyi, yms.

Eilen, siis tiistaina, oli tauon (2 vkoa penkistä, 1 viikko totaali) jälkeen ensimmäinen treenikerta. Tein rinnan ja olat seuraavasti:

Penkki: 120 kg 2x6
Vino: 80 kg 2x8
Pystypunnerrus kp: 30 kg 2x8
Viparit sivulle: 10 kg 2x10
Viparit eteen: 10 kg 2x10

Penkki meni mukavasti. Tuntui hataralta tauon jälkeen, mutta kaikki tokan kutosen vikaa lukuunottamatta nousi sangen helposti. Vikan sai sentään vääntää kunnolla. Ensi viikolla 122,5 kg. Luulisin, että sain tekniikankin pysymään järkevämpänä, yritin ainakin tehdä sen nyt oikeaoppisesti.

Vinopenkki meni vähän niin kuin opetellessa, kun en ole sitä useampaan vuoteen tehnyt, enkä ikinä oikein ole siitä erityisemmin tykännyt. Oli varsin kevyt 2x8 vaikka pysäyttelin rinnalle. Ensi viikolla 90 kg, varmaankin. Sitten olkapäiden varsinaisen rääkin alkaessa huomasikin jo, että olat alkaa olla jo vähän väsyneet. Sain ne raiskattua aika hyvään kuosiin, tänään rinnassa ja olkapäissä tuntee äärimmäisen hyvin eilisen treenin. Huomenna kapeata penkkiä ja muita ojentajia.

Kokeilen nyt tätä systeemiä ainakin kuukauden, sen jälkeen lisää, jos tuntuu hyvältä. Ilmoittelen sitten, että miltä on tuntunut. Tällä hetkellä tuntuu hyvältä. Mukava lihassärky kertoo, että jotain on tehty todella oikein.

vätys, miten hoidit sen lämmittelyn? teitkö muutoksia siihen?

Juu, vähensin ihan reippaasti.

8x60
6x80
4x100
1x110

Tuntui ihan hyvältä. Mitenköhän tämän nyt sanoisi... Kun lihakset eivät olleet valmiiksi yliväsyneinä, ei tuntunut myöskään välttämättömältä lämmittää niitä niin rankasti. Normaalisti kun olin tehnyt niin paljon joka viikko, ja lihakset ei ikinä ollut ihan täysin levänneet ja palautuneet, tuntui jotenkin, että täytyy lämmitellä äärimmäisen huolellisesti tai jotain menee rikki. Nyt oli sen osalta paljon varmempi olo, lihaksissa tuntui kerrankin hyvältä.

:david: = minä

:wall: = viimeiset 3 vuotta

Eli siis, teen tällähetkellä tota tota timban 2jakosta ohjelmaa (muutamilla liikelisäyksillä ja sarjalisäyksillä) 4 krt/vko.
Luin tosta miken 2x6 penkkityylist ja otin käyttöön, tein kumminki sellasen huge mokan etten lukenu kunnolla ja tein sitä joka rintalihaspäivänä, eli joku 3 kertaa viikosaki jopa. Ny sitte huomasin että ideana onki tehä toi 2x6 vaan kerran viikossa.
No mutta kysymys on ny sellanen että miten liitän ton normi 2jakoseen ohjelmaan. Eli tietenki rintapäivään penkin tilalle, mutta jätänkö sitten vinopenkin kokonaan pois, ja saako muuten tehdä rintalihasliikkeitä mielin määrin, kuhan ei penkkiä?
Esim jos teen eka penkki 2x6, sitte vaikka vinopenkki 3x8, ja sitte vielä yhtä rintalihaslaitetta(nimee en tiiä) 3x8. Rintaa alotin ny enemmän tekemään sen takii että ulkoisesti se on heikossa hapessa.

edit: oon ny lukenu melko paljo tosta 2x6 mutta noi asiat ei oo selvinny mulle. joten älkää pistäkö mitää käytä söörtsii neuvoi..:jahas:

samout sanoi:
Esim jos teen eka penkki 2x6, sitte vaikka vinopenkki 3x8, ja sitte vielä yhtä rintalihaslaitetta(nimee en tiiä) 3x8. Rintaa alotin ny enemmän tekemään sen takii että ulkoisesti se on heikossa hapessa.
Teetkö siis yhdellä kertaa 8 sarjaa rintaa 2-jakoisella ohjelmalla?
Mun mielestä 4 kohtuu kovaa sarjaa / treeni riittää kyllä varsin hyvin rinnalle. Omassa ohjelmassa 2-jakoisella teen eka treenissä penkin 2*6 + vinopenkin kp 2*8-12 ja toisessa treenissä vinopenkin 2*6 + penkin kp 2*8-12.

E. Minä en sitten tiedä mitään, kunhan sanoin että miten itse teen.
E2. Toinen samanlainen postaus multa tähän ketjuun vähän ajan sisään :david:

samout sanoi:
8sarjaa siinä tulloo:nolo:
eli toisin sanoen 16 sarjaa viikossa?oisko vähän liikaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom