Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Directions^ sanoi:
Salomaa : En käsitä sua ? Jos haluaa voimaa, niin eikö sarjapainojen nousu ole aika tärkeää voiman hankintaa ajatellen ? Jos saat 10x100kg. Ja ykkönen 140kg. Mitä järkeä tehdä aina sitä 10x100kg tuttua ja turvallista. Nouseeko ykkönen siinä muutamassa vuodessa sinne 200kg, kun teet aina sitä tuttua ja turvallista tiukkaa 10x100kg sarjaa ? Ei taida.

Mutta alotat 2x6 esim. 107,5kg ja nostat siinä parissa vuodessa sen sinne 2x6 150kg ja nostelet sen ~200kg. Kumpi toimii ?
200 voi vousta ihan kummalla systeemillä vain. riippuu tyypistä. 2x6x150kg sarjapainoilla ei kyllä vielä kaksatasia nostella:)
kuuskajaskari sanoi:
Kehityksen kannalta on treenin oltava nousujohteista ja aina tehtävä sarjat niin, että tarvitsee kaverin varmistamaan.
mihin sitä kaveria tarvii jos ite nostaa tangon ylös;).

Älkää nyt nussiko pilkkua ja puuttuko painoihin vaan pointtiini.

Salomaan postista sain käsityksen "tuttu ja turvallinen elä vaihda" että käytetään samoja painoja, toistoja ja sarjoja vuodesta toiseen. Mitä se kehittää ?

Mun mielestä tommonen tapa jolla nostetaan sarjapainoja pikkuhiljaa toimii paremmin ?

Varmaan muuten jos on 2 tyyppiä molemmat saa 10x100kg, 3 vuotta vaikka aikaa. Toinen ei tee MITÄÄN muuta kuin 10x100kg ja toinen tekee koko ajan 2x6 ni toi 2x6 nostelee enemmän sit kolmen vuoden päästä.

Miksi alottelijat nostavat sarja painojaa ? Esim. ekaa kertaa salilla paras pp sarja 10x50kg. Mitä järkee ees koittaa muutakun sitä ? Sillähän on hyvä jyystää.

Toi kuuskajaskarin kommentti niistä varmistajista on kyllä täyttä paskaa. :down:

Ei todellakaan jos voimaa treenaa tarvitse vetää sellaisilla äärirajoilla että varmistaja on Must. Toki hyvä olla aina kun on vähänkin enempi painoa, mutta kyllä puskaan mennään jos voimareenissä kaikki reenit on sellasia että mennään toistoissa tappiin asti.

Directions^ sanoi:
Varmaan muuten jos on 2 tyyppiä molemmat saa 10x100kg, 3 vuotta vaikka aikaa. Toinen ei tee MITÄÄN muuta kuin 10x100kg ja toinen tekee koko ajan 2x6 ni toi 2x6 nostelee enemmän sit kolmen vuoden päästä.

.
usko pois, ei se ole niin yksiselitteistä tuo homma. tiedän tyyppejä jotka ovat kehittyneet hurjaa vauhtia pitkilläkin sarjoilla, voimallisesti. toki välillä tekevät lyhempää sarjaa, mutta vain muutamia viikkoja vuodessa, vähän ennenkuin testaavat maksimeita.

varmaan tarkoitti, sitä jos äijä vääntää vaikka pari vuotta joka reenissä 100*10 eikä lisäile painoja ja toinen tekee nousujohteisesti 2*6. En kyllä tajua, että kuka edes tuolla tavalla vemputtelee ja tarkoittiko kysyjä näin älytöntä asiaa .

Ragnarök huomasi saman asian kuin minäkin, eli aika tyhmää verrata nousujohteisesti 2x6:lla treenaavaa ja 10x100kg:lla vemputtelevaa ihmistä. =)

EDIT: Niin, ja unohdin ton 2x6:n soveltamisen alasoutuun, teen siinä mieluummin pudotussarjoja. :david:

Mike sanoi:
Koita siirtää jalkoja alikulmaan kauemmaksi itsestäsi ja samalla lähemmäs penkkiä.

Oon tota ihmetelly useampaan otteeseen ja nyt on jo pakko kysyä, ku ei tahdo vaan mennä jakeluun tuo jalkojen asento...

Jos mä olen penkin päällä niin miten voin samanaikasesti siirtää jalat kauemmas itsestäni ja lähemmäs penkkiä?

Noniin alotin viime sunnuntaina tän 2x6 systeemin painoilla 2x6x50kg maksimi n. ~60kg. Nyt sitte heti eilen oli sarjapainot noussu 2,5kg! Ja olin ollu jo n. 6vko ilman mitään kehitystä! Tuntuu kyllä hienolta pitkästä aikaa ja sarjapainolaskurinki mukaan maksimi on noussu tuonne 63kg :D
Maltankohan odottaa ensiviikkoon? :rolleyes:

JHM sanoi:
Oon tota ihmetelly useampaan otteeseen ja nyt on jo pakko kysyä, ku ei tahdo vaan mennä jakeluun tuo jalkojen asento...

Jos mä olen penkin päällä niin miten voin samanaikasesti siirtää jalat kauemmas itsestäni ja lähemmäs penkkiä?
No siis sinne eteenpäin siirtelet jalkoja. Kyllä sieltä oikea asento löytyy jossa saa kantapäille painon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin oon nyt kolme treeniä tehnyt tällä 2x6 systeemillä ja toimii ainakin aluksi todella hyvin,
1. treeni 2x6x50kg aika tiukka
2. treeni 2x6x52,5kg helppo! :D
3. treeni 2x6x55kg luulin mahottomaksi minulle mutta menikin suht helposti!!
Tällä on siis maksimi noussu jo ainakin 5kg.. (sarjapainolaskuri)

Tekeekö kukaan 2x6 kahdesti viikossa. esim. ma,to.
Mitä Mike tämmösestä sanoo?

Siis ite treenaan bodaus mielessä ja oon nyt tään viikon kokeilu tuota 2x6 kahaseti viikossa.

MikaB sanoi:
Tekeekö kukaan 2x6 kahdesti viikossa. esim. ma,to.
Mitä Mike tämmösestä sanoo?

Siis ite treenaan bodaus mielessä ja oon nyt tään viikon kokeilu tuota 2x6 kahaseti viikossa.
Tarkoitus tuossa on tehdä vain kerran viikossa jotta kroppa palautuu. Kahdesti viikossa tuosta katoaa täysin idea.

weiderin 2x6 (sama ohjelma) on kroppa 3 kertaa viikossa ja käytetään pelkästään tuota 2x6. joten ei kai siinä idea katoa kokonaan

palmu sanoi:
weiderin 2x6 (sama ohjelma) on kroppa 3 kertaa viikossa ja käytetään pelkästään tuota 2x6. joten ei kai siinä idea katoa kokonaan
Riippuu pitkälti siitä, että miten tuon 2x6 toteuttaa. Jos vedät pari kertaa viikossa veriseen loppuun tuon 2x6, olet melko nopeasti jumissa. Jos vedät sen kevyemmin pari kertaa viikossa niin tuo voi olla jopa ihan järkevää. Normaali 2x6 jumitti mulla kyllä aivan saatanan äkkiä, oisinko 5kg saanu yhteensä lisätä, jonka jälkeen alkoi taantuminen.

Ota tästä sitten selvää..
Mutta eikös timba79 tee kans parikertaa viikossa tuon 2x6:sen? Vai oonko sit ihan väärin ymmärtänyt.

aattelin kokeilla jos tekis ma tuo 2x6 + eristäviä ja vaikka to jotain sivultanostoja kässärillä tai jtn.. kumminkin jos masaa meinaa hakee, niin ei varmaankaa tahdo riittää tuo 1 treeni viikossa rinnalle.

MikaB sanoi:
Ota tästä sitten selvää..
Mutta eikös timba79 tee kans parikertaa viikossa tuon 2x6:sen? Vai oonko sit ihan väärin ymmärtänyt.
no sehän tehdään 2kertaa viikossa. esim maanantaina normi penkki ja torstaina kapea. tuossahan se tulee 2kertaa viikkoon jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom